![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het een goed initiatief van de admins dat ze een draad openden over vragen over bans. En uiteraard terecht dat ancapa die draad wil beperken tot vragen over bans.
Doch aangezien ik, (en waarschijnlijk anderen) over een aantal andere dingen graag wat meer info had, deze draad. Eerste vraag die ik wil stellen aan de admins: Kunnen jullie de inhoud van pb's zien?
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Het zijn de admins die die draad willen beperken tot bans hoor.
En het lezen van pb's is mogelijk, al is dit voorrecht voorbehouden aan een zeer select clubje. Al gebeurt het in principe niet, aangezien dit privé-conversaties zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sorry. Citaat:
Euh, mag ik nog iets vragen..? Hoe zit het met jullie veiligheid, bescherming tegen inbraak? (hackers, hacking of hoe dat ook heet.)
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andere vraag dan.
Ik merk dat het de laatste tijd permanente bans regent. Zou het kunnen dat degenen met superlange tenen verantwoordelijk zijn voor de bans van degenen die enorm veel kunnen hebben, en moet in dat geval het puntensysteem niet herzien worden? Meer nog, moet er dan geen algemene amnestie komen zodat de gevolgen van een ondeugdelijk puntenplan ongedaan kunnen worden gemaakt? Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 april 2006 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige uitzondering hierop, zijn mensen die 2 maal zondigen tegen de wet. Zoals gezegd, onwettigheden tolereren we niet gezien de wet ook hier van toepassing is. Ik heb geen zin om onze vrijwilligers eventueel in problemen te krijgen qua aansprakelijkheid, omdat sommige mensen weigeren zich aan de wet te houden. Maar ook hier geldt, eerst een gewone waarschuwing, pas daarna een ban. Bovendien leidt een klacht niet automatisch tot strafpunten. Het zijn nog steeds de moderators die beslissen over strafpunten, niet mensen 'met lange tenen'. We kunnen een klacht even goed negeren, tussenkomen via een pb, of gewoon knippen zonder gevolg. Soms geven we ook gewoon een verwittiging, zonder strafpunten. Enkel indien de moderator beslist dat de overtreding een sanctie verdient, zal de poster in kwestie strafpunten vergaren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist daar wou ik een vraag over stellen. Ik heb de lijst met strafpunten eens bekeken en stel vast dat men ook voor wat eigenlijk ''onbenullige'' overtredingen zijn, zoals in het verkeerd onderwerp posten, een scheldwoord dat in een discussie al eens onbewust kan vallen, spanberichten etc. men strafpunten kan krijgen. Nu zou ik willen vragen of die strafpunten na een tijd vervallen of niet? Want als die niet vervallen kan iemand die hier jaren op het forum zit aan die 20 strafpunten geraken en zo toch gebannen worden, ook al is hij meestal ''braaf'' geweest in zijn posts. Laatst gewijzigd door daiwa : 18 april 2006 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is echter niet dat we voor onbenulligheden met strafpunten gooien. Verkeerd posten wordt niet zomaar bestraft. Meestal geven we eerst een verwittiging (zonder punten). Het is echter zo dat er nogal wat mensen zijn die steeds doelbewust in Politiek binnenland posten, omdat daar meer mensen zouden lezen, ook al past hun onderwerp duidelijk in een andere katern. Het kost ons echter heel wat tijd om die threads allemaal naar het juiste forum te verplaatsen. Enkel wie volhardt in de boosheid, krijgt banpunten. Voor spam zijn we ook niet zo streng. Mensen mogen bv gerust eens reclame maken in K&K voor hun website of forum. Enkel wie overdrijft zal gewaarschuwd worden. Qua schelden zijn we minder tolerant, omdat dat niet thuis hoort op een politiek discussieforum. Scheldpartijen en persoonlijke aanvallen nemen de aandacht weg van de inhoudelijke discussie. Het is echter niet zo dat mensen banpunten krijgen voor 1 verkeerd woordje. Wie regelmatig vervalt in scheldtirades zal sneller banpunten aan zijn/haar broek hebben dan wie probeert inhoudelijk te discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een tijdelijke ban had bij Darwin - een slachtoffer van aggressie door Marokkaanse hangjongeren (voorzichtiger kan ik het niet uitgedrukt krijgen voor onze moslimlovers) - voor de noodzakelijke afkoeling kunnen zorgen.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Nu zou ik eens graag jullie defenitie van een "persoonlijke aanval" horen.
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo werk ik alleszins... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien de klagende persoon zich beledigd voelt, is dat genoeg voor jullie. Dus Knuppel had dan wel degelijk een punt toen ze stelde dat die met "lange tenen" bepalen waar en wanneer er geknipt wordt.
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat wil echter niet zeggen dat elke belediging automatisch gepaard gaat met strafpunten en een ban. Meestal vragen we de persoon in kwestie om in de toekomst de emoties ietwat in te perken en de discussie respectvol te laten verlopen. Wanneer onze vraag echter genegeerd wordt en er scheldwoorden blijven vloeien, zullen er sancties volgen. Laatst gewijzigd door Diatonos : 18 april 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die echter nooit klaagt zal ook nooit content moeten gesteld worden, hé? Door mijn jarenlange aanwezigheid op dit, en nog op één ander forum, waar ik me in de aangename aanwezigheid bevond vane een zeker muziekmeubel, heb ik geleerd dat een intensieve klaagtechniek, in combinatie met dreigen met het CGKR voor en achter de schermen, succes heeft.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed gevonden. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit is pertinent onwaar. Moderators zijn hier niet om ook maar iemand content te stellen, wel om de discussies in goede banen te leiden. Wij weten ook wel waar de lange tenen zitten, net zoals we weten wie de provocateurs en de schelders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet best wie je met die laatste zin bedoelt.
Niettemin IS het zo dat klagen, met reden dat geef ik toe, strafpunten oplevert. Blijft het feit dat wie nooit klaagt, ook al wordt ook hij uitgescholden, in een nadelige positie verkeert. Hij kan immers strafpunten oplopen die hij niet voor anderen veroorzaakt omdat zijn tenen minder lang zijn, niet zo vlug klaagt, en dus ook niet bijdraagt aan het uitdelen van strafpunten. Je geeft zélf toe dat de mods niet alles kunnen zien, wat erop neerkomt dat er wel klachten moeten binnenkomen om strafpunten te kunnen uitdelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moderatoren zien misschien niet alles, maar dat betekent ook niet dat ze niets zien hé...
Concreet betekent dit dat moderatoren soms wel degelijk op eigen houtje tussenkomen en zonder melding. Wie trouwens van melden een heuse sport maakt zal eerder strafpunten krijgen dan anderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=26
![]() |