![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De 18-jarige Jonas stuurde naar De Morgen een aangrijpende lezersbrief over zijn homoseksualiteit. Jonas heeft het niet makkelijk met zijn gevoelens, of liever met de reactie van conservatieve geesten op holebi's."Veel mensen zeggen mij dat ik in de mooiste periode van mijn leven zit", schrijft Jonas. "Ik wil ze wel geloven, maar ik kan het niet. Volgens mij is het simpelweg niet zo. Nee, ik heb geen erge ziekte. Hoewel sommigen mijn probleem wel een ziekte vinden. Ik ben homo, denk ik. Laat nu net ook mijn ouders deel uitmaken van de groep die homoseksualiteit een ziekte en een misdaad vindt."
"Mochten alle mensen die ook zo denken eens weten hoeveel verdriet dat veroorzaakt. Verdriet omdat je tegen niemand kunt vertellen dat je op een van je vrienden verliefd ben. Verdriet omdat je ouders je kwetsen als ze spotten met een holebi op televisie. Verdriet omdat ik me eenzaam en door iedereen onbegrepen voel, omdat ik nooit een eerlijk gesprek kan voeren over liefde en seksualiteit." "Er is waarschijnlijk al een hele weg afgelegd voor de rechten van holebi's. Maar je zult het toch maar zijn. Bij 'een homo' hebt u misschien een jongen met slap handje en een rare manier van spreken voor ogen, wel dat type ben ik niet. Ik ben een gewone gast met dezelfde manieren, hobby's en capaciteiten als leeftijdsgenoten. Ik ben gewoon verliefd op een jongen." "In een krantenbericht las ik dat de zelfmoordcijfers bij jonge holebi's heel hoog liggen. Dat verwondert mij niet. Nu adoptie door holebi's goedgekeurd is, kunnen politici, maatschappelijke organisaties en leerkrachten daar misschien werk van maken. Volgens mij nog belangrijker dan adoptie door holebikoppels, maar ook nog moeilijker. Want het is een redelijk groot deel van de publieke opinie dat moet veranderen. Dringend. Deze wereld is echt geen pretje. ------------------------ Deze brief stemt toch echt tot nadenken vind ik en het brengt bij mij niet zo'n goed gevoel teweeg. Nog maar eens een bewijs dat er nog héél wat werk aan de winkel is; vooral voor mensen die in hun outingsfase zitten, het blijkt nog altijd niet makkelijk te zijn (en ik spreek uit ervaring); er zijn er die er met niemand durven over praten uit vrees voor negatieve reacties en die vrees komt omdat er toch nog meer homohaat is dan we durven denken en toegeven. Daarom moet in school homoseksualiteit echt bespreekbaar gemaakt worden dat men er zonder enige vrees durft over te praten. Dit zou al een eerste stap zijn en zou toch al een deel ongelukkigheid en depressies wegnemen. Het moet gewoon duidelijk gemaakt worden dat er daarhelemaal niets mis mee is, dat je bent zoals alle anderen; gewoon dat je nu toevallig valt voor iemand van je eigen geslacht. Maar ook de holebi's zelf spelen hier een belangrijke rol in om het allemaal makkelijker te laten vlotten!
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() jaja, zaag maar rustig verder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Smileyoverkill alweer. Ik heb geen begrip voor mensen die vinden dat iedereen over bepaalde hun aanbelangende of in dit geval mogelijk aanbelangende onderwerpen hetzelfde moeten zeggen en denken enkel en alleen om hun tere gevoelens te sparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar wat wil je als je geen greintje respect vertoont voor de gevoelens van een ander, voor mensen die daardoor kapot gaan, voor sommigen is dat van totaal geen tel.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() en voel je je nu stoer omdat je geen gevoelens hebt ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 mei 2006 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Bwa, een beetje christelijke naastenliefde en empathie zou ook wel kunnen zeker?
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
btw dring uw ongevoeligheid hier eens niet zo op we moeten toch niet één grote bende filipkes de winter worden he en zelfs die is denk ik niet eens zo ongevoelig ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 mei 2006 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er niet warm of koud van worden moet ik eerlijk toegeven.
Er zijn andere sukkelaars op deze wereld, en die hoeven hun sexuele voorkeur niet te gebruiken om zielig te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() het is hier echt triestig op dit forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ongeveer alles van Reve gelezen en heb de helft van zijn romans in mijin boekenrek staan, een eer die geen enkele andere schrijver te beurt valt.
Niettemin word ik onpasselijk van 'bespreekbaarheid' en 'niets mis mee is'.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() duizenden jonge- en oudere - mensen hebben liefdesverdriet. Dat waait wel over...ik denk niet dat dat zo dramatisch is...of het nu over "normale" mensen gaat of over "speciale" maakt daarin geen enkel verschil.
Wat die Jonas betreft, inplaats van bij wildvreemden te komen zagen, zou hij dat allemaal beter aan zijn vriend vertellen, wie weet heeft hij nog geluk, is dat zo éne gelijk hij, en voelt die net hetzelfde zonder te durven zeggen.En zijn ouders, die zullen wel bijdraaien zeker, ééns dat ze een kindje geadopteerd hebben....A happy end , in a happy world.Wat wilt ge nu nog meer? Allemaal een medaille krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Mensen die iets tegen homo's hebben zijn geen echte mensen. Dat zijn gedresseerde marionettepoppen die meer in zitten met hun buren dan met hun eigen familie en vrienden. Droppen dat middeleeuws gespuis.
In feite kan je daaraan zien of iemand verstandig is of niet. Wie problemen heeft met homoseksualiteit is niet meer dan een aap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eikel.
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Ik vind het schandalig hoe bepaalde mensen de homoseksualiteit veroordelen. Ik hoop dat die mensen die zo extreem de homoseksualiteit veroordelen nooit kinderen krijgeren die toevalig ook homos zijn want die kinderen gaan wel veel heel veel afzien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wens Jonas echt goeie vrienden toe. Vrienden die hem steunen en hem aanvaarden zoals hij is, want er is helemaal niks mis met Jonas. Ik hoop dat hij, en vele anderen, zich over de kortzichtige, bekrompen, wereldvreemde en onverdraagzame reacties (zoals sommige in dit eigenste topic) kan zetten en een gelukkig mens kan worden.
Mijne beste maat en jeugdvriend sinds de lagere school is ook homo. Hij heeft het daar op een bepaald moment in zijn leven -toen hij ervoor uitkwam- ook heel moeilijk mee gehad. Ik heb met hem toen heel lange gesprekken gehad (gefilosofeerd dat wij hebben...) want ook ik had het niet gezien of niet zien aankomen. Waarschijnlijk omdat hij er helemaal niet uitziet als de 'cliché-homo' die je op tv kan zien paraderen... Hij heeft me zelfs gevraagd dat als hij ooit trouwt ik zijn getuige wil zijn. ![]() Homohaters daar heb ik geen greintje respect meer voor, ik walg van dat soort "mensen"(?). |
![]() |
![]() |