![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat ik me afvraag...
Is de Islam in overeenstemming te brengen met de democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen openbare samenleving mogelijk is". We kennen allemaal de zaak Rushdie. Is dat niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de Islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 18 mei 2006 om 15:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Neen, de enige correcte conclusie is dat moslim-extremisme niet thuishoort in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
geloof me donkie ik ken moslims die een pak minder cultureel fascistisch zijn dan gij. ik ben het wel met je eens dat dit cultureel fascisme niet te rijmen is met onze westerse posthumanistische waarden. Maar als ik daar even fanatiek in zou zijn als velen van uw Vb vriendjes dan zou ik ervoor moeten pleiten dat gij hier als allereerste wordt buitengesjot ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Neen, de enige correcte conclusie is dat moslim-extremisme niet thuishoort in onze samenleving.
------------------------------------------------ Waarbij ik verwijs naar mijn openingstekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() het moslimextremisme hoort niet thuis in onze samenleving om dezelfde reden als dat uw kleinburgerlijk extremisme er niet in thuishoort.
-------------------------------------------------- waarbij ik verwijs naar al uw intolerante postings tegen werklozen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De overgrote meerderheid moslims in ons land die op een wreedzame manier hun godsdienst beleven, bewijzen echter het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Inderdaad connect. Er is niet zoiets als 'de islam' of 'het christendom' als het door mensen gepraktiseerd wordt, enkel in theorie bestaat zo'n eenduidig beeld, en zelfs dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() donkietje klaagt aan dat de moslims onverdraagzaam zijn en alle westerlingen over een en dezelfde kam scheren
zelf scheert hij evenwel alle moslims over één kam door ze allemaal als extremisten voor te stellen mss kan donkietje zich best tot de talibanstrekking van de islam bekeren ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Degenen die "ja en "nee" antwoordden ,gelieve nog eens te lezen.
Openingspost behelst 2 vragen, waar niet 1 antwoord op gegeven kan worden. En verder, alle meningen welkom, waarvoor dank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste verwijst uw titel geenszins naar de inhoud in uw post, goddank overigens. U stelt de Islam niet in vraag. Wie zou u ook zijn om dat te doen uiteraard. Maar u stelt zich de vraag als de waarden die deze godsdienst uitdraagt wel te rijmen zijn met onze westerse waarden. Niet dat we nog zoveel westerse waarden hebben, behalve dan de gejuridiseerde. En van zodra iets gejuridiseert is, of hoe je dat ook moet zeggen in het Nederlands, verdwijnt het echt waardekarakter ervan... Maar oké, gesteld dat we wel nog echte waarden zouden hebben is het natuurlijk een interessante vraag. ![]() Probleem is, en dat is ten tweede, dat u zich dat niet afvraagt over de Islam -De Islam is namelijk gewoon een religie die net als het Christendom o.a. naastenliefde hoog in het vaandel draagt- maar wel over enkele extremisten ... Een extremist als in iemand die in extremen denkt en doet, is nooit verenigbaar met onze "westerse waarden" (zoals bij wet vastgelegd). Als het een Islamiet is of niet doet er niet eens toe. Extremisten die in het westen reeds aanwzig zijn bijvoorbeeld, belanden hier bv. ook in de gevangenis en/of worden rechten ontzegd, als teken dat ze niet te rijmen zijn met "onze cultuur "... P.S.: Volgens mij stelt de Islam u wel in vraag. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 18 mei 2006 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Toch 1 kantbemerking: ik woon in een overwegend moslimbuurt en ondervind dagdagelijke dat de fundi's racistischer staan ten opzichte van westerlingen EN geïntegreerde moslims, dan omgekeerd. M.a.w. zij zijn een gevaar voor elke goedmenende burger in onze samenleving, vandaar dat ik ze er niet zo graag in zie rondlopen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 18 mei 2006 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: