![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minister van cultuur Bert Anciaux liet onlangs zijn welwillend oog, samen met een flink pak van onze €uro's vallen op Kate Ryans inzendig voor het euro-songfestival. Zijn andere subsidiepolitiek laat reeds vermoeden dat veeleer nepotisme en persoonlijke voorkeuren dan artistieke kennis bepalen voor wie hij het geld van de belastingbetaler cultureel 'investeert' of eigenlijk spendeert.
Gisteren werd het door hem toegekende belastinggeld in een ruk door de plee gespoeld, toen bleek dat Kate Ryan buisde in de eurosong-voorronde en haar kans verknalde om aan te treden voor het 'serieuze werk' Toch wil ik hier voor haar een lans breken. Haar nummertje verdiende (zeker in vergelijking met andere halve-finalisten) beter. Een mediocer lied en act, moet immers volstaan om uit te stijgen boven klaarblijkelijke rubbish, die wél naar de finale doorstoot. Dit pleidooi voor 'Je t'adore' heeft geenszins de bedoeling om minister Anciaux vrij van schuld te pleiten. Integendeel zou ik zeggen. Op het eerste zicht kan je stellen dat een minister niet thuis kan zijn op alle mogelijke domeinen van kunst. In de muziekwereld alleen, krioelt het van stromingen, strekkingen, en bestaan er talloze (sub)culturen, waar zelfs kenners vaak hopeloos in verloren lopen. Dat geldt a fortiori voor een geparachuteerde en dus bijna gegarandeed cultuur-onbekwame figuur als een minister. Maar bij het eurosongfestival-gebeuren speelt er heel wat meer dan het louter artistieke. Hoe langer hoe meer zijn het de politieke krachtlijnen die bepalen wie wanneer in de prijzen valt. De Scandinavische lobby bedeelt haar landen steeds rijkelijk, kandidaat EG-landen moeten al eens van hun beste zijde getoond worden, zelfs politieke vijanden moeten mekaar al eens in een verzoenend gebaar wat punten gunnen, enfin een grote politieke ons-kent-ons-show. Aangezien blijkbaar ook via die weg geen classement kon bereikt worden voor de Belgische prestatie, kunnen we dus niet anders dan constateren: Anciax heeft niet enkel artistiek gefaald, maar is ook politiek grandioos de boot ingegaan. Het zou dan ook niet meer dan passend zijn, mocht minister Anciaux zijn politieke conclusies trekken.......Anciaux: shut the door! Om verwijten te ontlopen als ware ik een roeper aan de kant, ziehier mijn constructieve, positieve, democratische voorstel: Schaf het ministerie van cultuur radicaal af. Verdeel het vrijgekomen cultuurbudget van personeel en subsidies jaarlijks onder alle Belgen in de vorm van bonnen. Wie een cultureel evenement bezoekt, betaalt dit geheel of gedeeltelijk daarmee. Organisatoren, artiesten, musea, etc. kunnen dan de verkregen bons inwisselen voor evenzoveel subsidie. Belangrijkste (maar niet enige!) voordelige effect: via een dergelijk systeem bepalen wij, de burgers, i.p.v. een willekeurige politieke nitwit, héél precies voor welke cultuur-evenementen, en in welke mate, de gemeenschap ervoor opdraait. Voil�*. Stof voor discussie.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat toch niet denken dat dat hoopke miserie voor zo een bagatel ontslag gaat nemen zeker...
De sossen zijn gewoon van meer geld te verbranden zulle ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maak er: 'schaf ALLE BELGISCHE ministeries van cultuur af, gooi alle Belgische ministeries van cultuur (alsook minister Flahaut, die via het leger de Belgische 'muzieken' beïnvloedt!) buiten, verdeel de centen in de vorm van cultuurbons (proportioneel!) onder de drie Belgische gemeenschappen', en ik zeg JA! ![]() Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2006 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beter: iemand die in cultuur thuis is op cultuur.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 19 mei 2006 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil de elite haar elitaire ding betalen: gogo. Wil de massa haar massa-cultuur met bonnen bedenken: why not? Dat is in elk geval veel rechtvaardiger dan het huidige systeem waarin de burger betaalt, en een minister beslist wat er met dat geld gebeurt voor elitaire of een massa-besteding naar zijn hoogstpersoonlijke inzichten. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur is geregionaliseerd, dus idd het Vlaamse ministerie opdoeken en onder Vlamingen verdelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anciaux faalt jammerlijk cultureel én politiek. Hij geeft zichzelf dus een brevet van onbekwaamheid als minister van cultuur. Hij smoste met onze centen, besteedde ze niet adequaat. Hij moet dus ophoepelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En is het eurosongfestival waar Anciaux belastingsgeld aan verkwist dan zo kultureel. Met een geode act moet het toch niet echt moeilijk zijn om daarvoor prive sponsors te vinden, hoeveel keer is die kate Ryan nie in allerhande programmas komen opduiken. Maar ja voor de linkse ratten is het altijd beter om gemeenschapsgeld te verspillen dan om een prive initiatief toe te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de brainwashingskanalen, die de regering hiermede verliest, moet ze dan maar kompenseren door goed bestuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het zit hier boordevol goede ideeën....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Kate zou erbij moeten geweest zijn, ziende de ?kwaliteit? van de tegenstrevers. Maar laten we eerlijk zijn, het is en blijft een wedstrijd... Ik kan mij voorstellen dat een miss Belgie die naar de miss world verkiezing gaat ook niet alles uit eigen zak moet betalen... En zo zullen er nog wel voorbeelden te vinden zijn, daar twijfel ik niet aan...
En even terzijde, hetgeen de mini-ster nu heeft uitgegeven aan Kate zou wat zijn? 1 maand betaling voor de chauffeurkes van een paar mini-sters? Een maand loon van een staats secr.? Een week koffie en koekjes in't parlement? We tried, we lost, next time better... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisterenavond ging ik de strijk doen en ik dacht ik ga wat TV kijken ondertussen.
En zo kwam het dat ik al zappend bij het eurovisiesongfestival halve finale kwam. Ik dacht das juist seffens komt Kate Ryan wat zingen en ik dacht ach wat kan het kwaad ik blijf even kijken zo tussen het strijken door... mijn god mijn god mijn goede goede god... djezus mensen nog aan toen... hoe is het mogelijk, hoe is het mogelijk.. waar steekt onze lieven heer zijn koren in zou mijn vader zaliger gezegd hebben... wat was me dat voor iets. Dat noemt men dat eurovisieSONGfestival...Maar dat is een naam die past als een tang op een varken... Neen, noem het een eurovisieDANSfestival... een eurovisieBORSTENSCHUDfestival... een euorvisieKONTENZWIERfestival... een eurovisieVULHETSCHERMMETDANSERS/DANSERESSENfestival... maar noem het astemblief geen eurovisieSONGfestival. Ik heb slechts 1 echte song gehoord (ik heb niet alles gehoord en gezien) en dat was van Ierland. Maar voor de rest ? Gewoon kabaal, kabaal en lawaai. Het podium stond keer op keer vol met Ruslana-klonen (je weet wel die Ruslana die een paar jaar geleden gewonnen heeft). Er was zelfs iemand bij die dat liedje van Ruslana gewoon opnieuw bracht. Allez het klonk bijna hetzelfde. Ik dacht dat ze tussenin de winnaars van de laatste jaren brachten. Ook het Turkse winnende liedje van twee jaar geleden werd zo opnieuw gebracht. en dan Kate Ryan zelf. tja het kind kan er ook niets aan doen dat het liedje niet overkwam en niet klonk. Ik denk dat men volgende keer wat meer subsidie moet geven dan kan men ineens de zangeres wat zangles laten volgen. Ik vond dat ze vals klonk. Maar dat was niet erg op zich. Ze zongen bijna allemaal vals. En dan dat gedans, allez de act waarond alles draait tegenwoordig.... ne mens wordt daar gewoon mottig van, allez ikke toch. Tegenwoordig is het zo dat men alle aandacht besteed aan DE ACT, en zingen tja ze stoppen gewoon een danseres een micro in haar pollen en die mag dan wat kwelen en of het vals klinkt of niet doet er niet toe... En dan de beeldvoering. Ne mens wordt al mottig van het gezwier en gezwaai op het podium en dan komen daar nog camerabeelden bij waar ne mens zijn maag van keert. Flitsende closeups, flashende beelden, vooruit achteruit met de camera tegen honderd per uur.... Ik heb nen emmer naast mijn strijkplank gezet want ik haalde anders de wcpot niet meer om mijn avondmaal terug in te deponeren... Tjonge tjonge tjonge toch..... Het geluid was al even slecht maar natuurlijk is geluid bijkomstig geworden op zo'n eurovisieSONGfestival. Ofwel klonk de muziek oorverdovend zodat je de stemmen niet hoorde (gelukkig maar in vele gevallen) ofwel klonk de stem zo hard tov de muziek dat je het vreselijke vals zingen in al zijn "schoonheid" kon horen... Ik zoek zaterdag wel iets anders om te doen. Oja ik heb toevallig ook de Finnen nog meegepikt bij het latere zappen... Ik hoop dat ze winnen en dat ze heel dat kitchfestival in hun blootje zetten... go animal goo....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij wou minister Anciaux met Kate Ryan dezelfde triomf bereiken als "gerespecteerd kunstenaar" Wim Delvoye met zijn cloaca. Investeer tonnen geld in een project, krijg shit als resultaat.
Een waarlijk artistieke manier om geld te besteden ![]() Nog volgens Anciaux is het geïnvesteerde geld "zeker niet verloren" (Voor de dag, Radio1, vanmorgen). Ik kan hem daarin gelijk geven: het is immers nog altijd mogelijk om de resultaten van Kate te gelde te maken, op een manier die zeer dicht aanleunt bij Delvoye's cloaca - en dit door de verkoop van aandelen in het 2006 Eurosongavontuur onder de vorm van plastieken zakjes gevuld met Griekse lucht. Gebakken Griekse lucht, welteverstaan.
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anciaux zijn kadoo aan Ryan (uit onze zak) is genoegzaam in de media aan bod gekomen. Als je bewijzen weet van staatsgesubsidieerde miss-verkiezing: post gerust het artikeltje of het linkje. Citaat:
Dat Ryan onterecht werd begunstigd met 'sigaren uit onze doos' is reeds bewezen. Haar misplaatste subsidie is geen excuus voor andere misschien even dwaze verkwisting. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door de kijkcijfers zegt de burger immers wat hij leuk of mooi vindt, wat hij wenst te zien. We hebben dus de cultuur die we verdienen, onze bonnen. Niet tevreden ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 mei 2006 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je gaat mij toch niet wijsmaken dat Anciaux de enige klootzak is die cultuur misbruikt uit zuiver populistisch oogpunt? ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terzijde: ontslag hoeft al helemaal niet. Anciaux jr. is namelijk één van de beste leerlingen van de elite die ons regeert. Wat hij met ons belastingsgeld doet is exact wat die elite wil. Dus ofwel schaf je de machtsstructuur van die elite af, ofwel geef je Anciaux een pluimpje voor zijn werk. Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moest de aanleiding, die ik in het euro-song-gebeuren vond, toch wat in de verf zetten?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans heb ik Ansjoo vanmorgen in 'Voor de dag' wel VIJF KEER, in evenzoveel zinnen, 'schitterend' horen zeggen. Maar ik geloof jou, hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer dus even uw Vlaams-Waals-discours opzij te zetten, en mijn voorstel puur algemeen te beschouwen: géén cultuurministerie meer dat als Sinterklaas kan optreden met andermans centen. De mondige burger beslist zelf (via een bonnensysteem) óf, w�*t, en voor hoeveel de gemeenschap financiëel tussenkomt in cultuur. Citaat:
![]() |
![]() |