Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 18 april 2006, 10:15   #1
stanny
Vreemdeling

Standaard Overheidscampagne tegen onverschilligheid

Bij de moord op Joe in een overvol station kwam er niemand te hulp om de daders te pakken. Nu het is een psychologisch gegeven dat wanneer er veel potentiele hulpverleners zijn, dat iedereen naar elkaar kijkt om hulp te bieden.
Om eerlijk te zijn zou ook ik niet de eerste stap zetten om een slachtoffer te hulp te schieten, maar zodra er iemand anders er op af gaat zou ik wel deelnemen.

Nu, zou het geen goed idee zijn dat de overheid naar analogie van de BOB-campagne ook een campagne start om mensen bij te staan in tijd van nood?
Bijvoorbeeld wanneer er zoiets gebeurd zoals in het centraal station er iemand "ROB" (ik zeg zomaar een naam) roept om te laten zien dat hij bereid is om hulp te verlenen maar niet direct in actie durft schieten. Als andere mensen dit horen en ook "ROB" roepen, weet men dat als men te hulp schiet er een hele hoop mensen mee komen. In groep sta je sterker en de kans dat er dan onmiddelijk mensen te hulp schieten wordt groter...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 11:15   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik heb nog altijd geen beelden gezien waaruit de onverschilligheid van die massa moet blijken.

Ik geloof er persoonlijk niets van. Niet totdat ik die beelden gezien heb.
PAJOT is offline  
Oud 18 april 2006, 11:16   #3
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Bij de moord op Joe in een overvol station kwam er niemand te hulp om de daders te pakken. Nu het is een psychologisch gegeven dat wanneer er veel potentiele hulpverleners zijn, dat iedereen naar elkaar kijkt om hulp te bieden.
Om eerlijk te zijn zou ook ik niet de eerste stap zetten om een slachtoffer te hulp te schieten, maar zodra er iemand anders er op af gaat zou ik wel deelnemen.

Nu, zou het geen goed idee zijn dat de overheid naar analogie van de BOB-campagne ook een campagne start om mensen bij te staan in tijd van nood?
Bijvoorbeeld wanneer er zoiets gebeurd zoals in het centraal station er iemand "ROB" (ik zeg zomaar een naam) roept om te laten zien dat hij bereid is om hulp te verlenen maar niet direct in actie durft schieten. Als andere mensen dit horen en ook "ROB" roepen, weet men dat als men te hulp schiet er een hele hoop mensen mee komen. In groep sta je sterker en de kans dat er dan onmiddelijk mensen te hulp schieten wordt groter...
Ik vrees dat je je hebt laten hersenspoelen door onze linkse media.

Om de aandacht af te leiden van alweer een gruwelijke misdaad van allochtonen wordt de misdaad afgeleidt naar de omstaanders. Deze hadden de misdaad maar moeten voorkomen hebben.

Op welke basis men dit bericht verspreid weet ik ook niet. Het past waarschijnlijk in het grote linkse plan om de gewone burger alweer te beschuldigen van grote smeerlap te zijn zodat we voor de echte moordenaars begrip kunnen hebben omdat ze toch zo allochtoon en kansarm zijn.

Trouwens als je het misdrijf nuchter bekijkt : de roofmoord gebeurt op 2 �* 3 meter van de uitgang van het station, het gebeurt heel snel, ... voor iemand het besefte waren de moordenaars allang ver weg uit het station.

Het is eigenlijk om te kotsen hoe de linkse media zich weer in allerlei bochten wringt om toch maar deze misdaad een andere richting in te duwen. Totaal wansmakelijk is dit. Vooral als je weet dat ze jaren bezig is om iedereen te indoctrineren dat een allochtoon nooit op zijn plichten mag gewezen worden, want dan ben je een racist. Men oogst nu wat men gezaaid heeft.
Geertje is offline  
Oud 18 april 2006, 11:19   #4
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overheidscampagne tegen onverschilligheid
Precies of mij da iets kan schelen.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 18 april 2006, 11:30   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben het niet helemaal eens met die uitleg van de psychologen
Als ik in een grote ruimte betreed waar zich maar twee andere mensen bevinden is de kans groot dat ik opmerk wat die twee uitspoken.
Wanneer zich nog honderd andere mensen in die ruimte bevinden is de kans klein dat ik net zie wat die twee uitspoken. Niemand verwacht natuurlijk dat daar iemand vermoord wordt en voor het tot u doordringt wat er pressies aan de hand is zijn de daders reeds verdwenen.
Een mens die verrast wordt reageert nu eenmaal wat besluiteloos. Zelfs Joe wist de eerste ogenblikken waarschijnlijk niet echt wat er gebeurde.
Het gebeurde in een hoekje als ik goed bergrepen heb en overvallers hebben nogal de gewoonte om voor hun slachtoffer te gaan staan om hem aan de blikken van de omstaanders te onttrekken.
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 11:31   #6
stanny
Vreemdeling

Standaard

ok, mss niet specifiek voor het geval van Joe...

Maar het komt dikwijls voor dat mensen uit angst niet durven reageren wanneer andere mensen worden lastiggevallen. Het is ook dikwijls ieder voor zich: ik heb er niks mee te maken, ik wil zelf geen problemen.
Maar als er een manier zou kunnen gevonden worden (zoals zo'n overheidscampagne) om de mensen aan 1 zeel te laten trekken, zou dat heel mooi zijn. Het kan na een tijd een automatisme worden, zoals BOB ook een ingeburgerd begrip is. Iedereen die iedereen in bescherming neemt. Als er iemand wordt lastiggevallen dat er onmiddelijk een paar mensen te hulp schieten. Ik denk dat zoiets een enorme invloed zou hebben op het aantal delicten. Net zoals een paar decennia geleden, in de landelijke gebieden toen er nog veel sociale controle was, en zo'n dingen zelden voor kwamen...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 11:31   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik heb nog altijd geen beelden gezien waaruit de onverschilligheid van die massa moet blijken.

Ik geloof er persoonlijk niets van. Niet totdat ik die beelden gezien heb.
Inderdaad.
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 11:38   #8
stanny
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ben het niet helemaal eens met die uitleg van de psychologen
Als ik in een grote ruimte betreed waar zich maar twee andere mensen bevinden is de kans groot dat ik opmerk wat die twee uitspoken.
Wanneer zich nog honderd andere mensen in die ruimte bevinden is de kans klein dat ik net zie wat die twee uitspoken. Niemand verwacht natuurlijk dat daar iemand vermoord wordt en voor het tot u doordringt wat er pressies aan de hand is zijn de daders reeds verdwenen.
Een mens die verrast wordt reageert nu eenmaal wat besluiteloos. Zelfs Joe wist de eerste ogenblikken waarschijnlijk niet echt wat er gebeurde.
Het gebeurde in een hoekje als ik goed bergrepen heb en overvallers hebben nogal de gewoonte om voor hun slachtoffer te gaan staan om hem aan de blikken van de omstaanders te onttrekken.
idd, dat was nu een bijzonder geval. Maar het is een psychologisch feit dat wanneer er andere mensen ook hulp kunnen bieden, men eerst naar de anderen kijkt. Zo'n ingeburgerd woord kan dat tegenwerken. Je roept het woord (dus je moet je eigen leven niet onmiddelijk in gevaar brengen), andere mensen pikken het op en in enkele seconden weet je dat je niet alleen zal staan wanneer je ingrijpt...
Meestal als er zoiets gebeurd, bv in een treinwagon, zitten de meeste mensen angstig en verdwaasd het tafereel gade te slaan terwijl niemand iets doet tot dat er (hopelijk) een moedig mens opstaat.
Stel nu met het zelfde voorbeeld dat iemand het woord roept, vervolgens andere mensen ook hardop het woord uitspreken en rechtstaan, dan zal de dader wel een keer slikken wanneer er opeens een hele wagon tegen hem gekeerd staat...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 11:38   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, mss niet specifiek voor het geval van Joe...

Maar het komt dikwijls voor dat mensen uit angst niet durven reageren wanneer andere mensen worden lastiggevallen. Het is ook dikwijls ieder voor zich: ik heb er niks mee te maken, ik wil zelf geen problemen.
Maar als er een manier zou kunnen gevonden worden (zoals zo'n overheidscampagne) om de mensen aan 1 zeel te laten trekken, zou dat heel mooi zijn. Het kan na een tijd een automatisme worden, zoals BOB ook een ingeburgerd begrip is. Iedereen die iedereen in bescherming neemt. Als er iemand wordt lastiggevallen dat er onmiddelijk een paar mensen te hulp schieten. Ik denk dat zoiets een enorme invloed zou hebben op het aantal delicten. Net zoals een paar decennia geleden, in de landelijke gebieden toen er nog veel sociale controle was, en zo'n dingen zelden voor kwamen...
Waarom zou ik angst hebben als anderen lastiggevallen worden ?
Het is trouwens niet altijd simpel om te zien of een groepje jongeren aan het spelen is of dat er iemand lastig gevallen wordt. Worden we niet te vlug van onverdraagzaamheid beschuldigd als we op luidruchtige hangjongeren reageren.?
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 11:41   #10
Gargamel
Banneling

Standaard

Snel nooit geen Marrokaanse te hulp als vuile ongelovige hond.
Zou je zuur kunnen opbreken...

De oplossing bij uitstek..inplaats van de stomme kop van den bibberaar op ons geld te zien,zet er Knorretje op,binnen de kortste tijd zijn die hier allemaal weg

Laatst gewijzigd door Gargamel : 18 april 2006 om 11:43.
Gargamel is offline  
Oud 18 april 2006, 11:42   #11
stanny
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom zou ik angst hebben als anderen lastiggevallen worden ?
Het is trouwens niet altijd simpel om te zien of een groepje jongeren aan het spelen is of dat er iemand lastig gevallen wordt. Worden we niet te vlug van onverdraagzaamheid beschuldigd als we op luidruchtige hangjongeren reageren.?
het is nu eenmaal zo dat wanneer men met veel mensen rond zoiets staan, de incubatietijd tussen het delict en de hulp groter is dan wanneer er maar 1 mens in de buurt is en die mens weet dat hij alleen kan helpen. In die extra tijd kan de dader gaan lopen zijn of kan de messteek gegeven zijn of...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 11:45   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd, dat was nu een bijzonder geval. Maar het is een psychologisch feit dat wanneer er andere mensen ook hulp kunnen bieden, men eerst naar de anderen kijkt. Zo'n ingeburgerd woord kan dat tegenwerken. Je roept het woord (dus je moet je eigen leven niet onmiddelijk in gevaar brengen), andere mensen pikken het op en in enkele seconden weet je dat je niet alleen zal staan wanneer je ingrijpt...
Meestal als er zoiets gebeurd, bv in een treinwagon, zitten de meeste mensen angstig en verdwaasd het tafereel gade te slaan terwijl niemand iets doet tot dat er (hopelijk) een moedig mens opstaat.
Stel nu met het zelfde voorbeeld dat iemand het woord roept, vervolgens andere mensen ook hardop het woord uitspreken en rechtstaan, dan zal de dader wel een keer slikken wanneer er opeens een hele wagon tegen hem gekeerd staat...
Het is maar goed dat niet iedereen meteen hulp wilt bieden maar eerst kijkt of er toevallig een dokter in de zaal is. De kans is groot dat een massa de hulpverleners in de weg lopen.
Ik vraag mij af of Joe zelf “hulp” riep.
Uit de verklaringen die ik tot nu toe zag was dat niet het geval.
Ik veronderstel dat de massa wel zal gereageerd hebben toen de daders reeds verdwenen waren. Iemand probeerde ze in elk geval te achtervolgen dacht ik.
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 11:50   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zolang die hele wagon die klootzak niet door het raam flikert van de rijdende trein gaat het nog altijd niet veel opbrengen natuurlijk...

Zo'n goeie ouwe massale lynchpartij van tijd tot tijd zou misschien inderdaad wel een goed signaal kunnen geven.
Herr Flick is offline  
Oud 18 april 2006, 11:51   #14
stanny
Vreemdeling

Standaard

ja, maar in veel gevallen staan mensen er verdwaasd op te kijken en durven niet de eerste stap zetten om in actie te schieten. Je hebt natuurlijk altijd moedige mensen die dat wel durven, maar een groot deel van de bevolking zit met die psychologische factor. Kijk naar de mp3-overval in charleroi, daar zaten toch ook mensen op te gapen zonder tussen te komen.

En in geval van medische bijstand is het iets anders, je brengt je eigen veiligheid niet in gevaar door te helpen. Dus hier zal de incubatietijd veel sneller zijn. En medisch geschoold personeel of mensen die iets van EHBO kennen zullen zelfs reflexmatig te hulp schieten...

Het gaat hier vooral over gevallen van aanranding, happy slapping, enz....
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 11:56   #15
stanny
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zolang die hele wagon die klootzak niet door het raam flikert van de rijdende trein gaat het nog altijd niet veel opbrengen natuurlijk...

Zo'n goeie ouwe massale lynchpartij van tijd tot tijd zou misschien inderdaad wel een goed signaal kunnen geven.
niet zo cru gesteld, maar idd...
als door zo'n campagne de mensen sneller bereid zijn om tussen te komen en dat dat ook aangemoedigd wordt, dan zal dit in de toekomst potentiele daders afschrikken om in dat klimaat nog mensen op straat lastig te vallen. Nu lees ik hier op het forum dat mensen bang zijn om in de grote steden op straat te komen, dat jeugdbendes de straten regeren. Wel als de gewone man zich verenigd om samen dit probleem hard aan te pakken, kan men de straatcriminaliteit op die manier een beetje terugdringen...

Het is natuurlijk maar een klein element van de strijd tegen zulke delicten, maar het kan wel helpen...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 12:19   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik vrees dat je je hebt laten hersenspoelen door onze linkse media.

Om de aandacht af te leiden van alweer een gruwelijke misdaad van allochtonen wordt de misdaad afgeleidt naar de omstaanders. Deze hadden de misdaad maar moeten voorkomen hebben.
De linkse media is er blijkbaar al goed in gelukt op de mensen een schuldgevoel aan te praten om het nuchtere feit dat het een laffe ROOFMOORD was te verbloemen.
daiwa is offline  
Oud 18 april 2006, 12:31   #17
stanny
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De linkse media is er blijkbaar al goed in gelukt op de mensen een schuldgevoel aan te praten om het nuchtere feit dat het een laffe ROOFMOORD was te verbloemen.
Dit heeft niks met schuldgevoel te maken. Ik had de onverschilligheid tussen aanhalingstekens moeten plaatsen. Maar het is gewoon zo dat we als maatschappij dit soort baldadigheden met wortel en tak moeten uitroeien. Men kan kiezen voor meer blauw op straat, strengere straffen, enz..
Maar wij als burgers van onze samenleving zouden ook onze steen moeten bijdragen. En het is moeilijk om vanuit het individu deze beweging op gang te zetten. Maar een overheid heeft hier een taak om de mensen te mobiliseren, en relatief gemakkelijke manier is zo'n sensibiliseringscampagne...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 12:37   #18
Knorretje
Banneling

Standaard

Het echte racisme

18.04.2006 11.17u - Vorige week woensdag werd Joe Van Holsbeek op klaarlichte dag het slachtoffer van een brutale roofmoord. De 17-jarige knaap werd in Brussel Centraal met vijf messteken om het leven gebracht door twee Noord-Afrikaanse jongeren die het op zijn MP3-speler voorzien hadden. Een gruwelijke moord waarvoor geen enkele verontschuldiging bestaat.

“Verhofstadt eist keiharde aanpak”, klinkt het nu in de pers. Rijkelijk laat en niet echt geloofwaardig. Want zijn regering is mee verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid dat vandaag in een aantal steden heerst, voor de niets ontziende terreur van jongerenbendes. En ja, vaak zijn dat allochtonen. Laten we de dingen maar eens bij naam noemen. Op 8 oktober zijn er verkiezingen en Verhofstadt ziet de bui al hangen. De daders moeten snel gevonden worden. Maar intussen is het al een week geleden…

“Er lopen jongeren rond die zich onaantastbaar voelen – in Molenbeek, Schaarbeek, Borgerhout. Die gasten denken dat ze alles mogen en dat de straat van hen is. Waarom? Omdat ze weten dat de gesloten centra toch al overvol zitten; dat er geen plaats meer voor hen is. Ze zeggen: ‘Ach, wat we ook mispeuteren, na enkele uurtjes worden we toch weer vrijgelaten’. Het wordt tijd dat de overheid hard optreedt.” Aan het woord is Fouad Ahidar, allochtoon parlementslid van Spirit. Wij zeggen het al jaren.

Dat is het échte racisme dat onze samenleving bedreigt: “Noord-Afrikaanse jongeren die bewust Belgische jongeren pesten en overvallen”. Ook de journaliste Hind Fraihi beschreef in haar under-coverreportage uit Molenbeek het onverholen racisme van allochtone ‘straatboefjes’. Van dat racisme is ook Joe Van Holsbeek het slachtoffer geworden.

Het is dan ook verrassend en pijnlijk dat zijn medeleerlingen niet alleen vragen dat de daders gestraft zouden worden, maar ook dat er een ‘gesprek’ zou gevoerd worden met de ‘probleemjongeren’. Een gesprek? Alsof die gastjes daarop zitten te wachten? Zo geeft men dat tuig nog de indruk dat er verzachtende omstandigheden zouden zijn voor hun daden…

In een petitie staat te lezen: “Conform de idealen van Joe is ons initiatief op geen enkele manier gebaseerd op racistische motieven”. Alsof een pleidooi (ook ons pleidooi) voor een harde aanpak en een strenge straf ook maar iets zou te maken hebben met ‘racisme’. Een leerlinge geeft toe dat de bewuste passage uit de petitie kwaad bloed zet bij heel wat pendelaars die ze aanspreken. “Bijna de helft van de reizigers die we aanspreken weigert. Precies door die passage van antiracisme”. Wat – voor alle duidelijkheid - nog niet betekent dat dit racisten zijn. “Ik stem volgende keer wel voor het Vlaams Belang”, zeggen ze recht in ons gezicht, “daar heeft Joe meer aan”. Inderdaad.
Knorretje is offline  
Oud 18 april 2006, 12:56   #19
stanny
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Het echte racisme

18.04.2006 11.17u - Vorige week woensdag werd Joe Van Holsbeek op klaarlichte dag het slachtoffer van een brutale roofmoord. De 17-jarige knaap werd in Brussel Centraal met vijf messteken om het leven gebracht door twee Noord-Afrikaanse jongeren die het op zijn MP3-speler voorzien hadden. Een gruwelijke moord waarvoor geen enkele verontschuldiging bestaat.

“Verhofstadt eist keiharde aanpak”, klinkt het nu in de pers. Rijkelijk laat en niet echt geloofwaardig. Want zijn regering is mee verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid dat vandaag in een aantal steden heerst, voor de niets ontziende terreur van jongerenbendes. En ja, vaak zijn dat allochtonen. Laten we de dingen maar eens bij naam noemen. Op 8 oktober zijn er verkiezingen en Verhofstadt ziet de bui al hangen. De daders moeten snel gevonden worden. Maar intussen is het al een week geleden…

“Er lopen jongeren rond die zich onaantastbaar voelen – in Molenbeek, Schaarbeek, Borgerhout. Die gasten denken dat ze alles mogen en dat de straat van hen is. Waarom? Omdat ze weten dat de gesloten centra toch al overvol zitten; dat er geen plaats meer voor hen is. Ze zeggen: ‘Ach, wat we ook mispeuteren, na enkele uurtjes worden we toch weer vrijgelaten’. Het wordt tijd dat de overheid hard optreedt.” Aan het woord is Fouad Ahidar, allochtoon parlementslid van Spirit. Wij zeggen het al jaren.

Dat is het échte racisme dat onze samenleving bedreigt: “Noord-Afrikaanse jongeren die bewust Belgische jongeren pesten en overvallen”. Ook de journaliste Hind Fraihi beschreef in haar under-coverreportage uit Molenbeek het onverholen racisme van allochtone ‘straatboefjes’. Van dat racisme is ook Joe Van Holsbeek het slachtoffer geworden.

Het is dan ook verrassend en pijnlijk dat zijn medeleerlingen niet alleen vragen dat de daders gestraft zouden worden, maar ook dat er een ‘gesprek’ zou gevoerd worden met de ‘probleemjongeren’. Een gesprek? Alsof die gastjes daarop zitten te wachten? Zo geeft men dat tuig nog de indruk dat er verzachtende omstandigheden zouden zijn voor hun daden…

In een petitie staat te lezen: “Conform de idealen van Joe is ons initiatief op geen enkele manier gebaseerd op racistische motieven”. Alsof een pleidooi (ook ons pleidooi) voor een harde aanpak en een strenge straf ook maar iets zou te maken hebben met ‘racisme’. Een leerlinge geeft toe dat de bewuste passage uit de petitie kwaad bloed zet bij heel wat pendelaars die ze aanspreken. “Bijna de helft van de reizigers die we aanspreken weigert. Precies door die passage van antiracisme”. Wat – voor alle duidelijkheid - nog niet betekent dat dit racisten zijn. “Ik stem volgende keer wel voor het Vlaams Belang”, zeggen ze recht in ons gezicht, “daar heeft Joe meer aan”. Inderdaad.
Ik beschouw mezelf als links (wat die term ook moge betekenen), maar ook ik erger me dood aan de struisvogelpolitiek. Het is hemeltergend dat wanneer je een probleem wil aankaarten dat je je pleidooi steevast moeten beginnen met: ik ben geen racist, maar...

Daarom ben ik ook blij met de reportage van Hind Fraihi. Dat iemand van marrokaanse origine een kat een kat noemt. Vlaams Belang is voor mij absoluut geen oplossing, als ik moet kiezen tussen blanco of VB kies ik blanco. Maar het is hoog tijd dat politici de kat aan de bel binden...
Het probleem van de (allochtonen) jongerenbendes moet kei hard worden aangepakt. De daders van deze laffe moord zijn een gevaar voor de maatschappij, dus als ze na een gevangenisstraf vrijkomen ben ik voorstander om ze uit onze gemeenschap te bannen door hen het land uit te zetten.

Maar zoals ik in mijn openingspost zeg, kunnen kleine dingetjes al helpen om zo'n baldadigheden in te dijken...
stanny is offline  
Oud 18 april 2006, 13:28   #20
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
“Ik stem volgende keer wel voor het Vlaams Belang”, zeggen ze recht in ons gezicht, “daar heeft Joe meer aan”. Inderdaad.
Het is erg, maar helaas is het dit een waarheid als een koe. Onze huidige regeringsleiders weigeren zware misdaad te bestrijden.

Volgens hun waanideeën is dit gewoon een subjectief gevoel, dus Joe is door een ingebeelde moordenaar getroffen, aldus de logica van onze regeringsleiders. Eigenlijk niets om je druk om te maken, zo hadden ze al snel één van hun stromannen het veld ingestuurd zoals de persverantwoordelijke van de NMBS om te zeggen dat het geweld veel verminderd was in de stations. Achteraf een lachtertje natuurlijk, waarbij al duidelijk bleek dat onze huidige leidende politieke kaste het feit zwaar onderschat hadden.

Even een vriendje van de regering de massa wat zand in de ogen strooien en het probleem is weeral opgelost. Gelukkkig zijn er in België nog genoeg kritische geesten die niet willoos onze paarse kluchtregering blindeloos volgen en geloven.
Geertje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be