![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Beste forummers,
Ik denk dat volgende regels de oplossingen van ALLE bestaande wereldproblemen kunnen betekenen : Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 mei 2007 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ik geen RKK-er ben en dus niet erg opgezet ben met regels die door één van de misdadigste en moorddadigste instellingen ter wereld worden opgedrongen, terwijl ze zelf al haar regel aan haar laars lapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Als iedereen het toepast, kan het werken. Daar wringt natuurlijk het schoentje. Het volstaat dat er enkelen niet volgens deze regels leven.
Wat ga je doen als je bestolen wordt, of je dochter wordt verkracht of vermoord. Zeggen dat het goed is voor één keer en dat ze het voortaan niet meer mogen doen? Mooie regels voor een ideale wereld, maar anderzijds heeft een ideale wereld geen regels nodig. Neemt niet weg dat een goed deel van ons burgerlijk recht misschien wel zijn oorsprong vind in deze sumiere principes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het grootste deel van de wereld gebruikt wel het stelsel; oog om oog, tand om tand. En daar wringd het schoentje dus al. Maar een ideale samenleving was, is en zal altijd een utopie blijven. Trouwens er zijn meer mensen die niet in die éne god geloven, dan wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Die "Trouwens er zijn meer mensen die niet in die éne god geloven" daar begint het al (nou ja eerder ook al maar kom)
Meer mensen die niet in die ene God geloven ? maakt dat uit ? Is dat zoals "er is geen God en dus kan ik nu effe gaan verkrachten" of nog "er zijn meerdere Goden en dus mag ik tegen mijn ouders liegen ?" mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 mei 2007 om 15:46. |
![]() |
![]() |