![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Negationist Verbeke moet terechtstaan voor Duitse rechtbank
De Belgische negationist Siegfried Verbeke zal voor een rechtbank in het Duitse Mannheim moeten terechtstaan voor het aanzetten tot rassenhaat. Dat heeft een woordvoerder van het parket van Mannheim dinsdag laten weten. Het proces vindt plaats in de tweede helft van dit jaar. Naast de 64-jarige Verbeke moeten twee Duitse negationisten zich in Mannheim verantwoorden. Verbeke staat ook terecht voor belediging en laster bij de nagedachtenis van slachtoffers van de Holocaust. De Belgische negationist werd in november 2005 opgepakt op de luchthaven van Amsterdam, op vraag van de Duitse gerechtelijke autoriteiten. Ze verwijten hem op het internet twijfels te hebben verspreid over het effectief plaatsvinden van de genocide op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verbeke zit in Duitsland in voorlopige hechtenis. Ook in België is hij al veroordeeld voor negationisme. (Belga/AG 18:42) bron: de morgen online
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Europa houdt grote kuis!
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Vrijheid van meningsuiting is in Europa al heel lang een illusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa?
In Denemarken is revisionisme niet verboden, en is zelfs negationisme zelfs niet strafbaar. Ook in Griekenland is dat zo. Meer zelfs, in dat land ligt een weekblad als "Stochos" dat heel regelmatig revisionistische artikels publiceert open en bloot in alle kiosken in Griekenland te koop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() De aanpak van The Nizkor Project (zie link in mijn signature) lijkt me veel beter. Men verdedigt de vrije meningsuiting en biedt de revisionisten zelfs een crosslink aan. Het is veelzeggend dat enkel Zündel durft in te gaan op dit aanbod (wel na veel aandringen, maar goed):
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het maar geforceerde boel, men wil weer duidelijk een voorbeeld stellen.. hoe kan je nu tweemaal veroordeeld worden voor hetzelfde feit? En wat ik nog vreemder vind is dat een ander land iemand kan laten oppakken voor iets wat ie niet gepleegd heeft in dat land? Het was toch via internet of heb ik iets gemist?
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens mij heeft ie nu zo'n zelfverzekerde kop van 'ik heb de fout gevonden meester'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() En waarom onderneemt Duitsland dan geen actie tegen de webmaster van "Radio Islam" met een server in Zweden? Je vind er de grootste nega/anti en andere 'verboden' troep wat je je maar kunt voorstellen
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.jewishdefenseleague.org/a...io_islam.shtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Ach, jaarlijks worden er in Duitsland en Oostenrijk zo'n 1000 mensen veroordeeld voor negationisme of kritiek op het immigratiebeleid. Meestal blijft het echter bij een forse boete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbeke is Duitser nog Oostenrijker dus als hij in Duitsland verblijft zal dat niet zijn om er een boete te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven bestaat er internet en de Duitsers leven niet op een eiland... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je in verschillende landen actief bent, is het moeilijk om voor iedereen goed te doen. In Iran zal men hem zeker gelijk geven. Ik viel van mijn stoel toen ik hoorde dat president Ahmadinejed (sorry, maar ik krijg het niet vlot uit mijn pen) zomaar voor heel de wereld de holocaust een mythe noemde, terwijl als ik dat als Belg voor een klein, select publiek zou zeggen, ik meteen in de boeien geslagen zou worden.
Zelf heb ik het ook niet zo op die wet voorzien. Ik vind het niet echt fair dat er 1 genocide bij wet erg gevonden moet worden, terwijl er nog zoveel meer hebben plaatsgevonden in de geschiedenis van de mensheid. Voor mij is elke volkerenmoord erg en vooral omdat ik er heilig van overtuigd ben dat er manieren bestaan om het te voorkomen. De wet is dus discriminerend voor de slachtoffers van de andere genocides en persoonlijk stoort het me niet dat de meningen verdeeld zijn. Ik was er meer dan 60 jaar terug nog niet, dus ik zal nooit weten hoeveel mensen er gestorven zijn en hoe en eigenlijk interesseert het me weinig. Die mensen zijn dood en komen niet meer terug. Juist het politiek uitbuiten van hun nagedachtenis vind ik vreselijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toch eigenaardig dat bepaalde personen maar niet het verschil willen snappen tussen 'twijfel' en 'ontkenning'. Ontkennen is strafbaar in de Belgische 'democratie'. 'Twijfelen' is niet strafbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil nog eens duidelijk onderstrepen dat Verbeke geen negationistische boeken heeft uitgegeven, maar alleen revisionistische. Ik heb al z'n boeken hier en ook doorgenomen. In geen enkele staat te lezen dat er geen jodenvervolging is gebeurd; wel worden er twijfels geuit over de officiële versie en worden er allerlei argumenten en elementen aangebracht. |
|
![]() |
![]() |