![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=2]Hongerstakers Klein Kasteeltje eisen algemene regularisatie[/SIZE]
document.write(''); ![]() BRUSSEL - De mensen zonder papieren die sinds maandag een hongerstaking houden in het Klein Kasteeltje in Brussel, eisen een algemene regularisatie van alle sans-papiers in België. De hongerstaking past in een reeks acties die de afgelopen maand zijn opgezet door de beweging van mensen zonder papieren, onder meer kerkbezettingen. Aanvankelijk waren de actievoerders met veertig. Sinds gisteravond kwamen daar nog bijna vijftig andere mannen en vrouwen bij. De hongerstakers zijn afkomstig uit een twintigtal landen, waaronder Algerije en Iran. De actievoerders eisen een algemene regularisatie van alle mensen zonder papieren in België en ze vragen dat de asielpolitiek van de minister van Binnenlandse Zaken gewijzigd wordt. De Standaard 270406 In het licht van oa de gebeurtenissen van de laatste dagen, maar niet alleen daarvan uiteraard... vraag ik me af of die mensen nu eigenlijk zelf niet beseffen dat wat ze "eisen" compleet van de pot gerukt is... Of heeft men ze ingefluisterd dat het nu het geschikte moment is, eventjes voor de volgende verkiezingen... Vanmiddag was ik toevallig aan het luisteren naar het RTL-nieuws. Men had het er over het feit dat het parket op zijn tenen is getrapt omdat Onckelinks "had laten verstaan" dat dit parket beter zijn excuses zou aanbieden aan de Marokkaanse gemeenschap, en vooral het volgende zinnetje dat de journalist eraan toevoegde vond ik wel interessant: "... �* la veille des élections, une petite phrase peut faire mouche!" Vrij vertaald, voor zover nodig: "op de vooravond van de verkiezingen kan een bepaald klein zinnetje heel "vruchtbaar" zijn!" Zoals ik hierboven al aanhaalde: vanaf nu is het dubbel interessant voor bepaalde groepen om "eisen" te stellen. Dat de PS zijn "nieuw kiezerskorps" maximaal wil/zal uitspelen, daar hoeven we niet te hard aan te twijfelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geef ze maar al nen mp3 speler om te beginnen... moeten ze der al niemand om vermoorden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ach .... wat een dilemma.
Of ze beginnen weer te eten en worden het land uit gezet met het vliegtuig, in businessclass, met een maaltijd aan boord ; of ze blijven eten weigeren en verlaten het land aan boord van een vliegtuig, in een kist in de bagegruimte, maaltijd niet meer nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Hongerstakingen zijn problemen die zichzelf oplossen. Niet druk over maken dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik vind dat we al zeker de moordenaar van Joe en zijn kompaan moeten regulariseren...
|
![]() |
![]() |