Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2006, 23:56   #1
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard Kerkbezetting: nog erger dan ik dacht

De Belgische Bisschoppen hebben uit zogenaamde “menslievendheid “ hun kerken opengezet voor illegalen. Wat zij echter weigeren te zien is dat de meeste illegalen in hun kerken moslims zijn en dat deze “ bezetters” onze kerken, onze heilige plaatsen beroven van hun waardigheid.

Ze worden zelfs omgebouwd tot echte moskeeën. Onze heiligen, zoals de Heilige Maagd Maria worden afgedekt met doeken, de altaren worden verplaatst en ontheiligd.

Deze moslim “bezetters” hangen spandoeken op die de nam van Allah verkondigd in ONZE kerken. Dit loopt echt de spuigaten uit, dit kan niet verder zo.

En dit is niet alles, in sommige kerken hebben deze “ kanslozen” computernetwerken geïnstalleerd, in een andere kerk stoken ze een vuurtje ( excuseer voor de slechte foto).

Aan een andere kerk worden kerkgangers tegengehouden door moslim fanatici die nu al geloven dat de kerk definitief een moskee is geworden.

Er moet een einde komen aan deze krapuleuze uitverkoop van onze westerse en vooral Vlaamse waarden en normen. Het is hemeltergend dat zelfs onze kerkelijke overheden ziende blind zijn en hun en onze ziel zomaar verkopen.

Kardinaal Daneels verbood op 2 maart 2002 de organisatie van een kerkdienst tegen de euthanasie wetgeving uit angst dat er katholieke leden van het toenmalige Vlaams Blok aan zouden participeren. Maar hij deed en doet geen enkele moeite om de gegronde verzuchtingen van zijn geloofsgemeenschap aangaande abortus, euthanasie, homohuwelijken of homo- adopties te verdedigen bij de politici of de Kroon.

Blijkbaar is de clerus in België enkel goed om het koningshuis te paaien, België recht te houden en de zogenaamd politiek correcte kaart te trekken.

Daarom, teken onze petitie tegen de openstelling van de kerken, illegalen zijn hier onwettig en moeten terug naar hun land van herkomst gestuurd worden.

De kerkbezettingen moeten stoppen : http://www.christelijkvlaanderen.be
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:13   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Is er een tekort aan traangas in Belgie?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:17   #3
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

WTF dit kan echt niet

en wij kijken hier weer braaf op toe terwijl zij paar maanden geleden op straat gekomen zijn voor hun cartoontjes

Het moet maar eens gedaan zijn met dat knuffelbeleid - zet die mannen daar is uit onze kerken en stuur ze is terug naar hun land van herkomst. Ons land is vol.

*getekend*
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:17   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Altijd beter dan een lege kerk....
Oud 10 mei 2006, 05:42   #5
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Ik teken die petitie niet omdat ze niet enkel tegen het bezetten van kerken gaat. Trouwens tegen bepaalde vormen van kerk"bezettingen" heb ik niets op tegen.

Maar als het waar is wat er allemaal in de openingspost wordt opgesomd, zou dat inderdaad schandalig zijn. Dan hoop ik ten zeerste dat er tegen dergelijke kerkbezettingen acties worden ondernomen.
Zomaar groen licht geven aan iedere kerkbezetting mag niet. Een "bezetting" van het kerkgebouw moet wat mij betreft gekoppeld zijn aan aantal voorwaarden. Zo moet er op zijn minst overleg zijn tussen de parochiepriester en de plaatselijke geloofsgemeenschap. Die dienen dan ook uitdrukkelijk hun toestemming te geven. Die "bezetting" zou ook beperkt moeten zijn in tijd. Het mag geen chantagemiddel worden, maar moet een middel zijn om aandacht te vragen voor een bepaald maatschappelijk probleem.

Ik vind het een goede zaak dat de Belgische bisschoppen hun steun betuigen aan mensen zonder papieren. Dat betekent echter nog niet dat ze zomaar achter iedere actie moeten staan.
Oud 10 mei 2006, 06:07   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar vinden sommige bisschoppen zelf dat hun kerken te leeg zijn.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 06:52   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse waarden en normen
Wa zoude doen zonder?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 06:53   #8
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik teken die petitie niet omdat ze niet enkel tegen het bezetten van kerken gaat. Trouwens tegen bepaalde vormen van kerk"bezettingen" heb ik niets op tegen.

Maar als het waar is wat er allemaal in de openingspost wordt opgesomd, zou dat inderdaad schandalig zijn. Dan hoop ik ten zeerste dat er tegen dergelijke kerkbezettingen acties worden ondernomen.
Zomaar groen licht geven aan iedere kerkbezetting mag niet. Een "bezetting" van het kerkgebouw moet wat mij betreft gekoppeld zijn aan aantal voorwaarden. Zo moet er op zijn minst overleg zijn tussen de parochiepriester en de plaatselijke geloofsgemeenschap. Die dienen dan ook uitdrukkelijk hun toestemming te geven. Die "bezetting" zou ook beperkt moeten zijn in tijd. Het mag geen chantagemiddel worden, maar moet een middel zijn om aandacht te vragen voor een bepaald maatschappelijk probleem.

Ik vind het een goede zaak dat de Belgische bisschoppen hun steun betuigen aan mensen zonder papieren. Dat betekent echter nog niet dat ze zomaar achter iedere actie moeten staan.
sorry maar je ziet het verkeerd , er is geen maatschappelijk probleem, er is een probleem van wetteloosheid. uitgeprocedeerden die de wet niet respecteren en ondanks alles toch het land niet willen verlaten. zij voelen zich gesteund door enkele mensen die hen valse hoop geven.
indien onze regering een normale houding zou aannemen pakten ze al die bezetters op en zet ze hen op transport terug naar hun thuisland.

jij moet maar eens proberen je parkeerboete niet te betalen. dan komt de deurwaarder ze wel halen .
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 07:44   #9
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Misschien toch nog eens het evangelie herlezen ?
De woorden van de grote baas zelf, als we het evangelie voor evangelie nemen.
Ik kan de bergrede aanbevelen, en alle passages over naastenliefde, hulp aan armen en verdrukten, en nog zoveel meer.
Het huis van God (en wie is er zeker van dat hij de ware aanbidt?) is voor iedereen. (Wat gij aan de minste van de mijnen doet ........)

Wat wordt er door het kerkasiel aan "Cesar" ontnomen ?

De vlaams nationalistische oecumenische gedachte is blijkbaar beperkt tot een jaarlijkse dienst met rijke in goudbrocaat geklede hovaarigheidsbekleders.

En als ge aan stemmingmakerij wil doen, raadpleeg dan eerst eens de cijfers over het innen van verkeersboetes, en het inzetten van deurwaarders. Wetteloosheid ziet er dan opeens anders uit.

Laatst gewijzigd door spherelike : 10 mei 2006 om 07:48.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 10:37   #10
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

[quote=saintamour;1697680]sorry maar je ziet het verkeerd , er is geen maatschappelijk probleem, er is een probleem van wetteloosheid. uitgeprocedeerden die de wet niet respecteren en ondanks alles toch het land niet willen verlaten. zij voelen zich gesteund door enkele mensen die hen valse hoop geven.

Ja je hebt gelijk er is een probleem met wetteloosheid maar dan in de zin van wetten die er zijn maar niet gerespecteerd worden door de overheid van dit land! De conventie van Geneve is een voorbeeld van!
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 10:38   #11
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Trouwens ik ben mee eens dat er zonder de bezetters de kerk leeg staat
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 10:58   #12
Casca
Minister

Standaard

Saintamour is een slecht mens.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 11:22   #13
VL Straatvechter
Vreemdeling

VL Straatvechter's schermafbeelding

Standaard

Een paar combi's blauwe vlaamse krijgers uitgerust met matrak en we kloppen die mekkabukkers wel uit onze kerken!
VL Straatvechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 11:35   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Trouwens ik ben mee eens dat er zonder de bezetters de kerk leeg staat
Ze kunnen ze openzetten voor daklozen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 11:41   #15
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Misschien toch nog eens het evangelie herlezen ?
De woorden van de grote baas zelf, als we het evangelie voor evangelie nemen.
Ik kan de bergrede aanbevelen, en alle passages over naastenliefde, hulp aan armen en verdrukten, en nog zoveel meer.
Het huis van God (en wie is er zeker van dat hij de ware aanbidt?) is voor iedereen. (Wat gij aan de minste van de mijnen doet ........)

Wat wordt er door het kerkasiel aan "Cesar" ontnomen ?

De vlaams nationalistische oecumenische gedachte is blijkbaar beperkt tot een jaarlijkse dienst met rijke in goudbrocaat geklede hovaarigheidsbekleders.

En als ge aan stemmingmakerij wil doen, raadpleeg dan eerst eens de cijfers over het innen van verkeersboetes, en het inzetten van deurwaarders. Wetteloosheid ziet er dan opeens anders uit.
Het zou heel mooi zijn van de kerken als ze hun kerkschatten zouden verkopen en met de opbrengst ervan de illegalen een fatsoenlijk leven kunnen (helpen) garanderen...

Om de openbare verkoop van deze schatten te organiseren, kan men wss wel gratis beroep doen op Groen!

Laatst gewijzigd door Chipie : 10 mei 2006 om 11:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 11:47   #16
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het zou heel mooi zijn van de kerken als ze hun kerkschatten zouden verkopen en met de opbrengst ervan de illegalen een fatsoenlijk leven kunnen (helpen) garanderen...

Om de openbare verkoop van deze schatten te organiseren, kan men wss wel gratis beroep doen op Groen!
Ben je zeker dat wat jij "kerkschatten" noemt, wel eigendom is van de Kerk ? Of hoort dit bij de kerk, als publiek gebouw ? Ik bedoel dan onze vlaamse kerken, niet het vaticaan, en niet de privé collectie van sommige voorgangers.

Je kan best kritiek hebben op het instituut, maar iedere goede daad vernietigen met een nog betere, die niet gedaan wordt, leidt nergens toe, behalve tot niets doen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 11:49   #17
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
sorry maar je ziet het verkeerd , er is geen maatschappelijk probleem, er is een probleem van wetteloosheid. uitgeprocedeerden die de wet niet respecteren en ondanks alles toch het land niet willen verlaten. zij voelen zich gesteund door enkele mensen die hen valse hoop geven.
...
Het maatschappelijk probleem waar ik het over had, is het feit dat er geen vaste criteria voor regularisatie in de wet bepaald zijn. Het huidige regularisatiebeleid zorgt dus voor onnodige onzekerheid.

Het is trouwens de minister van Binnenlandse Zaken zelf die het bezetten van kerken onrechtstreeks mee aanmoedigt. Hij gaf ongeveer anderhalve maand geleden nog aan meer dan 100 bezetters van de Sint-Bonifatiuskerk in Elsene een tijdelijke verblijfsvergunning.
Oud 10 mei 2006, 11:55   #18
Chipie
Banneling

Standaard

Er wordt door velen opgeroepen om diegenen de nodige papieren te geven, die hier door de slechte werking van de overheid te lang (hebben) moeten wachten op het verloop van de procedures...
Daar kan ik in komen...

Maar de eis die ik nooit hoor is/ "Wie van de overheid is hiervoor verantwoordelijk en hoe gaan we die bestraffen?"... Of 'verantwoordelijkheid' bestaat dat niet bij de overheid?
Oud 10 mei 2006, 11:56   #19
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Ik weet niet wat u precies bedoelt met kerkschatten, maar stel dat de kerk alle beelden en schilderijen in haar bezit zou verkopen en met dat geld voedsel voor de hongerigen zou kopen.
Dan zouden al die hongerigen na een vrij korte tijd alweer honger hebben terwijl de kerk al die beelden en schilderijen voorgoed kwijt is.

Als al die beelden en schilderijen echter in kerken en andere gebouwen blijven, dan kunnen ze echter indruk blijven maken op de mensen en hen aanzetten tot het uitoefenen van naastenliefde.
Oud 10 mei 2006, 12:14   #20
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik weet niet wat u precies bedoelt met kerkschatten, maar stel dat de kerk alle beelden en schilderijen in haar bezit zou verkopen en met dat geld voedsel voor de hongerigen zou kopen.
Dan zouden al die hongerigen na een vrij korte tijd alweer honger hebben terwijl de kerk al die beelden en schilderijen voorgoed kwijt is.

Als al die beelden en schilderijen echter in kerken en andere gebouwen blijven, dan kunnen ze echter indruk blijven maken op de mensen en hen aanzetten tot het uitoefenen van naastenliefde.
Ik zou ook de gouden kelken, ringen... enz. verkopen... Die kunnen vervangen worden door plastieken bekertjes...

Natuurlijk is dat maar een tijdelijke oplossing... maar dat zijn mijn belastingen ook...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be