![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Angela Merkel wilt de EU-grondwet van de baan ruimen, maar omdat ze er van overtuigd is dat het kiespubliek een bende debielen is, stelt ze voor het goedje wat op te poetsen.
De nieuw grondwet zou "Basis Treaty for Europe" heten. Er wordt druk aan gesleuteld, want het moet klaar zijn als Merkel in 2009 big boss van de EU wordt. (EU Observer) 2 EU betaalt journalisten. Jaime Duch, woordvoerder van het Europees Parlement, zei: "Wij betalen de onkosten van journalisten en een vergoeding er boven op, omdat we anders nooit het nieuws zouden halen." In de rij van omroepen die rechtstreeks de pollekes openhouden staat... Onder andere de RTBF ![]() Linke boel dus, die propagandistische Unie. (International Herald Tribune)
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat Angela Merkel nog wel even Kanselier wil blijven (ook tot na 2009). Het is niet omdat de Guy Verhofstadts en Marc Verwilghens van onze federale regering als minister constant zitten te dromen van een internationale functie dat ze dat in andere landen ook doen. Overigens heeft Merkel als Duits kanselier meer invloed dan als EU-baas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, punt is: ze duwen die grondwet wel op één of andere manier door ons strot.
Hoewel ik in die grondwet, hij ligt toevallig voor me, 99% zou kunnen schrappen. Het woord "uitzondering" ben ik nog nooit zo vaak in één tekst tegengekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeggen we nu al meer dan twee jaar. Blij dat stilaan overal de ogen opengaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klein verschil: jullie zeggen dat-ie niet sociaal genoeg is, wat uiteraard onzin is omdat een grondwet helemaal niet sociaal hoeft te zijn anders dan alle mensen te beschermen, en wij zeggen dat het gewoon een te dik boek is met veel te veel uitzonderingen, en dat het best wat bescheidener kan.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zijn voor het schrappen omdat het te liberaal is, wij zijn voor het schrappen omdat het gewoon te dik is. En met "jullie" bedoel ik (extreem-)linkse en (extreem-)rechtse groeperingen, en met "ons" bedoel ik de middenmoot aan liberalen, libertariërs, centristen en realisten. Ik vind overigens zelf die neoliberale tendens niet zo positief.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 april 2006 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |