Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2003, 16:30   #1
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Dit gedrocht dat het straatbeeld van Brussel ontsiert, genaamd 'Congreskolom', werd ingewijd ter herinnering aan het nationaal Congres dat de grondwet had opgesteld.

De flamingant Emile Moyson schreef er een mooi gedicht over:
Gij zijt gemaakt met Franse steen.
Wat frans is, is recommandable;
D'inscripties zijn in't Frans alleen,
Wij vinden dat zeer convenable

Adieu Colonn', uw steen en brons
Zijn Frans tot in hun ornamenten
Maar toch zit er iets in van ons:
Zij zijn betaald met onze centen."

H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 20:09   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian

Dit gedrocht dat het straatbeeld van Brussel ontsiert, genaamd 'Congreskolom', werd ingewijd ter herinnering aan het nationaal Congres dat de grondwet had opgesteld.
Gedrocht? Allé gij! Ik hou wel van die fallussymbolen die ons straatbeeld sieren
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 21:58   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Gedrocht? Allé gij! Ik hou wel van die fallussymbolen die ons straatbeeld sieren
Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 22:08   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Citaat:

Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
Tja, het ene fallussymbool is het andere niet, dat geef ik grif toe
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 09:36   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Congreskolom, opgericht in 1850, werd na de eerste wereldoorlog op 11 november 1922 het graf van de onbekende soldaat bijgeplaatst.

Dus, laat het nog maar even staan.

Het is trouwens ook een kunstwerk (Joseph Poelaert was de architect) en werd door het Brussels Gewest geklasseerd als monument op 02/04/1998.

Meer over de historiek v/d Congreskolom: http://www.regiedesbatiments.be/pers...congres_nl.htm
Oud 31 juli 2003, 09:53   #6
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

"Poelaert" en "kunstwerk" in dezelfde zin is een fameuze contradictie.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 10:23   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
"Poelaert" en "kunstwerk" in dezelfde zin is een fameuze contradictie.
Dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Wat mezelf betreft verkies ik eerder de Art Nouveau (1890-1914) en de Art Deco (het interbellum tussen WO I en II).

Art Nouveau: Victor Horta

Art Nouveau: Alphonse Mucha

Art Deco: De Chrysler Building in New York -1930.

Art Deco: Den Boerentoren in Antwerpen - 1930
Oud 31 juli 2003, 10:27   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
Hier laat je het ware gezicht zien van de "belgicisten" een beetje respect zou hier niet misplaatst zijn !
moest je ooit de ijzertoren al eens bezocht hebben dan zou je het niet over je hart kunnen halen om dit monument ter nagedachtenis van de duizenden mensen die er hun leven lieten voor uw "vaderland" een gedrocht te noemen.... tenzij je écht een idioot bent die de waarde van dit monument niet kan bevatten (zalig zijn de armen van geest) en dan zal ook niemand het je kwalijk nemen !
dit monument heeft aan de belgische staat géén frank gekost, hetgéén niet kan gezegd worden van de congreskolom !
maar ja, de oorlog waarin deze mensen sneuvelden was er een waar de soldaten de dood ingejaagd werden door oversten die een andere taal spraken, pour la patrie....... pour la belgique ET POUR LES FLAMANDS LA MEME CHOSE !
Oud 31 juli 2003, 10:31   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
Hier laat je het ware gezicht zien van de "belgicisten" een beetje respect zou hier niet misplaatst zijn !
moest je ooit de ijzertoren al eens bezocht hebben dan zou je het niet over je hart kunnen halen om dit monument ter nagedachtenis van de duizenden mensen die er hun leven lieten voor uw "vaderland" een gedrocht te noemen.... tenzij je écht een idioot bent die de waarde van dit monument niet kan bevatten (zalig zijn de armen van geest) en dan zal ook niemand het je kwalijk nemen !
Ik heb geen probleem met de IJzertoren, zolang ze daar maar geen politiek symbool van willen maken dat representatief zou zijn voor ALLE vlamingen. Dat ze al eens beginnen met die AVV-VVK er weer af te krabben...

Oud 31 juli 2003, 10:51   #10
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
Ik heb geen probleem met de IJzertoren, zolang ze daar maar geen politiek symbool van willen maken dat representatief zou zijn voor ALLE vlamingen. Dat ze al eens beginnen met die AVV-VVK er weer af te krabben...

dat erafkrabben dat gaat ge aan de tjeeven moeten vragen
Oud 31 juli 2003, 17:10   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zoals den ijzertoren?

DAS PAS EEN GEDROCHT!
dit monument heeft aan de belgische staat géén frank gekost, hetgéén niet kan gezegd worden van de congreskolom !
maar ja, de oorlog waarin deze mensen sneuvelden was er een waar de soldaten de dood ingejaagd werden door oversten die een andere taal spraken, pour la patrie....... pour la belgique ET POUR LES FLAMANDS LA MEME CHOSE !
Seg manneke, ik reageer op de eerste post he.
Lees die nog eens. En eventueel de titel ook.
Buldozer voor de Congreskolom en het Graf van de Onbekende Soldaat, gvd

Citaat:
Tussen haakjes: is de IJzertoren nu echt zo’n vredesmonument? Misschien was dit initieel de bedoeling, maar de Vlaamse Beweging heeft in elk geval beslag gelegd op de symboliek ervan. AVV-VVK staat trouwens helemaal niet voor iets zoals “Alles Voor de Mensheid, de Mensen Voor Elkaar”.
Citaat:
Wat ik ook ronduit misdadig vind tegenover België en tegenover de rest van de internationale gemeenschap is de IJzerbedevaart. Op de IJzertoren staat het embleem “AVV, VVK of Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Kristus”, terwijl er toch beter iets zoals “Alles Voor de Mensheid, de Mensheid Voor Elkaar” zou moeten staan. Daarvoor zijn er twee redenen. Ten eerste: wat daar gebeurd is, is iets wat de hele wereld aangaat, en niet aan Vlaanderen alleen! En toch wordt dit gebeuren opgeëist door de flaminganten! Ten tweede richt de uitspraak zich enkel tot de christenen, waardoor men opnieuw een groot deel van de mensheid vergeet.
Van de redactie van SOS Belgium.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 17:22   #12
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Hmm... ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo begrepen op Poelaert. Liever zoals The Piano de Art Déco en zijn internationalistische opvolger het Modernisme onder leiding van Le Corbusier, Mies VanderRohe,...

Le Corbusier

Mies van der Rohe

En nu nog een vrij onbekende, maar waarschijnlijk de beste architect die we ooit in de lage landen hebben gekend. Hij verfijnde het 2-dimensionale model van Le Corbusier tot een 3-dimensionaal: Hans Dom van der Laan.

Citaat:
Een tentoonstelling in het Bonnefantenmuseum in Maastricht biedt inzicht in het denken en werken van monnik-architect Dom Hans van der Laan. Zijn leven stond in het teken van een zoektocht naar de oorsprong van de architectuur. Hij probeerde de grondbeginselen uit te drukken in een allesomvattend driedimensionaal 'getal'. Door analyse van de menselijke waarneming van de maat en verhouding van ruimte en objecten vond hij dit plastische getal.

Dom Hans van der Laan (1904-1991)

De leer van het plastische getal heeft hij vanaf de jaren vijftig in een cursus kerkelijke architectuur onderwezen aan zijn volgelingen, die zich verenigden in de Bossche School. Met name in Midden Brabant zijn veel bouwwerken volgens de leer van de Bossche School gerealiseerd. Zelf heeft Van der Laan slechts een vijftal werken op zijn naam staan. Deze veelal kerkelijke gebouwen worden tot in het fijnste detail volgens de regels van het plastische getal uitgewerkt. Zo ontwierp hij eveneens liturgieën, monnikenkledij en een lettertype dat specifiek bedoeld is voor inscripties in steen. De sobere meubels, die hij maakte om zijn gebouwen in te richten, worden in het Bonnefantenmuseum gebruikt om de inhoud van de expositie letterlijk te ondersteunen; een voor de hand liggend, maar leuk detail.

De tentoonstelling legt de nadruk op de vele modellen en hulpmiddelen die Van der Laan gebruikte tijdens het ontwikkelen van het plastische getal en later bij de vertaling daarvan naar de praktijk. De bezoeker wordt langs het proces van de theorievorming van Van der Laan geleid: vanaf de waarneming van natuurlijke orden van grootte (de kiezels) via abstracte verhoudingen- en matenstelsels (de abacus) naar een uiteindelijke vertaling hiervan in architectonische basiselementen (de morphotheek). Om meer vat te krijgen op inhoud van het getoonde kan men ter plaatse zelf experimenteren met de morphotheek, door Van der Laan ook wel zijn blokkendoos genoemd. Het spelen met deze blokkendoos is een uitdagend, interactief onderdeel van de tentoonstelling, maar helaas tasten de meeste bezoekers hierna nog altijd in het duister over de vertaling ervan naar concrete gebouwen.

Klooster Mamelis nabij Vaals

Hoewel er (enigszins afgezonderd) schetsen van de Abdij in Vaals te zien zijn, wordt de bezoeker bij het betreden en het verlaten van de tentoonstelling geconfronteerd met een model van Stonehenge. Natuurlijk vertoont de manier waarop Van der Laan denkt over verhoudingen van maten en het afbakenen van ruimte overeenkomsten met de opbouw van Stonehenge en ziet hij dit bouwwerk dan ook als een eerste uiting van architectuur. Maar door juist de maquette van Stonehenge zo'n prominente plaats binnen de tentoonstelling te geven en door de opzet van de tentoonstelling in haar geheel, wordt de relatie tussen de zoektocht naar de oorsprong van de architectuur (gesymboliseerd door Stonehenge) en de ontwikkeling van het plastische getal (zichtbaar gemaakt door de modellen en hulpmiddelen) erg onduidelijk. Men kan onterecht denken dat de modellen (en dus het plastische getal) direct zijn afgeleid van Stonehenge of erger nog, dat de modellen een poging zijn van Van der Laan om Stonehenge te verklaren.

Dit is volgens ons een te beperkte visie op het werk van Van der Laan, maar is wellicht te verklaren uit het feit dat de tentoonstelling deels is overgenomen van een eerdere expositie in Leeds. Een enkele foto van een gerealiseerd gebouw (op basis van zijn theorieën) zou deze verwarring kunnen tenietdoen. Dit zou kunnen demonstreren dat Van der Laan een plaats had tussen het Traditionalisme en het Modernisme van de 20e eeuw. De getoonde schetsen bieden in dit opzicht weinig uitkomst.

Van der laans 'blokkendoos'

Desondanks is het voor diegenen die kennis willen maken met Dom Hans van der Laan zeker de moeite waard om naar Maastricht af te reizen. De expositie nodigt dan ook uit om meer over zijn werk te weten te komen en door de sobere opzet wordt men uitgedaagd om de visie van Van der Laan te doorgronden: "The function of architecture is to command the spatial given of nature by the imposition of limits. Limits of space of forms and sizes" (Dom van der Laan, 1983).

De expositie 'Dom Hans van der Laan' in het Bonnefantenmuseum in Maastricht is de derde in een reeks tussentijdse tentoonstellingen van het project 'Collectie Limburg'. Dit project zal in 2002 resulteren in de 'Basiscollectie Limburg': een verzameling van limburgse kunst in de periode 1900-1970. Omdat de Benedictijner Abdij in Vaals een belangrijk deel is van de erfenis van Van der Laan, heeft hij een plaats gekregen in deze serie. Deze abdij vertegenwoordigt de climax in zijn denken; het is een letterlijke verwezenlijking van zijn theorieën over de architectonische ruimte.
Nog meer informatie op http://www.stylos.nl/commissies/pant...theon%2001-03/ artikelen%20p1/artikel%2011.html
Oud 1 augustus 2003, 01:13   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Hmm... ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo begrepen op Poelaert. Liever zoals The Piano de Art Déco en zijn internationalistische opvolger het Modernisme onder leiding van Le Corbusier, Mies VanderRohe,...

Le Corbusier

Mies van der Rohe

En nu nog een vrij onbekende, maar waarschijnlijk de beste architect die we ooit in de lage landen hebben gekend. Hij verfijnde het 2-dimensionale model van Le Corbusier tot een 3-dimensionaal: Hans Dom van der Laan.

Citaat:
Een tentoonstelling in het Bonnefantenmuseum in Maastricht biedt inzicht in het denken en werken van monnik-architect Dom Hans van der Laan. Zijn leven stond in het teken van een zoektocht naar de oorsprong van de architectuur. Hij probeerde de grondbeginselen uit te drukken in een allesomvattend driedimensionaal 'getal'. Door analyse van de menselijke waarneming van de maat en verhouding van ruimte en objecten vond hij dit plastische getal.

Dom Hans van der Laan (1904-1991)

De leer van het plastische getal heeft hij vanaf de jaren vijftig in een cursus kerkelijke architectuur onderwezen aan zijn volgelingen, die zich verenigden in de Bossche School. Met name in Midden Brabant zijn veel bouwwerken volgens de leer van de Bossche School gerealiseerd. Zelf heeft Van der Laan slechts een vijftal werken op zijn naam staan. Deze veelal kerkelijke gebouwen worden tot in het fijnste detail volgens de regels van het plastische getal uitgewerkt. Zo ontwierp hij eveneens liturgieën, monnikenkledij en een lettertype dat specifiek bedoeld is voor inscripties in steen. De sobere meubels, die hij maakte om zijn gebouwen in te richten, worden in het Bonnefantenmuseum gebruikt om de inhoud van de expositie letterlijk te ondersteunen; een voor de hand liggend, maar leuk detail.

De tentoonstelling legt de nadruk op de vele modellen en hulpmiddelen die Van der Laan gebruikte tijdens het ontwikkelen van het plastische getal en later bij de vertaling daarvan naar de praktijk. De bezoeker wordt langs het proces van de theorievorming van Van der Laan geleid: vanaf de waarneming van natuurlijke orden van grootte (de kiezels) via abstracte verhoudingen- en matenstelsels (de abacus) naar een uiteindelijke vertaling hiervan in architectonische basiselementen (de morphotheek). Om meer vat te krijgen op inhoud van het getoonde kan men ter plaatse zelf experimenteren met de morphotheek, door Van der Laan ook wel zijn blokkendoos genoemd. Het spelen met deze blokkendoos is een uitdagend, interactief onderdeel van de tentoonstelling, maar helaas tasten de meeste bezoekers hierna nog altijd in het duister over de vertaling ervan naar concrete gebouwen.

Klooster Mamelis nabij Vaals

Hoewel er (enigszins afgezonderd) schetsen van de Abdij in Vaals te zien zijn, wordt de bezoeker bij het betreden en het verlaten van de tentoonstelling geconfronteerd met een model van Stonehenge. Natuurlijk vertoont de manier waarop Van der Laan denkt over verhoudingen van maten en het afbakenen van ruimte overeenkomsten met de opbouw van Stonehenge en ziet hij dit bouwwerk dan ook als een eerste uiting van architectuur. Maar door juist de maquette van Stonehenge zo'n prominente plaats binnen de tentoonstelling te geven en door de opzet van de tentoonstelling in haar geheel, wordt de relatie tussen de zoektocht naar de oorsprong van de architectuur (gesymboliseerd door Stonehenge) en de ontwikkeling van het plastische getal (zichtbaar gemaakt door de modellen en hulpmiddelen) erg onduidelijk. Men kan onterecht denken dat de modellen (en dus het plastische getal) direct zijn afgeleid van Stonehenge of erger nog, dat de modellen een poging zijn van Van der Laan om Stonehenge te verklaren.

Dit is volgens ons een te beperkte visie op het werk van Van der Laan, maar is wellicht te verklaren uit het feit dat de tentoonstelling deels is overgenomen van een eerdere expositie in Leeds. Een enkele foto van een gerealiseerd gebouw (op basis van zijn theorieën) zou deze verwarring kunnen tenietdoen. Dit zou kunnen demonstreren dat Van der Laan een plaats had tussen het Traditionalisme en het Modernisme van de 20e eeuw. De getoonde schetsen bieden in dit opzicht weinig uitkomst.

Van der laans 'blokkendoos'

Desondanks is het voor diegenen die kennis willen maken met Dom Hans van der Laan zeker de moeite waard om naar Maastricht af te reizen. De expositie nodigt dan ook uit om meer over zijn werk te weten te komen en door de sobere opzet wordt men uitgedaagd om de visie van Van der Laan te doorgronden: "The function of architecture is to command the spatial given of nature by the imposition of limits. Limits of space of forms and sizes" (Dom van der Laan, 1983).

De expositie 'Dom Hans van der Laan' in het Bonnefantenmuseum in Maastricht is de derde in een reeks tussentijdse tentoonstellingen van het project 'Collectie Limburg'. Dit project zal in 2002 resulteren in de 'Basiscollectie Limburg': een verzameling van limburgse kunst in de periode 1900-1970. Omdat de Benedictijner Abdij in Vaals een belangrijk deel is van de erfenis van Van der Laan, heeft hij een plaats gekregen in deze serie. Deze abdij vertegenwoordigt de climax in zijn denken; het is een letterlijke verwezenlijking van zijn theorieën over de architectonische ruimte.
Nog meer informatie op http://www.stylos.nl/commissies/pant...theon%2001-03/ artikelen%20p1/artikel%2011.html
Aha! Toch ene hier op het forum die weet wat cultuur is. En bovendien nog over een goede smaak beschikt. Mijn complimenten!
Oud 1 augustus 2003, 11:22   #14
thePiano

Standaard

Gezocht: [size=6]bulldozer om al thePianobashers van het forum op te kuisen [/size]en ons aldus de gelegendheid te bieden om terug over politiek e.a. meer interessante zaken te discuteren.
Oud 1 augustus 2003, 11:27   #15
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:

De flamingant Emile Moyson schreef er een mooi gedicht over:
Gij zijt gemaakt met Franse steen.
Wat frans is, is recommandable;
D'inscripties zijn in't Frans alleen,
Wij vinden dat zeer convenable

Adieu Colonn', uw steen en brons
Zijn Frans tot in hun ornamenten
Maar toch zit er iets in van ons:
Zij zijn betaald met onze centen."

Gij moet daar toch geen last van hebben? Ge woont niet eens in ons stadje....Moeit u dus met uw eigen zaken.
Oud 1 augustus 2003, 11:32   #16
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Ha, waar is de schonen tijd dat de VMO trachtte dat lelijk torentje daar op te blazen...
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 11:39   #17
Kempen
Gouverneur

Standaard

Tja Elle dat zou pas de oplossing zijn.
Dat iedereen alleen mag praten over zaken in zijn eigen stad of gemeente?

Wij danken U voor uw ongemeen boeiende, interessante en erg ter zake doende opmerking.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 11:41   #18
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Elle, gij woont toch ook niet in Brussel-stad?
Gelieve u te beperken tot die zaken die Neder-over-Heembeek aangaan!!
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 11:50   #19
Kempen
Gouverneur

Standaard

En dan lees ik regelmatig dat Vlaams nationalisten enge mensen zijn die niet verder kijken dan hun eigen kerktoren.
Als ze dan een forum openen over iets dat verder ligt dan hun eigen kerktoren is het ook niet goed.
Nou moe.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:33   #20
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Gij moet daar toch geen last van hebben? Ge woont niet eens in ons stadje....Moeit u dus met uw eigen zaken.
Gelukkig woon ik daar niet. Mijn hersenpan heeft zuurstof nodig en dat kan ik nog vinden in de Kempen.

Dat kunstwerk kan me trouwens maar mateloos interesseren. Geef mij maar een kilometerslange ochtendwandeling waar geen mens te bespeuren valt, maar wél enkele herten, konijnen, vogels, en lastige insecten ( ), enz... Nee, doe wat je wilt met de kunstmatige rommel in uw contreien...dat omheiningspaaltje valt trouwens in het niets t.o.v. een ferme eik.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be