Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2006, 23:13   #1
waarnemer
Burgemeester

Standaard Moeilijk thema

Het thema "Vreemdelingenbeleid & Integratie" is natuurlijk niet simpel. Er zijn duidelijk mislukkingen en successen. In welke gevallen lukt het? Welke landen hebben een goede politiek? Welke aanpak is de beste? Welke nationaliteiten integreren het beste? Gelukkig zijn er wetenschappelijke studies beschikbaar.

Maar nu heb ik de indruk dat hier nog een andere benadering gebruikt wordt. Het selecteren van criminele incidenten om die politiek "nuttig" te gebruiken. Een soort slachtoffer-exploitatie?

Men ziet, voor ons bijeengezocht en gefilterd uit binnen en buitenland, criminele incidenten waarbij mensen van verschillende herkomst betrokken zijn. Mogelijk speelde hier inderdaad een racistisch element. Dat wordt hier in elk geval steeds gesuggereerd. Of in elk geval wordt er op een groepsgevoel gespeeld.

Ook duidelijk racistisch geïnspireerde incidenten worden aangehaald. Ook die worden veroorzaakt door sommigen van "beide kanten". Ook door mensen die zich door dit soort stemmingmakerij hebben laten opjagen.

Is de winnaar nu degene met de meeste incidenten? Diegene die het meeste emotie kan opwekken?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 22:09   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat we allemaal gaan verliezen, als de politieke oogkleppen in Brussel niet willen vallen. Het is overduidelijk dat het Westen en het Oosten onverzoenbaar verschillen. De winnaars zullen zij zijn, die zich op tijd in veiligheid hebben gebracht, als de boel escaleert, zoals nu dreigt te gebeuren. Dit zijn in mijn ogen: de allochtonen, die terugkeren naar hun landen en de autochtonen, die hun land terug voor hen hebben. Dan kan ieder zijn cultuur beleven zoals hij/zij het zou willen, zonder dat het tot moordpartijen leidt.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2006, 23:24   #3
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vrees dat we allemaal gaan verliezen, als de politieke oogkleppen in Brussel niet willen vallen. Het is overduidelijk dat het Westen en het Oosten onverzoenbaar verschillen. De winnaars zullen zij zijn, die zich op tijd in veiligheid hebben gebracht, als de boel escaleert, zoals nu dreigt te gebeuren. Dit zijn in mijn ogen: de allochtonen, die terugkeren naar hun landen en de autochtonen, die hun land terug voor hen hebben. Dan kan ieder zijn cultuur beleven zoals hij/zij het zou willen, zonder dat het tot moordpartijen leidt.
Merkwaardige stelling.

- Ik zie sneller een UFO landen op het gemeenteplein dan dat dit zou gebeuren. De wereld is altijd "multicultureel" geweest en zal dit steeds meer worden. In achterlijke streken vind je misschien nog weinig variatie. De belangrijkste landen kunnen gebruik maken van elementen uit vele culturen.
- Je moet hier alleen op dit subforum kijken wie er meestal de zaak aan het opjagen is. Dat is niet moeilijk na te zien en de politiekers moeten we er niet bijhalen.
- Hoe kan je zo naast de kwestie reageren. Ik had de tekst voor het laatste incident geschreven. Geschokt door het constant selecteren en opkloppen van incidenten In dit forum . Het gebruiken van slachtoffers voor politieke doeleinden. Terwijl er bijna geen enkel ernstig woord gezegd wordt over het thema waarover dit forum zou moeten gaan. Maar wel focussen op die zaken die een bepaalde sfeer kunnen oproepen terwijl andere incidenten verzwegen worden. Racistische incidenten zijn bjvoorbeeld vrij frekwent in West-Europa.

En nu heeft men zich mispakt aan één incident terwijl het al zo opgeblazen was., En dan gebeurt er nog een ander incident en men kan de mediastorm die men zelf heeft opgeroepen niet meer stoppen.

De argumentatie wordt nu plots omgedraaid. Men gaat de anderen nu net gaan verwijten wat men de hele tijd zelf doet.

En pas op als je durft op de merken wat er aan de hand is. Dat mag niet. Dan ben je de "sukkelaars" die dat organiseren en hun slachtoffers aan het "discrimineren".
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be