Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2006, 08:41   #1
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard Pim Fortuyn

'Mensen, het is 5 voor 12. En niet in Nederland, maar in Europa. En wilt u dat? Ik sta voor dit land, wat hier in vijf, zes eeuwen is opgebouwd. Maar we hebben godverdomme hier gewoon een vijfde colonne, van mensen die dit land naar de verdommenis willen brengen. En daar ga ik niet voor. En ik zeg u mag hier blijven, maar u past u aan. Ik moet daar horen Allah is groot, ik ben een vies varken, Ú bent een christenhond! Dát zeggen zij! En u vindt het goed. En ik ben héél beheerst tot nu toe geweest, ik heb het nooit herhaald. Maar ú laat over zich lopen, en ik doe het niet meer! En dat is waar ik die zetels vandaan haal, want dit land is het zat! Daar sta ik voor! En als ik dat anders moet verwoorden, prima, maar het gaat om uw kinderen, om uw kleinkinderen. Waar gaat het anders om? Moet ik nog meer hier neerzetten? Ik kan niet anders, en ik doe niet anders. Dan maar ik afgemaakt, oke, prima, maar het probleem meneer, dat blijft. Dát blijft! Mensen hebben er meer dan genoeg van. Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken, niet die Marokkanen beroven maar u en mij, oude vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? Godverdomme niks! Die zeggen als je dat zegt, discrimineert u. En dat verwoord ik van het Nederlandse volk, en ik sta ervoor. Ik sta ervoor!'
Pim Fortuyn.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 12:06   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ritalin, Depakine, reapam.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 15:43   #3
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
[color=black]'Mensen, het is 5 voor 12. En niet in Nederland, maar in Europa.
Ga bij het Vlaams Blok, die zeggen al 25 jaar dat het 5 voor 12 is omtrent dat onderwerp.
Oud 7 mei 2006, 17:50   #4
deJos
Vreemdeling

Standaard

Maar jongen toch...

Die mensen krijgen zo'n etiket over zich heen, niet moeilijk dat ze zich hergroeperen en radicaler worden. Het is een natuurlijke reflex. Samen sta je sterker. En zoals sommige vrienden binnen éénzelfde vriendenkring zich gaan identificeren door soortgelijk gedrag, zal je dat binnen een gemeenschap ook tegenkomen. Met meer sta je immers sterker, en voel je je beter.

Maar het zijn echter allemaal geen dieven hoor.

Ik zou eigenlijk graag zien hoe de gemiddelde vlaams blokker zou reageren als hij sinds kinds af aan al zijn lot gezegeld ziet: om heel z'n leven zo'n 'jobkes' te moeten doen waar de gemiddelde Belg zich te goed voor voelt. Benadeeld in de klas, benadeeld wegens minder geld, benadeeld wegens het moeten overbruggen van de cultuur. En maak het maar mee dat je nooit binnen mag in café's en discotheken terwijl dat meisje dat jij leuk vindt zonder je binnewandelt. Maak het maar mee dat je constant verdacht wordt van dit of dat als je in een vlaamse aangelegenheid komt (school, werk, bus, tram, cinema, restaurant, etc...). Elke dag. Opnieuw en opnieuw.

Veel mensen beseffen echt niet wat het is om een andere huidskleur te hebben. Ik vind het zo'n zonde dat er zo weinig communicatie is met de verschillende bestaande gemeenschappen.

En dat heeft niets te maken met politieke correctheid. Inlevingsvermogen gaat soms een heel eind.

edit: Je kan zeggen dat dit bla bla is, maar volgende keer moet je die moeilijke marrokaan maar eens recht in de ogen kijken. Je zult de lidtekens wel zien.

Laatst gewijzigd door deJos : 7 mei 2006 om 17:54.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:54   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deJos Bekijk bericht
Maar jongen toch...

Die mensen krijgen zo'n etiket over zich heen, niet moeilijk dat ze zich hergroeperen en radicaler worden. Het is een natuurlijke reflex. Samen sta je sterker. En zoals sommige vrienden binnen éénzelfde vriendenkring zich gaan identificeren door soortgelijk gedrag, zal je dat binnen een gemeenschap ook tegenkomen. Met meer sta je immers sterker, en voel je je beter.

Maar het zijn echter allemaal geen dieven hoor.

Ik zou eigenlijk graag zien hoe de gemiddelde vlaams blokker zou reageren als hij sinds kinds af aan al zijn lot gezegeld ziet: om heel z'n leven zo'n 'jobkes' te moeten doen waar de gemiddelde Belg zich te goed voor voelt. Benadeeld in de klas, benadeeld wegens minder geld, benadeeld wegens het moeten overbruggen van de cultuur. En maak het maar mee dat je nooit binnen mag in café's en discotheken terwijl dat meisje dat jij leuk vindt zonder je binnewandelt. Maak het maar mee dat je constant verdacht wordt van dit of dat als je in een vlaamse aangelegenheid komt (school, werk, bus, tram, cinema, restaurant, etc...). Elke dag. Opnieuw en opnieuw.

Veel mensen beseffen echt niet wat het is om een andere huidskleur te hebben. Ik vind het zo'n zonde dat er zo weinig communicatie is met de verschillende bestaande gemeenschappen.

En dat heeft niets te maken met politieke correctheid. Inlevingsvermogen gaat soms een heel eind.
Blijft de vraag waarom mensen toch naar hier blijven immigreren.
Het moet wel masochisme zijn, wat anders?
Oud 7 mei 2006, 17:56   #6
deJos
Vreemdeling

Standaard

Wel, ik denk dat de OP meer klaagt over de 2de/3de generatie, die hier geboren is en al van kinds af aan de wereld elke dag ziet door een bril van racisme en ongelijke kansen.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be