![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Onlangs zag ik tussen het wisselgeld dat ik kreeg, een stuk van 2 euro met het atomium erop. Een speciale uitgifte naar aanleiding van haar opknapbeurt.
Ziet er wel mooi uit. Althans toch beter dan die vette kop van Bébért. En ik dacht zo bij mezelf.. Indien Vlaanderen streeft naar werelddominantie (en dat moet zij), heeft zij niet enkel nood aan een eigen internetdomein, maar ook aan een middel om het symbool van haar macht uit te dragen. Net zoals de Romeinse keizers hun munten gebruikten als reclame voor zichzelf, zo zou België een serie speciale munten kunnen laten drukken ter ere van haar regio's (ik zeg maar zoiets..). Een euromuntstuk van 2 euro, met de Vlaamse Leeuw, en nog een ander met de Waalse Haan. Of nog beter (maar ik denk niet dat dat mogelijk is) een volledige muntenset van een regio. Op die manier wordt buitenlands euroland al voorbereid op de toekomstige nieuwe staten die tussen Nederland en Frankrijk zullen liggen. (de sjickenbakken in Benidorm zullen pulken van de vlomse euros) En je kan dan eindelijk eens zeggen dat je je dokter hebt betaald met Waals geld. ![]()
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of is dit bedoeld als grap?
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Vlaanderen kan enkel de werelddominantie bereiken van bier of kantgekloste condooms. Maar wie klein is mag groot dromen, niet. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik zie het al, zo'n euromunt met de vlaamse leeuw op en op de zijkant de leuze 'eigen volk eerst'.
welkom in vlaanderen... ![]() nee, geef mij dan maar dat atomium, ik heb zopas ook 2 zulke munten ontvangen. idd veel mooier dan de kop van albert. manneke pis zou ook niet misstaan op een muntstuk. laat zien dat de belgen gevoel voor humor hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muntjes met de Vlaamse Leeuw of de Waalse haan mogen ook hoor. Laat de rest van Europa maar eens opzoeken wat dat betekent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 9 mei 2006 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het dan eindelijk een mooie munt wordt.
Maar dan kunnen we er beter de katherdraal van Antwerpen, het Gravensteen van Gent, ... opzetten - dat is wat zelfpromotie. Of beroemde Vlamingen. Rubens, Vesalius en van die dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Daarom is het beter om landen als Griekenland, Oostenrijk... te volgen die bij iedere munt voor een andere achterzijde hebben gezorgd. De twee euro kan dan bijvoorbeeld met de Vlaamse Leeuw; de andere munten met gebouwen en beroemde Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu, erger dan de blaaskop die er nu op staat, kan nauwelijks. Behalve als Jan vd B er zijn idool Cyriel Verschaeve wil opzetten natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen er ook de tofferd "Gi-Be" Nothomb opzetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Koop een deftige printer en wat stickerpapier en beplak uw Euro's met wat je zelf wilt(Prins Laurent, Leeuwtjes, eigen kop, zwembad,...).
Nadien mag je ze gerust naar mij sturen
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg kan het niet in la belgique. Ge zoudt de walen eens horen als er op het twee euro stuk een Vlaams monument zou komen te staan. Ha ja, welk landsdeel krijgt immers het stuk dat het meeste waard is? Stel je voor, een commautaire twist en een opsplitsing van la belzique om een muntstuk ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou dat in godsnaam voor discussie opleveren? Plaats het ene jaar een Vlaams monument op zo'n stuk en het jaar nadien een Waals monument, wat maakt het uit? Of mag dat misschien niet, een Waals monument? Moet het weer enkel en alleen Vlaams zijn wat de klok slaat? ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 mei 2006 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben de Walen monumenten
![]() Die toonbaar zijn zonder er miljarden heropbouw in te pompen? We kunnen misschien Seraing, Charleroi en Mons afbeelden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn prachtige dingen te zien in Wallonië, zoek het maar eens op via google.