![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat zeer slecht met de Wereldbank. In die mate zelfs dat de voorzitter ervan, Paul Wolfowitz, zich niet eens een paar behoorlijke sokken kan permiteren.
![]() De Turkse Vereniging van Manufacturenhandel heeft 12 paar sokken naar de voorzitter van de Wereldbank gestuurd. Voorzitter Paul Wolfowitz werd tijdens een bezoek aan de historische Selimiye Moskee in Edirne, één van de oudste steden van Turkije, gefotografeerd met gaten in beide sokken. Wolfowitz bezoek werd in de media overschaduwd door de foto's van de gaten in Wolfowitz' sokken. De belangrijkste vraag was "kan de Manager van de Wereldbank zich geen sokken permiteren?" bron
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voila, en dan zagen die anti-globalisten dat de Wereldbank enkel vol kapitalisten zou zitten, die enkel de elite zouden te goede komen. De elite kan nog geen sokken betalen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als Wolfowitz graag z'n sokken draagt tot ze ontbinden, dan is dat zijn zaak. Het verdient zelfs aanmoediging. Heel wat textiel is door kinderhanden geproduceerd. Daar dient men respect voor te hebben. Twee gaatjes in sokken maken ze nog niet waardeloos. Daarvoor moet geen geld verkwist wordt. Overmatige consumptie noemen ze dat. Wolfowitz kan ze zeker permiteren. Waarom hij ze niet koopt is mij een raadsel. In elk geval vertelt dit stupide verhaaltje, waar dit forum overigens bol van staat, niets voer de toestand van de Wereldbank.
Laatst gewijzigd door Dycore : 3 februari 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel met u dat hij ze zich kan permiteren. Ik veronderstel daarbij dat hij op reis in Turkije iets van het land weet. Ik veronderstel bovendien dat hij zijn agenda kent en dus weet dat hij een moskee zal bezoeken. Ik veronderstel dat hij genoeg van de wereld kent om te weten dat hij, als hij een moskee bezoekt, zijn schoenen zal moeten uittrekken. Het lijkt me van een minimum aan respect te betuigen om dan propere en hele sokken aan te doen. En misschien heeft het daarmee te maken: gebrek aan respect?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Wereldbank, wie spreekt daar nu nog over. Die instelling is toch totaal passé. Ze behoort tot het oude tijdperk van het neoliberalisme dat al lang ten grave is gedragen. Als ik het me goed herinner stierf het zo ergens rond de eeuwwisseling.
Laat die sukkelaars toch verder sukkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allé ik wil dan wel eens horen wat voor plannen de CAP heeft met de economie?
Hernationaliseren zoals in Venezuela waar binnen een paar jaar net zoals in andere landen waar men dat doet (Zimbabwe) de productie compleet stil valt? Protectionisme zodat je eigenlijk economisch 'eigen volk eerst' roept? Hoge belastingen heffen zodat er niemand nog een bedrijf gaat opstarten of een investering doet ... en de economie gaat doodbloeden? Ik ben benieuwd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=78781 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou ik China moeten veroordelen in een post over gaten in de sokken van de voorzitter van de Wereldbank? Zijn het Chinese sokken? Weigert China de uitvoer van sokken naar de VS? Is de VS bezig met importquota met betrekking tot Chinees textiel en dus sokken?
Ik denk er eens over na. Zodra ik het verband gevonden heb, laat ik het weten ...
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() voila, astemblieft en graag gedaan... geen dank, geen dank.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien zijn hemd toevallig uit zijn broek had gehangen, was dat dan ook uit disrespect geweest? Jullie zoeken toch overal iets achter. Denk je werkelijk dat Wolfowitz de eerste is die met gaten in een sokken een moskee binnenstapt. Daar in het Midden-Oosten zullen wel nog moslims rondlopen met gaten in hun sokken. Uit disrespect? Alle mensen met gaten in de sokken maken uiteraard deel uit van een complot tegen de islam. Zo herken je ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zullen er wel Moslims zijn die ook gaten in hun sokken hebben. Misschien zitten zij er minder warmpjes in dan de Voorzitter van de Wereldbank? Ik vermoed van wel. Het is natuurlijk een fait divers en in die zin onbelangrijk, maar je kan er niet onderuit dat het een bizar incident is. Die man gaat niet ten persoonlijke titel naar de moskee. Hij vertegenwoordigt een belangrijk instituut. Als je op dat niveau functioneert, dan draag je bij publieke optredens bijvoorbeeld steevast een kostuum en een stropdas. Dat zijn conventies. Het verbaast mij - en een deel van de Islamitische wereld - een beetje dat die conventie niet verder gaat dan de uiterlijke schijn. Als zijn sokken er zo uitzien, moeten we ons dan vragen stellen bij zijn onderbroek?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |