Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2005, 10:05   #1
Beagle
Schepen

Standaard Politie controleert Filip Dewinters telefoonverkeer

Politie controleert Filip Dewinters telefoonverkeer

Alle in- en uitgaande telefoongesprekken van Filip Dewinter (VB) zijn wekenlang geregistreerd. Er werd gedetailleerd bijgehouden wie Dewinter belde en naar wie hij zelf belde. Dat is uitgelekt naar aanleiding van het schandaal rond de (intussen verboden) lijst van extremistische organisaties van de federale politie.

Filip Dewinter is niet te spreken over de politieactie. ,,Hoe kunnen ik of andere parlementsleden de regering controleren en ons werk doen als parlementair als de politiediensten systematisch onze telefoongesprekken bekijken. Onze onafhankelijkheid is in gevaar''.

Bron: Het Nieuwsblad

Ik wist niet dat het toegelaten is om telefoongesprekken af te luisteren tenzij met gerechterlijke toestemming bij het opvolgen van zware criminaliteit.
Blijkbaar permiteert het Rode Regime zich zelfs dit in strijd tegen de vijand die de waarheid blijft zeggen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Beagle on 19-06-2005 at 11:07
Reason:
--------------------------------

Alle in- en uitgaande telefoongesprekken van Filip Dewinter (VB) zijn wekenlang geregistreerd. Er werd gedetailleerd bijgehouden wie Dewinter belde en naar wie hij zelf belde. Dat is uitgelekt naar aanleiding van het schandaal rond de (intussen verboden) lijst van extremistische organisaties van de federale politie.

Filip Dewinter is niet te spreken over de politieactie. ,,Hoe kunnen ik of andere parlementsleden de regering controleren en ons werk doen als parlementair als de politiediensten systematisch onze telefoongesprekken bekijken. Onze onafhankelijkheid is in gevaar''.

Ik wist niet dat het toegelaten is om telefoongesprekken af te luisteren tenzij met gerechterlijke toestemming bij het opvolgen van zware criminaliteit.
Blijkbaar permiteert het Rode Regime zich zelfs dit in strijd tegen de vijand die de waarheid blijft zeggen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik wist niet dat het toegelaten is om telefoongesprekken af te luisteren tenzij met gerechterlijke toestemming bij het opvolgen van zware criminaliteit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Beagle : 19 juni 2005 om 10:07.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:10   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We konden al langer vermoeden dat "de politie" zijn beste teams op de verkeerde zaken zet......

Bij ons wordt bijvoorbeeld de schooljeugd streng bewaakt bij het betreden van de tot opleiding voorziene infrastructuren .

Doordat er uiterst zelden,(er is al eens verkeersvoorvalletje af en toe) een misdadiger opgepakt wordt ,zijn de misdaadcijfers extreem laag .....tiens....... 8)
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:15   #3
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Hoeft het te verwonderen in een zogenaamde democratie waar het gevaarlijker is een bepaalde mening te hebben dan een effectieve misdaad te plegen?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:17   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Om even het juridische aspect hiervan te belichten:

De bepaling van art. 8 EVRM verzet zich tegen elke inmenging van openbaar gezag met betrekking tot de uitoefening van dit recht TENZIJ voor zover dit bij wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, ... , de bescherming van vrijheden van anderen.

Het Vlaams Belang staat op de lijst van extremistische groeperingen. Men heeft dus het volste recht om de telefoongesprekken/briefwisseling e.d. na te gaan. Dit om redenen die in vet gemarkeerd zijn.[edit]
[size=1]After edit by Kim on 19-06-2005 at 11:19
Reason:

De bepaling van art. 8 EVRM verzet zich tegen elke inmenging van openbaar gezag met betrekking tot de uitoefening van dit recht TENZIJ voor zover dit bij wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, ... , de bescherming van vrijheden van anderen.

Het Vlaams Belang staat op de lijst van extremistische groeperingen. Men heeft dus het volste recht om de telefoongesprekken/briefwisseling e.d. na te gaan. Dit om redenen die in vet gemarkeerd zijn.[/size]

[size=1]After edit by Kim on 19-06-2005 at 11:18
Reason:

Deze bepaling van art. 8 EVRM verzet zich tegen elke inmenging van openbaar gezag met betrekking tot de uitoefening van dit recht TENZIJ voor zover dit bij wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, ... , de bescherming van vrijheden van anderen.

Het Vlaams Belang staat op de lijst van extremistische groeperingen. Men heeft dus het volste recht om de telefoongesprekken/briefwisseling e.d. na te gaan. Dit om redenen die in vet gemarkeerd zijn.[/size]

[size=1]After edit by Kim on 19-06-2005 at 11:18
Reason:

Deze bepaling van art. 8 EVRM verzet zich tegen elke inmenging van openbaar gezag met betrekking tot de uitoefening van dit recht TENZIJ voor zover dit bij wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, het economisch welzijn van het land, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, ... , de bescherming van vrijheden van anderen.

Deze bepaling van art. 8 EVRM verzet zich tegen elke inmenging van openbaar gezag met betrekking tot de uitoefening van dit recht TENZIJ voor zover dit bij wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, het economisch welzijn van het land, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, ... , de bescherming van vrijheden van anderen.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 19 juni 2005 om 10:19.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:27   #5
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang staat op de lijst van extremistische groeperingen. Men heeft dus het volste recht om de telefoongesprekken/briefwisseling e.d. na te gaan. Dit om redenen die in vet gemarkeerd zijn.
Volgens minister Onkelinkx was deze lijst illegaal, en bestaat hij ook niet meer. Dus zijn de daden gesteld door de politie ook illegaal. Maar dat is in ons landje geen probleem, tenminste als dit tegenover het VB is, als het moest tegen het CGKR zijn dan stond het land in rep en roer.
Oud 19 juni 2005, 10:40   #6
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Volgens minister Onkelinkx was deze lijst illegaal, en bestaat hij ook niet meer. Dus zijn de daden gesteld door de politie ook illegaal. Maar dat is in ons landje geen probleem, tenminste als dit tegenover het VB is, als het moest tegen het CGKR zijn dan stond het land in rep en roer.
Vanmorgen las ik in de krant dat die lijst uiteindelijk enkel beschouwd zou worden als een intern politiedocument.

Als Minister van Justitie Onkelinkx inderdaad de lijst als zijnde illegaal verklaard heeft, dan is de politie haar boekje te buiten gegaan.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:57   #7
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Als Minister van Justitie Onkelinkx inderdaad de lijst als zijnde illegaal verklaard heeft, dan is de politie haar boekje te buiten gegaan.
Klopt, dat stond gisteren of eergisteren al in de krant i.v.m. de agent die de informatie naar het VB had laten lekken.
Oud 19 juni 2005, 11:18   #8
Snoesje
Partijlid

Standaard

Volgens mij de De Winter, wat hij ook voorstaat, net zoals Onkelinkx een onderdeel van de Vertegenwoordigende Parlementaire Democratie.

Zou dit dus niet "misbruik van mandaat" moeten heten, of "criminalisering van de oppositie"?
Oud 19 juni 2005, 11:57   #9
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Zou dit dus niet "misbruik van mandaat" moeten heten, of "criminalisering van de oppositie"?
Inderdaad, het democratisch gehalte van ons land zakt steeds verder weg naar een ongekend politiek dieptepunt.
Oud 19 juni 2005, 12:48   #10
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van Vb. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen??? Denk het niet he. Maar ja, het Vb mag zich dit permiteren he, mensen stalken, hen eigen vrouw afslaan in het openbaar, op anderen schieten en van dat soort zaken.[edit]
[size=1]After edit by Dekoster on 19-06-2005 at 13:55
Reason:

Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van Vb. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen??? Denk het niet he. Maar ja, het Vb mag zich dit permiteren he, mensen stalken, hen eigen vrouw afslaan in het openbaar, op anderen schieten en van dat soort zaken.[/size]

[size=1]After edit by Dekoster on 19-06-2005 at 13:51
Reason:

Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van VB0. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen??? Denk het niet he. Maar ja, het Vb mag zich dit permiteren he, mensen stalken, hen eigen vrouw afslaan in het openbaar, op anderen schieten en van dat soort zaken.[/size]

Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van VB0. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen??? Denk het niet he.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dekoster : 19 juni 2005 om 12:55.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:53   #11
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van VB0. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen??? Denk het niet he. Maar ja, het Vb mag zich dit permiteren he, mensen stalken, hen eigen vrouw afslaan in het openbaar, op anderen schieten en van dat soort zaken.
Toch straf dat andere mensen altijd gekke zaken meemaken.Zoiets heb ik nog nooit gehoord.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 13:45   #12
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van Vb. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen???
Ik denk dat in uw geval Filip DeWinter niet aansprakelijk is voor de stalking, en dus ook niet moet opdraaien voor het verlies dat u hieraan over houdt. Wel kan u de persoon die hiervoor wel aansprakelijk is, gerechterlijk vervolgen. Stalking is een misdrijf, dus maak gebruik van uw rechten in de rechtstaat.
Veralgemenen en de zaak Verreycken er dan nog eens bijhalen slaat al helemaal op niets. Mensen zijn individuen, u ook, en de wet laat het u toe het individu dat u last bezorgt te vervolgen. Het is dan ook nog de vraag of de persoon die dat doet het vanuit zijn partijovertuiging doet? Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.[edit]
[size=1]After edit by Beagle on 19-06-2005 at 14:46
Reason:

Citaat:
Wat de politiediensten gedaan hebben vind ik zelf wat te ver ver gaande. Maar dan vind ik tevens ook dat het moet gedaan zijn dat Filip De Winter mensen met goede bedoelingen de grond wil inboren, door te proberen hen naam te besmeuren en hen lastig te vallen met telefoontjes, mailkes ed meer. OOk ik werd het slachtoffer van stalking door en lid van Vb. Hierdoor heb ik tot vier maal toe mijn gsm nummer en telefoonnummer moeten laten aanpassen, dat lolletje heeft mij een bom geld gekost. Gaat Filip mij dit terug betalen???
Ik denk dat in uw geval Filip DeWinter niet aansprakelijk is voor de stalking, en dus ook niet moet opdraaien voor het verlies dat u hieraan over houdt. Wel kan u de persoon die hiervoor wel aansprakelijk is, gerechterlijk vervolgen. Stalking is een misdrijf, dus maak gebruik van uw rechten in de rechtstaat.
Veralgemenen en de zaak Verreycken er dan nog eens bijhalen slaat al helemaal op niets. Mensen zijn individuen, u ook, en de wet laat het u toe het individu dat u last bezorgt te vervolgen. Het is dan ook nog de vraag of de persoon die dat doet het vanuit zijn partijovertuiging doet? Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.[/size]

Citaat:
Veralgemenen en de zaak Verreycken er dan nog eens bijhalen slaat al helemaal op niets. Mensen zijn individuen, u ook, en de wet laat het u toe het individue dat u last bezorgt te vervolgen. Het is dan ook nog de vraag of de persoon die dat doet het vanuit zijn partijovertuiging doet? Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Beagle : 19 juni 2005 om 13:46.
Oud 19 juni 2005, 14:03   #13
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, het Vb mag zich dit permiteren he, mensen stalken, hen eigen vrouw afslaan in het openbaar, op anderen schieten en van dat soort zaken.
Die twee voorvallen zijn berecht.

Gaan we ook de verantwoordelijken voor de inbreuk op FDW zijn privacy berechten?
Oud 19 juni 2005, 14:03   #14
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veralgemenen en de zaak Verreycken er dan nog eens bijhalen slaat al helemaal op niets. Mensen zijn individuen, u ook, en de wet laat het u toe het individu dat u last bezorgt te vervolgen. Het is dan ook nog de vraag of de persoon die dat doet het vanuit zijn partijovertuiging doet? Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat men vauit het vb dergelijke zaken zelfs toejuigd. Wel is Filip verstandig genoeg om het niet zelf uit te voern, maar wel te laten uitvoeren, door zijn onderdanen. En een proces is reeds ingezet tegen de stalker. Maar of er iets gaat van terrecht komen is evenzeer de vraag. Want nu blijkt dat de rechter die deze zaak moet behandelen niet ongevoelig is voor de mening en de standpunten van het vb.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 14:07   #15
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Blijkbaar permiteert het Rode Regime zich zelfs dit in strijd tegen de vijand die de waarheid blijft zeggen.
Goed zo, aanpakken die dwaas.[edit]
[size=1]After edit by lincoln on 19-06-2005 at 15:13
Reason:

Citaat:

Blijkbaar permiteert het Rode Regime zich zelfs dit in strijd tegen de vijand die de waarheid blijft zeggen.
Goed zo, aanpakken die dwaas.[/size]

Citaat:

God zo, aanpakken die dwaas.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 juni 2005 om 14:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 14:10   #16
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat men vauit het vb dergelijke zaken zelfs toejuigd. Wel is Filip verstandig genoeg om het niet zelf uit te voern, maar wel te laten uitvoeren, door zijn onderdanen. En een proces is reeds ingezet tegen de stalker. Maar of er iets gaat van terrecht komen is evenzeer de vraag. Want nu blijkt dat de rechter die deze zaak moet behandelen niet ongevoelig is voor de mening en de standpunten van het vb.
wat bazelt u eigenlijk allemaal, indien de wet overtreden is zal de rechter conform de wet een gepaste straf opleggen, voor welke partij die rechter is doet daar totaal niets toe.

bovendien heb ik totaal geen weet van mensen die gestalkt worden door het VB, ik denk dat u hier serieus aan het fantaseren bent
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 14:15   #17
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

FDW zijn telefoongesprekken werden afgeluisterd, de andere partijen blijven stil, en de officieuze signalen die je krijgt zijn goedkeurend.

Straks gaat ge u nog vragen stellen waarom het VB weer een pak stemmen meer gaat hebben bij de volgende verkiezingen.
Oud 19 juni 2005, 16:50   #18
Snoesje
Partijlid

Standaard

Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland kan er alleen "getapt" worden met de handtekening van een minister eronder.
Oud 19 juni 2005, 16:51   #19
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Echte fascisten, dat zijn het [edit]
[size=1]After edit by C uit W on 19-06-2005 at 17:52
Reason:

Echte fascisten, dat zijn het [/size]

Echte faschisten, dat zijn het [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door C uit W : 19 juni 2005 om 16:52.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 17:03   #20
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Echte fascisten, dat zijn het
Als u het zegt dan zal het wel waar zijn zeker?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be