Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 18:24   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Multicul oorzaak moorden?

Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 12 mei 2006, 18:29   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ...
Oud 12 mei 2006, 18:29   #3
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.
Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.
Oud 12 mei 2006, 18:30   #4
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Een oud verhaal ...
inderdaad: blaming the victim.

Straks gaan we hier nog lezen dat dat Malinese meisje eigenlijk de ware schuldige is.
Oud 12 mei 2006, 18:37   #5
vercetti
Minister

Standaard

Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.
vercetti is offline  
Oud 12 mei 2006, 18:39   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.
Dus iedereen waar je problemen meehebt : neerknallen ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 mei 2006 om 18:39.
Pietje is offline  
Oud 12 mei 2006, 18:40   #7
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dus iedereen waar je problemen meehebt : neerknallen ??
Neen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 12 mei 2006, 18:56   #8
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.
Via de media kon je volgende bedenkingen formuleren.
Moordenaar had in zijn afscheidsbrief niks geschreven over extreemrechtse sympathiën, hetgeen gisteren wel vaststond.
Gisteren verklaarde directeur van zijn school dat het bijna een model-leerling was, dus toch niet nu.
Hij haatte de ordeloosheid in onze samenleving.
Verder droeg hij volgens de media vroeger een verzorgd paardestaartje, is dat ook een kenmerk van een skinhead? Kan zijn hoor.
rik47 is offline  
Oud 12 mei 2006, 19:03   #9
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Een oud verhaal ...
Een oud verhaal door de linkerzijde bedacht en decennia lang in de praktijk gebracht. We kennen allemaal wel de pamper- en knuffelexcuses waar links zo creatief (maar weliswaar selectief) in was, is en blijft : ongelukkige jeugd, kansarmoede, etc. Dat oud verhaal eindigt vrijwel altijd in straffeloosheid.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:27   #10
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds met mensen van vreemde origine als met mensen van Belgische afkomst problemen gehad. Is dit een reden om zomaar op iedereen (willekeurig) te vuren?
Den Bal is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:43   #11
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maakt
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:46   #12
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maakt
Onzin, de meeste gepleegde feiten krijgen geen media-aandacht, kwestie imago voor stad of gemeente.
rik47 is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:58   #13
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik spits mij hier toe op de berichtgeving en vooral de volgorde van bijvoorbeeld de hoogtepunten in het nieuws.
Wie weet er bijvoorbeeld dat er vandaag in afrika +- 500 mensen omgekomen zijn bij een incident met olieaftap?

De kwestie allochtone-autochtone integratie en racisme is gewoon een hot item voor de media ook al lijken de meeste items maar een kleine nieuwswaarde te hebben
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:29   #14
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening is dat de dader ergens een serieuze vijs los heeft zitten. Ik kan het waarom van het gebeurde niet begrijpen - ik kan dus geen andere reden bedenken dan dat.
Je kan allerlei dingen aanhalen: racisme, geloofsovertuiging, vrouwenhaat, opvoeding, maar dat zijn geen redenen om iemand overhoop te knallen.
Je zal altijd wel gekken tegenkomen die vinden dat ze een andergekleurde, andersgeaarde, andersgelovende, andersvalide of andersdenkende mens mogen afmaken. Maar er is geen enkele westerse ideologie, laat staan een Vlaamse partij, die dergelijke verwerpelijke ideeën predikt.
Bij deze jongen zijn de stoppen doorgeslagen. Zo simpel is het. En daar heeft niemand anders schuld aan. Niemand heeft dit drama gewild.
Acid is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:31   #15
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Citaat:

Ik betwijfel het.
Ne gefrustreerde wonend tussen de migranten, en die af en toe al bijeengeklopt geweest is===> jep, je heb er een hatertje bij. Nee ik zeg neit dat hij bijeengeklopt geweest is, kan veel andere oorzaken gehad hebben, maar is zeker niet onrealistisch, en de waarheid zullen we nooit weten

Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 12 mei 2006 om 21:32.
NapalmBenny. is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:49   #16
Casca
Minister

Standaard

Citaat:

Ik betwijfel het.
De grote oplossing voor misdaden ingegeven door racisme:

Alle vreemdelingen buiten!

Hoe compleet krankzinnig zijn jullie wel niet?
Casca is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:29   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
Ne gefrustreerde wonend tussen de migranten, en die af en toe al bijeengeklopt geweest is===> jep, je heb er een hatertje bij. Nee ik zeg neit dat hij bijeengeklopt geweest is, kan veel andere oorzaken gehad hebben, maar is zeker niet onrealistisch, en de waarheid zullen we nooit weten
Waar hij woont (woonde) is dat minder waarschijnlijk...

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 22:29.
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:33   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waar hij woont (woonde) is dat minder waarschijnlijk...

Dus jij geeft toe dat er WEL plaatsen zijn waar dit gebeurt?
daiwa is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:36   #19
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Mijn mening is dat de dader ergens een serieuze vijs los heeft zitten. Ik kan het waarom van het gebeurde niet begrijpen - ik kan dus geen andere reden bedenken dan dat.
Je kan allerlei dingen aanhalen: racisme, geloofsovertuiging, vrouwenhaat, opvoeding, maar dat zijn geen redenen om iemand overhoop te knallen.
Je zal altijd wel gekken tegenkomen die vinden dat ze een andergekleurde, andersgeaarde, andersgelovende, andersvalide of andersdenkende mens mogen afmaken. Maar er is geen enkele westerse ideologie, laat staan een Vlaamse partij, die dergelijke verwerpelijke ideeën predikt.
Bij deze jongen zijn de stoppen doorgeslagen. Zo simpel is het. En daar heeft niemand anders schuld aan. Niemand heeft dit drama gewild.
zomaar een paar denksporen:
-opgegroeid ineen eng-nationalistische familie
-een jaar vertaging al in zijn scholariteit
- betrapt op roken op zijn kamer: tabak of haschisch? Volgens de studie van Tennant & Rey leidt regelmatig cannabisgebruik bij jongeren tot psychische stoornissen in 25% van de gevallen
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:47   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus jij geeft toe dat er WEL plaatsen zijn waar dit gebeurt?
mogelijk, men zegt dat hier, mij gebeurde dat niet daar waar men het gevaarlijk acht, mij niet en géén bekende...

Dus toegeven? Waarom?Als degenen die dat zeggen liegen zou ik ook liegen... Ik werd drie keer aangevallen: 2x Vlamingen en 1x een Spanjaard: dus? Jouw conclusie daaruit?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 22:50.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be