Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 20:26   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Racisme versus realisme

Ik denk dat we eens grondig hierover moeten nadenken.

Is protest tegen de islamisatie van Europa een vorm van racisme?

In mijn ogen niet. Als je gewoon realistisch protesteert tegen de manier waarop bepaalde "verrijkingen" zich hier manifesteren, ben je in mijn ogen eerder realist dan racist.

Ben je fout dat je tegen barbaarse praktijken als steniging en eremoorden bent? Ben je fout als je tegen genitale verminkingen en onderdrukking van vrouwen bent?

Helaas wil onze overheid ons doen uitschijnen van wel. Helaas wil men ons een racismegevoel aankweken, zodat barbaarse exoten hier hun gang kunnen gaan.

Anderzijds vind ik dat onze tolerantie grenzen moet kennen. In mijn ogen mogen we bv geen genade kennen voor lafbekken die de problemen in hun land niet aanpakken, maar ze wel op een ander gaan veroorzaken, door er de crimineel uit te gaan hangen, of door een regering onder druk te zetten door wat te gaan hongerstaken.

Voor hongerstakers heb ik helemaal geen respect. Het zijn in mijn ogen lage parasieten, die dezelfde laffe trukken gebruiken als de overheden waar ze van gaan lopen zijn. Als ze sterven van de honger, is dat hun eigen keuze en schuld. Niemand dwong ze om naar hier te komen.

Willen ze van kranen springen. Mij niet gelaten. Opgeruimd staat netjes. Ik zit er niets mee in dat ze mijn belastinggeld gebruiken om ze te begraven of om ze terug te sturen, maar niet om ze hier te houden.

Om het forumreglement te respecteren, zal ik niet schrijven, wat er in mijn ogen met die kerken mag gebeuren, alleen kan ik zeggen dat een bepaald deel vluchtelingen met hun benzine in mijn ogen al in de juiste richting zaten.

Persoonlijk walg ik ook van onze regering en zou ik ook graag dingen anders zien. Alleen ga ik niet lopen, want op een ander kan ik het probleem hier niet oplossen.

Nu, ik laat me geen schulgevoel aanpraten door onze wetten en weet wel beter.

Wordt het geen hoogtijd dat realisme het gaat overnemen van deze gemaakte verdraagzaamheid, die als commercieel product zelfs in de kelen van onze kinderen geduwd worden?

Nee, ik geef eerlijk toe dat ik in deze tijd geen kinderen wil, gezien men er toch hersenloze systeemslaven tegen je gebruikt kunnen worden. Men kan ze niet meer opvoeden met respect voor eigen cultuur en eigen bloed, maar moet hen een ander gaan opdringen.

Wel, ik heb er het land aan. Nee, ik heb niets tegen vreemde culturen en vind ze erg boeiend, maar op een ander. Ik zie hier geen verrijking om me heen, maar een leegloop, angst en frustratie bij de autochtonen.

Laten we Allah of laten we mensen met verstand dit land regeren?
Oud 28 juli 2008, 20:31   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen niet. Als je gewoon realistisch protesteert tegen de manier waarop bepaalde "verrijkingen" zich hier manifesteren, ben je in mijn ogen eerder realist dan racist.
Dat is natuurlijk een absurde reden; betogen tegen de islam is niet racistisch want de islam is geen ras. Dat is de enige reden - tenzij we mee gaan in het veranderen van woorden?

Citaat:
Ben je fout dat je tegen barbaarse praktijken als steniging en eremoorden bent? Ben je fout als je tegen genitale verminkingen en onderdrukking van vrouwen bent?
Natuurlijk niet - maar dat is niet echt de typische moslim in België en a fortiori Europe, denk ik.

Citaat:
Helaas wil onze overheid ons doen uitschijnen van wel. Helaas wil men ons een racismegevoel aankweken, zodat barbaarse exoten hier hun gang kunnen gaan.
Ik ben geen fan van de overheid, maar ik vind sommige hier - deze post inclusief - nog altijd eens goed zeiken om allerlei redenen die op 1 grote hoop worden gegooid, zonder enige vorm van nuance.

Etc. Topic 12000 van hetzelfde.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:43   #3
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de manier waarop autochtoonse bevolkingen worden behandeld door hun eigen overheden is racistisch.
Hoeveel problemen met allochtoonse jongeren en problemen met de daarmee gepaarde criminaliteit moeten er nog komen vooraleer men dit knuffelbeleid stopt? Hoeveel zinloos geweld moet er nog bijkomen eer vooral buitenlandse jongeren keihard worden aangepakt voor hun misdaden?
Wanneer gaan we eindelijk terug de doodstraf invoeren voor moord en verkrachting?

Citaat:
Men denkt dat deze praktijken enkel in de arme landen voorkomt maar niets is minder waar ook in onze gezellig landje en in europa worden deze praktijken toegepast welliswaar verdoken maar ze zijn er wel. het is zeker niet een ver van mijn bed gebeuren.
Maar ja als je voor moord of verkrachting na een paar jaar al vrijkomt of soms nooit moet zitten in de cel wat zouden zulke beulen van barbaarse praktijken dan ooit gestraft worden hier?

Citaat:
zoals ik al zei, de westerse overheden zijn racistisch tegen hun eigen bevolking maar ja, wat zijn politici? juist rijken mensen die leven in een zorgeloos en perfect rijk leventje. zij zien niet de problemen bij de gewone bevolking en het staat toch zo mooi om pro allochtoon te zijn want anders ben je net zoals die van het vlaams belang neo nazi en dat is het probleem in het westen en vooral europa, de nasleep van Hitler en zijn nazi's en de schrik om opnieuw dit mee te maken maar wat men niet beseft is dat men alle puzzelblokjes netjes bij elkaar aan het brengen om een burgeroorlog te krijgen waar ex joegoslavie niks bij was en dit in heel europa.
spijtig voor ons kweken al die allochtonen dan ook nog eens als konijnen

Citaat:
Anderzijds vind ik dat onze tolerantie grenzen moet kennen. In mijn ogen mogen we bv geen genade kennen voor lafbekken die de problemen in hun land niet aanpakken, maar ze wel op een ander gaan veroorzaken, door er de crimineel uit te gaan hangen, of door een regering onder druk te zetten door wat te gaan hongerstaken.
geen toegevingen aan dat soort crapuul

Citaat:
Voor hongerstakers heb ik helemaal geen respect. Het zijn in mijn ogen lage parasieten, die dezelfde laffe trukken gebruiken als de overheden waar ze van gaan lopen zijn. Als ze sterven van de honger, is dat hun eigen keuze en schuld. Niemand dwong ze om naar hier te komen.

Willen ze van kranen springen. Mij niet gelaten. Opgeruimd staat netjes. Ik zit er niets mee in dat ze mijn belastinggeld gebruiken om ze te begraven of om ze terug te sturen, maar niet om ze hier te houden.
inderdaad, wie zich wil uithongeren geen probleem doe maar, wie van de kraan wil springen doe maar. enkel zo kun je deze praktijken doen stoppen want toegeven en binnenkort is elke bouwwerf of kerk in vlaanderen bezet

Citaat:
Om het forumreglement te respecteren, zal ik niet schrijven, wat er in mijn ogen met die kerken mag gebeuren, alleen kan ik zeggen dat een bepaald deel vluchtelingen met hun benzine in mijn ogen al in de juiste richting zaten.
bedoel je mss dat ze die kerken gerust in de fik mogen steken? ik geef toe dat ik ook frustraties heb over het gevoerde beleid maar mensen vermoorden neen dat is zeker niks voor mij. maar als deze mensen andere mensen onderdrukken, mishandelen , verkrachten of vermoorden dan ben ik zeker de eerste die de trekker wil overhalen

we moeten een realistisch duidelijk beleid voeren en we kunnen niet iedere arme in de wereld een huisje en tuintje geven met een leuke job.
ik zal u zeggen wat we moeten doen.
De VN omvormen tot een machtige organisatie met een groot militaire kracht en elk land dat ingaat tegen bepaalde mensenrechten (slavernij, genocides enz.) dat moeten we gewoon bezetten

Citaat:
Persoonlijk walg ik ook van onze regering en zou ik ook graag dingen anders zien. Alleen ga ik niet lopen, want op een ander kan ik het probleem hier niet oplossen.
wie walgt er niet van een regering die ontslag neemt en dan gewoon verder doet alsof hun neus bloed

Citaat:
onze wetten zijn geliefd bij criminelen dat is een feit

Citaat:
Wordt het geen hoogtijd dat realisme het gaat overnemen van deze gemaakte verdraagzaamheid, die als commercieel product zelfs in de kelen van onze kinderen geduwd worden?
nogmaals de gevoerde propaganda van verdraagzaamheid staat haaks op de realiteit en ook kinderen voelen en horen en zien dit.
het enige waar die propaganda toe leid is net het omgekeerde meer frustraties bij de gewone autochtoonse en allochtoonse bevolking en dus ook minder verdraagzaamheid.
want ook bij de allochtoonse bevolking zijn er een pak (die nota bene niet durven vrijuit spreken) die een strenger justitiebeleid willen en zware straffen voor criminelen. want geen enkele moeder (buiten een paar uitzondering) wil haar kind niet verliezen door criminele activiteiten en bendevorming

Citaat:
Nee, ik geef eerlijk toe dat ik in deze tijd geen kinderen wil, gezien men er toch hersenloze systeemslaven tegen je gebruikt kunnen worden. Men kan ze niet meer opvoeden met respect voor eigen cultuur en eigen bloed, maar moet hen een ander gaan opdringen.
de toekomst voor onze kinderen ziet er niet meer zo rooskleurig uit. enkel met een goed diploma en of talent en een goede financiele start dankzij sparen leid tot een gelukkige toekomst, helaas is dit nog maar voor weinige gewone mensen en dus kinderen weggelegd en meer armoede of zwakke economie in een multicultureel land waar criminaliteit vrijuit gaat leid onherroepelijk tot frustraties, onverdraagzaamheid, spanningen tussen bevolkingsgroepen, racisme, haat en uiteindelijk agressie en geweld

Citaat:
Wel, ik heb er het land aan. Nee, ik heb niets tegen vreemde culturen en vind ze erg boeiend, maar op een ander. Ik zie hier geen verrijking om me heen, maar een leegloop, angst en frustratie bij de autochtonen.
Van de vele duizenden asielzoekers zijn er maar weinige die naar hier komen uit schrik voor hun leven, de meerderheid zijn gewoon gelukszoeker, luierikken, criminelen enzovoorts.

Je moet je de volgende vraag stellen, wanneer zou jij belgie verlaten ?

ikzelf zou belgie niet kunnen verlaten voor een wilde gok in een ver land

Citaat:
Allah, Jezus, god het zijn allemaal menselijke illusies gemaakt door mensen die enkel andere willen onderdrukken of andere volkeren willen uitmoorden en hiervoor een geldige reden moesten hebben.
Zelfs nu moorden we in naam van onze religie dus alle religies zijn in mijn ogen verderfelijk van aard
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:07   #4
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Wel AdrianHealy, moet ik je in contact brengen met enkele allochtone meisjes die in elkaar geklopt, verkracht en met de dood bedreigd werden omdat ze verliefd werden op een blanke, autochtone belg, en ze hun hart volgden ipv de islamwetten van hun familie?

Moet je de lidtekens en brandwonden met je eigen ogen zien eer je het gelooft?

Kan geregeld worden hoor...

De islam is een barbaarse, middeleeuwse, achterlijke godsdienst die ontwikkeld werd door 1 man, Mohammed, een middeleeuwse krijgsheer en moordenaar, die kinderverkrachting goedpraatte door het op te nemen in zijn 'door god gedicteerde boek'
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:07   #5
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik denk dat we eens grondig hierover moeten nadenken.

Ze heeft weer een breekijzer gevonden om haar racisme te forceren. Het heet nu 'realisme'.
Boadicea, je maakt mij niets wijs. Mensen laten zich kennen aan hun intenties, en doorheen al wat ik van jou al ben tegengekomen op dit forum staat één ding als een paal boven water: jij wil, en zal racisme doordrukken. Als het niet lukt door je slachtofferschap als verkrachte vrouw uit te spelen, dan vind je wel 1000 andere smoezen. Dat ze even goedkoop zijn, dat deert je niet. Als je je negatieve energie maar kwijt kan ten koste van onschuldige mensen die je voor dat reden gewetenloos effe criminaliseert.

Heb je je de vraag al eens gesteld wat jij ervan zou vinden, indien met hetzelfde met jou zou doen? Die vraag ga je heel waarschijnlijk liefst van al zo ver mogelijk uit de weg.

Ik zie ook niet wat je probleem is met de teloorgang van je 'eigen cultuur'. Behalve dat het kwaad altijd in de andere ligt, spreid je hier niet veel cultuur ten toon. Je hebt gelijk als je geen kinderen wil. Ze zouden aan jou niet veel moeder hebben.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:11   #6
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Linda, jij gelooft nog in sprookjes zeker???

Voor een moslim is liegen tegen een ongelovige gewettigd door de Koran, het is zelfs een nobele daad voor de islam volgens de Koran...
Oud 29 juli 2008, 09:21   #7
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht

Voor een moslim is liegen tegen een ongelovige gewettigd door de Koran, het is zelfs een nobele daad voor de islam volgens de Koran...
Darksoul, je zal je naam wel niet gestolen hebben, zeker. Sorry, ik heb geen dark soul, en ik heb wel eens wat boekjes over psychologie open gehad. Je kan proberen om me vanalles wijs te maken, maar veel succes kan ik je niet garanderen.
Oud 29 juli 2008, 09:22   #8
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Ze heeft weer een breekijzer gevonden om haar racisme te forceren. Het heet nu 'realisme'.
Boadicea, je maakt mij niets wijs. Mensen laten zich kennen aan hun intenties, en doorheen al wat ik van jou al ben tegengekomen op dit forum staat één ding als een paal boven water: jij wil, en zal racisme doordrukken. Als het niet lukt door je slachtofferschap als verkrachte vrouw uit te spelen, dan vind je wel 1000 andere smoezen. Dat ze even goedkoop zijn, dat deert je niet. Als je je negatieve energie maar kwijt kan ten koste van onschuldige mensen die je voor dat reden gewetenloos effe criminaliseert.

Heb je je de vraag al eens gesteld wat jij ervan zou vinden, indien met hetzelfde met jou zou doen? Die vraag ga je heel waarschijnlijk liefst van al zo ver mogelijk uit de weg.

Ik zie ook niet wat je probleem is met de teloorgang van je 'eigen cultuur'. Behalve dat het kwaad altijd in de andere ligt, spreid je hier niet veel cultuur ten toon. Je hebt gelijk als je geen kinderen wil. Ze zouden aan jou niet veel moeder hebben.
Ik criminaliseer geen mensen. Ze doen het zelf door illegaal, dus op onwettige wijze in het land binnen te komen.
Dus: onschuldig zijn ze niet. Onschuldig zijn de mensen van wie ze de sociale zekerheid afpikken. De oude van dagen, die hun rust wel verdiend hebben en aan wiens pot ze gaan knabbelen met hun domme acties.

Wel, ik hoop dat ze zo snel mogelijk van die kranen naar beneden donderen, dan zijn we er vanaf. Die wezens zijn hier niet welkom voor mij en voor vele anderen. We moeten grenzen trekken uit zelfbehoud.
Oud 29 juli 2008, 09:23   #9
Boadicea

Standaard

Citaat:
Darksoul, je zal je naam wel niet gestolen hebben, zeker. Sorry, ik heb geen dark soul, en ik heb wel eens wat boekjes over psychologie open gehad. Je kan proberen om me vanalles wijs te maken, maar veel succes kan ik je niet garanderen.
*knip*

Laatst gewijzigd door Starfire : 29 juli 2008 om 11:56.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:26   #10
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht

Linda is een bekeerlinge, m.a.w. het soort dat men absoluut geen respect mag geven. Verraders moeten we niet.
Oud 29 juli 2008, 09:27   #11
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Nop deze naam heb ik niet gestolen, deze is mij gegroeid...

kom eens met me mee, en duik eens in de onderste lagen van de bevolking...
je ogen zullen opengaan van verbazing hoeveel racisme gespuid wordt door allochtonen...
zinnen als "Vuile Belg, binnen 10 jaar zijn wij hier in de meerderheid en dan zal je nog eens wat zien..." en "De Islam aanvaarden of je onderwerpen en onze slaaf worden, dat zal zijn wat jullie rest." komen heus niet uit de mond van de autochtone belg hoor...
Ook niet uit de mond van niet moslim allochtonen...
Oud 29 juli 2008, 09:43   #12
Plantival
Banneling

Standaard

Als socialist onderken ik wel degelijk de problemen met de allochtonen.

Ik woon in Brussel en het is absoluut geen pretje om hier tussen de allochtonen te wonen.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:51   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Linda is een bekeerlinge, m.a.w. het soort dat men absoluut geen respect mag geven. Verraders moeten we niet.
Moet die dan niet met een centuurke aan naar Irak of India ?

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 29 juli 2008 om 09:52.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:54   #14
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee nog eentje die geindoctrineerd is door het veschonen na de zelfbevuiling hé
Oud 29 juli 2008, 09:55   #15
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Als socialist onderken ik wel degelijk de problemen met de allochtonen.

Ik woon in Brussel en het is absoluut geen pretje om hier tussen de allochtonen te wonen.
U weet niet wat u hier gezegd heeft want dit past niet in het kraam van de kaviaarsocialisten.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:57   #16
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
U weet niet wat u hier gezegd heeft want dit past niet in het kraam van de kaviaarsocialisten.
Voor Planti is elke allochtoon wel een concurrent in z'n ogen hé... minder stempelgeld enzo als er meer zijn
Oud 29 juli 2008, 10:46   #17
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard ben je niet fout. Gaan we open deuren instampen?
Citaat:
In mijn ogen mogen we bv geen genade kennen voor lafbekken die de problemen in hun land niet aanpakken, maar ze wel op een ander gaan veroorzaken, door er de crimineel uit te gaan hangen, of door een regering onder druk te zetten door wat te gaan hongerstaken.
Hier begon ik een ongemakkelijk gevoel te krijgen.
Citaat:
Hier begonnen mijn tenen te krullen.
Citaat:
Hier begon ik braakneigingen te krijgen.
Citaat:
Hier ben ik definitief gestopt met lezen. In ranzige cafépraat ben ik namelijk niet geïnteresseerd.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 juli 2008 om 11:06.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:50   #18
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Besyte Esperanza,

In de café's kunnen de politici wel leren wat en waar het fout gaat...
maar ja, die ivoren toren is gemakkelijker en luxueuzer hé...
Oud 29 juli 2008, 11:00   #19
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik hoop dat ze zo snel mogelijk van die kranen naar beneden donderen, dan zijn we er vanaf.
Hier ben ik wanhopig op zoek gegaan naar een vomeerteiltje.
Citaat:
Die wezens ...
Hier heb ik het vomeerteiltje effectief gebruikt.
Oud 29 juli 2008, 11:06   #20
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
In ranzige cafépraat ben ik namelijk niet geïnteresseerd.
Die mening deel ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be