![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toestand in gevangenissen "zorgwekkend"
do 20/04/06 - De toestand in de Belgische gevangenissen kan nog altijd veel beter. Dat staat in een rapport van de Raad van Europa. Het grootste probleem blijft de situatie van de geïnterneerden met psychiatrische problemen. Vaak worden die niet begeleid en belanden ze zelfs tussen de gewone gevangenen. ![]() Het rapport heeft het ook over overbevolking en slechte leefomstandigheden in de strafinrichtingen en over agenten die gevangenen soms mishandelen. Er is sprake van "een beperkt aantal" beschuldigingen, ook van minderjarigen. Gevangenen zouden bij hun aanhouding en tijdens verhoren al eens te maken krijgen met oorvijgen, vuistslagen en slagen met de knuppel. Er wordt onder meer gesproken over de gevangenissen van Namen en Andenne. Het Comité ter voorkoming van foltering van de Raad van Europa roept de overheid op waakzaam te blijven om dergelijk geweld te vermijden. Het is al het vierde rapport van de Raad van Europa over wantoestanden. Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) heeft wel beterschap beloofd. Zo komt er in Vlaanderen een grote instelling voor 250 geïnterneerden. (bron:VRT-Nieuws) // [SIZE=2]Ondanks alles vinden de meeste (extreem)rechtsen hier aanwezig, dat onze Belgische gevangenissen vijfsterrenhotels ![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de bron is geloofwaardig he want Pietje heeft het zelf gezegd....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Zou het zijn dat Pietje niet doorheeft dat die zorgwekkend vooral slaagt op die gevangen die eigenlijk geïnterneerd zouden moeten zijn...
en zou Pietje niet weten dat zijn geliefde rode partijen al tientallen jaren aan de macht zijn en dat zij het dus zijn die verantwoordelijk zijn voor de "zorgwekkende toestand" van de gevangenissen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, en is dat de schuld van "Extreem rechts" dat onze huidige centrum linkse liberale coalitie, en hun voorgangers van onze gevangenissen een soort van kruising tussen rustoord en menselijke stapelplaats wilden maken.
Extreem rechts, zoals je het weeral lekker beledigend brengt, heeft hier sterke commentaar op, en wil een duidelijker, en vooral concequenter strafbeleid doorvoeren. Laat gevangenen hun eigen "penitaire instelling bouwen" hier zijn de zakken cement, daar de schoppen , ginders de bakstenen etc. Veel plezier. Oh als je het wil weten hoe het moet, daar staan de vakmannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat je zorgwekkende toestand tussen aanhalingstekens plaatst, zegt genoeg over je interesse in de materie
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch zegt extreemrechts dat onze gevangenissen Luxe-hotels zijn. Niks aan de hand volgens hen, dus.
![]() |
#7 |
|
![]() tja de toestand van gevangen is inderdaad niet een van mijn prioriteiten he...
ik ben niet van plan er ooit in te gaan zitten dus so what... als je er zit dan is het je eigen schuld he.... nie komen janken nadien... op voorhand denken voor ge iets verkeerd doet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Mijn opmerking over de Walen die ons weer een slechte naam bezorgen niet gelezen ..... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zou nog makkelijker en sneller kunnen gebeuren dan je wel zelf denkt. Ieder van ons is een potentiële misdadiger. Bij iedereen kunnen "de stoppen" eens doorslaan.................Ook bij jou.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak geen onderscheid tussen Walen en Vlamingen.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
a propos ik geloof niet in dat sprookje dat ze er slechter uit komen. Het is al voor dat ze de EERSTE keer er in komen dat het fout gelopen is...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() 't ja Pietje het is die raad van europa die het zegt he... die noemen namen van Waalse gevangenissen...
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al een geluk dat jij zo perfect bent.
![]() |
#14 |
|
![]() al goed dat je het opmerkt... as ge da van uw eigen zegt dat klinkt zo dikkenekig he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Als je een gevangenis in België vergelijkt met één in Marokko of Turkye dan zijn onze gevangenissen inderdaad "luxe"-hotels.
Vergeet niet dan een gevangene daar zit omdat hij meestal iets slechts heeft gedaan, het moet dan ook een straf zijn en geen beloning. TV, PlayStation, Digital+, wat wil je meer?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt hier weeral op dat de meeste (extreem)rechtsen zeer bedreven zijn in het toekennen van straffen voor anderen. Benieuwd hoe ze zouden reageren indien zijzelf of hun zoon/dochter er zouden voorstaan.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() misdoen is gestraft worden he....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() 'k denk da Pietje schrik heeft dat ze er vandaag of morgen gaan achter komen dat hij al jaren in het zwart geld ontvangt van den bond...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |