Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2004, 22:22   #1
Angel21
Vreemdeling

Locatie: Oost-vlaanderen(eigenlijk op de rand tussen oost en west)
Standaard

Hallo Iedereen,

Een goede vriendin van me is studente en zit in haar 2de jaar vroedkunde Hogeschool te Gent , en is bezig met een scriptie te maken over IVF.
En ik wil haar daarbijhelpen (omdat ze zelf geen internet heeft)om hier en daar wat info erover te verzamelen.

Ze is een scriptie aan het maken met als onderwerp: IVF (In Vitro Fertilisatie).
IVF wordt gebruikt bij koppels die minder vruchtbaar zijn en dus niet op een natuurlijke wijze zwanger kunnen worden.
Bij IVF neemt men een eicel van de vrouw en een zaadcel van de man en brengt men deze samen in een proefbuis.
Als de bevruchting gebeurd is, plaatst men het embryo in de baarmoeder van de vrouw.
Als het embryo zich innestelt dan is de vrouw zwanger,...
Voor mijn scriptie moet ik onderzoeken hoe zo een behandeling eigenlijk helemaal in elkaar zit, waarom die terugbetaling tot stand kwam en hoe die terug(betalingen) gebeuren, en wat de kosten daar allemaal van zijn (betaling&terugbetaling).
Enventueel bepaalde sites waar ik cijfers/procenten kan vinden van een jaarbassis of dergelijke?
Graag wou ik ook weten als daardoor ook degelijk minder meerlingen(tweelingen) zijn?
Waarom moeten er minder meerlingen zijn in de maatschappij?
En hoe zit het bij mensen die zich bij hun kinderloosheid neergelegd hebben, en dan toch door de terugbetaling de stap zetten om IVF te ondergaan,betekent dit dan enorm veel psychisch leed?
Door deze terugbetaling en ook door nieuwe technieken die opkomen, hebben deze mensen dan steeds opnieuw hoop? En blijven jullie dan in een cirkel van hoop en rouw??
Dit is volgens mij een nogal zwaar rouwproces!?
Graag zou ik indien mogelijk willen weten hoe jullie ermee omgaan,hoe ze zich voelen en wat er in hun hoofd omgaat.

Je zou Van Harte bedankt zijn me te willen helpen ermee,want mijn vriendin (en ik zelf ook) leeft echt mee met die vrouwen van wat ze allemaal doorstaan!
Indien u mij kan helpen met informatie en/of gevoelens, intressante sites,forums van mensen die IVF ondergaan na de nieuwe terugbetaling mag je die hier altijd plaatsten als je wil , en indien privé mag je me altijd achter mijn emailadres vragen!

Ik dank u Oprecht!
Vriendelijke groetjes
Angel
Oud 19 maart 2004, 09:55   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

http://www.freya.nl/folder4.htm
http://www.ivf.nl/IVF.htm
http://www.ulb.ac.be/erasme/edu/FIV/nl/cover.htm
http://www.fertiliteitsnet.nl/ivf.htm
http://home.tiscali.be/infertil/www/ivf.htm

en ga zo maar door.

Gewoon IVF intikken bij google, en de nederlandstalige pagina's selecteren
Oud 21 maart 2004, 16:29   #3
Angel21
Vreemdeling

Standaard

Helaba Gentenaar bedankt voor je sites,ik ken de sites al en die zijn bijna allemaal van nederland,en daar is ivf een andere regeling,dus dit komt niet overeen met belgie!
Toch bedankt om zo vriendelijk te zijn om me te willen helpen!
groetjes angel
Oud 21 maart 2004, 16:31   #4
Angel21
Vreemdeling

Standaard

Ah de derde site dat je me gaf,had ik nog niet gezien en is nogal heel intressant!!
THX he
Oud 21 maart 2004, 16:32   #5
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Kapstertje,

Dat jij of je vriendin eens gaan horen bij ziekenfondsen, ziekenhuizen, ...
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 16:41   #6
Angel21
Vreemdeling

Standaard

HEla thx mausje,ze is al naar ziekenfondsen geweest en gaat nog naar paar ziekenhuizen,maar het psychische moet je te horen krijgen van mensen die het allemaal zelf hebben meegemaakt,...
En de cijfers-percentage vind je ook moeilijk terug van degene die gelukt zijn en mislukt,..
groetjes angel
dada
Oud 21 maart 2004, 17:17   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zit het bij mensen die zich bij hun kinderloosheid neergelegd hebben, en dan toch door de terugbetaling de stap zetten om IVF te ondergaan,betekent dit dan enorm veel psychisch leed?
dit lijkt me wel een verkeerde vraagstelling, gewoon het paard achter de kar zetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 17:57   #8
Angel21
Vreemdeling

Standaard

???
Waarom dat?
Weet je dat zo een behandeling heel veel geld kost!
En daarmee dat mijn vriendin voor die scriptie moet onderzoeken of dat mensen terug hoop krijgen nu dat er een deel van terug betaald word!En dan vb weer de moed verliezen door mislukkelingen enz.. en dan wat later weer iets goeds te horen krijgen,weer hoop??DAt moet toch een vreselijk rouwproces zijn!!!je kan het enkel maar weten wat deze mensen meemaken die in behandeling zelf zijn he!!
Ik vind dat niet het paard achter de kar te zetten ze!!
Weet je dat ik echt wel meeleef met die mensen ,ik vind dat heel erg!!
groetjes angel
Oud 21 maart 2004, 18:27   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Door de manier waarop je de vraag stelt LIJKT het alsof de terugbetaling mede de oorzaak is van een steeds weerkerend rouwproces indien het niet lukt!
Dat bedoelde ik met het paard achter de kar zetten.

Ik kén mensen die een IVF behandeling hebben gehad, don't worry! Maar bij hen is het van de eerste maal (of tweede?) maal gelukt. Toen nog zonder terugbetaling.
Je kan me via pm een aantal gerichte vragen stellen, dan geef ik die wel door indien je dat wenst (en indien zij hun medewerking willen verlenen natuurlijk).

Het een (terugbetaling) heeft met het ander (rouw indien het niet lukt) niets te maken. Dat bedoel ik in feite.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 april 2004, 15:29   #10
Angel21
Vreemdeling

Standaard

Hallo circe,

bedankt om terug te reageren,sorry voor de late reactie!
thx dat je me zou willen helpen,maar over de behandelingen en dergelijke heb ik al genoeg info over verzameld.

Bij sommige dingen dat ik moet bespreken vind ik echter moeilijk een antwoord,en ik dacht ze hier es te stellen,misschien dat iemand me kan helpen aan info of sites,...
Waar zijn de slaagkansen het hoogst?Nederland of België?En wat kost dit allemaal?En de vergelijking van belgie en nederland.
Zou ik soms iemand kunnen interviewen of chatten of via email van vrouwen die door de terugbetaling ondernemen om met IVF te beginnen.
Welke papieren je allemaal ontvangt,hoeveel je betaalt-terugbetaalt,waar je allemaal er voor moet gaan,...
Ik zou ook de cijfers-percentages van 5 jaar geleden tot nu ergens moeten vinden van pogingen en of slaagkansen?
En de cijfers-percentages van (nu nog geen volledig jaar) de terugbetaling pogingen-slaagkansen.
En hetgeen dat ik zeker niks van terug vind dat is waarom er minder meerlingen worden geboren-geplaatst sedert de terugbetaling,mag dit niet in onze maatschappij?Hoe komt dit nu juist?
En ook zoek ik nog wat info over het single embryo transfer.
Graag zou ik bij deze willen vragen of iemand me wat zou willen helpen met mijn eindwerk?
Ik zou jullie echt heel dankbaar zijn!
En ik wens hier op dit forum ook iedereen heel veel moed en succes toe!
Vele groetjes
Oud 6 april 2004, 16:24   #11
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Hm, ik laat de voor de hand liggende grap aan anderen over, ik heb al genoeg mondjes te voeden.

Kijk eens op de site van Zappybaby, en dan vooral op het forum, ik denk dat daar zeker iets moet staan.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 16:50   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En hetgeen dat ik zeker niks van terug vind dat is waarom er minder meerlingen worden geboren-geplaatst sedert de terugbetaling,mag dit niet in onze maatschappij?Hoe komt dit nu juist?

----------------- dat "quote" ding werkt niet meer!

Even uit de losse pols en met de natte vinger:

Ik vermoed dat het eventuele feit dat er nu minder meerlingen geboren worden ook weer niets te maken heeft met terugbetalingen, maar eerder met een verder verfijnen van de technieken.
Ik veronderstel dat Uzelf nog geen ouder bent, en met meerlingen is inderdaad niks mis, maar het is VERDOMD GEMAKKELIJKER als het er maar ééntje tegelijk is.

Tenzij je wil gaan bewijzen dat men "dankzij" de terugbetalingen nu slechts één bevrucht eitje terugplaatst in plaats van de vroegere drie bevruchte celletjes.... zodat men extra dikwijls die oefening kan doen, en dus de mensen extra dikwijls een rouwproces aan de hand wil doen, gewoon omdat het nu toch zo gemakkelijk is om terugbetaald te krijgen.....

nou dan doe je maar hoor!

Oud 12 mei 2004, 12:26   #13
Angel21
Vreemdeling

Standaard

Nog iemand die me kan helpen met mijn vragen??
Alvast hartelijke bedankt!
Groetjes

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be