![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vinden de forumgangers hiervan? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 mei 2006 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dat ge dringend naar Ierland moet verhuizen...
![]()
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen met een beetje gezond verstand zien dit al lang aankomen.
Wat in dit artikel wordt gezegd is eigenlijk zelfs wat iedereen al lang weet. Zolang het kapitaal naar de ene kant vlucht (lage loonlanden) en de mensen van de lage loonlanden naar hier blijven immigreren is het onomkeerbaar tenzij we zelf een lage-loon land worden. En op termijn (niet eens zo lang meer) zal dat er nog van komen ook. De produkten die in de lage loon landen worden gemaakt zouden in verhouding hier moeten worden belast in die zin dat het het kapitaal ontmoedigd om ginder te investeren en hier te verkopen (wat ze ginder maken en verkopen is natuurlijk iets anders). Indien de lonen van China bijvoorbeeld tien maal lager liggen dan bij ons zouden de produkten die ginder worden gemaakt hier tien keer meer moeten belast worden. Zo wordt die concurrentie alvast voor een stuk uitgeschakeld en betaalt "het kapitaal" ook een beetje de rekening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat de staat kapot gaat en iedereen arm wordt kan ons geen zak schelen
tenslotte zijn wij zelf toch al arm dus verliezen wij er zelf niks bij alleen indien de dreiging dat de staat kapot zal gaan ooit reeel wordt - alleen dan zal men bereid zijn echt iets aan armoede te doen. de werkmens zal ook alleen maar solidair willen zijn met de arme indien hij zelf dreigt arm te worden jullie zouden ook nu gewoon uit je mentale minderwaardigheid kunnen stappen , jullie kakbroekje uitdoen en en samen met ons tegen de echte profiteurs strijden ( dat zou pas lef hebben zijn ) maar werkmensen die moeten nu eenmaal meestal met de zweep erop gedwongen worden anders werken ze niet ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
op bedrijven is dat ook zo. Ik heb op verschillende bedrijven gewerkt. Als ik bvb de gemeente en de post vergelijk. Bij de gemeente was het een luilekkerleventje en daar was het echt onderling een rotsfeer. Bij de post werken was klote en afgejaagd worden en ondankbaar behandelt worden maar daar was de onderlinge collegialiteit veel groter en hartelijker. in de derde wereld is het bovendien ook zo - de mensen zijn er veel meer solidair dan hier dat stelletje rotverwende mentaal minderwaardige westerlingen. Ik ben op veel plaatsten geweest. alleen daar waar er enkel rijken zijn heb ik ooit honger gehad. een arme die deelt het enige stuk brood dat ie heeft nog in tweeen omdat hij weet wat honger is. de rijke voelt zich te goed om zelfs de kruimels die hij aan de honden geeft aan de armen te geven want hij weet niet wat honger is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 9 mei 2006 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ieder geval wenst eigenlijk niemand dat we die toer opgaan veronderstel ik. De welvaart en daaraan gekoppeld het sociaal stelsel is iets dat met mondjesmaat door onze ouders en grootouders is opgebouwd. Zou zonde zijn dat werk te laten verloren gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2006 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godzijdank, vooral voor de echte kansarmen, weten de mensen dat het niet de gekke nietsnutters zijn die welvaart en welzijn creëren... En het is niet omdat U uw ouders en grootouders als debiel beschouwt (wss omdat ze geen bal tot onze rijkdom hebben bijgedragen), dat anderen niet respectvol kunnen opkijken naar de inspanningen die werden geleverd... Maar ja, respect vraagt inspanning... en inspanning dat is nu eenmaal iets dat sommigen niet kunnen opbrengen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 mei 2006 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het stelsel zoals wij kennen is helemaal niet associaal, toch niet ten opzichte van eigen familie, volk. Ironie is zelfs dat het juist dat sociaal stelsel is dat parten speelt (alhoewel het voor mij moet blijven) ten opzichte van de lage loon landen. In Polen bijvoorbeeld hebben ze heel anders leren nadenken, juist door de jarenlange armoede die heel de bevolking daar heeft gekend (met uitzonderingen weliswaar). Ze weten ondertussen dat "aanpakken" de enige manier is om welvaart te verkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "respect vraagt inspanning... en inspanning dat is nu eenmaal iets dat sommigen niet kunnen opbrengen...
![]() respect moet je geven niet verkopen.... en de andre persoon moet deze waarderen en in ere houden zo simpel is het. Ik vind mij wel terug in de tekst van King of beggars and fleas , de wereldperspectief verandert ongeloofelijk waneer ge intelectueel zijt en tegelijkertijd arm en honger lijd... En sorry maar ik heb veel vragen bij sociaal/maatschapelijk werk en de inlvloeden van de politiek, mijn observatie is dat het sukkels zijn sommige nemen besluiten voor een gehele sociale sector soms, zonder ook maar te weten wat de achtergronden zijn..., hoeveel keer lees ik niet op deze site dat armen lui zijn en de boeman van al het kwaad, dikke zever mannen ... Er is gewoon geen politieke wil, tenzij er ergens ineens mega veel media aandacht wordt besteed aan een bepaald dossier , echt hypocriet , waneer ge weet dat ze daar al 15 jaar nie over discussieren over de taalgrenzen heen, en dan zwijg ik over hoe we alles maar aanemen,...,verdeeltheid heerst allom in onze maatschapij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In enige zin kan ik zelfs (ondanks) volgen wat kobaf op bepaalde momenten zegt. Eigenlijk zou ik het toejuichen wanneer men werk gaat "eisen" met daaraan gekoppeld een deftig loon. Maar het kapitaal zal toch moeten overtuigd worden, niet met woorden (want daar trappen ze nooit in), maar met daadwerkelijke maatregelen. Wat hier wordt verkocht, zou ook hier voor een stuk moeten worden gemaakt. En wat ergens anders wordt gemaakt (vrije handel) zou in evenredigheid moeten worden belast (op het produkt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat dit de enige weg is naar beterschap, pas als heel de boel als een kaartenhuisje in elkaar stort zal de tijd voor verandering aangebroken zijn. Hoe eerder hoe liever wat mij betreft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() en ik zou mij dan niet beter mogen voelen zeker ![]() als dit systeem zo sociaal is waarom moet ik dan morgen weer naar één of ander ocmw in één of ander achterlijk mentaal minderwaardig west vlaams boeregat omdat ze er een jongen van 19 die mentaal wat achter staat ( doch daarom niet mentaal minderwaardig is ) en dakloos is wegens thuis buitengesmeten (wegens gebruik van cannabis ) hebben afgescheept en alle hulp waarop hij volgens de wet recht op heeft geweigerd hebben ( zoals onderdak, een leefloon enz ) ? Daarbij komt dan nog dat ze dat bij die jongen durven doen omdat ze gewoon weten dat hij er toch geen enkel verweer tegen heeft.( maar ze hebben pech want morgen staat vws daar 8) ) en dan zou ik om zo n systeem in stand te houden de werkezel moeten gaan uithangen ![]() Btw als ik nu morgen de werkezel moest gaan uithangen wie ging er dan met die jongen mee naar het ocmw ? Karmaatje mss ? het lijkt me toch verstandig om in de toekomst je postings te beperken tot gebalk over toyota celica s en andere mentaal minderwaardige werkezelspraat. T is maar een tip he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2006 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder staat genen dop...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() zonder staat heb ik diie niet nodig. wees gerust ik zal het mijne dan wel hebben. heb vorige week nog een eend geschoten. lekker - alleen die stomme wetten van de staat he. als ik een eend schiet omdat ik honger heb dan ben ik een stroper maar als ik een mentaal minderwaardige dikke nek ben en voor de lol wat beesten ga afknallen met een vergunning dan mag dat
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2006 om 00:54. |
![]() |
![]() |