Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 17:30   #1
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard SP.a tegen Vlaams front rond staatshervorming

"Als voorzitter van de sp.a zeg ik duidelijk: vóór de verkiezingen teken ik geen enkel engagement rond de staatshervorming. Ik wil eerst ieders gewicht kennen voor ik ga praten." Dit zegt sp.a-voorzitter Johan Vande Lanotte. "De staatshervorming zal in mijn programma staan. Na de verkiezingen wil ik perfect samenzitten met de Vlamingen om te kijken waar we naartoe willen."

Overigens weigert Johan Vande Lanotte nu al te speculeren over de samenstelling van de volgende federale regering. "Er zijn heel veel vragen. Zal CD&V in een regering stappen zonder formeel akkoord over de staatshervorming? En wat als Yves Leterme meedoet aan de verkiezingen en géén eerste minister wordt? Dan heeft hij een groot probleem." (belga)

-----
Wat is dat nu voor zever; zeg dan gewoon dat we allemaal imbecielen zijn en we kunnen fluiten naar verdere staatshervormingen. Alsof hij niet weet wat men wil in Vlaanderen. De klucht rond het 'onverwijlde' splitsen van BHV al vergeten misschien? Ik ben trouwens nog aan het wachten op dat communautair forum wat Verhofstadt al zo lang beloofd had waarin dit allemaal besproken zou worden. Niks van dit alles; gewoon ondergaan wat de PS wil en daarmee basta

Laatst gewijzigd door Gorefest : 20 mei 2006 om 17:33.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 17:32   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
"Als voorzitter van de sp.a zeg ik duidelijk: vóór de verkiezingen teken ik geen enkel engagement rond de staatshervorming. Ik wil eerst ieders gewicht kennen voor ik ga praten." Dit zegt sp.a-voorzitter Johan Vande Lanotte. "De staatshervorming zal in mijn programma staan. Na de verkiezingen wil ik perfect samenzitten met de Vlamingen om te kijken waar we naartoe willen."

Overigens weigert Johan Vande Lanotte nu al te speculeren over de samenstelling van de volgende federale regering. "Er zijn heel veel vragen. Zal CD&V in een regering stappen zonder formeel akkoord over de staatshervorming? En wat als Yves Leterme meedoet aan de verkiezingen en géén eerste minister wordt? Dan heeft hij een groot probleem." (belga)

-----
Wat is dat nu voor zever; zeg dan gewoon dat we allemaal imbecielen zijn en we kunnen fluiten naar verdere staatshervormingen. Alsof hij niet weet men wil in Vlaanderen. Ik ben trouwens nog aan het wachten op dat communautair forum wat Verhofstadt al zo lang beloofd had waarin dit allemaal besproken zou worden. Niks van dit alles; gewoon ondergaan wat de PS wil en daarmee basta
Wie is "men" ?? Al de Vlamingen of enkel de separatisten ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 17:37   #3
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wie is "men" ?? Al de Vlamingen of enkel de separatisten ???
Als alle Vlaamse partijen stonden te roepen voor een splitsing van BHV dan zijn 'alle' Vlamingen er toch bij betrokken nie?
Oud 20 mei 2006, 22:43   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alle Vlaamse partijen stonden te roepen voor een splitsing van BHV dan zijn 'alle' Vlamingen er toch bij betrokken nie?
Als men het lef zou hebben de mensen te ondervragen, zou minstens 80% tegen een nieuwe staatshervorming zijn. Integendeel, steeds meer en meer Belgen willen terug naar het unitarisme. De Zaventem-soap zit daar voor veel tussen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 22:52   #5
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als men het lef zou hebben de mensen te ondervragen, zou minstens 80% tegen een nieuwe staatshervorming zijn. Integendeel, steeds meer en meer Belgen willen terug naar het unitarisme. De Zaventem-soap zit daar voor veel tussen.
Je mag dan al gekend zijn voor beweringen die je niet kan staven, maar nu ben je toch zwaar aan 't overdrijven hoor!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 23:07   #6
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is het vrees ik veel te laat voor,ze hebben mekaar al te veel de duivel aangedaan
Oud 20 mei 2006, 23:39   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Je mag dan al gekend zijn voor beweringen die je niet kan staven, maar nu ben je toch zwaar aan 't overdrijven hoor!
Leg eens uit. Ik ben benieuwd. De B.U.B. is zelf de straat op gegaan en 70 % van de (Nederlandstalige) Belgen zijn al voor een herstel van de unitaire staat.

Wat stelt u daartegenover?
Oud 20 mei 2006, 23:48   #8
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit. Ik ben benieuwd. De B.U.B. is zelf de straat op gegaan en 70 % van de (Nederlandstalige) Belgen zijn al voor een herstel van de unitaire staat.

40! man werden ondervraagd. Hans vindt 40 man op 6 miljoen representatief. Als u tegen een eerstejaarsstudent statistiek dat wil verkopen, lacht hij/zij u vierkant uit.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 00:07   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bingo!

Mijn voorspelling van 14-05-2006 (na Christus) is aan het uitkomen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=81
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 00:33   #10
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Ja tzijn bijna verkiezingen
Oud 21 mei 2006, 08:17   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zou Elio goed zijn in bed?
Oud 21 mei 2006, 08:24   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De B.U.B. is zelf de straat op gegaan en 70 % van de (Nederlandstalige) Belgen zijn al voor een herstel van de unitaire staat.
Probeer nog eens een tweede straatje te ondervragen inplaats van de ene doodlopende waar de voltallige bubclub werd samengeroepen, Hans.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 08:47   #13
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je begint op Verhofstadt te lijken, die ziet ook overal dingen die er niet zijn Arrivederci Hans

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 09:30   #14
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:

*knip*

Gelieve de discussie op een respectvolle manier te voeren!

Mvg,

Diatonos.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 21 mei 2006 om 11:17.
Ronny King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 09:51   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
40! man werden ondervraagd. Hans vindt 40 man op 6 miljoen representatief. Als u tegen een eerstejaarsstudent statistiek dat wil verkopen, lacht hij/zij u vierkant uit.
Lijkt me anders meer geloofwaardig dan een manipuleerbare internetpoll waarmee de flaminganten voortdurend te koop lopen.

Ok, wij hebben niet de middelen om grote polls te organiseren. Sorry, wij leven niet van belastinggeld in tegenstelling tot onze tegenstanders.
Oud 21 mei 2006, 09:53   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zou Elio goed zijn in bed?
Geïnteresseerd?
Oud 21 mei 2006, 09:54   #17
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-----
Wat is dat nu voor zever; zeg dan gewoon dat we allemaal imbecielen zijn en we kunnen fluiten naar verdere staatshervormingen. Alsof hij niet weet wat men wil in Vlaanderen. De klucht rond het 'onverwijlde' splitsen van BHV al vergeten misschien? Ik ben trouwens nog aan het wachten op dat communautair forum wat Verhofstadt al zo lang beloofd had waarin dit allemaal besproken zou worden. Niks van dit alles; gewoon ondergaan wat de PS wil en daarmee basta

Zelf bij een van zijn nevenorganisaties wordt er gesplitst. Kijk maar naar ABVV Metaal. Daar is er gesplitst naar een Vlaamse en Waalse vleugel.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 09:54   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Bingo!

Mijn voorspelling van 14-05-2006 (na Christus) is aan het uitkomen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=81
De vraag is nog altijd: wat stelt u ertegenover? Internetpolls?
Oud 21 mei 2006, 09:55   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Zelf bij een van zijn nevenorganisaties wordt er gesplitst. Kijk maar naar ABVV Metaal. Daar is er gesplitst naar een Vlaamse en Waalse vleugel.
't Is mode, dat splitsen, hè...

De vraag is: moeten verstandige mensen die mode volgen? Wat brengen splitsingen ons bij tenzij verdeeldheid en dus zwakte?
Oud 21 mei 2006, 09:57   #20
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Daar is het vrees ik veel te laat voor,ze hebben mekaar al te veel de duivel aangedaan
Wie "ze"? De politici? Die zijn per definitie vervangbaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be