![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pfew !
Politiek correct België kan weer opgelucht ademhalen. Na de onheilspellende berichten, commentaren, reportages die de afgelopen weken ons (racistische) land teisterden, en die aan jan en alleman moesten duidelijk maken dat er een serieus probleem woekert in onze stadswijken, blijkt het allemaal "much ado about nothing". Het waren twee Polen, dus er is geen probleem. De talloze pijnpunten die door diverse rechtse politieke commentatoren werden aangesneden, gaande van waardenverloedering, een te laks gerechtelijk apparaat, schoolachterstand, de hoge werkloosheidsgraad, de tanende of afwezige ouderlijke controle, ... en die allemaal betrekking hebben op wat gemeenzaam de "allochtone gemeenschap in België" wordt genoemd, maar waar impliciet vooral islamitische vreemdelingen mee worden bedoeld, worden nu triomfantelijk door de linkse goegemeente omgebogen: "U was racistisch, meneer. Het waren Polen, meneer. Er is geen probleem, meneer". Die enkelingen, die nog hoopten dat er misschien eindelijk eens iets fundamenteels ging veranderen aan de "horen, zien en zwijgen" mentaliteit in de politieke middens der "traditionele partijen"; die nog hoopten dat de moord op Joe van Holsbeek eindelijk de noodzakelijke catharsis zou teweeg brengen om vrank en vrij over de problematieken van de "multiculturele samenleving" te schrijven - en er ook iets aan te doen -; krijgen nu frontaal de uppercut "right in your face". Het waren Polen, dus er is geen probleem. Spijtig genoeg voor hetzelfde politiek correcte België wil dat ook zeggen dat alle excuusberichten - u weet wel, het komt door onze racistische aard dat jonge Noord-Afrikanen zo gewelddadig zijn geworden - eveneens met een welgemikte Poolse driepunter in de afvalbak belanden. Er is immers geen probleem. Wel, ik moet eerlijk zeggen, ik voel me terug zieker dan tevoren, bij zovele niet-problemen...
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is intussen drie uur later.
Effen je draad uit de vergetelheid halen..... |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik leef met je mee, Turkje. PS: goed geschreven trouwens, het leest als een trein. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toch leuk dat Laurette (Kr)Onckelinckx ons gisteren even op onze tekortkomingen wees ...
Wellicht komt er hierdoor weinig reactie op Turkjes thread. ![]()
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Struisvogel Feremans en & laten zich hier natuurlijk niet zien.
Laatst gewijzigd door daiwa : 26 april 2006 om 18:08. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaan ze Lauretje nu voor racist uitschelden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zuiver toeval, hoor. 8)
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Men kan natuurlijk niet verachten dat men alle posts in alle draadjes leest -
maar in dezelfde krant waarin de nationaliteit van de moordenaar bekend gegeven werd, staat ook een bericht over het arrestesteren van de brusselse hoofdzakelijk uit "allochtonen" en "allochtone belgen" samengestelde jeugdbende die met gebruikmaking van echte en replica's van oorlogswapens voornamelijk hotels en apothekers overvielen voor telkens een habbekrats van een buit (een paar honder euro's per keer). Die jongens en meisjes worden zoals algemeen bekend liefdevol gepamperd nu... Eveneens in dezelfde krant had mlen het over het begin van een assisenzaak waar een man van 77 terecht staat omdat hij zijn echtgenote waarmee hij 55 jaar getrouwd is ombracht wegens zingen en dansen in de keuken... Is er een criminaliteitsprobleem ? Zeker en vast ? Gaat het o.a. over allochtone
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Men kan natuurlijk niet verachten dat men alle posts in alle draadjes leest -
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 26 april 2006 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() "Overproportioneel" is het sleutelwoord in je betoog - ik daag je uit om
absolute cijfers over criminaliteit op te zoeken uit de "allochtoonloze" tijden. Wedden dat de criminaliteit toen precies zo hoog as als nu ? Ytouwens : wat is het doel ? Criminaliteit aanpakken of andere culturen en rassen en godsdiensten discrimineren met crimaliteit als excuus ? Ik ben geen criminoloog : maar het is duidelijk dat er "klassegebonden" criminaliteit evenzeer bestaat als typisch "allochtone". Overigens een kind van 11 jaar dat omvergereden wordt in de bebouwde kom en waar de sanctie tegenover de bestuurder beperkt is tot 15 maanden intrekken van het rijbewijs is ook een onrechtvaardigheid en een vorm van "pamperen" van autobestuurders. Als we het over "meer veiligheid" hebben moet inderdaad alles aan bod komen inclusief ook de "kutmarokkaantjes", snelheidsduivels, verkeersagressoren, voetbalhooligans, drugdealers enz.. ik zie echt het nut niet in van een politiek die erin zou bestaan sommige van die groepen "links" te laten liggen, hoe "rechts-correct" dit ook wel mag schijnen.
#14 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de overproportionaliteit betreft verwijs ik alvast naar een overheidssite uit Nederland. Land waar men bepaalde taboe's wel al doorbroken heeft in tegenstelling tot België waar een indigestie aan overmatig politiek denken ertoe geleid heeft dat cijfertjes die niet in het verrijkingsverhaal passen, maar met mondjesmaat worden vrijgegeven. http://www.regering.nl/actueel/nieuw...1_42-59168.jsp Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Waar ? |
||||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet dus soms wel eens durven afgaan op het gevoel van de man in de straat ja, en blijkbaar liegt dat gevoel er niet om... Citaat:
Natuurlijk is het de bedoeling de criminaliteit aan te pakken, maar ook veel meer dan dat: we moeten zoveel als mogelijk die achterstandswijken en hun problemen uit het sociaal-economische slop halen. Dat doe je door een combinatie van (vooral) "responsabilisering" en "intelligent care". Dat doe je door duidelijke regels te stellen, en kansen te bieden. Heden ten dage worden responsabilisering en regels echter verbonden aan een xenofoob discours. Waarom? Ik zou het niet weten. Ik begrijp ook niet waarom het bespreken van deze problemen, zou moeten verbonden worden aan auto-agressie en alle andere kwalen die u daar opsomt. Is dat een nieuwe vorm van wafelijzerpolitiek die er uiteindelijk op neerkomt dat er niets gedaan wordt? Je ziet het al van ver afkomen: de "stille mars" werd vandaag door La Libre al vertaald als "een protest tegen xenofobie". De stemmen die gisteren nog durfden gewagen van een kantelmoment, zijn vandaag reeds verwaaid in de storm aan gespeelde verontwaardiging voor "zoveel racisme"...
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Turkje, ik heb dezelfde ergernissen. Mensen zijn hoe langer hoe hypocrieter en dat is allemaal door de intensivering van het hokjesdenken. De links-rechts-politiek draait tegenwoordig alleen maar om het krijgen van gelijk (op de al dan niet slinkste methodes). Ethiek en moraal zijn op discussies als dezen bij velen ver te zoeken.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meestal is het ouderwetse rhetoriek en zwartmakerij, voor�*l omdat het zeker amusement brengt aan de mens. Ik bekijk het als een manier waarop velen hun gal trachten te spuien als een middel tegen stress. Volgens mij is het eigen aan de politiek, enkel mensen met een sterke geest zijn er tegen resistent. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 april 2006 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat: