Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2003, 17:13   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

De Belgische missie in Afghanistan zal mogelijk verlengd worden tot februari 2004 en uitgebreid worden tot 400 soldaten. 160 Belgische soldaten bewaken de Afghaanse luchthaven van Kaboel.

Ondertussen worden hier de Afghanen uitgewezen want het is allemaal veilig weer in Afghanistan. Begrijpe wie begrijpe kan. Afghanistan staat niet eens op de lijst van de 5 (?) onveilige landen die België hanteert bij haar uitwijzingsbeleid.

Ondertussen nadert de hongerstaking van de 250 vluchtelingen in de Kerk van Elsene haar dramatisch hoogtepunt.

Het Belgisch asielbeleid wordt hier andermaal ferm te k*kken gezet, ttz eerder het gebrek aan beleid dus.

Zie ook: "Afghanistan: Deteriorating Security Situation Threatens Human Rights
Statement by John Sifton, Afghanistan Researcher
House International Relations Committee
June 18, 2003"
http://hrw.org/backgrounder/asia/afg...mony061803.htm
Oud 27 juli 2003, 17:21   #2
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De Belgische missie in Afghanistan zal mogelijk verlengd worden tot februari 2004 en uitgebreid worden tot 400 soldaten. 160 Belgische soldaten bewaken de Afghaanse luchthaven van Kaboel.

Ondertussen worden hier de Afghanen uitgewezen want het is allemaal veilig weer in Afghanistan. Begrijpe wie begrijpe kan. Afghanistan staat niet eens op de lijst van de 5 (?) onveilige landen die België hanteert bij haar uitwijzingsbeleid.

Ondertussen nadert de hongerstaking van de 250 vluchtelingen in de Kerk van Elsene haar dramatisch hoogtepunt.

Het Belgisch asielbeleid wordt hier andermaal ferm te k*kken gezet, ttz eerder het gebrek aan beleid dus.

Zie ook: "Afghanistan: Deteriorating Security Situation Threatens Human Rights
Statement by John Sifton, Afghanistan Researcher
House International Relations Committee
June 18, 2003"
http://hrw.org/backgrounder/asia/afg...mony061803.htm
Hongerteroristen, op den vlieger. En rap. Of anders naar Amerika expoteren, daar hebben ze plaats en reservaten genoeg.
Eerst kon ik het nog begrijpen, nu begin ik die zever te HATEN.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 17:25   #3
Witte Krijger
Vreemdeling

Standaard

En wij mogen diene vlieger nog betalen ook zeker
Ik pleit voor de oprichting van werkkampen ofwel concentratiekampen en laten we ze een lesje leren, zal wel stoppen mee onze rijkdommen af te pakken, die bende Jihadstrijders jeezes , enkel in Belgie is dit mogelijk
Oud 27 juli 2003, 17:28   #4
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte piano;persoonlijk weet ik niet hoe de toestand momenteel in Afghanistan is
Binnen onze partij maken wij een onderscheid tussen politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen.
Wanneer onze regering deze mensen uitgewezen heeft,dan wil dat volgens mij zeggen dat de toestand binnen deze mensen hun land dit toelaat
Wanneer ik merk dat deze mensen dan nog hun eisen gaan stellen(wanneer zij één jaar uitstel niet voldoende vinden)
Daarom dat ik steeds heb gezegt(mijn persoonlijke mening)wees menselijk,geef deze mensen eten,geef deze mensen onderdak,en kledij.
Vanaf dat de situatie in eigen land het toelaat,stuur hen terug(desnoods onder dwang)
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 17:33   #5
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte piano;persoonlijk weet ik niet hoe de toestand momenteel in Afghanistan is
Binnen onze partij maken wij een onderscheid tussen politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen.
Wanneer onze regering deze mensen uitgewezen heeft,dan wil dat volgens mij zeggen dat de toestand binnen deze mensen hun land dit toelaat
Wanneer ik merk dat deze mensen dan nog hun eisen gaan stellen(wanneer zij één jaar uitstel niet voldoende vinden)
Daarom dat ik steeds heb gezegt(mijn persoonlijke mening)wees menselijk,geef deze mensen eten,geef deze mensen onderdak,en kledij.
Vanaf dat de situatie in eigen land het toelaat,stuur hen terug(desnoods onder dwang)
Ja, maar ik denk dat die gasten niet tevreden zullen zijn met eten, onderdak en kledij. Die gasten moeten centen hebben. Met hetgaan zij krijgen aan leefloon, kunnen ze hier in België zeer rijkelijk leven. ze sturen dan de overschot naar hun thuisland, en na een tijdlang geprofiteert te hebben keren ze als welstelende burger teug naar hun thuisland, waar hun appertementblok wacht. En zij daar eveneens welgestelde burgers zijn.
Oud 27 juli 2003, 17:55   #6
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Fernand,daarom kom ik even terug op een oude topic.
Wanneer ik van mijn vrouw verneem(O.C.M.W.Antwerpen),in welke situatie onze bejaarden vaak moeten leven. Maar in tegenstelling tot deze asielzoekers,is dit voor onze media onbelangrijk Nochtans hebben onze bejaarden vaak heel hun leven hard gewerkt en afgedragen.
U heeft gelijk wanneer u zegt,dat deze mensen vinden dat een leefloon,dat geld krijgen een RECHT is
Deze mensen hebben in tegenstelling tot onze ouderen nooit bijgedragen tot onze gemeenschap en hebben hier geen recht op
Voor de verkiezingen heeft mvr.hoofddoek Vogels toegegeven dat het varken van de mutualiteiten serieus gespekt is,ondanks dat wij in Januari weer extra mochten bijbetalen.Haar antwoord''maar dit moet gespekt blijven''
Iedereen weet,dat de toekomst er voor vlaanderen niet rooskleurig uitziet.
Enkel en alleen al in Nederland,verwacht men in 2004 nog ééns 150.000 polen
Onze OCMW is tevens niet het episch centrum van de wereld,al hebben sommige van hen reeds de arrogantie om dit het Openbaar-Centrum-Migranten-Welzijn te noemen
Wanneer er oorlog heerst in deze mensen hun landen is men welkom.
Wanneer de situatie in eigen land het toelaat,stuur hen terug,desnoods onder dwang
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 18:48   #7
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte Fernand,daarom kom ik even terug op een oude topic.
Wanneer ik van mijn vrouw verneem(O.C.M.W.Antwerpen),in welke situatie onze bejaarden vaak moeten leven. Maar in tegenstelling tot deze asielzoekers,is dit voor onze media onbelangrijk Nochtans hebben onze bejaarden vaak heel hun leven hard gewerkt en afgedragen.
U heeft gelijk wanneer u zegt,dat deze mensen vinden dat een leefloon,dat geld krijgen een RECHT is
Deze mensen hebben in tegenstelling tot onze ouderen nooit bijgedragen tot onze gemeenschap en hebben hier geen recht op
Voor de verkiezingen heeft mvr.hoofddoek Vogels toegegeven dat het varken van de mutualiteiten serieus gespekt is,ondanks dat wij in Januari weer extra mochten bijbetalen.Haar antwoord''maar dit moet gespekt blijven''
Iedereen weet,dat de toekomst er voor vlaanderen niet rooskleurig uitziet.
Enkel en alleen al in Nederland,verwacht men in 2004 nog ééns 150.000 polen
Onze OCMW is tevens niet het episch centrum van de wereld,al hebben sommige van hen reeds de arrogantie om dit het Openbaar-Centrum-Migranten-Welzijn te noemen
Wanneer er oorlog heerst in deze mensen hun landen is men welkom.
Wanneer de situatie in eigen land het toelaat,stuur hen terug,desnoods onder dwang
Die mensen moeten niet opgevangen worden bij ons. Die mensen moeten als vluchteling opgevangen worden in één van de buurlanden. wanneer de situatie zich leent, moeten ze terug naar hun eigen land. De meeste van die "asielbedriegers" zijn hier als economiche asielzoeker.
Ik heb reeds eenmaal het vergelijk gemaakt.
Ze komen hier aan met vrouw en kinderen, met het vliegtuig. Uitgedist in Millet vesten, en Nike sportschoenen. Wie betaald er dat??????? Ze moeten of kapitaalkrachtig zijn, ofwel schulden gemaakt hebben om naar hier te komen. En in beide gevallen zijn ze economische profijtzoekers. (Ik kan hen absoluut geen ongelijk geven!!!). Maar de regering moet daar paal en perk aan stellen.
Het Is ONEERLIJK tegenover de ECHTE asielzoekers, die door deze wantoestand uit de boot dreigen te vallen.
De mensen die vluchten voor de oorlog in hun land, gaan naar BUURLANDEN. Al de anderen zijn asielbedriegers!
Oud 27 juli 2003, 22:59   #8
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Reisadies Ministerie van Buitenlandse zaken ivm
Afghanistan:

Reisadvies AFGHANISTAN

Datum: 07/05/2003

Naar Afghanistan gaan wordt ten stelligste afgeraden. De situatie is er onstabiel en gevaarlijk voor reizigers.

Alhoewel het land langzaam maar zeker zijn stabiliteit herwint, is voor reizigers de veiligheid evenwel nog onvoldoende gegarandeerd, in het bijzonder buiten Kabul.

In Kabul is de veiligheidssituatie vrij stabiel maar voor hoelang valt niet te zeggen. Criminaliteit blijft een probleem. Voorts blijft het risico van een terroristische aanslag waarvan bezoekers onrechtstreeks het slachtoffer kunnen worden, bestaan.

Afghanistan ligt nog bezaaid met mijnen en niet-ontplofte tuigen.

Wie om dwingende redenen toch naar het land moet, wordt ten stelligste verzocht zich in verbinding te stellen met het diplomatiek bureau van België in Kabul en met de ambassade van België in Islamabad, Pakistan, die ook Afghanistan binnen haar ambtsgebied heeft.

http://diplobel.fgov.be/nl/travel/co...NL=AFGHANISTAN

Afghanistan stabiel? My ass!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 13:00   #9
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Krijger
En wij mogen diene vlieger nog betalen ook zeker
Ik pleit voor de oprichting van werkkampen ofwel concentratiekampen en laten we ze een lesje leren, zal wel stoppen mee onze rijkdommen af te pakken, die bende Jihadstrijders jeezes , enkel in Belgie is dit mogelijk
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 13:12   #10
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Is ONEERLIJK tegenover de ECHTE asielzoekers, die door deze wantoestand uit de boot dreigen te vallen.
Dus afghanaanse problemen zijn niet van die aard om ze te helpen?
Oud 28 juli 2003, 16:44   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dus afghanaanse problemen zijn niet van die aard om ze te helpen?
We moeten hiervoor betrouwen op het asielbeleid. De realiteit is nu eenmaal dat er meer economische vluchtelingen zijn, dan echte asielzoekers (in den tijd werden in sommige landen nog reisbureaus ingericht om asielreizen in te richten). Als geoordeeld wordt, dat deze mensen niet voldoen aan de vereisten voor asiel, dan vereist de democratie dat deze mensen terugkeren (goed geprobeerd, doch mislukt).
Het is daarom ook weinig democratisch van :
-beginnen af te geven op het asielbeleid ;
-gebruik te maken van chantagemiddelen, zoals hongerstaking.
Wat maakt afghanistan trouwens onveiliger dan bvb liberia, congo...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be