![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
[Repost: na herlezen blijkt dit meer een poltiek item te zijn -
Brusselaar en Belgacom CEO Didier Bèlllens blijkt in volle arrogantie te geloven dat Vlaanderen zit te wachten op 19 extra tv kanalen in het Frans, via Belgacom TV] In een intervieuw met de Standaard van vandaag legt CEO Didier "Belléns" (zijn Nederlands schijnt verbeterd te zijn) uit dat Belgacom wat meer moeite gaat doen hun IP-tv (met de bekende ernstige beperkingen) wat beter te laten renderen. Volledig interview: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GSNONUKH Wat mij opviel is de focus van chér Didier op omzet: --- "We kunnen inderdaad meer doen met onze content om nieuwe klanten aan te trekken. De Arpu moet omhoog, en daarom heb ik gevraagd om een plan op te stellen om dit doel te bereiken. En dit is geen kwestie van meer content aan te bieden, want we hebben alles al in huis. [niet: VT4, Vijf-TV] Alleen weten de mensen het nog niet. Hoe groot die Arpu moet worden? Als we erin slagen om de gemiddelde consument drie �* vier keer per maand een video op aanvraag te laten bestellen, plus nog wat inkomsten uit het voetbal en ,,net gemist'' moet die Arpu toch richting 20 euro kunnen gaan." --- Tja, omzet, daar gaat het alleen om. Bellens vergeet wel "en passant" het feit dat BC-ip-TV slechts 1 stream kan aanbieden, een ander kanaal simultaan opnemen is er niet bij. Het Belgacom-TV aanbod biedt (afgezien van voetbal) geen enkele meerwaarde in vergelijking met andere digitale producten zoals Telenet digitale tv. Zelfs het basis aanbod heeft een zichtbaar overaanbod Franstalige kanalen: 19 (!) zenders in het Belgacom aanbod voor Vlaanderen zijn Franstalig http://www.belgacom.be/private/hbsre...annels_classic Bellens verwijst in het interview verder naar "SBS5" ipv Vijf-tv en vindt het ontbreken vd SBS kanalen niet belangrijk - vertel dat niet aan een doorsnee Vlaming. Met amper 33.000 BC-TV klanten (vooral voetbal) heeft die doorsnee Vlaming momenteel dus geen belangstelling meer voor dit product - ik zie die Vlaming (+97% kabelaansluitingen) ook niet snel de overstap naar een ADSL lijn maken voor hun TV - enige meerwaarde (muv voetbal) is er gewoon niet. Soit, cher Didier gaat marketing dat laten oplossen - via de aanzienlijke "oorlogskas" van het rijke Belgacom mag u stromen reclame voor dit onbekende/onbeminde product verwachten. -- "Belgacom-topman Didier Bellens wil de inkomsten van de digitale tv-dienst Belgacom TV drastisch verhogen. Op lange termijn streeft hij naar een marktaandeel in digitale tv van 50 procent. " --- Dream on, Didier. |
|
|
#2 |
|
|
Stefaan wrote: > > Dream on, Didier. En vooral : Spend on. Aan dure reklame : de oorlogskas zal snel verdampen en dan kan BC gesubsidieerd worden, zoals de NMBS. Uwe Hayek. -- This is the bitterest pain among men, to have much knowledge but no power. Herodotus (484 BC - 430 BC), The Histories of Herodotus Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so. -- Douglas Adams, Last Chance to See |
|
|
#3 |
|
|
Stefaan wrote: > Met amper 33.000 BC-TV klanten (vooral voetbal) Ach, voetbal. Ye kan misschien potentiële abonnees omkopen. Voor 10.000 Euro per jaar wil ik mij ook abonneren op BC-tv. Allez 100.000. Uwe Hayek. -- This is the bitterest pain among men, to have much knowledge but no power. Herodotus (484 BC - 430 BC), The Histories of Herodotus Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so. -- Douglas Adams, Last Chance to See |
|
|
#4 |
|
|
"Stefaan" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > [Repost: na herlezen blijkt dit meer een poltiek item te zijn - > > Brusselaar en Belgacom CEO Didier Bèlllens blijkt in volle > arrogantie te geloven dat Vlaanderen zit te wachten op 19 > extra tv kanalen in het Frans, via Belgacom TV] Ik heb weinig medelijden met Belgacom. Door een gebrek aan vooruitziend product-management hebben ze niet geprofiteerd van de ADSL-doorbraak. Vandaag zijn ze technologisch niet klaar voor digitale televisie met een redelijke kwaliteit. Stefaan (De Enige De Echte) |
|
|
#5 |
|
|
On Sun, 26 Feb 2006 03:36:08 +0100, "Stefaan"
<[email protected]> wrote: > >"Stefaan" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> [Repost: na herlezen blijkt dit meer een poltiek item te zijn - >> >> Brusselaar en Belgacom CEO Didier Bèlllens blijkt in volle >> arrogantie te geloven dat Vlaanderen zit te wachten op 19 >> extra tv kanalen in het Frans, via Belgacom TV] > >Ik heb weinig medelijden met Belgacom. > >Door een gebrek aan vooruitziend product-management hebben ze niet >geprofiteerd van de ADSL-doorbraak. Vandaag zijn ze technologisch niet klaar >voor digitale televisie met een redelijke kwaliteit. > >Stefaan (De Enige De Echte) > Volledig mee eens. Er beginnen mensen af te haken. F. |
|
|
#6 |
|
|
In article <[email protected]>,
lvolders@forget_it.telenet.be says... > On Sun, 26 Feb 2006 03:36:08 +0100, "Stefaan" > <[email protected]> wrote: > > > > >"Stefaan" <[email protected]> wrote in message > >news:[email protected]... > >> [Repost: na herlezen blijkt dit meer een poltiek item te zijn - > >> > >> Brusselaar en Belgacom CEO Didier Bèlllens blijkt in volle > >> arrogantie te geloven dat Vlaanderen zit te wachten op 19 > >> extra tv kanalen in het Frans, via Belgacom TV] > > > >Ik heb weinig medelijden met Belgacom. > > > >Door een gebrek aan vooruitziend product-management hebben ze niet > >geprofiteerd van de ADSL-doorbraak. Vandaag zijn ze technologisch niet klaar > >voor digitale televisie met een redelijke kwaliteit. > > > >Stefaan (De Enige De Echte) > > > > Volledig mee eens. Er beginnen mensen af te haken. > > F. > Vamdaag staat Belgacom qua prijs van aandeel amper iets boven zijn uitgifte- prijs. Het bedrijf maakt winst, zit op een berg geld wat het moet investeren, het heeft nog altijd een semi-monopolie, lost zijn waterhoofd-personeel zachtjes op (remember: de Staat betaalt nu Belgacom-gepensioneerden) EN iedereen zegt dat bergaf gaat met dat bedrijf. Na bekendmaking van min of meer correcte resultaten klapt het aandeel 4% terug. Dat zijn de tekenen waarna ik zoek. Mag je dollar-voorspelling van exact 14 maand terug herinnerd worden, geachte Fullator? 1.38 was het niet? Iedereen doet wat ie wil, ik kocht voor het eerst in 3 jaar nog eens aandelen van een Belgisch bedrijf... yep in telecom, van een bedrijf waar de boekwaarde op 1 dag 4% van daalde. Digitale TV? Iedereen het beste ermee. Ik koop één dezer een TV maar voorlopig zoemen er belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Riding the top of the waves, selfmade-gelukzak die ik ben. De stukjes valen tesamen, the future is bright, so bright I have to wear shades (copyright ik weet niet wie) Tom -Serengetti sunglasses bought per dozen- De Moor |
|
|
#7 |
|
|
Tom De Moor wrote: > In article > <[email protected]>, > lvolders@forget_it.telenet.be says... > >> On Sun, 26 Feb 2006 03:36:08 +0100, "Stefaan" >> <[email protected]> wrote: >> >> >>> "Stefaan" <[email protected]> wrote in message >>> news:[email protected]... >>> >>> >>> >>> >>>> [Repost: na herlezen blijkt dit meer een >>>> poltiek item te zijn - >>>> >>>> Brusselaar en Belgacom CEO Didier Bèlllens >>>> blijkt in volle arrogantie te geloven dat >>>> Vlaanderen zit te wachten op 19 extra tv >>>> kanalen in het Frans, via Belgacom TV] >>> >>> Ik heb weinig medelijden met Belgacom. >>> >>> Door een gebrek aan vooruitziend >>> product-management hebben ze niet geprofiteerd >>> van de ADSL-doorbraak. Vandaag zijn ze >>> technologisch niet klaar voor digitale >>> televisie met een redelijke kwaliteit. >>> >>> Stefaan (De Enige De Echte) >>> >> >> Volledig mee eens. Er beginnen mensen af te >> haken. >> >> F. >> > > > > Vamdaag staat Belgacom qua prijs van aandeel amper > iets boven zijn uitgifte- prijs. Het bedrijf maakt > winst, zit op een berg geld wat het moet > investeren, het heeft nog altijd een > semi-monopolie, lost zijn waterhoofd-personeel > zachtjes op (remember: de Staat betaalt nu > Belgacom-gepensioneerden) EN iedereen zegt dat > bergaf gaat met dat bedrijf. > > Na bekendmaking van min of meer correcte resultaten > klapt het aandeel 4% terug. > > Dat zijn de tekenen waarna ik zoek. Mag je > dollar-voorspelling van exact 14 maand terug > herinnerd worden, geachte Fullator? 1.38 was het > niet? > > Iedereen doet wat ie wil, ik kocht voor het eerst > in 3 jaar nog eens aandelen van een Belgisch > bedrijf... yep in telecom, van een bedrijf waar de > boekwaarde op 1 dag 4% van daalde. > > Digitale TV? Digital TV is not the question... But HDTV is the Answer ! Uwe Hayek. > Iedereen het beste ermee. Ik koop één dezer een TV > maar voorlopig zoemen er belangrijkere dingen aan > mijn hoofd. > Riding the top of the waves, selfmade-gelukzak die > ik ben. De stukjes valen tesamen, the future is > bright, so bright I have to wear shades (copyright > ik weet niet wie) > > Tom -Serengetti sunglasses bought per dozen- De > Moor -- This is the bitterest pain among men, to have much knowledge but no power. Herodotus (484 BC - 430 BC), The Histories of Herodotus Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so. -- Douglas Adams, Last Chance to See |
|
|
#8 |
|
|
On Sun, 26 Feb 2006 10:08:27 GMT, Tom De Moor
<[email protected]> wrote: > >Vamdaag staat Belgacom qua prijs van aandeel amper iets boven zijn uitgifte- >prijs. Het bedrijf maakt winst, zit op een berg geld wat het moet investeren, >het heeft nog altijd een semi-monopolie, lost zijn waterhoofd-personeel >zachtjes op (remember: de Staat betaalt nu Belgacom-gepensioneerden) EN >iedereen zegt dat bergaf gaat met dat bedrijf. Over de marktwaarde van Belgacom kan ik me niet uitspreken. Maar ruim drie jaar geleden stelde ik al aan Paul van Cotthem dat digitale TV een doodgeboren kind was. Alleen hadden zij achteraf betere kaarten met hun kabelmonopolie. En toch bereiken ze hun doelstellingen niet. Voor Belgacom ligt dit nog moeilijker: ze verliezen marktaandeel aan Telenet (zowel op vlak van telefonie als iDTV), Proximus verliest marktaandeel aan Base, en ze houden zich recht via de oude vertrouwde formules als concurrentievervalsing. Wat de hydrocefalie betreft heb je groot gelijk. Dit soort saneringen heeft natuurlijk een positieve weerslag op de beurswaarde. Al meen ik voorzichtig (want onvoldoende competent op dit vlak) dat hun beurskoers zwaar geïnflateerd is. >Na bekendmaking van min of meer correcte resultaten klapt het aandeel 4% terug. > >Dat zijn de tekenen waarna ik zoek. Mag je dollar-voorspelling van exact 14 >maand terug herinnerd worden, geachte Fullator? 1.38 was het niet? De enorme hoge olieprijzen hebben hier wel iets mee te maken. Zie naar de exorbitante winsten van de oliemaatschappijen. Dat is geen blijvende trend, al doet men alles om de marges zeer hoog te houden. Kijk maar: er wordt een aanslag in S.A. verijdeld en de prijs stijgt! Maar ja, dat is meer psychologie dan economie waarschijnlijk. Ik blijf erbij dat op lange termijn de euro sterker gaat staan. Toch niet vergeten dat zijn koers momenteel nog altijd een stuk hoger staat dan die van de dollar. Al geef ik grif toe dat de canceriforme expansie van de EU de positie van de euro zeker geen goed doet. >Iedereen doet wat ie wil, ik kocht voor het eerst in 3 jaar nog eens aandelen >van een Belgisch bedrijf... yep in telecom, van een bedrijf waar de boekwaarde >op 1 dag 4% van daalde. Dat is een soort geloof dat aan het religieuze grenst ;-). >Digitale TV? Iedereen het beste ermee. Ik koop één dezer een TV maar voorlopig >zoemen er belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Blijf ervan weg. Bij Telenet hebben ze het een probleem op het andere (net als bij Belgacom overigens). Ze kunnen hun digicorder niet tijdig leveren, hij werkt niet, als hij werkt is de functionaliteit zeer beperkt enz enz. Belgacom cannot deliver: ganse gebieden in Vlaanderen zijn niet geschikt voor iDTV zonder zware en dure aanpassingen. Menselijk geduld is beperkt en de tijd dat je met marketing alles kon oplossen, begint achter ons te liggen. Als men denkt de average return per user van een in se slecht product met hype op te trekken, komt men van een koude kermis thuis. Ik kijk aandachtig naar wat TV Vlaanderen gaat doen. Als die een goed werkend product kunnen leveren (tegen 9 € per maand !!) zie ik het somber in voor iDTV. TVV is aan zijn dealernet begonnen. Exit iDTV, kort na de geboorte. Net niet doodgeboren dus, maar wel een fameuze financiële aderlating. >Riding the top of the waves, selfmade-gelukzak die ik ben. De stukjes valen >tesamen, the future is bright, so bright I have to wear shades (copyright ik >weet niet wie) Oppassen voor verblinding! Het is je overigens zeer gegund. >Tom -Serengetti sunglasses bought per dozen- De Moor > F. |
|
|
#9 |
|
|
In article <[email protected]>,
lvolders@forget_it.telenet.be says... > > Oppassen voor verblinding! > Dank voor het advies: reikend naar de sterren maar met de voeten op de grond. > >Tom -Serengetti sunglasses bought per dozen- De Moor > > > F. > Juist deze reply om de vaste waarden van deze nieuwsgroep te bedanken dat ze wat regelmatiger posten; schrijfsels van VH, GS, K Jazz J, een zekere F en zelfs af en toe Fusti en Hayek worden gesmaakt. LVB zou terug moeten gelokt worden. Waar is onze China-lover met het Vlaamse vlagje? MBT de niet-vermelden: ofwel -vind ik- bent u bij het kaf ofwel vergat ik jullie. In het laatste geval: 1000 excuses. In het eerste geval: noppes verontschuldigingen, je deed het jezelf aan. Er zit al zo weinig kwaliteit in deze oppervlakkigheid dat het altijd prettig eens een scherpe analyse te lezen, zelfs al divergeert mijn mening. Verder, geachte Fullator, leer je het niet af: ik moest weer woorden opzoeken uit je reply. Nooit ooit ga ik met jou een scrabble-wedstrijd aan. Tom De Moor |
|
|
#10 |
|
|
Hayek schreef:
> Digital TV is not the question... > But HDTV is the Answer ! No TV is the answer. En vlierbessensap natuurlijk. mvg, VHfc |
|
|
#11 |
|
|
Tom De Moor schreef:
> LVB zou terug moeten gelokt worden. Die heeft het te druk met zijn enorm succesvol BrusselsJournal. Bovendien heeft hij een allergie opgedaan aan sommige nonkels vermoed ik. Hij is de kunst van het negeren niet zo goed meester. > Waar is onze China-lover met het Vlaamse vlagje? Ook die is druk bezig, maar het is aan hem om daar iets over los te laten of niet. Idem voor KB. mvg, VHfc |
|
|
#12 |
|
|
Tom De Moor schreef:
> Vamdaag staat Belgacom qua prijs van aandeel amper iets boven zijn uitgifte- > prijs. Het bedrijf maakt winst, zit op een berg geld wat het moet investeren, > het heeft nog altijd een semi-monopolie, lost zijn waterhoofd-personeel > zachtjes op (remember: de Staat betaalt nu Belgacom-gepensioneerden) EN > iedereen zegt dat bergaf gaat met dat bedrijf. Telefonie is dood sinds VOIP (Voice Over IP). Wat er nog van overschiet is zelf VOIP geworden stroomopwaarts de eindgebruiker. De grote asset van Belgacom is natuurlijk zijn kabelinfrastructuur. Het bedrijf overleeft dank zij monopolies en kartels. De landlines konden worden gerecycleerd voor ADSL. Een eerste monopolie, waarom geen DSL zoals in alle beschaafde landen (bvb. de USA en de Filipijnen). Ach ja, je mag geen servers draaien, juist. Want dan zou je wel zelf eens de "diensten" kunnen aanbieden waar de monopolisten hun lodderig oog hebben op laten vallen. Een tweede monopolie bestaat er in dat elke ADSL-provider verplicht is de kabelinfrastructuur van Belgacom te gebruiken. Je moet je dus eerst tot Belgacom wenden voor de lijn. Het call-center personeel wordt *nog* onbeschofter als je alleen de lijn wil, en géén Skynet. En ze proberen je manu militari een "eindtoestel" door de strot te duwen. Over de tarieven zullen we maar zwijgen, Belgacom subsidieert zijn telefonie en nog wat meer met de woekerprijzen die ze voor het gebruik van de infrastructuur vragen. Het bewijs is dat ze haarfijn voor je uitrekenen dat een voice abonnement + een kabelabonnement financieel op hetzelfde neerkomt als een kabelabonnement alleen. Een derde - kartel - zaak. GSM tarifering wordt in België kunstmatig hoog gehouden. De prijzen in andere landen liggen op 1/4 van de onze. En toch gebruikt iedereen dezelfde apparatuur, zoveel producenten zijn er niet. Uiteraard houdt dat hun voice telefonie nog wat interessant. Base en Mobistar klagen niet natuurlijk. Belgacom had zich moeten profileren in hun core-business, en dat is kabels trekken. Want voor alle gelayerde diensten zijn ze te lomp en te duur. Geen wonder dat de beurs zijn wenkbrauwen fronst. Op het moment dat het monopolistisch tapijt onder hun voeten wordt weggetrokken zakken ze als een vette pudding door hun lemen benen. Ik "bel" tegenwoordig (zeker internationaal) met Skype. Heldere lijn aan 16kBps, video inbegrepen. U Skypet toch ook? mvg, VHfc |
|
|
#13 |
|
|
VHfc schreef:
> U Skypet toch ook? > > mvg, VHfc Helaas niet. Cioran zeide al eens: 'Ik probeer m'n leven te vergeten uit angst erover te gaan kletsen.' mvg, ed |