Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 14:44   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Voetbal Wk......2010

Organisatie WK 2010 is een grote chaosdo 06/07/06 - Stadions die niet afraken, problemen met het transport. Voor elk groot toernooi klinken dezelfde geluiden. Al zou de situatie in Zuid-Afrika, waar in 2010 het WK plaatsheeft, wel erg zorgwekkend zijn.
Vrijdag wordt in Berlijn het logo van het WK 2010, dat plaatsvindt in Zuid-Afrika, voorgesteld. Maar Het Nieuwsblad schrijft dat Zuid-Afrika niet klaar dreigt te geraken voor dat WK.(foto Belga)"We ontvangen de ene Zuid-Afrikaanse delegatie na de andere", zegt een FIFA-bestuurslid.
"Maar ze luisteren helemaal niet. Het is telkens van voor af aan beginnen."
Of zoals een raadgever voor WK-stad Durban zei: "De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet."

"Het ziet er niet goed uit. Er heerst chaos en radeloosheid," schrijft zelfs een voetbalblad uit Zuid-Afrika zelf.

Stadions baren de FIFA zorgenVooral de stadions, die eind 2008 moeten klaar zijn, baren de FIFA zorgen. Het oude stadion van Kaapstad moet nog afgebroken worden en het is nog niet bekend hoe het nieuwe er moet uitzien.(foto AP)"De stadions van Kaapstad en Durban zouden 250 miljoen euro kosten en er zijn nog wegenwerken nodig voor de helft van dat bedrag."

"Ik wil precies weten hoeveel het precies zal kosten, wie wat zal betalen en wat er nadien mee gebeurt", zegt de burgemeester van Kaapstad.
"Moeten we trouwens niet eerst zorgen dat de mensen zuiver water krijgen?"

Jan Peeters zag "trams die er niet zijn"Ook het transport is problematisch. "De treinverbindingen zijn abominabel en er is slechts 2.000 kilometer snelweg."(foto Belga)"Gelukkig schept de FIFA zijn eigen realiteit", citeert Het Nieuwsblad Der Spiegel. "De inspectiecommissie (voorgezeten door Jan Peeters) schrijft dat de metro en de trams vaak worden gebruikt. Maar Zuid-Afrika heeft geen metro of trams."

En hoeveel volk zal naar Zuid-Afrika afzakken? "Johannesburg is een van de gevaarlijkste steden ter wereld, zeker voor blanken. En voor de voornamelijk zwarte voetballiefhebbers zijn zelfs de goedkoopste tickets onbetaalbaar."

Bron Sporza.

Mijn gedacht..

Ik stel voor dat als Zuid Afrika het niet kan organiseren dat ze het terug laten plaatsvinden in Duitsland. Een goede organisatie, prima stadions, leuke sfeer.... een geslaagd toernooi.

Nu enkel nog goed voetbal..... ?? en dan bedoel ik attractief en open zoals in de groepswedstrijden.
Vanaf de 1/8 finales was het huilen met de pet op...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 juli 2006 om 14:44.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 14:46   #2
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Iets organiseren in Afrika, dat is vragen om problemen.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 16:00   #3
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

@topic starter

kon je deze topc niet na de finale starten?
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 16:39   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ach, voor die grote evenementen is het altijd paniek dat het niet klaar gaat geraken.
Kijk naar de Olympische spelen in griekenland laatst. Ook paniek alom en alles komt uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht.

De enige zorg omtrent WK 2010 is of de Belgen er weer bij zullen zijn of niet...
Al moeten ze dan op een bietenakker spelen.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 16:42   #5
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
@topic starter

kon je deze topc niet na de finale starten?
Ik heb ook even getwijfeld, maar het stond nu op Sporza en vooral het stukje waarin de fifa spreekt over de metro en tram die veel gebruikt worden... en die niet zouden bestaan vond ik toch wel heel erg hilarisch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 6 juli 2006, 16:43   #6
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ach, voor die grote evenementen is het altijd paniek dat het niet klaar gaat geraken.
Kijk naar de Olympische spelen in griekenland laatst. Ook paniek alom en alles komt uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht.

De enige zorg omtrent WK 2010 is of de Belgen er weer bij zullen zijn of niet...
Al moeten ze dan op een bietenakker spelen.
Dat ze maar thuis blijven... der is al anti-voetbal genoeg te zien geweest na de eerste ronde.... en het rendeert nog ook....

Oud 6 juli 2006, 16:47   #7
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik heb ook even getwijfeld, maar het stond nu op Sporza en vooral het stukje waarin de fifa spreekt over de metro en tram die veel gebruikt worden... en die niet zouden bestaan vond ik toch wel heel erg hilarisch...
voor ene keer kan dat niet kwaad.

Strijd om organiseren van het wk was tussen Marokko en Z-Afrika .. Dat ze Marokko het wk laten organiseren, dan kan ik tenminste voor Griekenland en eventueel België gaan supporteren!
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 17:12   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

De perfecte plaats en tijd om aanslagen te plegen door het gebrek aan veiligheid en geld.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 20:25   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Dat ze maar thuis blijven... der is al anti-voetbal genoeg te zien geweest na de eerste ronde.... en het rendeert nog ook....
Ik weet het niet.
Volgens mij had Belgie (op zijn best dan wel) op dit WK best iets kunnen doen. Die eerste ronde bulkte echt niet van hoogstaand voetbal.

En al spelen de Belgen dan geen supervoetbal, van anti-voetbal kun je ze zelden beschuldigen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be