Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2006, 19:14   #1
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard Negationist Verbeke moet terechtstaan voor Duitse rechtbank

Negationist Verbeke moet terechtstaan voor Duitse rechtbank
De Belgische negationist Siegfried Verbeke zal voor een rechtbank in het Duitse Mannheim moeten terechtstaan voor het aanzetten tot rassenhaat. Dat heeft een woordvoerder van het parket van Mannheim dinsdag laten weten. Het proces vindt plaats in de tweede helft van dit jaar.

Naast de 64-jarige Verbeke moeten twee Duitse negationisten zich in Mannheim verantwoorden. Verbeke staat ook terecht voor belediging en laster bij de nagedachtenis van slachtoffers van de Holocaust.

De Belgische negationist werd in november 2005 opgepakt op de luchthaven van Amsterdam, op vraag van de Duitse gerechtelijke autoriteiten. Ze verwijten hem op het internet twijfels te hebben verspreid over het effectief plaatsvinden van de genocide op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verbeke zit in Duitsland in voorlopige hechtenis. Ook in België is hij al veroordeeld voor negationisme. (Belga/AG 18:42)
bron: de morgen online
Oud 18 april 2006, 19:20   #2
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Europa houdt grote kuis!
Oud 18 april 2006, 19:46   #3
Jewel
Partijlid

Standaard

Vrijheid van meningsuiting is in Europa al heel lang een illusie.
Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 20:01   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Europa houdt grote kuis!
Europa?

In Denemarken is revisionisme niet verboden, en is zelfs negationisme zelfs niet strafbaar. Ook in Griekenland is dat zo. Meer zelfs, in dat land ligt een weekblad als "Stochos" dat heel regelmatig revisionistische artikels publiceert open en bloot in alle kiosken in Griekenland te koop.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:00   #5
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

De aanpak van The Nizkor Project (zie link in mijn signature) lijkt me veel beter. Men verdedigt de vrije meningsuiting en biedt de revisionisten zelfs een crosslink aan. Het is veelzeggend dat enkel Zündel durft in te gaan op dit aanbod (wel na veel aandringen, maar goed):

Citaat:
The Refusal to Cross-Link the Pamphlet

Nizkor believes that truth has no need for secrecy. We present the material of the Holocaust-deniers unaltered and completely openly, with links back to their web sites so that the reader may examine exactly what they say. And if and when they have a response to our work, we will of course cross-link to it, so that the reader may examine that response.
On January 5, 1996, Ernst Zündel agreed to put a cross-link from his 66 Q & A page to this site, and he did so. Zündel also promised that he would "reply to Nizkor's rebuttal with "a rebuttal of our own as soon as time permits."
Nizkor has spent a great deal of effort trying to convince Mr. Zündel that cross-linking is worthwhile, and he has spent a great deal of effort giving reasons why he might prefer not to participate. We are glad that he ended up making what we feel is the right choice regardless. You may read about this on our Zündelsite correspondence page.
Greg Raven, though asked many times to establish links between our sites, has responded to us only once, saying that it would be "illogical" to cross-link to every site that links to him. Note that he apparently thinks it is logical to link his home page to other Holocaust-denial sites like Zündel's and Bradley Smith's. And speaking of Bradley Smith: since he is the head of the Committee for Open Debate on the Holocaust, we would hope that he would assist us in our efforts to "debate" these issues, by encouraging Mr. Raven to cross-link his 66 Q&A page to our response. His goals and ours happen to coincide in this case -- "open debate" -- so we look forward to his help. We have made contact with him on this matter, but have not heard back yet.
Source
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:06   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Europa?

In Denemarken is revisionisme niet verboden, en is zelfs negationisme zelfs niet strafbaar. Ook in Griekenland is dat zo. Meer zelfs, in dat land ligt een weekblad als "Stochos" dat heel regelmatig revisionistische artikels publiceert open en bloot in alle kiosken in Griekenland te koop.
Ga dan naar Griekenland. Of Denenmarken, dan kunde daar jaarlijks bij een of ander geiteneukersfeest eens rond een groot vuur Arisch gaan wezen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:09   #7
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze verwijten hem op het internet twijfels te hebben verspreid over het effectief plaatsvinden van de genocide op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verbeke zit in Duitsland in voorlopige hechtenis. Ook in België is hij al veroordeeld voor negationisme. (Belga/AG 18:42)
Nu wil ik me niet over het negationisme zelf uitspreken wel over de wijze waarop dit aangepakt wordt..
Ik vind het maar geforceerde boel, men wil weer duidelijk een voorbeeld stellen.. hoe kan je nu tweemaal veroordeeld worden voor hetzelfde feit? En wat ik nog vreemder vind is dat een ander land iemand kan laten oppakken voor iets wat ie niet gepleegd heeft in dat land? Het was toch via internet of heb ik iets gemist?
Oud 18 april 2006, 21:14   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Nu wil ik me niet over het negationisme zelf uitspreken wel over de wijze waarop dit aangepakt wordt..
Ik vind het maar geforceerde boel, men wil weer duidelijk een voorbeeld stellen.. hoe kan je nu tweemaal veroordeeld worden voor hetzelfde feit? En wat ik nog vreemder vind is dat een ander land iemand kan laten oppakken voor iets wat ie niet gepleegd heeft in dat land? Het was toch via internet of heb ik iets gemist?
goh ziet 'm doen, ziet 'm analyseren.
volgens mij heeft ie nu zo'n zelfverzekerde kop van 'ik heb de fout gevonden meester'.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:18   #9
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
goh ziet 'm doen, ziet 'm analyseren.
volgens mij heeft ie nu zo'n zelfverzekerde kop van 'ik heb de fout gevonden meester'.
Last van uw maandstonden ofzo?
Oud 18 april 2006, 21:20   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Internet is niet langer een veilige speelplaats voor negationisten...... 8)
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:27   #11
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Internet is niet langer een veilige speelplaats voor negationisten...... 8)
En waarom onderneemt Duitsland dan geen actie tegen de webmaster van "Radio Islam" met een server in Zweden? Je vind er de grootste nega/anti en andere 'verboden' troep wat je je maar kunt voorstellen
Oud 18 april 2006, 21:42   #12
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
En waarom onderneemt Duitsland dan geen actie tegen de webmaster van "Radio Islam" met een server in Zweden? Je vind er de grootste nega/anti en andere 'verboden' troep wat je je maar kunt voorstellen
Radio Islam wordt tegenwoordig gehost vanuit de VS, waar het recht op vrije meningsuiting gegarandeerdt wordt door de grondwet.

http://www.jewishdefenseleague.org/a...io_islam.shtml
Oud 18 april 2006, 21:53   #13
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Negationist Verbeke moet terechtstaan voor Duitse rechtbank
De Belgische negationist Siegfried Verbeke zal voor een rechtbank in het Duitse Mannheim moeten terechtstaan voor het aanzetten tot rassenhaat. Dat heeft een woordvoerder van het parket van Mannheim dinsdag laten weten. Het proces vindt plaats in de tweede helft van dit jaar.

Naast de 64-jarige Verbeke moeten twee Duitse negationisten zich in Mannheim verantwoorden. Verbeke staat ook terecht voor belediging en laster bij de nagedachtenis van slachtoffers van de Holocaust.

De Belgische negationist werd in november 2005 opgepakt op de luchthaven van Amsterdam, op vraag van de Duitse gerechtelijke autoriteiten. Ze verwijten hem op het internet twijfels te hebben verspreid over het effectief plaatsvinden van de genocide op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verbeke zit in Duitsland in voorlopige hechtenis. Ook in België is hij al veroordeeld voor negationisme. (Belga/AG 18:42)
Oud nieuws, vrijdenker Verbeke zit al een hele tijd zijn proces af te wachten in de kerkers van de BRD-judeocratie.
Oud 18 april 2006, 21:57   #14
Jewel
Partijlid

Standaard

Ach, jaarlijks worden er in Duitsland en Oostenrijk zo'n 1000 mensen veroordeeld voor negationisme of kritiek op het immigratiebeleid. Meestal blijft het echter bij een forse boete.
Oud 18 april 2006, 22:25   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verbeke is Duitser nog Oostenrijker dus als hij in Duitsland verblijft zal dat niet zijn om er een boete te betalen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 22:30   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland heerst op dit ogenblik een onderstroom - die niets met de NPD te maken heeft - waarbij men wel bepaalde zaken denkt en in een beperkte kring uitspreekt, maar niet aan het papier of de openbaarheid toevertrouwt. Aldus heeft de huidige overheid niets bereikt. Integendeel, steeds meer wordt het idee versterkt dat er wel iets mis moet zijn met de officiële stellingname m.b.t. de holocaust. Als men een historische "waarheid" meent te moeten verdedigen door straffen en boetes, leidt dit onvermijdelijk tot vragen.

Daarenboven bestaat er internet en de Duitsers leven niet op een eiland...
Oud 18 april 2006, 22:36   #17
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Als je in verschillende landen actief bent, is het moeilijk om voor iedereen goed te doen. In Iran zal men hem zeker gelijk geven. Ik viel van mijn stoel toen ik hoorde dat president Ahmadinejed (sorry, maar ik krijg het niet vlot uit mijn pen) zomaar voor heel de wereld de holocaust een mythe noemde, terwijl als ik dat als Belg voor een klein, select publiek zou zeggen, ik meteen in de boeien geslagen zou worden.
Zelf heb ik het ook niet zo op die wet voorzien. Ik vind het niet echt fair dat er 1 genocide bij wet erg gevonden moet worden, terwijl er nog zoveel meer hebben plaatsgevonden in de geschiedenis van de mensheid. Voor mij is elke volkerenmoord erg en vooral omdat ik er heilig van overtuigd ben dat er manieren bestaan om het te voorkomen.
De wet is dus discriminerend voor de slachtoffers van de andere genocides en persoonlijk stoort het me niet dat de meningen verdeeld zijn. Ik was er meer dan 60 jaar terug nog niet, dus ik zal nooit weten hoeveel mensen er gestorven zijn en hoe en eigenlijk interesseert het me weinig. Die mensen zijn dood en komen niet meer terug. Juist het politiek uitbuiten van hun nagedachtenis vind ik vreselijk.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 22:58   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De wet is dus discriminerend voor de slachtoffers van de andere genocides en persoonlijk stoort het me niet dat de meningen verdeeld zijn. Ik was er meer dan 60 jaar terug nog niet, dus ik zal nooit weten hoeveel mensen er gestorven zijn en hoe en eigenlijk interesseert het me weinig.
Als belangstellende in de geschiedenis interesseert mij dat weldegelijk. Dus moeten dergelijke zaken heel zeker in alle vrijheid onderzocht worden.
Oud 18 april 2006, 23:22   #19
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=3]Negationist[/SIZE] Verbeke moet terechtstaan voor Duitse rechtbank...

...Ze verwijten hem op het internet [SIZE=3]twijfels[/SIZE] te hebben verspreid over het effectief plaatsvinden van de genocide op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Toch eigenaardig dat bepaalde personen maar niet het verschil willen snappen tussen 'twijfel' en 'ontkenning'. Ontkennen is strafbaar in de Belgische 'democratie'. 'Twijfelen' is niet strafbaar...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 23:25   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat bepaalde personen maar niet het verschil willen snappen tussen 'twijfel' en 'ontkenning'. Ontkennen is strafbaar in de Belgische 'democratie'. 'Twijfelen' is niet strafbaar...
Hoe moet ik dat dan in de praktijk zien wanneer iemand een boek uitgeeft met z'n twijfels over de holocaust?

Ik wil nog eens duidelijk onderstrepen dat Verbeke geen negationistische boeken heeft uitgegeven, maar alleen revisionistische. Ik heb al z'n boeken hier en ook doorgenomen. In geen enkele staat te lezen dat er geen jodenvervolging is gebeurd; wel worden er twijfels geuit over de officiële versie en worden er allerlei argumenten en elementen aangebracht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be