Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 15:59   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard werkmens veroorzaakt meer overlast

in onze hedendaagse maatschappij komt de economisch actieve ( patriarchale ) mens volgens mij overdreven veel eer toe. Anderzijds wordt diegene die niet economisch actief is ( dat noem ik de matriarchale mens ) vanuit een aangeprate arbeidsethos maar al te vaak veracht.

Nu besef ik natuurlijk ook wel dat de economisch actieve mens vooralsnog een noodzakelijk kwaad is.

Maar aangezien ik merk dat economisch actief zijn opnieuw meer en meer als een norm gehanteerd wordt waaraan iedereen zonder uitzondering moet assimileren vind ik het noodzakelijk om toch ook even de negatieve kanten van dat o zo vereerde economisch actief zijn te belichten.

economisch actief zijn veroorzaakt immers ook overlast op diverse manieren.

economisch activiteit veroorzaakt ...

- vervuiling en stank (zowel om te werken als om naar het werk te gaan )
- lawaai ( idem )
- stress ( idem )
- verwaarlozing van het sociaal en familiaal leven met als ergste vorm emotionele kinderverwaarlozing.
- vrijheidsberoving. (as soon as you re born they make you feel small )

economische activiteit vergt anderzijds ....

- energie ( om stank te maken en om te verplaatsen van en naar de werkvloer )
- ruimte ( zowel voor de werkvloer zelf als voor al die wegen die we nodig hebben om op de werkvloer te geraken )
- gezondheid ( van teveel fysieke arbeid takelt men fysiek af van teveel geestelijke arbeid takelt men mentaal af ) Dit kost ons gigantische bedragen aan gezondheidszorg.

aangezien er heel wat mensen werken gaat het bovendien niet over zomaar een klein beetje overlast.

in ieder geval zou er omwille van al deze redenen net dat ietsje meer respect mogen zijn voor de mensen die niet mogen of willen of kunnen meedoen aan deze waanzin en als gevolg daarvan bovendien ook nog moeten leven in armoede. En men kan zich in deze contekst afvragen of het op langere termijn gezien wel zo verstandig is om economische activiteit al te veel aan te moedigen laat staan mensen te gaan verplichten om mee nog meer overlast te gaan veroorzaken ?

Een onvoorwaardelijk basisinkomen om economische inactiviteit een beetje aan te moedigen en dus de overlast te beperken lijkt me dus wel gepast.

Zijn er bovendien niet nog vormen van overlast die de werkmens veroorzaakt die ik vergeten ben ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:05   #2
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Zonder werkmensen geen uitkeringen.
De "overlast" moet je erbij nemen...

Of beter nog: verkoop je hele hebben en houden en ga ergens op een onbewoond eiland wonen. Survival, natuurlijke rijkdommen zat (vis, kokosnoten, drinkbaar water, etc...), geen concurrentie en geen overlast die u zo overduidelijk de ogen uitsteekt.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:07   #3

Standaard

zonder de al te ijverige werkmens zou ik bij wijze van spreken geen uitkering nodig hebben desiderius
en ik bezit geen ene steen om mijn hoofd op te leggen dus iets verkopen kan ik niet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:19.
Oud 4 mei 2006, 16:07   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

mooie post, king 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:09   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Of beter nog: verkoop je hele hebben en houden en ga ergens op een onbewoond eiland wonen. Survival, natuurlijke rijkdommen zat (vis, kokosnoten, drinkbaar water, etc...), geen concurrentie en geen overlast die u zo overduidelijk de ogen uitsteekt.
dus jij denkt dat als ik mijn potten en pannen verkoop, ik genoeg geld heb om een stuk onbewoond eiland te kopen?
Oud 4 mei 2006, 16:10   #6
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in onze hedendaagse maatschappij komt de economisch actieve ( patriarchale ) mens volgens mij overdreven veel eer toe. Anderzijds wordt diegene die niet economisch actief is ( dat noem ik de matriarchale mens ) vanuit een aangeprate arbeidsethos maar al te vaak veracht.

Nu besef ik natuurlijk ook wel dat de economisch actieve mens vooralsnog een noodzakelijk kwaad is.

Maar aangezien ik merk dat economisch actief zijn opnieuw meer en meer als een norm gehanteerd wordt waaraan iedereen zonder uitzondering moet assimileren vind ik het noodzakelijk om toch ook even de negatieve kanten van dat o zo vereerde economisch actief zijn te belichten.

economisch actief zijn veroorzaakt immers ook overlast op diverse manieren.

economisch activiteit veroorzaakt ...

- vervuiling en stank (zowel om te werken als om naar het werk te gaan )
- lawaai ( idem )
- stress ( idem )
- verwaarlozing van het sociaal en familiaal leven met als ergste vorm emotionele kinderverwaarlozing.
- vrijheidsberoving. (as soon as you re born they make you feel small )

economische activiteit vergt anderzijds ....

- energie ( om stank te maken en om te verplaatsen van en naar de werkvloer )
- ruimte ( zowel voor de werkvloer zelf als voor al die wegen die we nodig hebben om op de werkvloer te geraken )
- gezondheid ( van teveel fysieke arbeid takelt men fysiek af van teveel geestelijke arbeid takelt men mentaal af ) Dit kost ons gigantische bedragen aan gezondheidszorg.

aangezien er heel wat mensen werken gaat het bovendien niet over zomaar een klein beetje overlast.

in ieder geval zou er omwille van al deze redenen net dat ietsje meer respect mogen zijn voor de mensen die niet mogen of willen of kunnen meedoen aan deze waanzin en als gevolg daarvan bovendien ook nog moeten leven in armoede. En men kan zich in deze contekst afvragen of het op langere termijn gezien wel zo verstandig is om economische activiteit al te veel aan te moedigen laat staan mensen te gaan verplichten om mee nog meer overlast te gaan veroorzaken ?

Een onvoorwaardelijk basisinkomen om economische inactiviteit een beetje aan te moedigen en dus de overlast te beperken lijkt me dus wel gepast.

Zijn er bovendien niet nog vormen van overlast die de werkmens veroorzaakt die ik vergeten ben ?
Ja, de vele verkeersdoden op onze wegen.
Het overmatig gebruik van pijnstillers en antibiotica omdat men niet ziek mag zijn als werkmens.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:10   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mooie post, king 8)
²
Oud 4 mei 2006, 16:15   #8

Standaard

Citaat:

u denkt dus bovendien geen matriarchalen nodig te hebben ? Wie gaat er dan bvb de volgende generatie patriarchalen groot brengen ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:16.
Oud 4 mei 2006, 16:21   #9
debbie
Minister

Standaard

Ik vind dat de werkmensen ook overlast bezorgen na 16 uur. Dan willen ze plots allemaal tegelijk heel haastig hun boodschappen doen. Loop ik daar op mijn gemak met de kleine in de buggy in de stad rond en plots is het weer zover. Als halve wilden rennen ze door de winkelstraten en veroorzaken hele files in de winkels. Ze lopen je bijna omver met hun kar boodschappen. Op hun gezichten is de stress duidelijk te zien. Op vrijdag is het nog het ergst van al, dan heb ik soms zin om te roepen: "zoek dekking, daar zijn ze weer", als heel die meute werkmensen aangestormd komt.
Oud 4 mei 2006, 16:24   #10
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zonder de al te ijverige werkmens zou ik bij wijze van spreken geen uitkering nodig hebben desiderius
en ik bezit geen ene steen om mijn hoofd op te leggen dus iets verkopen kan ik niet.
U zou inderdaad geen uitkering nodig hebben.
Back to the middle ages, King ! Moet je dringend eens bestuderen hoe leuk d�*t allemaal wel was. Al wat je nodig hebt is een vliegticket en een klein rugzakje met wat survivalmateriaal... Met de nodige creativiteit zit je volgende week al ergens op zo'n onbewoond eiland in de Stille Zuidzee. Geen luis die daar geïnteresseerd is in visa, papieren, en de hele reutemeteut. Via het internet kan je jezelf voldoende informeren.

Veel geld is daar dus niet voor nodig. Ik ken mensen die op een shoestring-budget (lager dan het maandelijkse leefloon zelfs) naar de andere kant van de wereld zijn gereisd.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:26   #11

Standaard

Citaat:
Back to the middle ages, King ! Moet je dringend eens bestuderen hoe leuk d�*t allemaal wel was. Al wat je nodig hebt is een vliegticket en een klein rugzakje met wat survivalmateriaal... Met de nodige creativiteit zit je volgende week al ergens op zo'n onbewoond eiland in de Stille Zuidzee. Geen luis die daar geïnteresseerd is in visa, papieren, en de hele reutemeteut. Via het internet kan je jezelf voldoende informeren.

Veel geld is daar dus niet voor nodig. Ik ken mensen die op een shoestring-budget (lager dan het maandelijkse leefloon zelfs) naar de andere kant van de wereld zijn gereisd.
heb ik al gedaan vroeger maar ze hebben mij bij wijze van spreken onder mijn kont gesjot en gezegd dat ik hier de werkmens moest komen pesten ( ttz ze ertoe aanzetten om na te denken ervaren ze meestal als pesten he) . En nee ik ga hier nu eens lekker niet weg dus.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:28.
Oud 4 mei 2006, 16:28   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ik leven zoals de Onsterfelijke, ik zou ook geen steen hebben om mijn hoofd op te leggen... Evenmin mijn beminden...
En onsterfelijk zou ik alleszins niet zijn...

Hoe ik, als ik de akelijke parasiet moest uithangen, geen uitkering nodig zou hebben, als anderen niet zouden werken, is me een raadsel...

Mooie post, Chipie...

Ik weet het...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:36   #13

Standaard

tot nu toe niets dat de titelstelling ontkracht 8)

kan ook niet ontkracht worden
zeker weten.
dat de werkmens meer overlast veroorzaakt staat gewoon als een paal boven water.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:37.
Oud 4 mei 2006, 16:37   #14
debbie
Minister

Standaard

Nog iets wat me soms wel stoort aan de werkende mensen, vooral in de zomer dan.
Zit je daar op een terrasje een frisse cola te drinken, komen er een paar van die werkmensen op datzelfde terras iets drinken.
Moesten die nu na hun werk eerst nog naar huis gaan om zich te verfrissen, dan zou ik er niets op tegen hebben. Maar er zijn er verdikke heel wat die rechtstreeks van hun werk iets gaan drinken op een terras en stinken dat ze doen,pffff Zo'n zweetgeur zeg, ik vind dat nu eens geen respect hebben voor je medemens.
Oud 4 mei 2006, 16:39   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Drink dan in het vervolg aan de cola automaat! Daar brengt een werkmens je dagelijkse verfrissing niet aan tafel, tenslotte als je er last van hebt moet je er niet gaan zitten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:40   #16

Standaard

trouwens als ze dan eerst zich gaan verfrissen dan hebben ze weer water en zeep enzo nodig. Dat water moet dan weer opnieuw gezuiverd worden enzo. En natuurlijk zijn ze niet tevreden met een koude douche dus moeten ze nog water warm zitten maken met fossiele brandstoffen enzo. Dus draai het en keer het zoals je wilt - overlast veroorzaken ze toch.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 16:40.
Oud 4 mei 2006, 16:44   #17
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Drink dan in het vervolg aan de cola automaat! Daar brengt een werkmens je dagelijkse verfrissing niet aan tafel, tenslotte als je er last van hebt moet je er niet gaan zitten.
Nee, ik vind dat de werkmensen iets moeten gaan halen uit een drankautomaat. Ik zat er het eerst.
Eigenlijk zou men borden moeten plaatsen waarop staat: "verboden voor stinkende werkers"
Oud 4 mei 2006, 16:44   #18
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kust men kloten met dat "ga dan ergens manjok stampen in de brousse in de zuidzee, etc..." Veel beter is om HIER amok en chaos te veroorzaken om het systeem omver te werpen. En ook om u te pesten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:45   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Nee, ik vind dat de werkmensen iets moeten gaan halen uit een drankautomaat. Ik zat er het eerst.
Eigenlijk zou men borden moeten plaatsen waarop staat: "verboden voor stinkende werkers"
De cafe's zijn van stinkende werkers, dus hoe dan ook wij waren eerst!
Oud 4 mei 2006, 16:46   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens van zweten stink je niet, tenzij je niet gewassen bent...dat kom je niet zo vaak tegen bij werkende klasse natuurlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be