![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af hoe de Moslim- en de Marokkaanse gemeenschap zal reageren op het nieuws dat de daders Polen zijn.
Er is naar aanleiding van de moord op Joe gescholden op de Moslims, er zijn verwijten gestuurd naar de Marokkaanse ouders, er is gesuggereerd dat er iets mis was met hun godsdienst, dat er streng moet opgetreden worden, dat ze aan zelfkritiek moeten doen, dat de Moslimexecutieve zich had moeten aansluiten bij de oproep, dat de AEL zwaar over de schreef is gegaan. Er is zwaar en heftig met het vingertje gewezen en het racisme kwam als stinkende pus uit de abscessen waar veel mensen onderhuids mee zitten. Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging. Hoe zou jij je nu voelen als Moslim of Marokkaan? Hoe zou jij reageren? Hou denk je dat wij moeten reageren? Zullen we ons verontschuldigen voor de meest lage en smerige vooroordelen die de afgelopen dagen uit onze smerige beerputten naar boven zijn geborreld? 'fin, ik niet natuurlijk, ik heb me daar niet aan schuldig gemaakt. Maar jullie? Laatst gewijzigd door kaatd : 25 april 2006 om 09:03. |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wie de resultaten van het onderzoek niet afwacht, kan ongehinderd door enige vorm van feitenkennis weer eens goed raciaal fulmineren, dat is voor een bepaalde donkere sector van onze samenleving altijd meegenomen.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje van dergelijke geniepige stigmatisering: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=155 Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Schoon is dat ![]() Wie erkent trouwens de nationaliteit van de gast op deze foto? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk mogen de "anderen" dat wel. Ze moeten wel niet zeuren over het feit dat nog anderen hetzelfde doen.
Blij overigens dat je toegeeft dat kaatd stigmatiseert. Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je verwijt mij dat ik stigmatiseer en in dezelfde zin verwijt je me dat ik nuanceer en dus niet genoeg stigmatiseer. Je kronkelt een beetje als een duivel in een wijwatervat. |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Polen of Marrokanen of andere immigranten, het doet er mij persoonlijk niet veel toe, maar wat mij wel opviel: De marrokaans/islamtische gemeenschap kroop wel onmiddellijk in de verdediging. Ze waren er als de kippen bij om dit af te keuren, blijkbaar waren ze er zelf vrij vlug van overtuigd dat het gemeenschapsgenoten waren. Ik heb Ahadir bijvoorbeeld niet horen zeggen dat we beter het onderzoek afwachten of het wel Maghrebijnen waren. Niemand trouwens. Om dan nog maar te zwijgen van hun deelname in de stille mars. Instinctieve slachtofferrol? Of macht der gewoonte?
Is het dan ook niet hypocriet om nu te gaan roepen "Ziet ge wel, het waren geen noord-afrikanen! Ik heb het toch gezegd!" Doet mij denken als aan een kwajongen vragen "Heb jij soms iemand die ruit zien ingooien?" en als antwoord krijgen "Ik heb niks gedaan!". Laatst gewijzigd door genehunter : 25 april 2006 om 10:13. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend, ik ben dan ook geen linkse.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 10:20. |
|||
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede is een eventuele verbinding 'Pool', 'blank', 'reactionair' en 'katholiek' niet zo vreemd als je de uitslag van de verkiezingen in ogenschouw neemt. Alleen mag je daaruit niet besluiten 'alle Polen zjn reactionair, blank en Katholiek' en evenmin 'ze zijn Pool en dùs reactionair, blank en Katholiek'. Gelijkaardige dingen schrijf je best ook niet over Noord-Afrikanen of over straatcriminaliteit, zoals uit de feiten blijkt. Ten derde komt het mij een beetje vreemd voor dat u een nuancering als 'geniepig' omschrijft. Wie wetenschap bedrijft en een niet-bewezen stelling, een theorie naarvoor schuift, doet dat met de nodige reserves en nuancering. Daar is niets geniepig aan, het is juist verstandig. Het geeft blijk van gezond verstand omdat nieuwe feiten je kunnen dwingen tot nieuwe conclusies. Maar ik merk dat dat bij u niet lukt. Ondanks de nieuwe feiten, behoud je je vroegere stelling. Laatst gewijzigd door kaatd : 25 april 2006 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
--------- je haalt het er zo uit, het is een Belg. Een belg die voor zover ik weet geen handtassen rooft of andere nationaliteiten fysiek in elkaar timmert. Dat maakt dat ik er ook een Noord-Afrikaan uithaal. En die roven wel handtassen en timmeren fysiek wel andere nationaliteiten in elkaar. Groetjes Laatst gewijzigd door bob. : 25 april 2006 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bevrijd je van je vooroordelen, kaatd, je zal er je beter bij voelen! Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schrijf er wél duidelijk bij: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De thread 'Reactie Dewinter op Poolse moordenaars' werd afgesloten met de volgende woorden: 'Dit is een discussie die ook in andere threads kan, en de openingspost hoort hier niet echt thuis'.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 10:36. |
|||
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds vind ik het vreemd dat Ahidar meteen een mea culpa sloeg en opriep tot de mars van zondag. Als de daders zo goed met Marokkanen te vergelijken zijn, qua uiterlijk, klopt er toch iets niet. In mijn buurt wonen zowel Marokkanen als Polen en ik moet eerlijk bekennen dat deze twee groepen absoluut niet op elkaar lijken. De robotfoto en videobeelden, deden (en doen trouwens ook) mij toch eerder vermoeden dat het Berbers waren. Mijn persoonlijk mening is dat het weer een pamper van de regering is. De gemoederen dreigen hoog op te lopen, dus moeten ze met een dader voor de proppen komen. Nu rijp beraad hebben ze besloten er een Pool van te maken. Dan kunnen ze hun multicul sprookje blijven vertellen en hebben ze meteen een excuus voor de Europese commissie, die hen dreigt te sanctioneren wegens ... racisme. Reden: beperkingen opleggen aan deze nieuwe leden op de arbeidsmarkt. De VDAB gaat ook zorgen dat het vooral BELGISCHE werklozen zijn, die tewerk moeten gesteld worden in de functies, die nu door (zwartwerkende) Polen worden ingevuld. Met dit in het achterhoofd vind ik de Poolse nationaliteit van de dader handig uitkomen voor politiek correct België. Zo goed zelfs, dat hij meteen minderjarig is en zijn privacy zodanig moet beschermd worden, dat we niets meer over hem te weten mogen komen. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier kan je veel gemakkelijker een Pool uithalen dan op de foto met de twee moordenaars. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een Pool is. Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2006 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() *oops*
Laatst gewijzigd door Gen : 25 april 2006 om 10:56. |
![]() |