![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Neem nu eens dat men de werklozensteun afschaft,wie heeft daar dan baat bij?
Is het aangeraden om mensen de steun te ontzeggen omdat zij door omstandigheden zonder werk gevallen zijn? Wat zullen de gevolgen zijn voor de werlozen en wat de voordelen voor de gemeenschap en de overheid.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Is het aangeraden om mensen de steun te ontzeggen omdat zij door omstandigheden zonder werk gevallen zijn?
--------------------------------- Bah neen, Hoe komt u erbij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 6 mei 2006 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof dat ik een tijdje geleden hier ergens gelezen heb dat de vreemdelingen ,illegalenproblematiek ons rond de 560of 580 miljoen euro kosten per jaar,moeten die ook iets terugdoen voor de overheid,of zijn het alleen de werkloze Belgen die waarschijnlijk reeds bijgedragen hebben die de handen uit de mouwen moeten steken.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze jaren sociale bijdragen hebben afgehouden van mijn karrig loontje is het maar normaal dat ik een uitkering krijg als ik zonder werk val
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veralgemening troef.
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel eerlijker zou zijn, dat vakbonden en mutualiteiten eens aan échte solidariteit deden, in plaats van "solidair zijn op andermans kosten", de huidige methode.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men zou volgens mij beter die mensen in plaats van ze op te sluiten in de gesloten instellingen, ze onderbrengen in bv. het klooster van Opgrimbie, dan kunnen ze in nog wat in de tuin werken en eventueel klein onderhoud doen, ze zijn dan nuttig bezig en het dood de tijd. Wat Belgische werklozen betreft heb ik al eens een idee geopperd in een andere discussie ( dewelke weet ik niet meer ) en dat was: vb. 5 jaar gewerkt -- 5 maanden uitkering - 15 jaar gewerkt -- 15 maanden uitkering - 25 jaar gewerkt -- 25 maanden uitkering Na die maanden uitkering valt men terug op een leefloon en vind ik wel dat je daarvoor wel iets terug kan doen. Men hoeft van mij niemand zonder inkomen te zetten maar er mag toch iets tegenover staan. Laatst gewijzigd door alberto : 7 mei 2006 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een koppeling tussen hetgeen zelf aan bijdragen is afgestaan en de/het duur/bedrag van uitkering. Voorts wel solidariteit met diegenen die werkloos/ziek/arbeidsongeschikt blijven, onder vorm van bvb leefloon. Voor dit leefloon mag dan wel een kleine tegenprestatie geeist worden, in de mate dat hieraan kan voldaan worden uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
er zouden nog veel meer kinderen in instellingen terecht komen met alle gevolgen vandien, de crimininaliteit zou ook sterk toenemen. Jij gaat er in feite dus vanuit dat de schuld bij de werklozen ligt en dat ze binnen x aantal maanden hoe dan ook aan een job kunnen geraken. Je scheert alle werklozen over één kam zonder er bij stil te staan hoe divers de omstandigheden van de werklozen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Debbie schrijft:
Een heel onrealistisch voorstel. Als dat zou toegepast worden zouden de gevolgen niet te overzien zijn ----------------------------------------------------------- Ga eens in de meeste andere landen kijken, waar er een beperking is in de tijd. In plaats van vreselijke dingen te fantaseren om toch maar het krentzitten proberen in stand te houden. Wij staan aan de top in Europa aangaande werkloosheid. Ik zie (en ik niet alleen) een verband tussen te gemakkelijk geld krijgen en de kweek van luiaards. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Persoonlijk ken ik een redelijk aantal werklozen, die een hartinfarct zouden krijgen, indien ze, zelfs een leuke, goedbetaalde job, zouden aangeboden krijgen... Ze zouden trouwens pakken minder geld verdienen als nu, want evenveel geld incasseren als werklozen, die, buiten hun 'dop', aan 17 € per uur (uiteraard in het zwart, wat U wel zult begrijpen) werken en dit minimum 50-60 uur per week, zal niet gemakkelijk zijn... Vanzelfsprekend zijn er pakken mensen, die geen werk vinden en willen werken... En die moeten op de eerste plaats geholpen worden... Althans, volgens de spitsmuis ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 7 mei 2006 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Wie werk weigert moet wel zijn werkloosheidsvergoeding verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat: