![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De vraag is duidelijk. Hoe ethisch bent u. De oplossingen staan in volgorde. U mag liegen, maar dan bent u onethisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Godverdomme.
Lam forum. Ik wou een poll invoegen. Maar dat kan blijkbaar slechts 5 minuten na start. IN mijn volgende posts de mogelijkheden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Peiling Vraag:
Aantal peiling optiesMaximum: 20 Peiling optiesOptie 1: Optie 2: Optie 3: Optie 4: Optie 5: Optie 6: Optie 7: Optie 8: Optie 9: Optie 10: Optie 11: Optie 12: Optie 13: Optie 14: Optie 15: Onthoudt dat u de peilings opties kort en bondig beschrijft |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ja lap. Blijkbaar komt nie alles erdoor.
Ik ben te leeg een nieuwe topic te openen. Hier komen ze de mogelijkheden dus: [SIZE=3]Wat zou u allemaal doen voor geld?[/SIZE] < Uw moeder folteren én nadien de keel oversnijden (wurgkoord is ook goed) < Uw moeder vermoorden <Een vriend vermoorden <Een vreemde vermoorden <Militair (wettelijk ok, maar u schiet evt. op missie wel iemand volledig legaal neer) (u roostert wel geen negertjes, want dat valt onder folteren dan wel vermoorden) <Folteren edoch niet vermoorden onder het motto: zonder vingerkootjes is het leven ook fijn <Stelen van uw naasten <Stelen van wildvreemden <Stelen van zwarten maar niet van blanken (de nazi's alhier moeten ook kunnen stemmen) <Stelen, maar dan enkel van wie het kan missen én zonder geweld <Belastingsfraude <Klein beetje foefelen met de belastingen <Als werkloze gewoon profiteren van de werkende medemens <Als werkloze gewoon profiteren van de werkende medemens <Gewoon eerlijk werken, niets stelen, niets foefelen. Als u iemand zijn gsm ziet verliezen geeft u die gewoon terug. <U geeft steevast een deel van wat u eerlijk verdient aan goede projecten. Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 4 mei 2006 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Tja, ik vind je vraagstelling al hélémaal onethisch.....
Maarallee... De voorlaatste én de laatste stelling behoren tot mijn ethische én dagdaaglijkse leefwereld. Gelukkig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat hangt er ten eerste al vanaf of ik dat geld nodig heb en waarvoor, zie ook De Parelvissers, het 'knop-dilemma'.
Die laatste optie lijkt mij trouwens al geen antwoord op de vraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Deze twee
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is wel een leuke. Maar het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel geld er tegenover staat. Eerst een kosten-batenanalyse maken dus, en dan kijken we wel eens hoe het zit met m'n moreel besef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat uw antwoord genoeg zegt over uw moreel besef. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
verder heb ik een rechtvaardigheidsgevoel, maar absoluut niet vergelijkbaar met "de wet", die ik zelf regelmatig en graag met de voeten treedt. Ik vind bijvoorbeeld dat arme mensen zoals bedelaars en daklozen mogen stelen in supermarkten. Is dat ethisch? ik vind dat daar niks onethisch aan is. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 mei 2006 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() stelen van schatrijke kaviaar-linksen zie ik wel zitten...
stelen van drughandelaars en pooiers is ook niet slecht grote bedrijven nationaliseren, maar dat is al géén stelen meer. Maar dat is allemaal theorie natuurlijk, ik ga gewoon werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() <Belastingsfraude
--> onontbeerlijk, als liberaal |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe etisch ik ben moet je aan mijn portefeuille vragen.
Die gaat daarover. |
![]() |
![]() |