![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In New York opent dit najaar de eerste Amerikaanse middelbare school de deuren die exclusief is bedoeld voor homoseksuelen, lesbiennes, biseksuelen en transseksuelen. De school rekent op zo'n honderd leerlingen.
"Sommige kinderen die homo of lesbisch zijn worden op andere scholen gepest en in elkaar geslagen", zegt burgemeester Michael Bloomberg. "Zij kunnen nu onderwijs volgen zonder zich zorgen te hoeven maken." Voorzitter Mike Long van de Conservatieve Partij is tegen. "Moeten homoseksuelen ander onderwijs krijgen? Is er zoiets als homoseksuele wiskunde? Dit is verkeerd. Er is geen reden om deze kinderen anders te behandelen." De school is genoemd naar Harvey Milk, een openlijk homoseksuele politicus die in 1978 in San Francisco werd vermoord en sindsdien een martelaar is van de Amerikaanse homobeweging. Een goed initaitief? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als je holebi's gaat afschermen van de 'normale' maatschappij, benadruk je hoe 'anders' ze zijn en zullen de 'normalen' de 'anderen' nooit als 'normaal' beschouwen of behandelen.
Waarom geen aparte scholen bouwen voor zwarten of joden, of kinderen met aids,... Dit is zever. ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Enneuh... Hoe gaan ze dat controleren? Is er een "toegangsexamen"?
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar: De kinderen die naar die school gaan hebben ervoor gekozen omdat ze in andere scholen werden gepest wegens hun homoseksualiteit. Het is vergelijkbaar met sportclubs en ziekenhuizen die in Amerika zijn geopend door joden en voor joden, omdat ze in andere sportclubs en ziekenhuizen niet werden aanvaard of slecht werden behandeld. Vandaag zijn die joodse clubs en ziekenhuizen bij de grootste, meest respectabele en dikwijls meest begeerde in Amerika. Uiteraard worden ook andere mensen er aanvaard. Hetzelfde zou kunnen gebeuren met die scholen voor homo's. Als achteraf blijkt dat die scholen goed zijn, dan zouden hetero-kinderen er stilletjesaan kunnen worden ingeschreven, waardoor de homo's er niet meteen als minderheid zijn. BTW: er bestaan wel degelijk ook 'scholen voor joden en scholen voor zwarten. Maar ze aanvaarden er ook niet-joden en niet-zwarten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
- Waar ga jij naar school? - (Naam van school) - Vieze homo! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Waar ga jij naar school? - (Naam van school) - Vuile jood! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Maar dan kan je altijd zeggen, nee ik ben geen jood, ik ga daar gewoon naar school voor het goeie onderwijs. Homo zijn is iets moeilijker te ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben er niet goed ui wat de beste methode is om homoseksualiteit bespreekbaar en maatschappelijk aanvaard te maken. Meer zelfs, gewoon passend binnen het maatschappijbeeld...
Aparte scholen oprichten lijkt mij gewoon niet de beste methode, maar is die er wel? Een beschermde school behoedt je niet voor de wereld buiten die school...ik denk dat er gewoon meer moet gebeuren binnen 'gemengd' onderwijs. Ik zou niet weten welke keuze ik zou maken zouden er ook zo'n scholen zijn in België.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
-Vuile homo! -Vuile hetero! ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Probeer maar in Amerika, ik hou je niet tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De meeste homo's willen niets liever dan een normaal leven met vrienden voor wie het niet uitmaakt of ze homo of hetero zijn, en een gezonde leefomgeving, zoals alle mensen dat willen! Niet in een kunstmatig wereldje waar er enkel homo's zijn, en waar ze angstvallig van de rest worden afgeschermd... maar misschien is het ook wel de schuld van sommige intolerante hetero's dat ze met zo'n idiote initiatieven komen aandragen. BTW, die Bloomberg is die homo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Ik volg Patriot en Pink Terror in deze discussie.
Belachelijk en mensonwaardig initiatief.
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dit ook een slecht initiatief. Men haalt redenen aan als "ze werden gepest", "voelden zich niet goed" & "werden zelfs in elkaar geslagen". Dus richten we maar een school op voor deze leerlingen, die eigenlijk zelf geen problemen creëren...da's dus eigenlijk diegene straffen die benadeelt wordt door anderen.
![]() ![]() Men zou dit geld beter besteden aan het bespreekbaar maken van homosexualiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |