Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 19:23   #1
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard Anti racistische mars doet ijzerwake verbleken

Langs alle klanten proberen VBers ons doen te geloven dat 18.000 man tegen racisme een flop is. De mensen zouden massal foert hebben gezegd tegen deze mars. 't zou kunnen he. Misschienis dit bitter weinig volk maar het steekt toch wel dik af tegen evenementen die onze VBers organiseren. Een ijzerwake telt ongeveer 2000 deelnemers (5000 volgens de organisators) en noemt men dan een succes. Moet ik hier dan uit concluderen dat signaal van de afwezigen is "foert met vlaanderen"?
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:37   #2
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

18000 is niet ongelooflijk slecht, zeker gezien de weersomstandigheden. Toch is het wel te relativeren als je weet dat heel wat mensen niet moesten werken vandaag en er al weken wordt opgetrommeld voor dit 'evenement'. Een mars tegen geweld vind ik zeker een goed initiatief, alleen jammer dat het weer een partijpolitiek gebeuren is geworden. En geef nu toe, alles wat het VB ook maar doet, wordt scheef bekeken. Politici lopen mee, maar het mag geen politieke mars zijn. ACW doet er uitspraken over, maar je mag het niet politiseren. Manifestanten uiten hun aversie tegenover het Vlaams Belang, maar het is zeker niet politiek bedoeld. FDW roept om mee te betogen, shit, politiek misbruik. FDW schaft campagneposter af... ze zijn zo bang, meneer. Indien Vlaams Belang die poster wel had gebruikt zouden ze wel weer onmenselijk zijn... . Ach, het is nu net zo'n stugge houding die mensen in de armen van het Belang drijft. Geweld van autochtonen op allochtonen racisme noemen, terwijl er omgekeerd sprake is van 'uitingen van frustraties door discriminatie'.

In het begin was ik overdonderd, nu vind ik het gewoon een spektakel vol brood en spelen. Jammer dat er hiervoor twee mensen moesten sterven onder de kogelregen van een gek.

Dankzij de diplomatische oplossing van de traditionelen zie ik weer geen andere oplossing dan een wraakstem op het Belang. Niet tegen de vreemdelingen, maar tegen de vuile primitieve spelletjes van de o zo brave zelfverklaarde demoncraten.
Verhofstadthater is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:04   #3
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Betogingen zijn zooo twee-weken geleden...

Als er tevoren nog maar een grote betoging is geweest, trekken de daaropvolgende betogingen massa's minder volk omdat het nieuw er dan af is.

Betogen is een wapen dat we intelligent moeten gebruiken, anders verliest het haar kracht, net als stakingen.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:06   #4
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Langs alle klanten proberen VBers ons doen te geloven dat 18.000 man tegen racisme een flop is. De mensen zouden massal foert hebben gezegd tegen deze mars. 't zou kunnen he. Misschienis dit bitter weinig volk maar het steekt toch wel dik af tegen evenementen die onze VBers organiseren. Een ijzerwake telt ongeveer 2000 deelnemers (5000 volgens de organisators) en noemt men dan een succes. Moet ik hier dan uit concluderen dat signaal van de afwezigen is "foert met vlaanderen"?
Appelen met citroenen vergelijken, de nuttige idioten van links laten ze zich weer kennen.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:11   #5
Bazilfunk
Minister

Standaard

waar zie jij de citroen? Of roepen jullie niet op om de vlaamse zaak te steunen en deel te nemen aan de ijzerwake?

de mp3 mars wordt ook met de racistisch mars vergeleken waar ik ook eigenlijk de link niet tussen zie behalve het geweld. Als geweld een vereiste is om geen citroen te zijn dan verwijs ik u naar de ijzerbedevaart van een aantal jaren terug.
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:14   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

18.000,ik telde het driedubbele.Teveel pintjes gedronken denk ik ,hips
Gargamel is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:15   #7
Gargamel
Banneling

Standaard

Citroën,moet je eens de reclame horen wat die allemaal voor jou kunnen doen.....
Gargamel is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:19   #8
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Bazilfunk;
de mp3 mars wordt ook met de racistisch mars vergeleken waar ik ook eigenlijk de link niet tussen zie behalve het geweld.
Natuurlijk zie jij de link niet behalve het geweld. De racistische inslag van de keuze van het slachtoffer, dat gaat het brein van de nuttige linkse idioot te boven, of course.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:47   #9
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Natuurlijk zie jij de link niet behalve het geweld. De racistische inslag van de keuze van het slachtoffer, dat gaat het brein van de nuttige linkse idioot te boven, of course.
Tja als de moord om een mp3 speler gaat zie ik inderdaad niet de racistische inslag daar van in. Of is nu plots elke roofmoord een racistische mmord?

Van appelen en citroenen gesproken
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:49   #10
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote=Bazilfunk;1729113]Tja als de moord om een mp3 speler gaat zie ik inderdaad niet de racistische inslag daar van in. Of is nu plots elke roofmoord een racistische mmord?

Zeker wel als de allochtone dader een blank slachtoffer uitkiest. Dan is het puur racisme.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:02   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bazilfunk, kan je, zonder te googlelen, vertellen wat de ijzerwake inhoudt & waarom ze geörganiseerd wordt?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:06   #12
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
18000 is niet ongelooflijk slecht, zeker gezien de weersomstandigheden. Toch is het wel te relativeren als je weet dat heel wat mensen niet moesten werken vandaag en er al weken wordt opgetrommeld voor dit 'evenement'. Een mars tegen geweld vind ik zeker een goed initiatief, alleen jammer dat het weer een partijpolitiek gebeuren is geworden. En geef nu toe, alles wat het VB ook maar doet, wordt scheef bekeken. Politici lopen mee, maar het mag geen politieke mars zijn. ACW doet er uitspraken over, maar je mag het niet politiseren. Manifestanten uiten hun aversie tegenover het Vlaams Belang, maar het is zeker niet politiek bedoeld. FDW roept om mee te betogen, shit, politiek misbruik. FDW schaft campagneposter af... ze zijn zo bang, meneer. Indien Vlaams Belang die poster wel had gebruikt zouden ze wel weer onmenselijk zijn... . Ach, het is nu net zo'n stugge houding die mensen in de armen van het Belang drijft. Geweld van autochtonen op allochtonen racisme noemen, terwijl er omgekeerd sprake is van 'uitingen van frustraties door discriminatie'.
Ik geloof niet in niet-politieke marsen. Van zodra je een statement uitdraagt, doe je aan politiek. Een mars zonder statement is geen mars: dat is een gezelligheidswandeling langs de Schelde. En op zich is er ook niets mis mee om een statement uit te dragen, wel integendeel. Zo'n mars is voor gewone mensen, die vaak maar beperkte toegang hebben tot het politieke forum (met uitzondering van het stemhokje), een manier om ook van hun kant aan politiek te doen. Sommigen zijn misschien expliciet opgestapt tegen het Vlaams Belang, maar dat is wellicht ook niet geheel toevallig, denk ik. Anderen vanuit een vager, minder rationeel ongenoegen over het geweld, de spanningen en de desintegrerende krachten die in onze samenleving werkzaam zijn.

Citaat:
In het begin was ik overdonderd, nu vind ik het gewoon een spektakel vol brood en spelen. Jammer dat er hiervoor twee mensen moesten sterven onder de kogelregen van een gek.

Dankzij de diplomatische oplossing van de traditionelen zie ik weer geen andere oplossing dan een wraakstem op het Belang. Niet tegen de vreemdelingen, maar tegen de vuile primitieve spelletjes van de o zo brave zelfverklaarde demoncraten.
Vreemd. De jongste berichten die ik van jou las, lijken bijna een hulpkreet te herbergen. Zo van 'ik wil niet op het VB stemmen, maar eigenlijk laat men mij geen keuze'. Ik neem aan dat je wel een reden hebt om niet op het VB te stemmen, en logischerwijze moet dat dan een inhoudelijke reden zijn (als het een strategische was, stond het VB op gelijke voet met de anderen en was er geen reden voor een preferentie voor het VB).

Ten andere: een 'wraakstem' lucht wellicht geweldig op, maar leidt ons alleen maar verder in een spiraal van wraak en weerwraak. Trouwens: door je wraakstem raak je ook de vreemdelingen die je kennelijk niet wil treffen: collateral damage misschien, maar wel van het soort dat de zaken er niet op vooruit helpt...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:17   #13
PAJOT
Banneling

Standaard

toch grappig hoe de linksen van het forum op alle manieren willen bewijzen dat de mars in Antwerpen een succes zou zijn geweest .... ze moeten er zelfs een serene gebedswake in een verre uithoek van België bijhalen, een vergelijking die allerminst opgaat bovendien. Het zit blijkbaar diep, deze historische linkse nederlaag ... dit komt in de geschiedenisboeken.
PAJOT is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:20   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

*Bericht in de soep gevallen. Zie hieronder dan maar.*

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 26 mei 2006 om 21:25.
Oud 26 mei 2006, 21:20   #15
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
toch grappig hoe de linksen van het forum op alle manieren willen bewijzen dat de mars in Antwerpen een succes zou zijn geweest .... ze moeten er zelfs een serene gebedswake in een verre uithoek van België bijhalen, een vergelijking die allerminst opgaat bovendien. Het zit blijkbaar diep, deze historische linkse nederlaag ... dit komt in de geschiedenisboeken.
Ik had er minder verwacht (het weer/examentijd/marsmoeheid amper een maand na de vorige/bovendien vrij laat gevolgd op de schietpartij waardoor de emoties al wat uitgedoofd zijn/politiek gehakketak). Derhalve lijkt het mij een succes. Blijkbaar denken sommigen dat, door heel hard te roepen dat het een flop was, het deelnemersaantal spontaan gehalveerd wordt. Ieder zijn pleziertje.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 26 mei 2006 om 21:24.
Oud 26 mei 2006, 21:21   #16
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja als de moord om een mp3 speler gaat zie ik inderdaad niet de racistische inslag daar van in. Of is nu plots elke roofmoord een racistische mmord?
Zeker wel als de allochtone dader een blank slachtoffer uitkiest. Dan is het puur racisme.
Ik denk dat het bemachtigen van een mp3-speler primeerde op de huidskleur van het slachtoffer, dit gaat om puur eigengewin van de dader.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:28   #17
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik denk dat het bemachtigen van een mp3-speler primeerde op de huidskleur van het slachtoffer, dit gaat om puur eigengewin van de dader.
Nee hoor, het ging niet om een mp3-speler. Lees de reacties van de ouders maar in de Humo van vorige week. De overval was duidelijk voorbereid, de roofdieren waren duidelijk op zoek naar een prooi, en kozen bewust een blank slachtoffer uit. Onvervalst racisme.
Het is trouwens een wetmatigheid : in de keuze van hun slachtoffers laten allochtonen zich altijd leiden door racistische motieven.

By the way, een mp3-prul als 'eigengewin' afdoen, da's wat zwakjes hoor.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:30   #18
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
toch grappig hoe de linksen van het forum op alle manieren willen bewijzen dat de mars in Antwerpen een succes zou zijn geweest
Toch grappig hoe sommige rechtse mensen dit dan ook altijd in het epische willen trekken:

Citaat:
Het zit blijkbaar diep, deze historische linkse nederlaag ... dit komt in de geschiedenisboeken.
enkel als jij ze schrijft
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:34   #19
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee hoor, het ging niet om een mp3-speler. Lees de reacties van de ouders maar in de Humo van vorige week. De overval was duidelijk voorbereid, de roofdieren waren duidelijk op zoek naar een prooi, en kozen bewust een blank slachtoffer uit
En die ouders hebben paranormale gaven waardoor ze de gedachten van de daders kunnen lezen? Precogs als het ware?

Ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door netslet : 26 mei 2006 om 21:35.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:45   #20
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Het zit blijkbaar diep, deze historische linkse nederlaag ... dit komt in de geschiedenisboeken.
Wat ik merk is dat de schandvlek die HVT over het VB heeft gegoten nog niet verteerd is. Een succes wordt een nederlaag. Marokanen worden plots racisten en VBers verdraagzame mensen

Jullie hebben deze middag een dikke vinger gekregen, maar dat zal niet in uw geschiedenisboekje komen he. 8)
Bazilfunk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be