![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Particulieren zijn onbekwaam om wapens te bezitten. Wapenbezit betekent een verhoogd risico op incidenten waarbij dodelijke slachtoffers kunnen vallen. Zelfs volkomen evenwichtige personen kunnen vroeg of laat in een situatie verzeild geraken waarbij zij in een vlaag van zinsverbijstering mensen doden. Particulier wapenbezit en de verkoop van wapens aan particulieren moeten dan ook volledig verboden worden.
Particulieren die heden wapens bezitten zouden dan ook moeten worden verplicht deze wapens in te leveren. Daaronder moeten alle soorten wapens worden verstaan, waaronder dus ook dolken, niet voor huishoudelijk gebruik bestemde messen, enz.. Wie niet ingaat op een dergelijke verplichting tot inlevering van wapens, zou zwaar moeten worden gestraft. Illegale wapendracht zou nog zwaarder moeten worden bestraft, en op wapendracht zou er veel meer controle moeten komen. Ook het bezit van jachtwapens zou verboden moeten worden. Enkel de verhuur (voor enkele uren) van jachtwapens zou nog onder zeer strikte voorwaarden moeten worden toegelaten, en dit enkel aan mensen die beschikken over de nodige aan zeer strenge voorwaarden onderhevige vergunningen. Het is de kerntaak bij uitstek van de overheid om voor de veiligheid van de burgers te zorgen en de criminaliteit hard aan te pakken. Daartoe dient de overheid de nodige positief-autoritaire maatregelen te treffen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 mei 2006 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ook jagers?
Oeps. Ik zie dat ge dus ook de jagers hun geweer wilt afpakken. Succes alleszins bij mijne pa. De kans bestaat dat hij bij de wapeninbeslagname aan de deur zal denken dat ge n' een dikke fazant zijt. Laatst gewijzigd door longhorn : 13 mei 2006 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben pro, er zijn teveel mensen op de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Jagers mogen als het aan mij ligt hun wapen gerust thuis houden, maar ik zie wel heil in een systeem waarin bijvoorbeeld bij jachtpartijen de patronen worden bijgehouden door 1 persoon. Het wapen mag gewoon mee naar huis, maar de ammo niet. Dit is ook aangenaam omdat dit de jager de mogelijkheid geeft om zijn wapen rustig schoon te maken en op te bergen.
Idem voor leden van schietclubs, verplicht ze gewoon om hun patronen in de club te laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel moorden gebeuren er elk jaar door jagers met hun geweer? 't zullen er heel, heel weinig zijn. Dus een nutteloze paniekmaatregel. En ik spreek hier nie(voor de overdreven dierenliefhebbers) over ' het moorden' van duiven en konijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga me begin volgende week nog rap ééntje gaan kopen.
t' is weeral eens paniek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Government.....Get Off My Back.......Damned! Echt......hoe is het mogelijk dat er nog mensen zijn die denken dat algemene maatregelen individuele accidenten kunnen voorkomen.... Zover zou het komen,dat de overheid zich nu ook eens zou gaan bemoeiene met dingen die aan je muur hangen,in je kast liggen. In plaats met zich te proberen bezig te houden met het opvolgen en bijsturen van algemene maatschappelijke stromingen. Tip : In Finland zijn er ook meer wapens dan inwoners. on-ac-cep-ta-bel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Enkel de gangsters enerzijds, en Cynicus' autoritaire overheid anderzijds. Ik zou niet graag als ongewapende burger in dié staat leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() In Zwitserland werd men trouwens verplicht een dienstwapen mee naar huis te nemen. En geen kleintje ook niet, als ik me niet vergis.
Ik weet niet of dat nu nog gedaan wordt, maar vroeger was het alleszins zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik vond het heel frappant om hier in België open & bloot allerlei wapenwinkels te zien. In NL kun je zoiets vergeten; als er al wapens worden verkocht, dan mag het niet op deze wijze. En ik vind dat maar normaal; schietwapens en mensen zijn een explosieve combinatie.
Enkel voor jagers, niet in de etalage, kan ik mee leven, zolang het op bovenstaande wijze geschied. Geen patronen mee naar huis; men mag thuis immers niet jagen! En aanschaf van een wapen met 2 weken wachttijd. Niemand kan zoveel haast hebben bij de aanschaf, dat dit niet kan worden ingevoerd. Lid van een schietclub en morgen de eerste les? Dan valt er vast wel een geweer/pistool ergens te lenen. Van de club zelf, of van één van de leden. Er is immers een wachttijd van 2 weken. Lijkt me niet meer dan eerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wapen bezitten is heus niet zó moeilijk als jij wel denkt.
Probeer het eens. Begin met een aardappelmesje. Ooit lukt het zelfs jou hoor. Citaat:
Heb je statistische gegevens waaruit uw stelling blijkt? Citaat:
En om in woede iemand te doden, volstaat een welgemikte osseklop. Zullen we preventief ieders hand afhakken?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Inderdaad nog legio Zwitsers met een gun in huis. Ook een zeer starre maatschappij trouwens, met enkel Europese allochtonen van hoog-opgeleide origine.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat meer wapens hebben ook. Altijd die wijvenwinkels!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 mei 2006 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() dat is nog altijd zo.Zwitserse mannen die in het land verblijven trekken 15 dagen per jaar op kamp, trainen als soldaat, zonder loonsverlies uiteraard, en behouden hun oorlogsgeweer in hun woning.Zonder speciale problemen denk ik, anders zouden we daar al over gehoord hebben, en was dat zeker al afgeschaft...
|
![]() |
![]() |