![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb hier een discussie gehad met een kameraad.
Hij vindt dat mannen geboren jagers zijn en dus niet meehelpen in het huishouden. Ik gaf als reactie dat als je beide gaat werken, je dan ook beide in het huishouden moet bijdragen. Hij vindt van niet omdat vrouwen minder zwaar werk hebben en dus 's avond meer energie over hebben om te kuisen/strijken/wassen/opruimen/kinderen. Ik vroeg dan aan hem hoe het er volgens hem aan toe gaat in huishoudens waar de vrouw vb meer uren werkt of een zwaardere job heeft dan de man. Geen punt zei hij mannen zijn niet gemaakt voor het huishouden, zelfs al heeft de man een minder zware job, het blijft aan de vrouw om het huishouden draaiende te houden. Volgens hem is dat iets waarover alle mannen dezelfde mening toegedaan zijn. Dus nu mijn vraag aan de mannen hier, delen jullie allemaal die mening?
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Paul Belien is uw kameraad???
Uw kameraad is nen bekrompen dwaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Jaagt jouw kameraad?
Zo niet, hoeveel kan er dan waar zijn van zijn claim dat ie een geboren jager is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() al oogst hij eigenlijk nooit succes ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben voor gelijkheid vanuit beide richtingen
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Waarom hebben vrouwen kleinere voeten dan mannen?
Dat is nu evolutie: zo kunnen ze dichter bij het aanrecht staan. (als de natuur het aanwijst, waarom moet de vraag dan gesteld worden?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Mannen kunnen beter koken dan vrouwen.
Mannen kunnen beter strijken dan vrouwen. Mannen kunnen beter kuisen dan vrouwen. Mannen kunnen beter drinken dan vrouwen. Mannen kunnen beter............................. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() als mannen dat beter kunnen, doen ze dat dan ook?
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus stel ik heb een partner en die wil dat ik volledig het huishouden doe. mij best maar dan stop ik wel met werken, dagelijks spendeer ik 6uur aan het huishouden (gemiddeld in de week), en op zondag spendeer ik 8uur aan het huishouden. In totaal spendeer ik 40uur aan het huishouden (dit zijn de uren van toen ik nog niet werkte). Dat is dus een fulltime job. Mijn fictieve partner zal dat wss wel weten de appreciëren, iedere dag op tijd het eten klaar en dergelijke. Maar zal hij nog zo happig zijn als dan blijkt dat we met 1 inkomen en twee kinderen vb niet die grote auto kunnen komen, of dat er geen playstation mogelijk is, voetbalschoenen versleten, geen probleem stoppen met voetballen want eigenlijk kost dat op zich ook al teveel geld. Vele mensen gaan met twee werken puur voor de luxe. Als we de natuur volgens zou, volgens u, dan de vrouw idd het huishouden moeten doen en de man uit werken. Ik ben benieuwd hoeveel mannen dat plezierig gaan vinden als putje bij paaltje komt.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ""als putje bij paaltje komt""
Meestal gaat 't paaltje in 't putje. (hihi) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() 40 h huishouden! Maar meiske, wa doet gij allemaal?
Maar ja, als ge absoluut twee jong wilt. En ik heb geen grote auto nodig, zenne. En playstation interesseert me niet. En ik haat voetbal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() maar soms gaat het putje ook naar t paaltje he ![]() Citaat:
![]() En voor de rest maak ik uit uw posting op dat u een gemakkelijke man bent ![]() en die 40uur, ja dat is mss ook wel een klein beetje aan mezelf gelegen, ik ben nogal punctueel maar aan de andere kant vind ik dat er in een huis moet kunnen geleefd worden en dat mijn kinderen ongehinderd moeten kunnen spelen. Maw er mag geleefd worden overdag en daarna ruim/kuis ik op tot in de puntjes. Een hemd mag gerust gedragen worden maar na het wassen wordt het tot in detail terug gestreken niet de minste plooi zal overblijven. Omwille van de gevoelige luchtwegen in het gezin wordt er alle dagen in alle kamers gestofzuigd en stof afgedaan. Moest ik niet zo punctueel zijn dan nam mijn huishouden mss maar de helft van de tijd in beslag.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() ""dat u een gemakkelijke man bent""
als mijn vriendin dat hoort, komt ze nooit meer bij! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() tja ik oordeel ook maar vanop afstand he
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ben jaren vrijgezel geweest.
's Morgens eike koken en dan hebt ge ineens heet water om koffie te maken. Wat lui om af te wassen, maar 's avonds had ik toch telkens een proper bord. En de kat moest ik nooit eten geven! Als in de zomer de gazon water nodig had, legde ik eerst de borden erop. Twee zaken in één keer gedaan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Echte mannen zeggen : wat vrouwen denken interesseert ons niet .
Maar voor ik hier alle vrouwen tegenkrijg , ik ben eigenlijk een beetje verwijfd . Moar seg jonk . |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Een man komt in de hemel. Hij vertelt aan Sint Pieter dat hij een goede man geweest is, getrouwd met zijn eerste lief, flink gewerkt, meegeholpen in het huishouden ...
Hij voelt iets kriebelen op zijn rug, kijkt om en ziet twee vleugeltjes groeien. Daardoor aangemoedigd gaat hij verder: "Ik heb altijd gedaan wat mijn vrouw vroeg, direct van 't werk naar huis, niet op café." En hij ziet dat die vleugels groeien. "Ik heb nooit naar andere vrouwen gekeken, en al mijn geld afgegeven." En die vleugels worden maar groter en groter. De man vraagt aan Sint Pieter: "Ben ik nu een engel?" "Nee, een kieken." |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was Paul Belien geen huisman?