Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2003, 09:44   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Darwin: "Hebt u het ook al gemerkt als je al een tijdje op forums actief bent? Je mag proberen en argumenteren wat je wil, je mag met nog zoveel cijfermateriaal afkomen om je stellingen te onderbouwen, ik heb nog NIEMAND op een forum van gedacht weten veranderen door geconfronteerd te worden met feiten. Het best valt dit op bij onderwerpen die buiten de forums, maar uiteraard ook hier, ongeveer de helft van alle discussies uitmaken, namelijk de islam-gerelateerde onderwerpen.

Een tijd geleden, jawel op 1 mei 2000, hielden een paar honderd leden van het Vlaams Blok een optocht door Antwerpen om op hun manier een bijdrage aan het 1 mei-feest te leveren, luidruchtig scanderend "Islamieten, parasieten !", met wat over en weer gegooi van keien als gevolg.

Filip Dewinter, Fractievoorzitter van het Vlaams Blok in het Vlaams Parlement deed op 15 juli 2000 in het parlement zijn beklag omwille van de officiele erkenning (verschijnen van het desbetreffende ministerieel besluit in het Staatsblad) van een van de taken van het 'Executief van de Moslims van België' namelijk betreffende de inspectie en de begeleiding van levensbeschouwelijke vakken.

Dan volgt zijn ganse argumentatie dat er volgens hem, er teveel fundamentalisten in die raad zouden zetelen enzoverder. Maar zelfs als er geen fundamentalisten meer in die raad zouden zetelen is het Vlaams Blok formeel in zijn houding tav de Islam:

Filip Dewinter: "Hoe dan ook blijft het Vlaams Blok zich verzetten tegen de erkenning van de islam en dus ook van de moslim-executieve. Het Vlaams Blok zal een voorstel van decreet indienen om de inspectie en de begeleiding van het islamonderricht rechtsreeks door de Vlaamse overheid te laten gebeuren. Het islamonderricht moet overigens georiënteerd worden op de reïntegratie van de vreemdelingen in hun landen van herkomst."

Als je het bovenstaande samenvat, is de hetze van het Vlaams Blok tav de islam, waarvan Darwin hier de spreekwoordelijke pleidooibezorger van is, niet zozeer -of enkel- omwille van religieuze bezwaren, maar moslims behoren niet alleen tot een andere religie, nee volgens D. en VB is het een ras van criminelen, parasieten, profitariaat, overlastbezorgers en sakosjensdieven. Het zijn stuk voor stuk fundamentalisten, AEL militanten, terroristen in spé, gevaar voor de openbare orde, niet-geïntegreerden, kortom zeg maar gerust in het bekende jargon van extreem-rechts: moslims zijn Untermenschen.

Ik laat hier even Prof. Dr. Herman De Ley (R.U.G.) aan het woord:
"Door de islam te demoniseren wordt racisme gerechtvaardigd. Dat is perfect vergelijkbaar met de hetze tegen de joden in de jaren dertig. "We moeten ons verdedigen tegen de islam", is een slogan die je ook in vrijzinnige, zogenaamde tolerante kringen hoort. Ook in de sector van de hulpverlening: welzijnswerk, jeugdopvang, enz.... - is er een totaal gebrek aan inzicht in wat de islam in feite is. Uit angst reageert men afwijzend, racistisch. Ik ken het geval van een kinderdagverblijf. Twee kinderen van acht maanden moeten eten krijgen, een autochtoon en allochtoon. Wat zegt de verantwoordelijke? 'Laat dat Turkje maar wachten, die is dat toch gewoon van tijdens de ramadan.'"

De strijd (noem het gerust een *kruis*tocht anno 2000) tegenover de Islam is mijns inziens maar een excuus om 1.5 miljoen migranten uit te drijven, nièt omdat ze Islamiet zouden zijn (de cijfers bevestigen dat 90% van de niet-genaturaliseerde migranten géen moslim zijn) maar wel omdat ze allochtonen zijn. En dan komt het principe van 'bloed en bodem' weerom bovendrijven. De raszuiverheid van het volk, d�*ar is het hem om te doen, maar dat wordt in alle toonaarden ontkend, zèlfs in het Vlaams Blok programma kan je dat letterlijk lezen: "Het gaat ons om culturele eigenheid en niet om het zogenaamd "raszuiver houden" van Vlaanderen."

Maar ik kom even terug op d�*t bepaalde deel van de Islamieten die autochtone Belgen zijn en zich in de afgelopen decennia bekend hebben tot de Islam. Het gaat hier om plus/min 35 000 geboren en getogen landgenoten tot in de zevendertigste generatie.
Ik verwijs hier even naar een vorige post van mij: "Boeddhisten in België vragen erkenning van hun religie.":
Lea Van Rompay, woordvoerster van het Tibetaans centrum in Schoten en lid van de Boeddhistische Unie van België:
"Wij schatten het aantal boeddhisten in België op zo'n 30 000 mensen. Dat is iets meer dan het aantal protestanten, die wèl de voordelen kennen van de erkende erediensten in België."

Stel nu, dat België gEEn migranten kende. Alleen maar (bange blanke Vlamingen. De protestanten die met minder zijn dan de islamieten zijn wèl erkend, de boeddhisten (nog) niet, maar alle drie zijn ze zowat in eenzelfde aantal. Uitgaande van het principe van dat iedereen gelijkwaardig is en gelijkberechtiging verdient, kom je hier wel even in de problemen wanneer je het Vlaams Blok zijn gangetje laat gaan.
Prof. Dr. De Ley: "Nochtans zijn gelijkberechtiging en interactie op basis van gelijkwaardigheid een conditio sine qua non voor een harmonieus en dus toekomstgericht samenleven in ons land."

Islamofoben zoals Darwin zouden er goed aan doen hun standpunten te nuanceren en eigenlijk veel beter objectief onderzoek doen, of er kennis van te nemen, dat in werkelijkheid de overgrote groep van moslims in België uitermate vreedzame mensen zijn, die zich perfect geïntegreerd hebben in onze maatschappij (behoudens een aantal onder hen met behoud van cultus en religie maar dat is een grondwettelijk recht voor iedereen) , en dat de fundamentalisten en criminelen onder hen, slechts een zeer kleine fractie vormen, waarvan ook de moslimgemeenschap nagenoeg dezelfde hinder en overlast ondervind als de autochtone meerderheid van België.
Oud 10 juli 2003, 12:17   #2
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Zie ook eens deze topic http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4656

en zie hoe de SP.a wolven in schaapsvacht aan de macht tracht te brengen.

De islam moet verboden worden want hij zet aan tot haat en apartheid.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 12:45   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar ik kom even terug op d�*t bepaalde deel van de Islamieten die autochtone Belgen zijn en zich in de afgelopen decennia bekend hebben tot de Islam. Het gaat hier om plus/min 35 000 geboren en getogen landgenoten tot in de zevendertigste generatie.
Ik verwijs hier even naar een vorige post van mij: "Boeddhisten in België vragen erkenning van hun religie.":
Lea Van Rompay, woordvoerster van het Tibetaans centrum in Schoten en lid van de Boeddhistische Unie van België:
"Wij schatten het aantal boeddhisten in België op zo'n 30 000 mensen. Dat is iets meer dan het aantal protestanten, die wèl de voordelen kennen van de erkende erediensten in België."
Hoe zit die redenering in elkaar? Omdat er, volgens een woordvoerder van de boeddhistische gemeenschap (ongecontroleerd: het gaat slechts om een schatting), ongeveer 30.000 aanhangers in dit land zijn, moeten we volgens "Piano" ongeveer 35.000 "autochtone Belgen" de islam belijden. Wat heeft het een met het ander te maken? Niets. Trouwens, in het ene geval gaat het om boeddhisten in België (wat dus betekent dat men niet noodzakelijk Vlaming of Waal hoeft te zijn of de Belgische nationaliteit moet bezitten om hier te wonen), terwijl "Piano" het wat eerder het had over "autochtone Belgen" (sic).

Reeds eerder heeft "Piano" dat cijfer van 35.000 op het forum geplaatst en toen vroeg ik waar het vandaan kwam. "Piano" kon hierop geen antwoord geven: het bleek eens te meer om een ongecontroleerde schatting te gaan.

Mochten er inderdaad 30.000 Vlamingen of Walen zich tot de islam hebben bekeerd, dan stelt de vraag zich waarom die in een recent verleden nooit als dusdanig naar buiten zijn gekomen. Waarom bestaan er geen moskeeën waar die mensen in hun taal terecht kunnen (in de meeste moskeeën van dit land is de voertaal nog steeds het Arabisch of het Turks)? Waarom zijn er geen organisaties van "autochtone Belgische" moslims?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 16:17   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Hoe zit die redenering in elkaar? Omdat er, volgens een woordvoerder van de boeddhistische gemeenschap (ongecontroleerd: het gaat slechts om een schatting), ongeveer 30.000 aanhangers in dit land zijn, moeten we volgens "Piano" ongeveer 35.000 "autochtone Belgen" de islam belijden. Wat heeft het een met het ander te maken? Niets.
Niets? Maar wel alles met het recht op vrije keuze en beleving van de religie en het recht ook om er erkenning voor te vragen.

Citaat:
Reeds eerder heeft "Piano" dat cijfer van 35.000 op het forum geplaatst en toen vroeg ik waar het vandaan kwam. "Piano" kon hierop geen antwoord geven: het bleek eens te meer om een ongecontroleerde schatting te gaan.
Net zoals de ongecontroleerde schatting over het aantal rooms-katholieken die er in dit land zouden zijn, maar wel met meer dan 90% van de overheidsbetoelaging van erediensten gaan lopen.

Wat die schatting van 30 �* 35.000 autochtone moslims betreft verwijs ik naar de samenstelling van de Moslim Executieve, die bij haar allereerste samenstelling (1998) een schatting moest maken en uitkwam op 330.000 moslims. Bij de samenstelling moest duidelijk onderzocht worden naar de verschillende sectes binnen de islam: soennieten, sjiïeten, afrikaanse moslims, enz... en ook de autochtone moslims repten zich om ook hun afgevaardigden daar naartoe te krijgen.

CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA (C.I.E.): http://www.flwi.ugent.be/cie/

Op dit ogenblik ligt de website van Executieve van de Moslims (EMB) plat (normaal: www.embnet.be/ ) en dan kon je zelf bekijken wie daar allemaal inzit. Ook omdat er opnieuw een poging wordt gedaan om een nieuwe samen te stellen. Die samenstelling verloopt thans via het CGKR: http://www.antiracisme.be/nl/cgkr/a-islamdossier.htm ook om fouten zoals in het verleden zijn gebeurd (moslimfundamentalisten) te vermijden.

Maar je kan met je vraag ook altijd terecht bij Prof. Herman De Ley [email protected]

Citaat:
Mochten er inderdaad 30.000 Vlamingen of Walen zich tot de islam hebben bekeerd, dan stelt de vraag zich waarom die in een recent verleden nooit als dusdanig naar buiten zijn gekomen. Waarom bestaan er geen moskeeën waar die mensen in hun taal terecht kunnen (in de meeste moskeeën van dit land is de voertaal nog steeds het Arabisch of het Turks)? Waarom zijn er geen organisaties van "autochtone Belgische" moslims?
Mijn vraag was anders en ik blijf die herhalen: behoren autochtone moslims nog tot het Eigen Volk volgens het VB-dogma? Welke 'oplossing' heeft het Blok bedacht voor deze groep van mensen, waarvan jij (en Darwin en Co) natuurlijk andermaal systematisch het bestaan tracht te ontkennen zoniet te minimaliseren? Waarom heeft een bepaald deel van het volk geen rechten om erkenning van hun eredienst? Enz...
Oud 10 juli 2003, 21:09   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets? Maar wel alles met het recht op vrije keuze en beleving van de religie en het recht ook om er erkenning voor te vragen.
In ons land, net als in alle andere Europese landen, is iedereen vrij de godsdienst te beleven die hij of zij wil. Dat is godsdienstvrijheid.

Erkenning van een godsdienst is iets totaal anders. In Spanje bijvoorbeeld is de katholieke godsdienst de enige erkende, wat evenwel niet belet dat andersgelovigen zijn niet vrij mogen uiten. Tot voor kort werden in Portugal alleen katholieke huwelijken als burgelijke geldend aanvaard en had de katholieke Kerk nog allerlei privileges. Door een nieuwe wet worden niet-katholieke huwelijken voortaan ook erkend, maar behoudt de RKK bepaalde rechten ten opzichte van andere religieuze gemeenschappen.

Een staat heeft dus altijd het recht om een bepaalde godsdienst niet te erkennen (wat mij betreft is dat een onderwerp voor een volksraadpleging).
Oud 10 juli 2003, 21:11   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals de ongecontroleerde schatting over het aantal rooms-katholieken die er in dit land zouden zijn, maar wel met meer dan 90% van de overheidsbetoelaging van erediensten gaan lopen.
De zaak is bij de RKK heel gemakkelijk na te gaan: men controleert de doop- en vormselregisters. Ongetwijfeld zitten daar dan heel veel naamkatholieken bij, maar blijkbaar hechten ze nog steeds belang aan al die ceremoniën dat ze zichzelf nog steeds in een zekere mate als katholiek bevestigd willen zien.
Oud 10 juli 2003, 21:19   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat die schatting van 30 �* 35.000 autochtone moslims betreft verwijs ik naar de samenstelling van de Moslim Executieve, die bij haar allereerste samenstelling (1998) een schatting moest maken en uitkwam op 330.000 moslims. Bij de samenstelling moest duidelijk onderzocht worden naar de verschillende sectes binnen de islam: soennieten, sjiïeten, afrikaanse moslims, enz... en ook de autochtone moslims repten zich om ook hun afgevaardigden daar naartoe te krijgen..
Repten? Hoe gebeurde dan wel de kandidaatstelling? Bepaalde Vlaamse moslims hadden reeds een belangrijke functie nog voor de Executieve bestond (ik denk hierbij aan Omar Van den Broeck die reeds woordvoerder was van de Brusselse hoofdmoskee in zijn boek over de islam - heel lezenswaardig en veel eerlijker dan Armstrong trouwens - verneem ik trouwens niets over het aantal "autochtone Belgen" die moslim zouden zijn).

Afrikaanse moslims zijn geen "secte": er zijn soennieten en sjiïeten en binnen die groepen bestaan er dan weer heel veel deelgroepen die soms rivaliserend tegenover elkaar staan. Bepaalde groepen werden zelfs uitgesloten: de deur werd voor de Ahmaddiyya-moslims bijvoorbeeld dichtgegooid.
Oud 10 juli 2003, 21:21   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... voor deze groep van mensen, waarvan jij (en Darwin en Co) natuurlijk andermaal systematisch het bestaan tracht te ontkennen zoniet te minimaliseren?
Te ontkennen? Ik vraag slechts betrouwbaar cijfermateriaal (tot tweemaal toe) en u bent niet in staat daarop in te gaan.
Oud 10 juli 2003, 23:15   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
... voor deze groep van mensen, waarvan jij (en Darwin en Co) natuurlijk andermaal systematisch het bestaan tracht te ontkennen zoniet te minimaliseren?
Te ontkennen? Ik vraag slechts betrouwbaar cijfermateriaal (tot tweemaal toe) en u bent niet in staat daarop in te gaan.
Ik herhaal nogmaals mijn bronnen: Prof Herman De Ley van het CIE en het EMB.

En U blijft mijn vraag ontwijken waarom U moslims 'van eigen bodem' gelijke rechten wilt blijven ontzeggen op basis van religie, en temeer: ze net zoals de overige moslims wilt blijven discrimineren.

De Eigen Volk Eerst doctrine geldt niet voor alle Vlamingen/Belgen, maar dat wisten we al een tijdje.
Oud 10 juli 2003, 23:19   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
De zaak is bij de RKK heel gemakkelijk na te gaan: men controleert de doop- en vormselregisters. Ongetwijfeld zitten daar dan heel veel naamkatholieken bij, maar blijkbaar hechten ze nog steeds belang aan al die ceremoniën dat ze zichzelf nog steeds in een zekere mate als katholiek bevestigd willen zien.
Onzin. Die doopregisters liggen niet ter inzage, en ik betwijfel ernstig of iedereen die zich ooit heeft laten ontdopen (o.a. ondergetekende) of dat hoedanook ergens genoteerd staat, laat staan werd bijgewerkt in de doopregisters. Je krijgt hooguit een schrijven van het Bisdom 'dat je beslissing werd genoteerd' en daar moet je het dan maar meedoen, want voor de RKKerk geldt het principe: eens gedoopt altijd gedoopt.
Oud 10 juli 2003, 23:21   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat die schatting van 30 �* 35.000 autochtone moslims betreft verwijs ik naar de samenstelling van de Moslim Executieve, die bij haar allereerste samenstelling (1998) een schatting moest maken en uitkwam op 330.000 moslims. Bij de samenstelling moest duidelijk onderzocht worden naar de verschillende sectes binnen de islam: soennieten, sjiïeten, afrikaanse moslims, enz... en ook de autochtone moslims repten zich om ook hun afgevaardigden daar naartoe te krijgen..
Repten? Hoe gebeurde dan wel de kandidaatstelling? Bepaalde Vlaamse moslims hadden reeds een belangrijke functie nog voor de Executieve bestond (ik denk hierbij aan Omar Van den Broeck die reeds woordvoerder was van de Brusselse hoofdmoskee in zijn boek over de islam - heel lezenswaardig en veel eerlijker dan Armstrong trouwens - verneem ik trouwens niets over het aantal "autochtone Belgen" die moslim zouden zijn).

Afrikaanse moslims zijn geen "secte": er zijn soennieten en sjiïeten en binnen die groepen bestaan er dan weer heel veel deelgroepen die soms rivaliserend tegenover elkaar staan. Bepaalde groepen werden zelfs uitgesloten: de deur werd voor de Ahmaddiyya-moslims bijvoorbeeld dichtgegooid.
Ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat, ik heb je reeds de url gegeven van het CGKR dat thans de samenstelling van de EMB organiseert. Zoek het daar maar zelf uit.

Maar ik ben er zeker van zodra de nieuwe raad wordt geïnstalleerd, dat we dat zeker via de media zullen vernemen, het Vlaams Blok op kop natuurlijk.
Oud 10 juli 2003, 23:55   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Die doopregisters liggen niet ter inzage ...
Helemaal geen onzin: de doopregisters liggen weldegelijk ter inzage. Het zijn geen geheime documenten van de Kerk. Ook trouwregisters kunnen geconsulteerd worden. Wat dat laatste betreft, staat dat trouwens uitdrukkelijk in het kerkrecht ingeschreven, daar anderen het recht hebben na te gaan wie bijvoorbeeld als getuige(n/s) heeft opgetreden.
Oud 10 juli 2003, 23:56   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... ik betwijfel ernstig of iedereen die zich ooit heeft laten ontdopen (o.a. ondergetekende) of dat hoedanook ergens genoteerd staat, laat staan werd bijgewerkt in de doopregisters. Je krijgt hooguit een schrijven van het Bisdom 'dat je beslissing werd genoteerd' en daar moet je het dan maar meedoen, want voor de RKKerk geldt het principe: eens gedoopt altijd gedoopt.
Inderdaad, de Kerk heeft het bij het rechte einde: men kan niet "ontdoopt" worden. Men schrijft bij het doopregister gewoon bij dat die persoon "verzaakt aan zijn doopbeloften". Zo wordt dat genoteerd (er werd indertijd een brief van kardinaal Danneels met die richtlijn aan alle dekens gestuurd).
Oud 11 juli 2003, 00:14   #14
Sprot
Burger

Sprot's schermafbeelding

Standaard

Zoals steeds moet men met cijfers opletten. 35.000 'autochtone' bekeerden kan wel zijn. Het gaat veelal om mensen die gehuwd zijn met een moslim(a). Voor autochtone vrouwen gehuwd met een moslim is geen probleem. De vrouw wordt verondersteld de godsdienst van de man te volgen. In het omgekeerde geval is dit ietsje moeilijker. Er zullen er hopelijk wel veel zijn, zoals ondergetekende zelf (zie ook een vroegere posting) die zich op ne zotte vrijdag 'bekeerd' hebben om voor de minste miserie voor zijn vrouw te zorgen. Zoals u wel weet is het niet zo evident dat een moslimvrouw huwt met een niet-moslim. Nu, ja ... die bekering heeft voor mij geen enkele betekenis en was louter ne stukske papier die 'la famille' gerust stelde. van hypocrysie gesproken Maar blijkbaar kunnen ze daar mee leven .... BTW kinderen ontsproten uit een moslimhuwelijk zijn vanaf de geboorte automatisch moslim en zelfs de toekomstige kleinkinderen zullen zich al vanaf hun eerste dag moslim mogen (moeten ?) noemen ........
sprot, bijna 20 j Belgische moslim ......
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:13   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sprot
BTW kinderen ontsproten uit een moslimhuwelijk zijn vanaf de geboorte automatisch moslim en zelfs de toekomstige kleinkinderen zullen zich al vanaf hun eerste dag moslim mogen (moeten ?) noemen ........
sprot, bijna 20 j Belgische moslim ......
Stelt u zich dan geen vragen over de toekomst van uw kinderen? Neem nu dat een van uw kinderen een heel fanatieke moslim wordt... En hoe denkt uw vrouw over uw bekering en hoe beleeft zij haar godsdienst?
Oud 11 juli 2003, 16:40   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piano
Ik laat hier even Prof. Dr. Herman De Ley (R.U.G.) aan het woord:
"Door de islam te demoniseren wordt racisme gerechtvaardigd. Dat is perfect vergelijkbaar met de hetze tegen de joden in de jaren dertig.
naar mijn bescheiden mening klopt er hier iets niet!
Kritiek op islam is NIET hetzelfde als een hetze tegen moslims!

Indien een religie niet mag bekritiseerd worden, dan mag men ook geen sekten verbieden (wie beslist eigenlijk of een religieuze overtuiging een SEKTE is of een RELIGIE? God misschien?)

Een SEKTE mag blijkbaar wèl bekritiseerd worden, een religie (islam in dit geval) niet? De katholieke kerk mag wèl bekritiseerd worden, islam niet. De Joodse zionistische religieuze overtuiging mag met hand en tand bekritiseerd worden, islam niet.
De Raellianen, de Scientology church, de Hare Krishna's, de Moon's de weetikveels mogen bekritiseerd worden....

maar o wee als je islam bekritiseert: dan ben je een racist!

volgens mij zit hier een reukje aan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 22:58   #17
Sprot
Burger

Sprot's schermafbeelding

Standaard

Stelt u zich dan geen vragen over de toekomst van uw kinderen? Neem nu dat een van uw kinderen een heel fanatieke moslim wordt... En hoe denkt uw vrouw over uw bekering en hoe beleeft zij haar godsdienst?[/quote]

Dit heeft men natuurlijk nooit 100 % in de hand. Maar, de kids worden niet godsdienstig opgevoed. De islam (en andere godsdiensten) is iets dat ze kennen van op school, vanop TV, ....Mijn vrouw vindt van zichzelf dat ze nog moslim is. Het volgen van de ramadan heb ik nog nooit gezien, ik heb haar nog nooit zien bidden, de zakat wordt niet betaald , ...... Voorts ligt zij dagelijks naast een bierzuipend, snurkend varken in haar bed.
Nee, buiten haar naam doet niks vermoeden, niet in uiterlijk, niet in uitzicht, niet in (inhoudelijk) spreken, .... dat zij een moslim is.
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 00:15   #18
Antwaarpse Chauvinist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
dat de fundamentalisten en criminelen onder hen, slechts een zeer kleine fractie vormen, waarvan ook de moslimgemeenschap nagenoeg dezelfde hinder en overlast ondervind als de autochtone meerderheid van België.
Wel Piano, hier knelt volgens mij het schoentje voor vele autochtonen.
Moesten die gematigde moslims nu eens zéér luid en zéér duidelijk laten verstaan dat ze het met de fundamentalisten oneens zijn, dat ze het met rellen op de turnhoutsebaan oneens zijn, dat ze soms fout zijn (geweest) in de opvoeding van 1e naar 2e generatie allochtonen...

Het blok verloor waarschijnlijk de helft van z'n stemmen.

WAAROM horen, lezen, zien we dat niet of te weinig, ik weet dit best hoor en toch heb ik soms de indruk dat ze het niet over hun lippen kunnen krijgen.
Geen zelfrelativering/-bekritisering mogelijk ? Dat geloof ik niet en toch lijkt het er dikwijls op.

Akkoord, na de moord en de rellen op de turnhoutsebaan heeft de imam en vooral de familie van het slachtoffer om sereniteit geboden. (wat zouden de gevolgen anders misschien niet geweest zijn)

Na de aanslag van 9/11 heb ik met eigen ogen gezien hoe achter 'De Bist',
vlakbij het politiekantoor notabene, 4 jongeren (12-14 ?) met een marokaanse vlag stonden 'te vieren'.
WAAROM ?
Puberaal protest, onbevangen vreugde, misplaatste trots, ik weet het niet, ik weet alleen dat ik toen gedacht heb "en die moeten later voor mijn pensioen zorgen ?"

Nu besef ik maar al te goed dat dit losstaande gevallen zijn, en toch...
De moslimexecutieve zal toch wel fondsen ter beschikking hebben, WAAROM dan bvb. geen paginagrote tekst/spijtbetuiging in tijdschriften naar de slachtoffers van de aanslag en een oproep naar hun gelovigen om zulk een misbaksel van een aanslag niet te steunen/vieren.
Indien de media er zelf niet genoeg ruimte voor uittrekt, dat ze dan voor mijn part een reclamespot op regionale zenders of zelfs vtm kopen om hun ongenoegen hierover te uiten.
Als symbool zou dit kunnen tellen hoor.

Nee, integendeel.

Je hebt waarschijnlijk de uitzending van Z/W met Omar Van den Broeck ook gezien, hier werd meermaals gevraagd waar die veroordeling blijft, na aandringen heeft omar dan een persoonlijke min-of-meer-veroordeling uitgesproken.
Dit werkt de samenwerking echt niet in de hand hoor.
Hugo Coveliers vroeg meermaals waarom staatsveiligheid zo weinig medewerking krijgt van de executieve, geen antwoord of een ontwijkend.

Beseffen die gematigde en 'normale' moslims dan echt niet dat ze ook een zeer grote inspanning naar de buitenwereld toe zullen moeten doen, willen ze beter begrepen worden.

Het is toch niet aan de autochtone groep van mensen om te gaan smeken om eens wat uitleg te krijgen over een godsdienst die niet inheems is maar de laatste decennia wel veel meer vertegenwoordigt wordt in hun buurt, stad, land, en waar (wees eerlijk) over de hele wereld blijkbaar toch wel wat problemen mee zijn.

Nog ff een vergelijking op kleinere schaal :
Ik verzeker je dat wanneer er op het project waar ik met 8 collega's werk, er 1 rotte appel tussenzit dat wij ervoor zullen zorgen dat die eruit gaat.
Kwestie van niet met z'n allen over dezelfde kam geschoren worden.
Kwestie van het recht op werk waar ik op dat moment gebruik van maak niet te verliezen.
Kwestie van m'n 'eergevoel' onbeschadigt te houden voor latere projecten.

Chauvinistische groeten

ps : als dit islamofoob is van mij, spijtig, ik probeer alles zo nuchter mogelijk te bekijken, m'n marokaanse overbuur zal dit gerust bevestigen
Antwaarpse Chauvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 01:24   #19
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antwaarpse Chauvinist
Citaat:
dat de fundamentalisten en criminelen onder hen, slechts een zeer kleine fractie vormen, waarvan ook de moslimgemeenschap nagenoeg dezelfde hinder en overlast ondervind als de autochtone meerderheid van België.
Wel Piano, hier knelt volgens mij het schoentje voor vele autochtonen.
Moesten die gematigde moslims nu eens zéér luid en zéér duidelijk laten verstaan dat ze het met de fundamentalisten oneens zijn, dat ze het met rellen op de turnhoutsebaan oneens zijn, dat ze soms fout zijn (geweest) in de opvoeding van 1e naar 2e generatie allochtonen...

Het blok verloor waarschijnlijk de helft van z'n stemmen.

WAAROM horen, lezen, zien we dat niet of te weinig, ik weet dit best hoor en toch heb ik soms de indruk dat ze het niet over hun lippen kunnen krijgen.
Geen zelfrelativering/-bekritisering mogelijk ? Dat geloof ik niet en toch lijkt het er dikwijls op.

Akkoord, na de moord en de rellen op de turnhoutsebaan heeft de imam en vooral de familie van het slachtoffer om sereniteit geboden. (wat zouden de gevolgen anders misschien niet geweest zijn)

Na de aanslag van 9/11 heb ik met eigen ogen gezien hoe achter 'De Bist',
vlakbij het politiekantoor notabene, 4 jongeren (12-14 ?) met een marokaanse vlag stonden 'te vieren'.
WAAROM ?
Puberaal protest, onbevangen vreugde, misplaatste trots, ik weet het niet, ik weet alleen dat ik toen gedacht heb "en die moeten later voor mijn pensioen zorgen ?"

Nu besef ik maar al te goed dat dit losstaande gevallen zijn, en toch...
De moslimexecutieve zal toch wel fondsen ter beschikking hebben, WAAROM dan bvb. geen paginagrote tekst/spijtbetuiging in tijdschriften naar de slachtoffers van de aanslag en een oproep naar hun gelovigen om zulk een misbaksel van een aanslag niet te steunen/vieren.
Indien de media er zelf niet genoeg ruimte voor uittrekt, dat ze dan voor mijn part een reclamespot op regionale zenders of zelfs vtm kopen om hun ongenoegen hierover te uiten.
Als symbool zou dit kunnen tellen hoor.

Nee, integendeel.

Je hebt waarschijnlijk de uitzending van Z/W met Omar Van den Broeck ook gezien, hier werd meermaals gevraagd waar die veroordeling blijft, na aandringen heeft omar dan een persoonlijke min-of-meer-veroordeling uitgesproken.
Hugo Coveliers vroeg meermaals waarom staatsveiligheid zo weinig medewerking krijgt van de executieve, geen antwoord of een ontwijkend.

Beseffen die gematigde en 'normale' moslims dan echt niet dat ze ook een zeer grote inspanning naar de buitenwereld toe zullen moeten doen, willen ze beter begrepen worden.

Het is toch niet aan de autochtone groep van mensen om te gaan smeken om eens wat uitleg te krijgen over een godsdienst die niet inheems is maar de laatste decennia wel veel meer vertegenwoordigt wordt in hun buurt, stad, land, en waar (wees eerlijk) over de hele wereld blijkbaar toch wel wat problemen mee zijn.

Nog ff een vergelijking op kleinere schaal :
Ik verzeker je dat wanneer er op het project waar ik met 8 collega's werk, er 1 rotte appel tussenzit dat wij ervoor zullen zorgen dat die eruit gaat.
Kwestie van niet met z'n allen over dezelfde kam geschoren worden.
Kwestie van het recht op werk waar ik op dat moment gebruik van maak niet te verliezen.
Kwestie van m'n 'eergevoel' onbeschadigt te houden voor latere projecten.

Chauvinistische groeten

ps : als dit islamofoob is van mij, spijtig, ik probeer alles zo nuchter mogelijk te bekijken, m'n marokaanse overbuur zal dit gerust bevestigen
Ja hij bevestigt dat ......

Niettemin een originele invalshoek. Laat muziekinstrumenten zwijgen en moslims zelf spreken zonder taboe ( de ingewortelde schaamte voor de verandering laten voor wat die waard is : niets ....... )

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 16:04   #20
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
naar mijn bescheiden mening klopt er hier iets niet!
Kritiek op islam is NIET hetzelfde als een hetze tegen moslims!

Indien een religie niet mag bekritiseerd worden, dan mag men ook geen sekten verbieden (wie beslist eigenlijk of een religieuze overtuiging een SEKTE is of een RELIGIE? God misschien?)

Een SEKTE mag blijkbaar wèl bekritiseerd worden, een religie (islam in dit geval) niet? De katholieke kerk mag wèl bekritiseerd worden, islam niet. De Joodse zionistische religieuze overtuiging mag met hand en tand bekritiseerd worden, islam niet.
De Raellianen, de Scientology church, de Hare Krishna's, de Moon's de weetikveels mogen bekritiseerd worden....

maar o wee als je islam bekritiseert: dan ben je een racist!

volgens mij zit hier een reukje aan!

Een 100% terechte opmerking. Ideologien mogen aangevallen worden , mensen niet , behalve als het over schaamplekjes gaat zoals Islam. We mogen de Paus ridiculiseren , onze monarch voor pedofiel uitmaken enzovoort , maar PC Vlaanderen en Europa slaat tilt wanneer het over de Islam gaat.
Het �*s én bl�*jft een zeer belangrijk debat voor Europa , hoe ver we moeten gaan met het koesteren van een ideologie die kéér op kéér bewijst dat ze uitloopt tot een totalitair regime. Ik kan mij vergissen , maar ik denk dat Maleisië één van de enigste quasi stabiele democratische moslim maatschappij is?
Noem mij een Islamofoob , maar ik sluit mijn ogen niet voor een ideologie die voor zoveel miserie op de wereld zorgt en zeker niet één die zo snel groeit.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be