![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?
Ik betwijfel het. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig
Een oud verhaal ... ![]()
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Straks gaan we hier nog lezen dat dat Malinese meisje eigenlijk de ware schuldige is. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus iedereen waar je problemen meehebt : neerknallen ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 12 mei 2006 om 18:39. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moordenaar had in zijn afscheidsbrief niks geschreven over extreemrechtse sympathiën, hetgeen gisteren wel vaststond. Gisteren verklaarde directeur van zijn school dat het bijna een model-leerling was, dus toch niet nu. Hij haatte de ordeloosheid in onze samenleving. Verder droeg hij volgens de media vroeger een verzorgd paardestaartje, is dat ook een kenmerk van een skinhead? Kan zijn hoor. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb reeds met mensen van vreemde origine als met mensen van Belgische afkomst problemen gehad. Is dit een reden om zomaar op iedereen (willekeurig) te vuren?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maakt
|
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Onzin, de meeste gepleegde feiten krijgen geen media-aandacht, kwestie imago voor stad of gemeente.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik spits mij hier toe op de berichtgeving en vooral de volgorde van bijvoorbeeld de hoogtepunten in het nieuws.
Wie weet er bijvoorbeeld dat er vandaag in afrika +- 500 mensen omgekomen zijn bij een incident met olieaftap? De kwestie allochtone-autochtone integratie en racisme is gewoon een hot item voor de media ook al lijken de meeste items maar een kleine nieuwswaarde te hebben |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Mijn mening is dat de dader ergens een serieuze vijs los heeft zitten. Ik kan het waarom van het gebeurde niet begrijpen - ik kan dus geen andere reden bedenken dan dat.
Je kan allerlei dingen aanhalen: racisme, geloofsovertuiging, vrouwenhaat, opvoeding, maar dat zijn geen redenen om iemand overhoop te knallen. Je zal altijd wel gekken tegenkomen die vinden dat ze een andergekleurde, andersgeaarde, andersgelovende, andersvalide of andersdenkende mens mogen afmaken. Maar er is geen enkele westerse ideologie, laat staan een Vlaamse partij, die dergelijke verwerpelijke ideeën predikt. Bij deze jongen zijn de stoppen doorgeslagen. Zo simpel is het. En daar heeft niemand anders schuld aan. Niemand heeft dit drama gewild. |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Ne gefrustreerde wonend tussen de migranten, en die af en toe al bijeengeklopt geweest is===> jep, je heb er een hatertje bij. Nee ik zeg neit dat hij bijeengeklopt geweest is, kan veel andere oorzaken gehad hebben, maar is zeker niet onrealistisch, en de waarheid zullen we nooit weten
Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 12 mei 2006 om 21:32. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alle vreemdelingen buiten! Hoe compleet krankzinnig zijn jullie wel niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-opgegroeid ineen eng-nationalistische familie -een jaar vertaging al in zijn scholariteit - betrapt op roken op zijn kamer: tabak of haschisch? Volgens de studie van Tennant & Rey leidt regelmatig cannabisgebruik bij jongeren tot psychische stoornissen in 25% van de gevallen |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus toegeven? Waarom?Als degenen die dat zeggen liegen zou ik ook liegen... Ik werd drie keer aangevallen: 2x Vlamingen en 1x een Spanjaard: dus? Jouw conclusie daaruit? Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 22:50. |
|
![]() |