Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 18:42   #1
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard Belgie heeft een oorlog nodig

Dat is de conclusie die ik uit de laatste feiten haal.
Een dikkenek van een De Klucht BESCHULDIGD 1.000.000 mensen van Moord op 3 mensen.

De huidige regering is de pedalen kwijt en weet niet meer wat te doen.
De Walen profiteren ondertussen gerust verder van de geldpot hier in Vlaanderen.

MAW, ofwel moeten er NU verkiezingen komen en splitst men Belgie,
ofwel zal heel deze situatie ontaarden in een burgeroorlog tss de autochtonen en de allochtonen samen met hun linkse Stalin-vriendjes.

Wie er zal winnen is moeilijk te zeggen, maar wat wel vaststaat, is dat het nieuwe Vlaanderen of Belgie heel veel moeite zal hebben om terug te staan waar het stond voor de komende oorlog.

Ik hoop eerlijk gezegd op nieuwe verkiezingen, zodat duidelijk wordt dat het VB de grootste partij blijft, en dat die meer dan 1mio kiezers GEEN RACISTEN ZIJN...
Oeteke is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:47   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Niet oproepen tot geweld.

mvg,
Arnold.
Bhairav is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:52   #3
Bolter
Gouverneur

Standaard

We beginnen weer met modder te gooien zonder een fatsoenlijke oplossing te zoeken..

De politiek is een weerspiegeling van het volk zeker ..
Of toch niet ???
Bolter is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:54   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
We beginnen weer met modder te gooien zonder een fatsoenlijke oplossing te zoeken..

De politiek is een weerspiegeling van het volk zeker ..
Of toch niet ???
Wie weet dringt die fatsoenlijk oplossing door tot de overheid.
Bhairav is offline  
Oud 20 mei 2006, 19:01   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
Een dikkenek van een De Klucht BESCHULDIGD 1.000.000 mensen van Moord op 3 mensen.
Uit die conclusie kan ik ook vaststellen dat uw verstand niet echt goed werkt.

Citaat:
De Walen profiteren ondertussen gerust verder van de geldpot hier in Vlaanderen.
Wie heeft het hen gewoon gemaakt?

Citaat:
ofwel zal heel deze situatie ontaarden in een burgeroorlog tss de autochtonen en de allochtonen samen met hun linkse Stalin-vriendjes.
Zéér verstandig standpunt. Mag ik samen met U, de grote volksheld, op de foto?
/sarcasme

Citaat:
Wie er zal winnen is moeilijk te zeggen, maar wat wel vaststaat, is dat het nieuwe Vlaanderen of Belgie heel veel moeite zal hebben om terug te staan waar het stond voor de komende oorlog.
Er komt geen oorlog. In deze dagen van supersnelle communicatie is een oorlog volkomen overbodig. Wat wel nodig is, is dat mensen de mogelijkheden die onder andere het internet biedt op gebied van communicatie efficient beginnen te gebruiken.

Wat dacht u van een soort wikipedia waarin de Belgische politiek volledig factueel beschreven wordt? Alle beslissingen van de laatste 6 decenia in bekeken worden, alle wetten uitgelegd worden....

Citaat:
Ik hoop eerlijk gezegd op nieuwe verkiezingen, zodat duidelijk wordt dat het VB de grootste partij blijft, en dat die meer dan 1mio kiezers GEEN RACISTEN ZIJN...
Met het laatste ben'k het eens (dat 1m kiezers geen racisten zijn)
Amon_Re is offline  
Oud 20 mei 2006, 19:43   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

rustig maar, het komt wel weer goed met je.
Mitgard is offline  
Oud 20 mei 2006, 20:13   #7
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Tom Lanoye roept vandaag in HLN toch al op voor een revolte van de gematigden in het land; goed zo Tom, proberen te redden wat er nog te redden valt voor links zeker
Oud 20 mei 2006, 22:09   #8
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Duidelijk genoeg OENeke ?
ZE gaan nog kronkelen om te zeggen dat dat geen racisme maar vijemeningsuiting is.
driewerf is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:49   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
rustig maar, het komt wel weer goed met je.
Er zijn er hier precies meer die de pedalen verliezen.
Hans1 is offline  
Oud 21 mei 2006, 10:35   #10
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:

Nooit van mijn leven. We hebben al 2 oorlogen gehad in de vorige eeuw.
Blijkbaar zijn sommigen toch niet in staat daar iets uit te leren.
DenMathias is offline  
Oud 21 mei 2006, 10:51   #11
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Tom Lanoye roept vandaag in HLN toch al op voor een revolte van de gematigden in het land; goed zo Tom, proberen te redden wat er nog te redden valt voor links zeker
En dat vanwege iemand die met een antisemiet zoals René Los in bed ligt!

Laatst gewijzigd door sodoirt : 21 mei 2006 om 10:51.
sodoirt is offline  
Oud 21 mei 2006, 10:51   #12
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Nooit van mijn leven. We hebben al 2 oorlogen gehad in de vorige eeuw.
Blijkbaar zijn sommigen toch niet in staat daar iets uit te leren.
Technisch gezien was dat vorige eeuw
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:27   #13
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

..
oei wat schrijf jij nu ?
simplistisch conclusie trekken uit wat je gehoord hebt en dit dan aanzien als de waarheid ?
neem eens een beetje afstand van jezelf en wees bewust dat met vooringenomenheid naar iets luistert of iets leest

als je je eigen conclusies aanziet als de waarheid dan getuigt dit van een opgeblazen ego, vaak voorkomend bij mensen die een minderwaardigheidsgevoel hebben
Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:35   #14
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:

...
de regering de pedalen kwijt ? walen profiteren van de geldpot ?
simplistisch redenring om tot dergelijke conclusies te komen.
Dat het vermoedelijk gebaseerd is op simplistisch gedachtengang komt op de voorgrond met datgene je erna schijft.

in jouw beleving zijn er maar twee oplossingen verkiezingen of oorlog.
indien je niet verder geraakt dan deze twee mogelijkheden dan lijkt het toch alsof je het moeilijk hebt om in deze complexe wereld recht te blijven staan. Dit verklaart waarom je aangetrokken voelt tot het ideeëngoed van VB. Zij spelen in op de angsten van mensen, ze zijn slim en hebben enkele boeken gelezen over de menselijke psychologie en mogelijks Fromm gelezen. Ze snappen dat de mensen die geen vat meer hebben op hun eigen leven zich richten naar een simpele manier van verklaringen geven en oplossingen. Mensen die moeilijkheden om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen moeten lopen achter diegene die stevigheid bieden, los of datgene waarvoor ze staan goed of slecht is. Het basisgevoel van beschermd te worden is voldaan
Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:47   #15
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
dit is toch wel een hele kromme redenering
wat is het verband tussen verkiezingen en verband met feit dat 1 miljoen mensen dan geen racisten zijn ?
de macht van het getal gaat niet op, we hebben in de geschiedenis dit nog eens meegemaakt. Of wil je beweren dat Hitler en de nazi's minder fascisten zijn geweest omdat er zoveel duitsers erop hebben gestemd ?

zijn VB stemmers de dommerikken van onze maatschappij ?
indien ja, dan kan je veronderstellen dat deze mensen niet allemaal racisten zijn, ze laten zich misleiden door het valse beeld ( doch heel verleidelijk en geruststellend) dat VB brengt en zijn blij met het feit dat er een oplossing is voor die dingen waar ze zelf geen oplossingen voor zien
indien neen, dan kan je enkel de conclusie trekken dat ze heel bewust weten waar het VB staat en moeten dan ook durven de verantwoordelijkheid op zich nemen en zeggen dat ze racistisch zijn.

racisme zit in ieder van ons, het is een reactie op het feit dat we ons onveilig voelen en hierop reageren door middel van alles dat " vreemd " is als bedreigend te bestempelen. Verstandige mensen werken aan hun innerlijk onveilig voelen en kijken naar zichzelf en stellen de vraag wat maakt dat ze een dergelijk gevoel hebben, luisteren naar het innerlijk onmachtig voelen over sommige situaties.
Simpele mensen die blijven bij hun basisgevoel, zijn niet kritisch over dit gevoel en kijken niet naar hun eigen aandeel in dit gevoel en blijven dus bij hun gevoel dat alles wat vreemd is, bedreigend is. Dit is profiel van VB stemmer

Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:53   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerlijk is eerlijk. Dit heeft hij uitdrukkelijk NIET gezegd.

De Gucht zei dat hij de kiezers van het Vlaams Belang mede-verantwoordelijk houdt voor het racistisch klimaat in onze samenleving.

Maar hij heeft er wel uitdrukkelijk bij toegevoegd dat hij de kiezers van het Vlaams Belang daarom nog niet verantwoordelijk acht van de moorden in Antwerpen.

Wat uiteraard niet belet dat hij naar mijn mening fout is met zijn eerste stelling.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 mei 2006 om 11:54.
Antoon is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:36   #17
Amrod
Burger

Amrod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
wat is het verband tussen verkiezingen en verband met feit dat 1 miljoen mensen dan geen racisten zijn ?de macht van het getal gaat niet op, we hebben in de geschiedenis dit nog eens meegemaakt. Of wil je beweren dat Hitler en de nazi's minder fascisten zijn geweest omdat er zoveel duitsers erop hebben gestemd
Daar gaan we weer ... De tijd van Hitler en zijn moordernaars ligt reeds 60-70 jaar achter ons, hou toch eens op met altijd terug te verwijzen naar het verleden. Waar het om gaat is het heden en Hitler, nazi's en blabla heeft niets met het Vlaams Belang te maken, geen kat die nog in die
verzinseltjes gelooft.
De macht van het getal gaat niet op? welja...laten we aannemen dat dat zo is, laten we aannemen dat die 1 miljoen kiezers gewoon het domme kiesvee zijn waar u ze voor aanziet, dat ofwel racistisch, ofwel gebrainwasht is.
Het is blijkbaar niet mogelijk om sommige mensen te overtuigen van het feit dat deze kiezers helemaal niet dom zijn en ook niet racistisch. Goed...overtuig mij dan maar eens waarom ze WEL racistisch zouden zijn.

Citaat:
zijn VB stemmers de dommerikken van onze maatschappij ?indien ja, dan kan je veronderstellen dat deze mensen niet allemaal racisten zijn, ze laten zich misleiden door het valse beeld ( doch heel verleidelijk en geruststellend) dat VB brengt en zijn blij met het feit dat er een oplossing is voor die dingen waar ze zelf geen oplossingen voor zien
Vals beeld? brengt het VB dan een vals beeld? Ok, elke politieke partij voert wel propaganda maar misleiden en bedriegen, dat laten we wel aan Guynokkio en de zijnen over.
Het VB kan niet alle problemen oplossen....NIEMAND kan alle problemen oplossen, maar het VB kan heel wat doen om de samenleving terug in goede banen te leiden : een harde aanpak van de criminaliteit (zowel door autochtonen als allochtonen) zal al heel wat verbetering brengen. Of bent u daartegen? Een Vlaamse onafhankelijkheid (uiteindelijk komt die er wel) lost niet alle problemen op, maar we zullen ons eigen beleid kunnen uitstippelen, op maat voor Vlaanderen en wat kan daar op tegen zijn? Vrije meningsuiting voor iedereen, bindende referenda, allemaal dingen waar het VB voor staat, daar kan toch niemand die zich enigzins democratisch noemt op tegen zijn? Ik kan nog lang door blijven gaan maar je moet begrijpen dat het VB heel wat goeie programmapunten heeft.

Citaat:
indien neen, dan kan je enkel de conclusie trekken dat ze heel bewust weten waar het VB staat en moeten dan ook durven de verantwoordelijkheid op zich nemen en zeggen dat ze racistisch zijn.
Aha, dus als je bewust op het VB stemt ben automatisch je racist? Welja...geen argumenten nodig, voor jou is het al een vaststaand feit

Citaat:
racisme zit in ieder van ons
Ik stem overtuigd voor het VB en ik spreek jou stelling tegen. Aangezien ik geen racist ben kan het niet in IEDER van ons zitten.
Voor alle zekerheid : "Racisme gaat ervan uit dat mensen die op grond van ‘ras’, huidskleur, nationale of etnische afstamming bij bepaalde ‘andere’ groepen behoren (of ertoe gerekend worden) minder waard zijn dan de mensen van de eigen groep" (http://www.lbr.nl/?node=3670)

Ik ben geen racist, want ik heb niets tegen mensen van een ander 'ras' of met een andere huidskleur, nationaliteit of etnische afstamming en beschouw geen enkele medemens als minderwaardig. En toch stem ik bewust VB, dat moet wel moeilijk te rijmen vallen met jou minachting en vooroordelen tov de kiezers van het VB.

Citaat:
het is een reactie op het feit dat we ons onveilig voelen en hierop reageren door middel van alles dat " vreemd " is als bedreigend te bestempelen.
Met psychologische theorietjes kom je er niet mijn beste. Mensen zijn niet zo gemakkelijk te analyseren en in hokjes te plaatsen. Al jaren buigen de "deskundigen" het hoofd over de vraag waarom het VB toch steeds maar blijft groeien, maar ze weten het nog steeds niet 8)

Citaat:
Verstandige mensen werken aan hun innerlijk onveilig voelen en kijken naar zichzelf en stellen de vraag wat maakt dat ze een dergelijk gevoel hebben, luisteren naar het innerlijk onmachtig voelen over sommige situaties.
Ok, en wat doen die "verstandige mensen" van jou dan nadat ze geluisterd hebben naar hun 'innerlijk onmachtig voelen'? Want om eerlijk te zijn heb ik me die vraag gesteld hoor. Ik heb tegen mezelf gezegd : 'waarom voel ik me onveilig, onmachtig,...' en dat heeft me doen besluiten om te stemmen op het VB, want ik voel me onmachtig als ik zie dat de misdaad niet (voldoende) bestraft wordt, als ik zie dat jonge (vaak allochtone, dat valt niet te ontkennen) criminelen opgepakt worden voor allerhande feiten en daags later even arrogant weer in hun BMW rondcruisen. Om maar even een paar voorbeeldjes te geven.

Iedereen zal wel zijn redenen hebben om zich onveilig of onmachtig te voelen, en als 1 miljoen mensen (nu al heel wat meer ) menen dat het VB de oplossing kan bieden, of alleszins de situatie kan verbeteren, dan is dat hun keuze. En ik denk niet dat al die mensen er blij mee zijn om als dom, racistissch, simplistisch,... bestempeld te worden door mensen die het beter menen te weten. Respect voor de medemens weet je wel? ook al heeft hij dan een andere politieke voorkeur. Live with it

Citaat:
Simpele mensen die blijven bij hun basisgevoel, zijn niet kritisch over dit gevoel en kijken niet naar hun eigen aandeel in dit gevoel en blijven dus bij hun gevoel dat alles wat vreemd is, bedreigend is. Dit is profiel van VB stemmer.
Van alle bullshit die je hebt neergepend, slaat dit wel alles. Enerzijds hebben we dus zoals hierboven beschreven de "verstandige mensen" die "werken aan hun innerlijk onveilig voelen" en meer van dat gelul. En anderzijds zijn er de simpele mensen, die niet in staat zijn om kritisch te denken en schrik hebben van alles wat vreemd is. De bange blanke man zeg maar. Het gedroomde profiel van de VB-stemmer, maar dan volgens de linkse salonsocialist....

Ik zou voorstellen dat je eens buiten komt, kwestie van al je theorieën even opzij te schuiven. Dan zie je misschien dat de wereld anders draait dan je wel zou willen en dat het allemaal niet zo simpel is als je het allemaal voorstelt.

Wees maar zeker, de VB-kiezer is geen racist....hij is eerder een realist.8)

- Thornton Wilder
Amrod is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:55   #18
Don Quichote
Banneling

Standaard

Eerst was de VB stemmer een ongeschoolde.
Dan een bange.
Nu een medeverantwoordelijke voor racistische moorden.

Mooi door politiek en media in het negatieve daglicht gesteld.
En toch stijgend succes.

Ik, ongeschoolde, bange , van moord-medeverantwoordelijke
kiezer gaat VB stemmen.
Voor altijd, niets aan te doen.
De opkomstplicht streeft naar kiezers die niet beter weten.

Dat heet in Belgie democratie.

Geen speld tussen te krijgen.
Don Quichote is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:59   #19
Oeteke
Banneling

Standaard

x

Laatst gewijzigd door Oeteke : 21 mei 2006 om 16:03.
Oeteke is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:59   #20
Oeteke
Banneling

Standaard

Citaat:

de regering de pedalen kwijt ? walen profiteren van de geldpot ?
simplistisch redenring om tot dergelijke conclusies te komen.
Dat het vermoedelijk gebaseerd is op simplistisch gedachtengang komt op de voorgrond met datgene je erna schijft.

in jouw beleving zijn er maar twee oplossingen verkiezingen of oorlog.
indien je niet verder geraakt dan deze twee mogelijkheden dan lijkt het toch alsof je het moeilijk hebt om in deze complexe wereld recht te blijven staan. Dit verklaart waarom je aangetrokken voelt tot het ideeëngoed van VB. Zij spelen in op de angsten van mensen, ze zijn slim en hebben enkele boeken gelezen over de menselijke psychologie en mogelijks Fromm gelezen. Ze snappen dat de mensen die geen vat meer hebben op hun eigen leven zich richten naar een simpele manier van verklaringen geven en oplossingen. Mensen die moeilijkheden om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen moeten lopen achter diegene die stevigheid bieden, los of datgene waarvoor ze staan goed of slecht is. Het basisgevoel van beschermd te worden is voldaan

DOOR NET NIET SIMPLISTISCHE TE REDENEREN BLIJVEN WE IN DEZE VICIEUZE CIRKEL.
Het wordt eens tijd dat de man van de straat, de man die al het vuile werk opknapt voor die zgz intellectuele universitairen of hooggeschoolde mensen op tafel kloppen.
De gewone werkmens is zgz te dom.
Mensen die verder studeren zouden dat beter niet doen, want zo geraak je de feeling met de meerderheid van de burgers in dit land kwijt.

Laat een arbeider of bediende eens minister worden.
Wedden dat veel problemen sneller zullen opgelost zijn.
Daarvoor moet ge nie naart school geweest zijn.
BHV was allang gesplitst mocht een normaal iemand dit behandeld hebben, maar nee, tware weer allemaal dikkenekken die tot hun 30ste naar school zijn geweest, maar die de zin voor realiteit kwijt zijn.

Er zijn 2 groepen mensen:
de normale en de hooggeschoolden.
Die 2de wil enkel hun eigen zakken vullen terwijl die eerste steeds meer en meer wordt gepluimd door de politici & de 2de groep.

En zo krijg je dan die meer dan 1.000.000 kiezers...

Laatst gewijzigd door Oeteke : 21 mei 2006 om 16:03.
Oeteke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be