![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het moet me nu eens eindelijk van het hart dat ik de kinderachtige manier waarop door vele op de kap van extreem rechts gezeten wordt, me het ergste doet vermoeden over de manier waarop dit land bestuurd wordt.
Scheldt maar rustig verder met jullie termen als "vuil b", "v behang" en ga zo verder. Jullie maken de wetten, proficiat! Maar vergeet niet wat je teweeg brengt. Je streelt onaangepaste migranten over het bolletje. Je knuffelt ze als het ware dood, want die slechte racisten geven heb geen kansen. Ooit al eens afgevraagd hoe men racist wordt in dit land? Dat gaat simpel, in 3 stappen. 1) leef lang genoeg in eenzelfde buurt, die men ziet ingenomen worden door vreemde invloeden, die jou beginnen te overheersen en je het leven zuur beginnen te maken. 2) probeer dit probleem aan te kaarten bij de bevoegde instanties en vang telkens bot. 3) begin stilaan het programma van je toen nog boeman te lezen en ontdek dat het niet zo racistisch en slecht is, zoals men je ooit heeft wijsgemaakt. Dan komt van het een het ander. Maar ... dan veranderen de wetten weer en je gedachten worden verboden. Je mag geen mening meer hebben, tenzij het die van de gevestigde waarden is. Plots ben je gevaarlijk, staatsgevaarlijk, alhoewel je nog nooit iemand tot last bent geweest. Alleen een mening is al genoeg om als crimineel aanzien te worden. Bedankt vuile staat. Ik voel me als een opgejaagd dier en kan wel eens gevaarlijk worden, als jullie me blijven muilkorven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() *gaaaaaaaaap*
salut en tot in den draai hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik haat mensen die zich tot een partij aangetrokken voelen voor maar één standpunt.... Ik haat de meeloperij dus.... Ik haat het overnemen van die homofobie.... Ik haat het overnemen van het dwepen met nazisme.... Ik haat...
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() leuk site waarnaar je verwijst.
lees vooral dit: 'Het woord 'Germanen' geeft hier en daar bij mensen een slechte smaak in de mond. Dat is ten dele ook terecht, want b.v. de Nazis misbruikten juist delen uit de germaanse mythologie en geschiedenis voor hun politieke doeleinden, en vandaag aan de dag doen enige rechts-extremistische groepen ze dat na. Hier is dan ook geen sprake van het Azengeloof, hier worden oude overleveringen misbruikt als 'sausje' voor verwerpelijke doeleinden. En dat is nog niet alles; er zijn nog steeds geschriften in de omloop, waar sprake is van duidelijke vervalsing van dingen rondom de Germanen. Deze geschriften dateren voornamelijk tussen 1910 en 1945, maar helaas gebruiken ook hedendaagse auteurs zulke geschriften nog als geloofwaardig bronnenmateriaal. Aanhangers van het Azengeloof, Asatru, de Noordse traditie, etc. verafschuwen zo'n misbruik, delen die politieke richting niet, en proberen zich er ook zo goed mogelijk van te distancieren.' http://www.boudicca.de/azen-nl.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik haat het verneuken van de keltische geschiedenis door neo-nazis...
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wordt het niet stilaan tijd dat alle taboes doorbroken worden en dat iedereen gewoon rechtuit mag zeggen wat hem dwars zit, zowel de vreemdeling als de Belg? En dit zonder dat men de ander meteen de mond snoert? Op dat vlak vond ik Pim Fortuyn wel goed. Niet omdat ik achter zijn standpunten stond maar omdat hij rechtuit sprak, zonder zich in allerlei bochten te wringen. Ik denk dat dat de enig weg is om op zoek te gaan naar de oplossing voor heel wat problemen. Gewoon iedereen de gelegenheid geven om zijn mening te uiten, door mensen het zwijgen op te leggen maakt men alles alleen maar erger. Op dat vlak kan ik je dus wel volgen, mensen muilkorven lost helemaal niets op, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Rustig voor het VB stemmen.
Blijven stemmen. Reklame maken. De problemen blijven aankaarten. Zoals een steeds groter wordende groep heel rustige mensen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het zal nog niet zijn dat jullie schrikhazen zijn, jullie leven in het verleden, zien overal nazi gelijkenissen hoe onozel kan je nu zijn?
![]()
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat verbrandt zich hoogtens aan de macht, gaat af als een gieter en dan zijn we er vanaf. zie oostenrijk, nederland... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lees volgende artikel maar eens: Asielzoeker kreeg ‘hartstilstand van verdriet’ door INGE BLANKVOORT 12 APRIL 2006 - DRONTEN - ‘Zijn hart was het wachten moe’. Samba Djeinaba, de eerste bewoner van de noodopvang voor dakloze asielzoekers in Dronten, is niet meer. Maandag stierf de 27-jarige asielzoeker uit Mauritanië aan een hartinfarct. De verslagenheid bij zijn huisgenoten, buren, de stichting voor noodopvang en VluchtelingenWerk is groot. Samba’s dood kwam onverwacht. Aangeslagen zijn zijn huisgenoten. Intens verdrietig, vol onbegrip over wat hun vriend is overkomen. Voor de enige vrouw in de noodopvang was Samba als een kind om voor te zorgen. ‘Samba was een van de eersten in de noodopvang. Ik herinner me nog dat hij in een tentje zat, later in een caravan’, zegt Wilma van Olst van VluchtelingenWerk Dronten. Jarenlange onzekerheid heeft Djeinaba volgens haar geveld. ‘De laatste jaren waren vreselijk voor hem. Zijn lichaam leed onder stress, onder spanning. Hij had geen heden en hij had geen toekomst.’ Djeinaba was een van de beruchte 26.000 asielzoekers van minister Verdonk. Op de vlucht voor vervolging van zijn ras vroeg hij bijna elf jaar geleden asiel aan in Nederland. Zeven jaar later stond hij zonder verblijfsvergunning op straat. Verstoten uit het asielzoekersentrum Dronten, maar nog altijd in de race voor een verblijfsvergunning. De stichting voor noodopvang van dakloze asielzoekers in Dronten ontfermde zich over hem en bood onderdak in een eengezinswoning. Hij zag lotgenoten komen en gaan, meestal met een verblijfsvergunning. Zijn gemoed leed onder de aanhoudende onzekerheid over zijn eigen toekomst. Djeinaba voelde zich gebroken in de kracht van zijn leven. ‘Ik hoef geen huis, geen status. Als ik maar duidelijkheid krijg hoe het verder moet. Hoe kan Nederland iemand tien jaar in onzekerheid laten’, zei Djeinaba in deze krant, in een serie over de noodopvang. Begin dit jaar volgde de zoveelste afwijzing op zijn asielaanvraag waarin hij had aangegeven buiten zijn schuld niet terug te kunnen. De brief van de IND was een klap in zijn gezicht, want hij wilde terug naar zijn moederland, maar hij kon niet omdat Mauritanië hem geen reispapieren verstrekte. Zijn advocaat tekende protest aan, maar wachten op antwoord hoeft nu niet meer. Samba Djeinaba overleed maandag 10 april, in zijn bed in de noodopvang. Hij had ‘s ochtends nog een afspraak gemaakt met een buurjongen om later op de dag te voetballen. Hij klaagde al een paar dagen over pijn in zijn borst, maar naar de huisarts wilde hij niet. Wel vroeg hij maandag een huisgenoot aspirines te halen, om de pijn te verlichten. Een paar uur later lag hij levenloos op bed. Reanimatie mocht niet meer baten. ‘Een hartstilstand van verdriet, dat heeft hij gehad’, stelt Martha Meijer, achterbuurvrouw van de noodopvang. Volgens haar man Piet heeft Djeinaba heel veel gedaan om terug te kunnen naar Mauritanië. ‘Dat lukte maar niet. Hier had hij ook geen uitzicht. De overheid liet hem aan zijn lot over. Hij had zo veel spanning in zijn hoofd. Die krijgt een keer vat op je lijf en dat lijf kan het dan niet meer aan. En zo zitten er nog een paar in de noodopvang.’ Piet Meijer is verdrietig en boos, vooral op de overheid die het asielzoekers als Djeinaba zo moeilijk maakt. ‘Minister Verdonk zei ooit: als het echt niet gaat, krijg je een status. Daar hield Samba zich aan vast. Maar er gebeurde niets. Helemaal niets. Nu is hij dood.’ Djeinaba had begraven mogen worden in Nederland, maar dat zou hij niet hebben gewild, beweert een neef - met een verblijfsvergunning - en vrienden van Samba. Daarom gaat zijn stoffelijk overschot deze week naar het grensgebied van Senegal en Mauritanië waar leden van Djeinaba’s clan wonen. ‘We hebben er alles aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen’, zegt Wilma van Olst. ‘Als Samba naar Senegal wilde voor zijn begrafenis, dan gebeurt dat ook.’ De stichting voor noodopvang is overvallen door de dood van Samba. ‘We wilden juist een publiciteitsoffensief voor hem starten. Hij had een persoonlijke brief geschreven naar Verdonk. We wilden de gemeente om steun vragen, de politiek. Dat hoeft allemaal niet meer’, zegt voorzitter Johan Pruim. ‘Niemand gunde hem de dood.’ Bron: http://www.destentor.nl/flevoland/article249343.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fobie = een stoornis waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor bepaalde zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat. Soms is de angst algemeen en kan iemands leven volledig beheersen, in andere gevallen betreft het een angst voor specifieke objecten of situaties. De persoon die aan een fobie lijdt, kan deze angst meestal niet verklaren of bedwingen. Doorgaans komt de fobie pas in een latere fase van het leven tot uiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() zeg en wat gaat het vb doen met je goedkope polen denk je ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Binnenkort gaan er een hoop goede lieden van hier,
echt willen gaan werken. En dan gaan die Pooltjes al een hoop jobkes ingenomen hebben. Het kleinste kind kan dat zien aankomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() dus maw gewoon polen en werklozen tegen mekaar opzetten om de lonen te kunnen drukken en intussen dankbaar van de diensten ( oa propaganda ) gebruik maken van het VB ?
en dat door de vdab ![]() is het groot opperhoofd nu ook aan t meelezen ? moet ik het hem eens vragen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() en als er nu plots morgen een miljoen werklozen echt willen werken welke jobkes gaan ze die dan geven ?
op elke straakhoek een werkloze om vuurtjes uit te delen ? en wie gaat dat betalen ? die polen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() @Topicstarter: Denkt u dat een verdere fascisering van de maatschappij, een verdere 'verrechtsing' (groeiende socio-economische ongelijkheid, onverdraagzaamheid, ...) de oplossing is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als jonge mens vandaag op uw krent blijven zitten is geen goed idee. Goed weten.
Binnenkort wil je echt werken en heb je nog alleen kans voor de klotejobkes. Dat denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() je denkt dat donkie maar je moet als oudere van dagen je wiskunde toch eens terug gaan heropfrissen. Zelfs die klotejobkes zijn er gewoon niet genoeg voor een miljoen werklozen.
stel dat plots alle vacatures bij de vdab ingevuld geraakt zijn wat dan met de overgebleven 950 000 werklozen ? en stel nu nog dat frankske van de kakbroek erin slaagt 200 000 jobs als een sinterklaas bij te maken ? blijven er nog steeds wat werklozen over he. als frankske zijn kakbroek niet uit kan doen dan zullen wij ze trouwens aan t werk moet zetten he - de ring van antwerpen gaan slopen bvb ![]() Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 14:08. |
![]() |
![]() |