Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij deze vandalen (en hun ouders) heropvoeden ?
Ja, in een internaat met pedagogen en psychologen. 4 22,22%
Neen, gewoon in de gevangenis steken. 0 0%
Neen, een boete en/of alternatieve straf volstaat. 2 11,11%
Ja, in een strafkamp met militair regime. 5 27,78%
Ik heb hierover geen mening. 1 5,56%
Ik heb nog een ander voorstel. 0 0%
Ja, in een internaat-strafkamp (combinatie 1 en 4) 6 33,33%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2003, 23:13   #1
advocadus
Partijlid

advocadus's schermafbeelding

Standaard

bron: Gazet van Antwerpen

07/08 Vakantieverveling = vandalisme?

De gemeente Lint is al sinds half juli het doelwit van een stelletje vandalen. Het gemeentebestuur roept de bevolking op tot meer waakzaamheid, ook de politie verscherpt haar controles.

Commissaris Dirk Fonteyne van de politiezone Hekla: ”Het gemeentebestuur van Lint doet moeite om het dorp leefbaar en aangenaam te maken, maar heeft nu te kampen met een sterke toename van vandalisme. Het gemeentepark, het kerkhof, speelpleinen en groene ruimtes waren de laatste weken meermaals het doelwit."

De Lintenaren kregen van de gemeente al een nieuwsbrief en worden verzocht om mee te werken: wie iets verdachts opmerkt, kan contact opnemen met het plaatselijk politiekantoor (03-460.13.40) of met het hoofdcommissariaat van de politiezone in Edegem (03-289.23.00). De politie zelf wil met gerichte patrouilles en lokale acties, zelfs met een politiehond, het vandalisme een halt toeroepen.
Hoofdinspecteur Marc Ceulemans heeft goede hoop: ”De wijkagenten maken sinds veertien dagen elke avond een rondgang per fiets. De korpschef Frank Noël heeft de interventieploegen opdracht gegeven om ook het Lintse park in te gaan en we doen nu geregeld identiteitscontroles op de speelpleinen. Vermoedelijk zijn de daders een groep jongeren uit Lint en omgeving."

Het vandalisme beperkt zich niet tot het materiële schade. Zo werd een tiental dagen geleden een prachtige haan - het pronkstuk van het neerhof van de heemkundige kring in het park - dood in de parkvijver aangetroffen. Onbekenden hadden de poten van de haan met een zakdoek vastgebonden en hem zo in het water gegooid. “De verontwaardiging bij de Lintenaren is groot. En de mensen denken terug aan vorig jaar, toen in het park zeven eenden levend aan een stok werden gespietst en in de vijver gegooid.”
Oud 8 augustus 2003, 00:19   #2
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

is dat niet het dorpje waar enkele jaren geleden door de VRT, de multicul zo geprezen werd als efficient middel tegen het oprukken van het Vlaams Blok ?
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 00:23   #3
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
is dat niet het dorpje waar enkele jaren geleden door de VRT, de multicul zo geprezen werd als efficient middel tegen het oprukken van het Vlaams Blok ?
Dus u beschuldigt het Blok van die vandalenstreken? Een interessante denkpiste, dat moet gezegd.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 00:37   #4
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Kwats, ik beschuldig niemand, maar toevallig is het wel het dorpje
waar het Vlaams Blok een protest aktie hield tegen een te grote concentratie vreemdelingen. Ik weet het, ik weet het, dat heeft allemaal niets te maken met deze feiten, we zullen het onderzoek afwachten !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 07:55   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik was al aan het wachten wanneer de eerste een poging zou ondernemen om dit weeral in de schoenen van de allochtonen te schuiven... Een dik uur na het openen van deze draad is het al zover
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 09:03   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we fenomeen breder moeten bekijken. Vandalisme steekt overal de kop op! De oorzaak volgens mij is de groeiende liberalisering en de daarmee verbonden individualisering van de maatschappij. Het gemeenschapsgevoel verdwijnt en daarmee ook de sociale controle die vroeger de mensen ervan weerhield om onwettelijke zaken te doen. De linksen oogsten wat ze gezaaid hebben; egoïstische individuen die enkel aan hun eigen behoeften denken en geen plichten meer erkennen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 09:28   #7
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Het zou inderdaad veel beter zijn om de mensen allemaal een opgelegd schema te laten volgen van 's morgens tot 's avonds met constante controle en dergelijke meer
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 09:31   #8
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Het zou inderdaad veel beter zijn om de mensen allemaal een opgelegd schema te laten volgen van 's morgens tot 's avonds met constante controle en dergelijke meer
hallo, ik heb het hier over sociale controle! Trouwens wie is hier grote voorstander van camera's en flitsvuilbakken?
Oud 8 augustus 2003, 11:38   #9
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik denk dat we fenomeen breder moeten bekijken. Vandalisme steekt overal de kop op! De oorzaak volgens mij is de groeiende liberalisering en de daarmee verbonden individualisering van de maatschappij. Het gemeenschapsgevoel verdwijnt en daarmee ook de sociale controle die vroeger de mensen ervan weerhield om onwettelijke zaken te doen. De linksen oogsten wat ze gezaaid hebben; egoïstische individuen die enkel aan hun eigen behoeften denken en geen plichten meer erkennen!
Hoe komt het dat ik links ben en het hier toch mee eens ben?

ah, misschien omdat u twee begrippen door elkaar haalt: liberalisme (libertairisme) en links.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 11:42   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

ah, misschien omdat u twee begrippen door elkaar haalt: liberalisme (libertairisme) en links.
Nog nooit gehoord van liberaal-links?
Oud 8 augustus 2003, 11:51   #11
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

En daarom zijn maar meteen alle linksen liberaal?
Oud 8 augustus 2003, 13:03   #12
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En daarom zijn maar meteen alle linksen liberaal?
alleen de slechte!
Oud 8 augustus 2003, 14:27   #13
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat u net als Jan een voorstander bent van het beperken van de mensen hun vrijheid!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2003, 20:42   #14
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat u net als Jan een voorstander bent van het beperken van de mensen hun vrijheid!
Door de mensen te vrij te laten zult ge uiteindelijk hun vrijheid meer beperken dan nodig..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2003, 00:29   #15
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Citaat:
Citaat:
Door de mensen te vrij te laten zult ge uiteindelijk hun vrijheid meer beperken dan nodig..
Een grote wijsheid naar mijn mening.
Oud 10 augustus 2003, 17:45   #16
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

door die herhaalde vandalen streken overal in vlaanderen,en het is gelijk wie ze pleegt,beginnen we noodzakerlijkerwijs meer en meer af te glijden naar een politiestaat,overal moet er meer politie op straat,in zwembaden op openbare pleinen noem maar op.het is statistisch bewezen ,dat meestal jeugdigen zijn die,die feiten plegen,wel terug legerdienst invoeren om hun wat discipline bij te brengen,en dan zullen ze zich niet meer vervelen,wij zijn er destijds ook niet van doodgegaan.wij zijn ook jong geweest,maar ik weet nog heel goed dat wij zulke vandalen streken niet pleegden.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 17:59   #17
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
door die herhaalde vandalen streken overal in vlaanderen,en het is gelijk wie ze pleegt,beginnen we noodzakerlijkerwijs meer en meer af te glijden naar een politiestaat,overal moet er meer politie op straat,in zwembaden op openbare pleinen noem maar op.het is statistisch bewezen ,dat meestal jeugdigen zijn die,die feiten plegen,wel terug legerdienst invoeren om hun wat discipline bij te brengen,en dan zullen ze zich niet meer vervelen,wij zijn er destijds ook niet van doodgegaan.wij zijn ook jong geweest,maar ik weet nog heel goed dat wij zulke vandalen streken niet pleegden.
Tja, wanneer U nu doordenkt, en U weet dat er niets aan gedaan wordt momenteel. Wat denkt U waar de staat BEWUST naartoe glijd?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 18:05   #18
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

het is misschien te ver gezocht,maar ik denk dat we naar het communistische systeem aan het afglijden zijn,waar de staat voor ons denkt en het individu niet meer zijn mening zal mogen zeggen,maar ja dat is wat linksen alleen maar zullen toejuichen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 18:15   #19
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
het is misschien te ver gezocht,maar ik denk dat we naar het communistische systeem aan het afglijden zijn,waar de staat voor ons denkt en het individu niet meer zijn mening zal mogen zeggen,maar ja dat is wat linksen alleen maar zullen toejuichen.
Ik denk niet dat het ver gezocht is, ik denk dat het de bedoeling is van de HUIDIGE regering dat de mensen gaan roepen om meer blauw. Maar het blauw wordt ingezet tegen de autochtonen. Die mensen kunnen zich niet verdedigen. Wanneer er iets gebeurt, slagen bekomen van de politie, hebt U NOOIT getuigen. Alle autochtonen schuwen de dag van vandaag om hun kop uit te steken. De allochtonen kunnen zich alles permitern, want die gaan terug naar het land van hun ouders herkomst. Daar ze ALTIJD over de dubbelnationaliteit beschikken. Dus wanneer ze hier het varken uithangen, en zouden gestraft worden. Gaan ze naar hun thuislend, en worden daar als helden ontvangen. Kijk maar naar de "EREMOORDEN"!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be