![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vaticaan zet offensief in tegen homohuwelijk
Het Vaticaan is donderdag een campagne gestart tegen het homohuwelijk. In twaalf pagina's richtlijnen worden katholieke politici in de hele wereld opgeroepen de legalisering van het homohuwelijk tegen te houden. Ook niet-katholieken moeten zich van het Vaticaan aansluiten bij het offensief tegen de "ernstig immorele" instelling van de echtverbintenis van mensen van gelijk geslacht. De campagne lijkt een tegenaanval op het toenemend aantal Europese landen en Amerikaanse staten dat het homohuwelijk toestaat. Het document zet een strijdplan uiteen voor politici die worden geconfronteerd met wetten of wetsvoorstellen om homoseksuele stellen dezelfde rechten te geven als heteroseksuele stellen. Zo is adoptie door homostellen uit den boze. Volgens het document kunnen kinderen zich niet volledig ontwikkelen wanneer zij of geen vader of geen moeder hebben en wordt misbruik gemaakt van hun afhankelijkheid als zij worden toevertrouwd aan mensen die in een "dergelijke verbintenis" leven. Het schendt de rechten van het kind, zoals opgesteld door de Verenigde Naties, die stellen dat het belang van het kind altijd het zwaarst weegt, meent het Vaticaan. "Er zijn absoluut geen redenen om homoseksuele verbintenissen op welke manier dan ook gelijk te stellen met Gods beeld van het huwelijk en het gezin", aldus het document, dat is opgesteld door de Congregatie voor de Geloofsleer van het Vaticaan. [size=6]"Het huwelijk is heilig en homoseksueel gedrag druist in tegen de natuurlijke morele wet." [/size]Het Vaticaan definieert het huwelijk als een heilige verbintenis tussen een man en een vrouw met als doel het scheppen van nieuw leven. Al even achterlijk als het Vloms Blok en dezelfde golflengte en uiteraard worden de extreem rechtsen hierbij nog wat aangemoedigd door het rechtse conservatieve Vaticaan beheerd door de maffia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een kind racistisch en homofoob opvoeden, dat vind ik pas immoreel (zie uitzending canvas over neonazi's).
Ik ben alleszins trots dat in België het homohuwelijk er eindelijk gekomen is.
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Seksualiteit is een privé-aangelegenheid. Er mag geen maatschappelijke discriminatie zijn omwille van geaardheid.
Wanneer wij in Antwerpen praten met de anders sexueel geaarden,dan stemt 80% van hen niet op het Vlaams Blok,vanwege het discriminerend standpunt van het Vlaams Blok(deze mensen hun interpretatie). Het Vlaams Blok beweerd dat zij niet tegen homo's zijn. ![]() Het Vlaams Blok vermeld dit niet rechtstreeks in hun programma Het Vlaams Blok weet hoe de meerderheid van de anders sexueel geaarden over dit standpunt denkt. Wanneer het Vlaams Blok oprechte intentie's heeft,waarom komt men deze mensen niet tegemoet,via een aanpassing van het programma ![]() (Nu zij toch bezig zijn ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als het hier gaat over het kerkelijk huwelijk heeft het Vaticaan het recht dit standpunt in te nemen, zoveel is duidelijk, en waarom zouden ze geen standpunt mogen innemen over dit fenomeen?
Het lijkt me dat 'verenigd links', van individu tot openbare omroep, zichzelf tot bewaker van meningen en gedachten heeft uitgeroepen, tot in het dogmatische toe, en wie iets anders poneert komt automatisch op de schroothoop van 'uiterst rechts' met de gekende heksenjacht erboven op. Ik vind homofilie eveneens on-natuurlijk wat niet impliceert dat ik homo's of lesbiennes zou gaan discrimineren, maar een huwelijk (dat de basis voor gezinsvorming legt) gaat voor mij te ver. En ik zal de enige niet zijn: het overgrote deel van de mensen vindt homofilie niet normaal (de norm), ze beschouwen het eerder als een goedaardige afwijking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: er bestaat maar één burgerlijk huwelijk, dat sinds kort is opengesteld voor partners van hetzelfde geslacht.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is alsof jullie al jaren een auto eisten en er dan één kregen zonder motor in. Jullie zitten nu nog het interieur te bewonderen en met de knopjes te spelen, maar het zal niet lang meer duren voor iemand met de auto wil gaan rijden. Binnenkort komt er de eis voor adoptierecht voor kinderen door holebi's naar voren. Het homohuwelijk was dus gewoon een strategische zet van de holebilobby om het pad te effenen.
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het adoptierecht voor holebi's er weldra zal komen, staat als een paal boven water; dat is maar een kwestie van tijd. Het wordt anders wel hoog tijd dat die wettelijke regeling er komt, zodat een aantal mistoestanden nu eindelijk eens uit de wereld kunnen geholpen worden.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Neem mij niet kwalijk,maar als kind zou ik liever twee ouders hebben, van hetzelfde geslacht die elkaar graag zien,dan een moeder die iedere dag slaag krijgt van mijn vader(denken in het belang van het kind)
![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Essentie van het huwelijk: krijgen van kinderen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dus koppels die al op voorhand weten dat één van de twee partners onvruchtbaar is, koppels die geen kinderen wensen te krijgen, die mogen dan ook niet huwen. A ja. Tjonge tjonge wat een nonsens van formaat. En de adoptie die komt er idd. Ik ga niet zeggen dat het voor morgen is. Tja ja waar is de tijd toen door de homohaters gezegd werd dat dit homohuwelijk er nooit zou komen dat het niet goed lag etc. Kijk waar we nu staan.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: mij maakt het echt niet uit of mensen van hetzelfde geslacht nu trouwen of een samenlevingscontract aangaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Moge de paus nog lang leven ,zo seniel is em nog niet als wordt beweert me dunkt.
Het getuigt van iemand die nog bij zijn volle 100% verstand is deze kranige baas. Groot gelijk dat het vaticaan die vieze vuile abnormale walgelijke onnatuurlijke praktijken verwerpt zoals sodomie en het homohuwelijk. Ik ben katholiek en sta volledig achter deze stelling . Je kont is een uitlaat geen ingang hee chocostoempers!
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |