Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 14:13   #1
Liefje.
Vreemdeling

Standaard Politiek stinkt!

Ik wil hier toch effkes mijn hart luchten.
Mijn moeder is voorzitter van een lokale Spirit-afdeling. Twee jaar geleden heb ik ook mijn kans gewaagd, en werd bestuurslid. Ik deed mee aan acties, ging naar vergaderingen, leerde iedereen kennen. Maar nu heb ik er toch schoon genoeg van. De politiek in dit land trekt op niets! Elke en iedere politieker gaat voor stemmen, voor bekendheid, en wat er gebeurt in het land en met de mensen erin, dat kan hen weinig tot niets schelen. Ik heb het gezien, ik heb het ervaren, verdorie, ik heb er bijna aan meegedaan. Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen, om de pers halen, en das alles. Niet om de mensen uiteindelijk te helpen hoor, vergeet het maar.
Kijk wat er in A'pen is kunnen gebeuren!!! Ik ga niet beginnen over het VB, want dan blijf ik bezig, dat is een partij die volgens mij het recht niet heeft om te bestaan, maar die wapenwet... Ik vidn het vreselijk, en afschuwelijk, dat zoiets moet gebeuren vooraleer de politiekers in ons land eindelijk de 'good sense' hebben om iets aan die wapenwet te doen.
Het VB zal stemmen verliezen (ik hoop het toch maar), en de politiekers die de nieuwe wapenwet hebben goedgekeurd, en ervoor hebben gepleit, die zullen dat gebruiken waarvoor? Ja hoor, om stemmen te ronselen.
Ik heb zelf een dochtertje van 2 jaar, en die affaire in A'pen, daar werd ik dus letterlijk ziek van. Tranen heb ik gelaten, ik heb er zelfs nachten niet van kunnen slapen, en dat meen ik. Ik vind het verschrikkelijk. Het VB is schuldig aan de vorming van Hans Van Temsche, maar het feit dat hij zomaar aan een wapen is geraakt, dat is de schuld van de algemene politiek in dit land.
Nu gaan jullie me verwijten dat ik voor één partij pleit, maar dankzij mijn betrokkenheid bij Spirit, weet ik dat alleen zij, alleen Geert Lambert, al jaren bezig is over die wapenwet. 1 Partij!! Er zijn er in osn land minstens 10, en ééntje daarvan hield hem daarmee bezig... Dat zegt toch genoeg hé?

Nee hoor, ik wil er niets meer mee te maken hebben, politiek stinkt!
Liefje. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:24   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liefje. Bekijk bericht
Mijn moeder is voorzitter van een lokale Spirit-afdeling. Twee jaar geleden heb ik ook mijn kans gewaagd, en werd bestuurslid.
Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen
Is niet fameus gelukt, met jullie nationale 1,4% stemmen. Zo zou ik denken.

Citaat:
Het VB zal stemmen verliezen (ik hoop het toch maar)
Fout : Nieuwe vervolging jaagt kiezers naar Vlaams Belang

Maar je hebt die topic al gelezen.

Citaat:
die affaire in A'pen, daar werd ik dus letterlijk ziek van.
Je bent niet de enige.

Citaat:
Het VB is schuldig aan de vorming van Hans Van Temsche, maar het feit dat hij zomaar aan een wapen is geraakt, dat is de schuld van de algemene politiek in dit land.

Jouw analyse is niet helemaal correct, naar mijn mening. Maar ik ben het wel mee eens dat alle partijen mede-verantwoordelijk zijn, niet enkel het Vlaams Belang, zoals alle andere willen laten blijken, inclusief Lambert.

Citaat:
politiek stinkt!
Goede morgen.
Oud 19 mei 2006, 14:24   #3
xylitar
Schepen

Standaard

Welkom in Belgie.... of wat de hoge " slimme" mensen ervan gebakken hebben.... Ik zou zeggen ik geef u een politieke landkaart zodat ge uw weg zou kunnen terugvinden, maar ik ben er zelf ook naar op zoek....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:48   #4
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Welkom in Belgie.... of wat de hoge " slimme" mensen ervan gebakken hebben.... Ik zou zeggen ik geef u een politieke landkaart zodat ge uw weg zou kunnen terugvinden, maar ik ben er zelf ook naar op zoek....
Welkom op Aarde zou ik zeggen. Deze manier van politiek voeren is nu eenmaal gemeengoed in zowat alle landen of dat ze nu een verkozen parlement hebben of niet, maakt echt niks uit.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:14   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg eens liefje, zou Geert Lambert de moord op Joe hebben kunnen voorkomen als 'zijn' wapenwet er iets eerder doorgeduwd was geworden?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:19   #6
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik deed mee aan acties, ging naar vergaderingen, leerde iedereen kennen. Maar nu heb ik er toch schoon genoeg van. De politiek in dit land trekt op niets! Elke en iedere politieker gaat voor stemmen, voor bekendheid, en wat er gebeurt in het land en met de mensen erin, dat kan hen weinig tot niets schelen. Ik heb het gezien, ik heb het ervaren, verdorie, ik heb er bijna aan meegedaan. Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen, om de pers halen, en das alles.
Welcome in the real world!

Jouw moment heb ik 29 jaar geleden meegemaakt.

Een (vaderlijk, als dat nog mag) advies: laat je niet verleiden om niets meer met politiek te maken te willen hebben. Het is de partijpolitiek die stinkt. In alle partijen, er zijn geen uitzonderingen. Wat niet betekent dat je in de politiek geen mooie dingen meer zou kunnen doen. Laat je nooit meer voor iemands kar spannen!

Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 15:33.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:23   #7
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die wapenwet... Ik vidn het vreselijk, en afschuwelijk, dat zoiets moet gebeuren vooraleer de politiekers in ons land eindelijk de 'good sense' hebben om iets aan die wapenwet te doen.
Och die wapenwet...er zijn miljoenen vuurwapens in België in omloop, als Van Themsche niet wat lui was geweest en met zijn zakgeld in de winkel een nieuw was gaan kopen zou hij wel op een andere manier aan zijn geweer geraakt zijn.
Als Lambert nu denkt dat hij een standbeeld heeft verdiend want "hij had het toch gezegd" heeft hij het wel verkeerd voor.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:31   #8
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk wat er in A'pen is kunnen gebeuren!!! Ik ga niet beginnen over het VB, want dan blijf ik bezig, dat is een partij die volgens mij het recht niet heeft om te bestaan, maar die wapenwet... Ik vidn het vreselijk, en afschuwelijk, dat zoiets moet gebeuren vooraleer de politiekers in ons land eindelijk de 'good sense' hebben om iets aan die wapenwet te doen.
Het VB zal stemmen verliezen (ik hoop het toch maar), en de politiekers die de nieuwe wapenwet hebben goedgekeurd, en ervoor hebben gepleit, die zullen dat gebruiken waarvoor? Ja hoor, om stemmen te ronselen.
U zal het als Spirit-aanhanger niet leuk vinden maar een partij ontleent haar bestaansrecht aan het aantal stemmen dat ze haalt. Als een partij zoveel stemmen haalt als het VB dan moet men rekening houden met hetgeen hun kiezers ermee willen uitdrukken. Dat is wat de politiek sinds de eerste zwarte zondag nagelaten heeft te doen.

In België gebeurt niets tenzij er iets stevig misloopt. De voorbeelden hiervan zijn legio. De overnamewetgeving kwam pas na de raid van De Benedetti op de Generale Maatschappij, politiehervorming pas na de Bende van Nijvel (2 parlementaire onderzoekscommissie's) en Dutroux, Jeugdsanctierecht na de MP3-moord, enz.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:32   #9
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg eens liefje, zou Geert Lambert de moord op Joe hebben kunnen voorkomen als 'zijn' wapenwet er iets eerder doorgeduwd was geworden?
Ja, tenzij zijn ouders al een wapen hadden, hij het wist liggen en eraan kon of tenzij hij een illegaal wapen kon bemachtigen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:59   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor de wapenwet omdat het een licentie verplicht. Ik ben ertegen omdat ik voor vrij wapenbezit -en dracht ben.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:21   #11
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad waar ge we naar toe als in een democratie een politieke partij haar kiezers wenst te vertegenwoordigen en bij de verkiezingen stemmen probeert te winnen.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:23   #12
Liefje.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik geloof het wel. Dit was een daad 'in the heat of the moment'. Van Temsche werd al jarenlang ingepeperd dat allochtonen maar stukken vuil zijn, dat ze hier niets te zeggen hebben in ons land, dat ze hier buiten moeten, desnoods (volgens sommige VB'ers zelfs 'liefst') met geweld. Toen hij niet mocht roken op school, knakte er iets in zijn hoofd. Het ging allemaal zeer vlug. Als die wapenwet al eerder was aangeapst, had hij niet zo vlug een wapen kunnen kopen. Dan was er wat tijd tussen geweest, tijd waarbij van alles kon gebeuren, en hij mensen kon tegenkomen die hem het hadden kunnen afraden.
Liefje. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:24   #13
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik wil hier toch effkes mijn hart luchten.
Mijn moeder is voorzitter van een lokale Spirit-afdeling. Twee jaar geleden heb ik ook mijn kans gewaagd, en werd bestuurslid. Ik deed mee aan acties, ging naar vergaderingen, leerde iedereen kennen. Maar nu heb ik er toch schoon genoeg van. De politiek in dit land trekt op niets! Elke en iedere politieker gaat voor stemmen, voor bekendheid, en wat er gebeurt in het land en met de mensen erin, dat kan hen weinig tot niets schelen. Ik heb het gezien, ik heb het ervaren, verdorie, ik heb er bijna aan meegedaan. Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen, om de pers halen, en das alles. Niet om de mensen uiteindelijk te helpen hoor, vergeet het maar.
Ik heb zelf een dochtertje van 2 jaar, en die affaire in A'pen, daar werd ik dus letterlijk ziek van. Tranen heb ik gelaten, ik heb er zelfs nachten niet van kunnen slapen, en dat meen ik. Ik vind het verschrikkelijk. Het VB is schuldig aan de vorming van Hans Van Temsche, maar het feit dat hij zomaar aan een wapen is geraakt, dat is de schuld van de algemene politiek in dit land.
Nu gaan jullie me verwijten dat ik voor één partij pleit, maar dankzij mijn betrokkenheid bij Spirit, weet ik dat alleen zij, alleen Geert Lambert, al jaren bezig is over die wapenwet. 1 Partij!! Er zijn er in osn land minstens 10, en ééntje daarvan hield hem daarmee bezig... Dat zegt toch genoeg hé?

Nee hoor, ik wil er niets meer mee te maken hebben, politiek stinkt!
en ondertussen ziet die spirit partij er geen graten in om samen met de PS samen te werken. De PS die partij waarvan er vandaag voor de elfendertigste keer weer ene beschuldigt is van gesjoemel...

inderdaad politiek stinkt.. en spirit stinkt ook . Als men met de hond slaapt krijgt menook vlooien he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:26   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof het wel. Dit was een daad 'in the heat of the moment'. Van Temsche werd al jarenlang ingepeperd dat allochtonen maar stukken vuil zijn, dat ze hier niets te zeggen hebben in ons land, dat ze hier buiten moeten, desnoods (volgens sommige VB'ers zelfs 'liefst') met geweld. Toen hij niet mocht roken op school, knakte er iets in zijn hoofd. Het ging allemaal zeer vlug. Als die wapenwet al eerder was aangeapst, had hij niet zo vlug een wapen kunnen kopen. Dan was er wat tijd tussen geweest, tijd waarbij van alles kon gebeuren, en hij mensen kon tegenkomen die hem het hadden kunnen afraden.
Voor het geval je het al vergeten bent: Joe werd met een mes vermoord.
Oud 19 mei 2006, 16:27   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Voor het geval je het al vergeten bent: Joe werd met een mes vermoord.
Jamaar Knuppel dat was toch ook de schuld van het Vb he... of zijde dat al vergeten.
Het VB schept een klimaat waarin illegalen zich verplicht zien om de dingen af te pakken van de jeugd he..desnoods met een mes.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:29   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Liefje beweert echter dat dikke Lambert dat had kunnen voorkomen als hij de wapenwet eerder had kunnen doorduwen.
Oud 19 mei 2006, 16:34   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de partij van dikke Lambert zit NIET machteloos in de oppositie.

Iedereen die in de regering zat en die de wet van dikke Lambert niet rap genoeg hielp doorduwen is dus, volgens liefje athans, medeplichtig aan schuldig verzuim.

Blijft de vraag hoe de beleidsverantwoordelijken de moord op Joe hadden kunnen voorkomen met hun wapenwet.
Oud 19 mei 2006, 16:36   #18
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof het wel. Dit was een daad 'in the heat of the moment'.
Niet mee akkoord.
De ouders van Joe Van Holsbeeck zijn het ook niet eens met de politiek correcte draai die je aan deze misdaad geeft.

Een fragmentje uit een interview met Guy en Françoise Van Holsbeeck, in de Humo van deze week :

Guy : Het raakte de mensen zo diep omdat het iedereen had kunnen overkomen : als de daders vijf minuten later ter laatse waren gekomen, hadden ze iemand anders aangerand. Dat is duidelijk als je de videobeelden bekijkt : ils venaient pour faire un coup, ze speurden naar een slachtoffer. Het was ook niet de eerste keer dat ze samenwerkten.

Francoise : Ze waren misschien verdwaasd, hoor ik zeggen, suf van de drugs. Heb je gezien hoe hard ze na de aanranding wegliepen? Zo kwiek ben je niet als je aan de drugs zit.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:39   #19
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en ondertussen ziet die spirit partij er geen graten in om samen met de PS samen te werken. De PS die partij waarvan er vandaag voor de elfendertigste keer weer ene beschuldigt is van gesjoemel...

inderdaad politiek stinkt.. en spirit stinkt ook . Als men met de hond slaapt krijgt menook vlooien he.
De PS, de partij die gelobbyd heeft om de wapenwet tegen te houden. Om de Waalse belangen van FN te beschermen zodat nog wat meer wapentuig kon geëxporteerd worden naar de 'prille democratie ' Nepal om er onschuldige mensen mee te laten vermoorden.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:43   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en ondertussen ziet die spirit partij er geen graten in om samen met de PS samen te werken.
.
Goh, Vlott ziet er wel geen graten in om met het VB samen te werken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be