Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2006, 18:44   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Mensen betalen op voorwaarde dat ze niet werken, is niet houdbaar... Aldus Sinn...

Citaat:
[SIZE=5]Alleen ,,combinatieloon'' houdt laaggeschoolden aan het werk
[/SIZE]

Duitsland heeft geen andere uitweg dan de lonen van de laaggeschoolden te laten dalen en het verschil bij te passen.
Europa snijdt noodgedwongen een te groot stuk van zijn productieketen weg. Volgens Hans-Werner Sinn, voorzitter van het Ifo-instituut, blijft in landen als Duitsland geen andere uitweg dan de lonen van de laaggeschoolden te laten dalen en het verschil bij te passen. De nieuwe Duitse regering wil een aanzet tot zo'n ,,combinatieloon'' ( Kombilohn ) geven.

De laagste lonen zullen volgens de voorzitter van de onderzoeksinstelling met naar raming een derde moeten dalen om het peil te bereiken waar laaggeschoolden niet langer in massa worden uitgestoten. Subsidieer die mensen terwijl ze aan het werk zijn in plaats van hen, zoals nu, te betalen op voorwaarde dat ze niets doen, zo zei Sinn op een conferentie van het Ifo-instituut en van de Quandt-Stichting over de plaats die Europa in de nieuwe internationale arbeidsverdeling zoekt.

Hij weet dat de weerstand daartegen groot zal zijn, maar voorspelt dat er uiteindelijk geen alternatief zal zijn. De Duitse werkloosheidsgraad bedraagt nu ruwweg 15 procent, en bij voortzetting van deze aanpak dreigt hij in de komende paar decennia op te lopen tot 30 procent,catastrofale zoals tijdens de Grote Depressie. Het is bekend welke politieke gevolgen dat had. We beleven volgens Sinn een experimentele periode zoals nooit voordien in vredestijd. De val van het IJzeren Gordijn bracht 28 procent van de wereldbevolking in de internationale arbeidsverdeling. De enorme verschillen in loonkosten - om en bij de 30 euro per uur in onze landen, 1,10 euro in China - doen kapitaal in de ene richting stromen, terwijl arbeidskrachten in de tegenovergestelde richting migreren. De kostenkloof kan in de komende vijfendertig jaar halveren, maar in die periode zal de wereld geen nieuw evenwicht vinden. Ons, Europeanen, zal het leven niet gemakkelijk worden gemaakt.

Er is een intens proces van interne structurele aanpassing bezig. We geven sectoren prijs en bouwen er andere op. Onder de hoogontwikkelde landen zijn er vijf - Ierland, Canada, Spanje, Nieuw-Zeeland en Australië - die in de afgelopen vijftien jaar hun industriële werkgelegenheid nog wisten te verhogen. In de overige landen liep ze terug. In België bedraagt dat verlies nagenoeg 20 procent, en Duitsland spant de kroon met 27 procent.

Sinds 1995 verloor de Duitse industrie het equivalent van 1,2 miljoen voltijdse banen. De rest van de Duitse economie bracht netto niet één bijkomende arbeidsplaats tot stand maar verloor er ook nog eens 150.000. Al die mensen belandden in de armen van de verzorgingsstaat. Dit is de arbeidsverdeling �* l'allemande , zo constateert Sinn bitter. De oorzaak is de rigiditeit van de arbeidsmarkt.

Een en ander leidde tot pathologische over-reacties van de economie. Ze gaf een te groot stuk van de productieketen prijs, maar zonder outsourcing zou ze helemaal niet kunnen overleven. Nog steeds heeft Duitsland een ongeëvenaard aanbod van industrieproducten. Het organiseert trouwens vijftien van de twintig grootste handelsbeurzen ter wereld. Het blijft ook de grootste wereldexporteur van industrieproducten. Maar de werkbank staat niet langer achter de winkel. Ze is overgebracht naar de nieuwe EU-lidstaten en naar China. Sinn bestempelt dat als de ,,bazaar-economie''.

Met outsourcing zoals die in Amerika functioneert, is op zichzelf niets verkeerd. Ze leidt tot een betere internationale arbeidsverdeling, want de economie verliest per saldo geen werkgelegenheid en de Amerikanen krijgen beter betaalde banen. Maar in Europa, met zijn lonen voor laaggeschoolden die niet lager kunnen zijn dan wat de verzorgingsstaat als uitkering aanbiedt, worden activiteiten geëxporteerd die in eigen land zouden blijven als de lonen bepaald zouden worden door de markt.

Het Duitse model kan niet overleven in tijden van globalisering, zo besluit Sinn. Mensen betalen op voorwaarde dat ze niet werken, is niet houdbaar. We moeten een betere verzorgingsstaat uitbouwen, met workfare in plaats van welfare. En dan kunnen we tot de winnaars van de globalisering gaan behoren.
Bron: DS 9/5/2006
[SIZE=6] Mensen betalen op voorwaarde dat ze niet werken, is niet houdbaar... [SIZE=2]Aldus Sinn...[/SIZE] [/SIZE]

Wat vinden de forumgangers hiervan?

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 mei 2006 om 18:46.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 18:55   #2
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Dat ge dringend naar Ierland moet verhuizen...
Oud 9 mei 2006, 19:55   #3
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Wat vinden de forumgangers hiervan?

Niet meer dan normaal. De tijd dat de industrie de belangrijkste werkgever of sector was is al lang voorbij, net zoals voordien gebeurd is met de landbouwsector.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 20:00   #4

Karma's schermafbeelding

Standaard

Mensen met een beetje gezond verstand zien dit al lang aankomen.
Wat in dit artikel wordt gezegd is eigenlijk zelfs wat iedereen al lang weet. Zolang het kapitaal naar de ene kant vlucht (lage loonlanden) en de mensen van de lage loonlanden naar hier blijven immigreren is het onomkeerbaar tenzij we zelf een lage-loon land worden. En op termijn (niet eens zo lang meer) zal dat er nog van komen ook.
De produkten die in de lage loon landen worden gemaakt zouden in verhouding hier moeten worden belast in die zin dat het het kapitaal ontmoedigd om ginder te investeren en hier te verkopen (wat ze ginder maken en verkopen is natuurlijk iets anders). Indien de lonen van China bijvoorbeeld tien maal lager liggen dan bij ons zouden de produkten die ginder worden gemaakt hier tien keer meer moeten belast worden. Zo wordt die concurrentie alvast voor een stuk uitgeschakeld en betaalt "het kapitaal" ook een beetje de rekening.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 20:12   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

dat de staat kapot gaat en iedereen arm wordt kan ons geen zak schelen

tenslotte zijn wij zelf toch al arm dus verliezen wij er zelf niks bij

alleen indien de dreiging dat de staat kapot zal gaan ooit reeel wordt - alleen dan zal men bereid zijn echt iets aan armoede te doen.

de werkmens zal ook alleen maar solidair willen zijn met de arme indien hij zelf dreigt arm te worden

jullie zouden ook nu gewoon uit je mentale minderwaardigheid kunnen stappen , jullie kakbroekje uitdoen en en samen met ons tegen de echte profiteurs strijden ( dat zou pas lef hebben zijn )
maar werkmensen die moeten nu eenmaal meestal met de zweep erop gedwongen worden

anders werken ze niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 20:24   #6

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

alleen indien de dreiging dat de staat kapot zal gaan ooit reeel wordt - alleen dan zal men bereid zijn echt iets aan armoede te doen.

de werkmens zal ook alleen maar solidair willen zijn met de arme indien hij zelf dreigt arm te worden

jullie zouden ook nu gewoon uit je mentale minderwaardigheid kunnen stappen , jullie kakbroekje uitdoen en en samen met ons tegen de echte profiteurs strijden ( dat zou pas lef hebben zijn )
maar werkmensen die moeten nu eenmaal meestal met de zweep erop gedwongen worden

anders werken ze niet
Ik vrees een beetje dat vooral de mensen met laag inkomen de onvoorwaardelijke grote tol zullen betalen. Als het cruciale punt bereikt is denken de meesten nog enkel aan zichzelf en niet meer aan de anderen (wat nu nog wel gebeurd via het sociaal stelsel). Dus, behouden wat ze hebben en niets meer afdragen voor een ander zal het eerste gevolg zijn.
Oud 9 mei 2006, 20:37   #7

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik vrees een beetje dat vooral de mensen met laag inkomen de onvoorwaardelijke grote tol zullen betalen. Als het cruciale punt bereikt is denken de meesten nog enkel aan zichzelf en niet meer aan de anderen (wat nu nog wel gebeurd via het sociaal stelsel). Dus, behouden wat ze hebben en niets meer afdragen voor een ander zal het eerste gevolg zijn.
nee het omgekeerde is net waar. Solidariteit ontstaat pas indien men het moeilijk heeft en men in een benepen situatie zit. Dientegevolge zal ook de werkmens die nu nog boven de armoedegrens leeft pas solidair worden ( en ik heb het dan over solidair op politiek vlak ) indien hij mee onder de armoedegrens gaat.

op bedrijven is dat ook zo. Ik heb op verschillende bedrijven gewerkt. Als ik bvb de gemeente en de post vergelijk. Bij de gemeente was het een luilekkerleventje en daar was het echt onderling een rotsfeer. Bij de post werken was klote en afgejaagd worden en ondankbaar behandelt worden maar daar was de onderlinge collegialiteit veel groter en hartelijker.

in de derde wereld is het bovendien ook zo - de mensen zijn er veel meer solidair dan hier dat stelletje rotverwende mentaal minderwaardige westerlingen. Ik ben op veel plaatsten geweest. alleen daar waar er enkel rijken zijn heb ik ooit honger gehad. een arme die deelt het enige stuk brood dat ie heeft nog in tweeen omdat hij weet wat honger is. de rijke voelt zich te goed om zelfs de kruimels die hij aan de honden geeft aan de armen te geven want hij weet niet wat honger is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:45.
Oud 9 mei 2006, 20:45   #8

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee het omgekeerde is net waar. Solidariteit ontstaat pas indien men het moeilijk heeft en men in een benepen situatie zit. Dientegevolge zal ook de werkmens die nu nog boven de armoedgrens leeft pas solidair worden ( en ik heb het dan over solidair op politiek vlak ) indien hij mee onder de armoedegrens gaat.

op bedrijven is dat ook zo. Ik heb op verschillende bedrijven gewerkt. Als ik bvb de gemeente en de post vergelijk. Bij de gemeente was het een luilekkerleventje en daar was het echt onderling een rotsfeer. Bij de post werken was klote en afgejaagd worden en ondankbaar behandelt worden maar daar was de onderlinge collegialiteit veel groter en hartelijker.
Dat klopt voor een stuk in die zin dat ze allemaal hetzelfde doen en allemaal in een rotsituatie zitten. Hoeveel zijn er echter vertrokken van de post op zoek naar een andere job? Op dat moment wordt er een andere vergelijking gemaakt, ze keren indien mogelijk de "rotsituatie" de rug toe. En van zodra de mensen te weinig hebben denkt het gros nog steeds eerst en vooral aan eigen kroost (wat normaal is). Het is pas als er geen enkel ontkomen meer aan is dat men op die manier zal gaan denken. In ieder geval probeert men in de eerste plaats te behouden wat men heeft.

Laatst gewijzigd door Karma : 9 mei 2006 om 20:46.
Oud 9 mei 2006, 20:48   #9

Standaard

Citaat:
Dat klopt voor een stuk in die zin dat ze allemaal hetzelfde doen en allemaal in een rotsituatie zitten. Hoeveel zijn er echter vertrokken van de post op zoek naar een andere job?
ik ben de enige . Maar ik ben nog steeds solidair en als ze nog eens pikket moeten doen dan sta ik daar
Citaat:
Op dat moment wordt er een andere vergelijking gemaakt, ze keren indien mogelijk de "rotsituatie" de rug toe. En van zodra de mensen te weinig hebben denkt het gros nog steeds eerst en vooral aan eigen kroost (wat normaal is). Het is pas als er geen enkel ontkomen meer aan is dat men op die manier zal gaan denken.
aangezien wij de lonen in china toch niet kunnen doen verhogen is er geen ontkomen meer aan. het kan dus beter snel gaan dan traag en tergend me dunkt. Je gebalkt gaat mij echt niet meer kunnen overtuigen om nog loyaal te gaan zijn tegenover een systeem dat mij al die jaren heeft uitgekakt. En zo beginnen er meer en meer mensen te denken. En dat is goed zo want daardoor en alleen daardoor zal ofwel de staat verdwijnen ( barsten ) of anders veranderen ( buigen ). buigt ze niet dan heb ik er niks aan verloren dat ze barst. jullie natuurlijk wel maar nogmaals dat kan mij geen zak schelen. ik kijk alleen maar naar de belangen van de armen en in het geheel niet naar die van de anderen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:52.
Oud 9 mei 2006, 20:54   #10

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben de enige . Maar ik ben nog steeds solidair en als ze nog eens pikket moeten doen dan sta ik daar aangezien wij de lonen in china toch niet kunnen doen verhogen is er geen ontkomen meer aan. het kan dus beter snel gaan dan traag en tergend me dunkt. Je gebalkt gaat mij echt niet meer kunnen overtuigen om nog loyaal te gaan zijn tegenover een systeem dat mij al die jaren heeft uitgekakt. En zo beginnen er meer en meer mensen te denken. En dat is goed zo want daardoor en alleen daardoor zal ofwel de staat verdwijnen ( barsten ) of anders veranderen ( buigen )
ken er ook enkelen die weg gegaan zijn bij de post hoor, dus je bent niet de enige.
In ieder geval wenst eigenlijk niemand dat we die toer opgaan veronderstel ik. De welvaart en daaraan gekoppeld het sociaal stelsel is iets dat met mondjesmaat door onze ouders en grootouders is opgebouwd. Zou zonde zijn dat werk te laten verloren gaan.
Oud 9 mei 2006, 20:57   #11

Standaard

Citaat:
ken er ook enkelen die weg gegaan zijn bij de post hoor, dus je bent niet de enige.
In ieder geval wenst eigenlijk niemand dat we die toer opgaan veronderstel ik. De welvaart en daaraan gekoppeld het sociaal stelsel is iets dat met mondjesmaat door onze ouders en grootouders is opgebouwd. Zou zonde zijn dat werk te laten verloren gaan.
ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van een door debiele ouders en grootouders ( die zich in de zak lieten zetten ) onder dwang opgebouwd asociaal stelsel. ik wil gewoon mijn vrijheid en dus om te beginnen mijn natuurlijk erfdeel en wens verder door de mentaal minderwaardige bevolking van deze planeet met rust gelaten te worden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:59.
Oud 9 mei 2006, 21:10   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van een door debiele ouders en grootouders ( die zich in de zak lieten zetten ) onder dwang opgebouwd asociaal stelsel. ik wil gewoon mijn vrijheid en dus om te beginnen mijn natuurlijk erfdeel en wens verder door de mentaal minderwaardige bevolking van deze planeet met rust gelaten te worden.
Man, man toch... Z i e k e l i j k ...

Godzijdank, vooral voor de echte kansarmen, weten de mensen dat het niet de gekke nietsnutters zijn die welvaart en welzijn creëren...

En het is niet omdat U uw ouders en grootouders als debiel beschouwt (wss omdat ze geen bal tot onze rijkdom hebben bijgedragen), dat anderen niet respectvol kunnen opkijken naar de inspanningen die werden geleverd...
Maar ja, respect vraagt inspanning... en inspanning dat is nu eenmaal iets dat sommigen niet kunnen opbrengen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 mei 2006 om 21:11.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 21:24   #13

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je oordeelt zoals je veroordeelt kobaf. Enerzijds verdedig je de vrijheid en blijheid van ieder individu, anderzijds veroordeel je wat door mensen uit goedertrouw (niet altijd even goed afgerond) is opgebouwd voor hun nazaten en veroordeel je "een mentaal minderwaardige bevolking" (waardoor je jezelf "boven" hen plaatst).
Het stelsel zoals wij kennen is helemaal niet associaal, toch niet ten opzichte van eigen familie, volk.
Ironie is zelfs dat het juist dat sociaal stelsel is dat parten speelt (alhoewel het voor mij moet blijven) ten opzichte van de lage loon landen. In Polen bijvoorbeeld hebben ze heel anders leren nadenken, juist door de jarenlange armoede die heel de bevolking daar heeft gekend (met uitzonderingen weliswaar). Ze weten ondertussen dat "aanpakken" de enige manier is om welvaart te verkrijgen.
Oud 9 mei 2006, 21:30   #14
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

"respect vraagt inspanning... en inspanning dat is nu eenmaal iets dat sommigen niet kunnen opbrengen... "

respect moet je geven niet verkopen....

en de andre persoon moet deze waarderen en in ere houden zo simpel is het.

Ik vind mij wel terug in de tekst van King of beggars and fleas , de wereldperspectief verandert ongeloofelijk waneer ge intelectueel zijt en tegelijkertijd arm en honger lijd...

En sorry maar ik heb veel vragen bij sociaal/maatschapelijk werk en de inlvloeden van de politiek, mijn observatie is dat het sukkels zijn sommige nemen besluiten voor een gehele sociale sector soms, zonder ook maar te weten wat de achtergronden zijn..., hoeveel keer lees ik niet op deze site dat armen lui zijn en de boeman van al het kwaad, dikke zever mannen ...

Er is gewoon geen politieke wil, tenzij er ergens ineens mega veel media aandacht wordt besteed aan een bepaald dossier , echt hypocriet , waneer ge weet dat ze daar al 15 jaar nie over discussieren over de taalgrenzen heen, en dan zwijg ik over hoe we alles maar aanemen,...,verdeeltheid heerst allom in onze maatschapij...
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 21:41   #15

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
"respect vraagt inspanning... en inspanning dat is nu eenmaal iets dat sommigen niet kunnen opbrengen... "

respect moet je geven niet verkopen....

en de andre persoon moet deze waarderen en in ere houden zo simpel is het.

Ik vind mij wel terug in de tekst van King of beggars and fleas , de wereldperspectief verandert ongeloofelijk waneer ge intelectueel zijt en tegelijkertijd arm en honger lijd...

En sorry maar ik heb veel vragen bij sociaal/maatschapelijk werk en de inlvloeden van de politiek, mijn observatie is dat het sukkels zijn sommige nemen besluiten voor een gehele sociale sector soms, zonder ook maar te weten wat de achtergronden zijn..., hoeveel keer lees ik niet op deze site dat armen lui zijn en de boeman van al het kwaad, dikke zever mannen ...

Er is gewoon geen politieke wil, tenzij er ergens ineens mega veel media aandacht wordt besteed aan een bepaald dossier , echt hypocriet , waneer ge weet dat ze daar al 15 jaar nie over discussieren over de taalgrenzen heen, en dan zwijg ik over hoe we alles maar aanemen,...,verdeeltheid heerst allom in onze maatschapij...
Kan me hier voor een stuk bij aansluiten. Arme mensen zijn niet per defenitie lui. En de politiek, da's inderdaad nogal doorzichtig op bepaalde momenten. Veel belangrijker is indien er een dynamisme ontstaat van de mens zelf, dan volgt de politiek wel.
In enige zin kan ik zelfs (ondanks) volgen wat kobaf op bepaalde momenten zegt. Eigenlijk zou ik het toejuichen wanneer men werk gaat "eisen" met daaraan gekoppeld een deftig loon. Maar het kapitaal zal toch moeten overtuigd worden, niet met woorden (want daar trappen ze nooit in), maar met daadwerkelijke maatregelen. Wat hier wordt verkocht, zou ook hier voor een stuk moeten worden gemaakt. En wat ergens anders wordt gemaakt (vrije handel) zou in evenredigheid moeten worden belast (op het produkt).
Oud 9 mei 2006, 23:17   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan me hier voor een stuk bij aansluiten. Arme mensen zijn niet per defenitie lui. En de politiek, da's inderdaad nogal doorzichtig op bepaalde momenten. Veel belangrijker is indien er een dynamisme ontstaat van de mens zelf, dan volgt de politiek wel.
In enige zin kan ik zelfs (ondanks) volgen wat kobaf op bepaalde momenten zegt. Eigenlijk zou ik het toejuichen wanneer men werk gaat "eisen" met daaraan gekoppeld een deftig loon. Maar het kapitaal zal toch moeten overtuigd worden, niet met woorden (want daar trappen ze nooit in), maar met daadwerkelijke maatregelen. Wat hier wordt verkocht, zou ook hier voor een stuk moeten worden gemaakt. En wat ergens anders wordt gemaakt (vrije handel) zou in evenredigheid moeten worden belast (op het produkt).
Dat klopt. Want goedkopere producten heeft niet gezorgd voor lagere winkelprijzen, integendeel. Kledij, lingerie (top import), schoenen en weet ik veel zijn nooit zo goedkoop aangekocht als nu, toch betalen we meer dan enkele jaren geleden en het verschil in prijs dat is (voor groot deel) winst geworden en gaat via fiscale achterdeuren ook alweer naar het buitenland.
Oud 10 mei 2006, 00:03   #17
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

anders werken ze niet
Ja, idd dat klopt helemaal. De werkmens zal volgens mij wel arm worden op den duur. Hoe groter de groep armen wordt, hoe zwaarder dit gaat wegen op de middenklasse. De working poor nemen nu al met de dag toe en uiteindelijk zal je alleen nog rijk en arm hebben, dat die kloof steeds groter wordt zei je nu al heel goed.

Maar ik denk dat dit de enige weg is naar beterschap, pas als heel de boel als een kaartenhuisje in elkaar stort zal de tijd voor verandering aangebroken zijn. Hoe eerder hoe liever wat mij betreft.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:44   #18

Standaard

Citaat:
Je oordeelt zoals je veroordeelt kobaf. Enerzijds verdedig je de vrijheid en blijheid van ieder individu, anderzijds veroordeel je wat door mensen uit goedertrouw (niet altijd even goed afgerond) is opgebouwd voor hun nazaten en veroordeel je "een mentaal minderwaardige bevolking" (waardoor je jezelf "boven" hen plaatst).
Het stelsel zoals wij kennen is helemaal niet associaal, toch niet ten opzichte van eigen familie, volk.
Ironie is zelfs dat het juist dat sociaal stelsel is dat parten speelt (alhoewel het voor mij moet blijven) ten opzichte van de lage loon landen. In Polen bijvoorbeeld hebben ze heel anders leren nadenken, juist door de jarenlange armoede die heel de bevolking daar heeft gekend (met uitzonderingen weliswaar). Ze weten ondertussen dat "aanpakken" de enige manier is om welvaart te verkrijgen.
oordeel toch niet vanuit je ervaringsondeskudnigheid "man" - besef je eigenlijk wel hoe arrogant je bent in je betweterigheid ?

en ik zou mij dan niet beter mogen voelen zeker

als dit systeem zo sociaal is waarom moet ik dan morgen weer naar één of ander ocmw in één of ander achterlijk mentaal minderwaardig west vlaams boeregat omdat ze er een jongen van 19 die mentaal wat achter staat ( doch daarom niet mentaal minderwaardig is ) en dakloos is wegens thuis buitengesmeten (wegens gebruik van cannabis ) hebben afgescheept en alle hulp waarop hij volgens de wet recht op heeft geweigerd hebben ( zoals onderdak, een leefloon enz ) ? Daarbij komt dan nog dat ze dat bij die jongen durven doen omdat ze gewoon weten dat hij er toch geen enkel verweer tegen heeft.( maar ze hebben pech want morgen staat vws daar 8) )

en dan zou ik om zo n systeem in stand te houden de werkezel moeten gaan uithangen

Btw als ik nu morgen de werkezel moest gaan uithangen wie ging er dan met die jongen mee naar het ocmw ? Karmaatje mss ?

het lijkt me toch verstandig om in de toekomst je postings te beperken tot gebalk over toyota celica s en andere mentaal minderwaardige werkezelspraat. T is maar een tip he .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2006 om 00:52.
Oud 10 mei 2006, 00:46   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Zonder staat genen dop...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:50   #20

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zonder staat genen dop...
zonder staat heb ik diie niet nodig. wees gerust ik zal het mijne dan wel hebben. heb vorige week nog een eend geschoten. lekker - alleen die stomme wetten van de staat he. als ik een eend schiet omdat ik honger heb dan ben ik een stroper maar als ik een mentaal minderwaardige dikke nek ben en voor de lol wat beesten ga afknallen met een vergunning dan mag dat .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2006 om 00:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be