![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Iedereen mag VRIJ ZIJN EIGEN MENING UITEN !!
Maar is het uiten van de EIGEN MENING wel zooooo VRIJ is het niet eerder een EENRICHTINGSVERKEER waarin de ENE veel meer mag dan de ANDERE ? ? En zo ja dan is die vrije meningsuiting enkel een Egocentrische Hypocrisie Heb ik als Vlaming méér recht op het uiten van mijn mening dan een Zwarte, Marokkaan, Moslim en zo meer??? Toen Abu jaja in Antwerpen zijn mond eens durfde open te doen was Vlaanderen te klein en stelde zelfs de staatsveiligheid een onderzoek in Is vrije meningsuiting beperkt tot een bepaalde groep en moet de rest zijn mond maar houden ?????? Wat is V R I J E Meningsuiting ???????? ![]()
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Vrije meningsuiting is het aanhoren van meningen van mensen die van het onderwerp zelf eigenlijk niets af weten, maar gewoon vinden dat hun mening even belangrijk is als de anderen hun mening.
Hang daar nog democratie aan en je hebt een "voze" samenleving.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 26 april 2010 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is hier vrije meningsuiting? NEEN! In de verste verte niet! Alles en iedereen mag zeggen en schrijven wat hij wil, met uitzondering van 1 categorie: de zogenaamde extreem-rechtsen, gaande van de (neo)nazi's tot de rechtse nationalisten en alle schakeringen die daartussen zitten. Reden: zij vormen de enige strekking die de fundamenten van het regime haar gedachten, stellingen, regels,... aanvalt of in vraag stelt, namelijk de leuzes van de franse revolutie: vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid. Alles overgoten met mensenrechten, multiculturalisme, pluralisme,....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer maar eens een Mohamed cartoon te publiceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij betekent vrije meningsuiting dat iedereen mag zeggen wat h/zij wil. Ik ben dus ook tegen de wet tegen negationisme, wetten tegen racistische uitspraken enz. Er zijn wel uitzonderingen (het klassieke voorbeeld van 'brand' schreeuwen in een theater, oproepen tot geweld ...). Min of meer de situatie zoals ze op dit moment in de VS, met andere woorden.
Mensen die anderen het zwijgen willen opleggen, ook als ze dat doen vanuit hun (misplaatst) superioriteitsgevoel zijn stalinisten, niets meer of minder. Ik pleit ervoor iedereen de domste praat te laten uitkramen, dan weten we tenminste wie ze zijn. |
![]() |
![]() |