![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie zich in de VS verzet tegen de illegale oorlog tegen en bezetting van Irak, loopt niet alleen het risico voor gek versleten te worden maar ook om letterlijk naar de psychiatrie te worden verwezen.
Een lid van de organisatie 'World can't Wait' had in de stad Cleveland op de openbare weg een bord opgehangen met de mededeling "Bush step Down". Ze was hiermee in overtreding met een stadsreglement, werd veroordeeld wegens 'resisting arrest' en 'assaulting a police officer'. De 'misdadiger' is een 53-jarige vrouw, maar volgens de politie konden ze haar met moeite in bedwang houden ook al waren ze 20 jaar jonger, doen ze aan gewichtheffen en wegen ze 50 kilo zwaarder. Een mogelijke celstraf van drie jaar was echter niet genoeg volgens de rechtbank. Rechter Timothy McGinty liet de vrouw gedwongen opnemen in de psychiatrische afdeling voor een verblijf van onbepaalde duur. Van bij de aanvang van het proces stelde de rechter dat de vrouw wel 'mentale problemen moést hebben' en dat ze 'aan waanvoorstellingen lijdt' aangezien ze zich tegen de politiek van Bush verzet. De vrouw droeg tijdens het proces een T-shirt met de tekst "Wanted for illegal Crossing Borders: The Bush Regime". De voorzitter liet de tekst tijdens het proces voorlezen en concludeerde daaruit dat het niet anders kon dan dat de vrouw gek was. Je kan haar eigen verklaring hier lezen en zelf oordelen. Laatst gewijzigd door kaatd : 15 mei 2006 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ze moet inderdaad wel gek zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik kan maar 1 ding concluderen, lees mijn onderschrift:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U heeft er geen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ah ja, nu zie ik het wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vraag het maar eens aan de Cubanen die voor jaren gevangen zitten in één van de beste landen ter wereld... Ja, idd in Cuba... En in Noord-Korea schijnt men nog een veel betere behandeling te krijgen... En enkele jaren geleden maakte men in China van een pak studenten, die voor meer vrijheid pleitten, met tanks rode radijzen... Tja, dat sommigen het woord mensenrechten, verzet, vrijheid enz. in hun mond durven nemen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 16 mei 2006 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat me opvalt is dat je ondertussen zélf de VS in het zelfde lijstje zet met Cuba, China en Noord-Korea ... Zegt dat niet genoeg over wat er in de VS aan de hand is? Laatst gewijzigd door kaatd : 16 mei 2006 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze brak de wet ( Stadsregelment) , ze verzette zich tegen haar arrestie, ze verwondde of viel de agenten in kwestie aan.
Vooral de 2 laatste nemen ze in de VS niet licht op. Indien de dame slim was en deze borden in haar tuin of terras gezet had. Dan waren de gevolgen minimaal. Borden plaatsen op de openbare weg kan daar blijkbaar niet dus de dame overtrad de wet.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet noodzakelijk om de inhoud maar wel om het bord en het slaan van de agenten 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() @Garfield:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er gebeuren op dat vlak rare dingen de laatste tijd: als je de VS bekritiseert dan is er op dit forum altijd wel iemand die schrijft: kijk eens naar Saddam Hoessein, of kijk naar de Chinezen, of kijk naar Noord-Korea. Ik geef zondermeer toe dat de VS het in dat lijstje niet slecht doen. Maar sinds wanneer horen de VS in dat lijstje thuis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk: freedom of the press belongs to those who own one. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk toch eens ook de andere kant uit... Uw kritiek zou geloofwaardiger overkomen... Nu piekt uw haat te erg en dat valt te fel op.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() en een krant kost zoveel niet hé. Als ge geld kunt steken in een bord of een T-shirt kan je ook een discussie houden op een board of de krant . Trouwens de dame was lid van een organisatie die mss wel gulle giften van "liberals" ontvangt.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. De geloofwaardigheid van mijn kritiek komt niet voort uit wat ik wel of niet doe maar is altijd te controleren. Ik geef feiten. 3. Ik heb geen haat, ik maak me bedenkingen over sommige evoluties. Die evoluties kun je omschrijven als de Talibanisering van de wereld. En of die Talibanisering nu plaats vindt in Afghanistan, Palestina, Israel, de VS of hier, maakt daarbij niet uit. Laatst gewijzigd door kaatd : 16 mei 2006 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |