![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Op deze kaart is de grootte van de landen een maat voor de legale immigratie. De VS, Europa en de golfstaten trekken de meeste immigranten aan. In Europa vallen Frankrijk en Duitsland op, Nederland en Belgié trekken relatief veel immigranten aan. Zuid Europa en Scandinavië zijn minder in trek. De opstellers van de kaart (Social and Spatial Inequalities Research group) hebben op hun site nog enkele andere interessante kaarten. Zo tonen ze de relatieve bevolking in het jaar 1, 1500, 1900 tot 2300. Tussen 1500 en 1900 kan je bv zien dat Kongo een flink deel van zijn bevolking verloor. (Leopold II). http://www.sasi.group.shef.ac.uk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Intressante site, danka voor die link
Tevens is dit ook een gerelateerd mapje om erbij te plaatsen. Vluchtelingen bestemming ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vluchtelingen gaan dan ook minder voor de lange afstand
![]() BTW, ik meen dat dit uit Brussels Journal komt? Paul Beliën en zo... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
John Stufflebeam was anders wel zo vriendelijk om er de bron bij te zetten, hoor ![]() Ik zou trouwens wel graag iets of wat een legende hebben bij die grafieken. Wat betekent de kleur ? Wat betekent de intensiteit van een kleur, wat betekenen aaneengesloten kleur/intensiteit vlakken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie hem soms op de univ, en een naamgenoot van hem, een prof geschiedenis, heeft leuke boeken geschreven die van pas komen bij m'n scriptie.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Wel nogal onhandig om de landen in kwestie te herkennen.
Het is wel een leuke techniek om verhoudingen weer te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() (Ik weet het, domme vraag) |
|
![]() |
![]() |