Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2006, 07:44   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard Langer werken voor schoolpremie's?

In het najaar van 2005 kondigde de regering aan dat de huidige generatie langer zal moeten werken wil men de sociale zekerheid waarborgen. Betogingen van 100 000 man konden het generatiepact niet stoppen.

Vandaag schermen verschillende politieke partijen met schoolpremie's of dubbele kinderbijslag voor de maand september. Niet toevallig vlak voor de verkiezingen had de verstandige kiezer reeds begrepen.

Volgens mij is het onverantwoord, hoe aanlokkelijk het ook mag klinken, om extra uitgaven uit de sociale zekerheid te beloven. Ik heb absoluut geen zin om langer te werken, ondermeer om de verkiezinngsbeloften te betalen. Als men geld over heeft door de economische groei, dan moet men in de eerste plaats het generatiepact terugschroeven en niet nog meer de kas van de sociale zekerheid plunderen.

Graag uw mening hierover.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 11:04   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Vandaag schermen verschillende politieke partijen met schoolpremie's of dubbele kinderbijslag voor de maand september. Niet toevallig vlak voor de verkiezingen had de verstandige kiezer reeds begrepen.

Volgens mij is het onverantwoord, hoe aanlokkelijk het ook mag klinken, om extra uitgaven uit de sociale zekerheid te beloven. Ik heb absoluut geen zin om langer te werken, ondermeer om de verkiezinngsbeloften te betalen. Als men geld over heeft door de economische groei, dan moet men in de eerste plaats het generatiepact terugschroeven en niet nog meer de kas van de sociale zekerheid plunderen.

Paulus.
Het is duidelijk dat de verkiezingskoorts aan het stijgen is en aan beloften zal het niet ontbreken, de kiezer zou moeten oordelen over de voorbije legislatuur zonder rekening te houden met het verkiezingsjaar waar tal van beloften gedaan worden die nog moeten uitgevoerd worden, men kan beter eens kijken naar het beleid dat gevoerd is in de afgelopen jaren.

Wat die dubbele maand kindergeld betreft die men in de maand september wil uitbetalen kan ik je alleen maar bijtreden wat betreft die extra uitgeven en dan de werkman die langer moet gaan werken om alles te bekostigen.

Kinderen kosten geld en het kindergeld afschaffen hoeft voor mij niet maar dubbel kindergeld hoeft voor mij ook niet, de ouders moeten dan maar wat minder uitgeven voor een eventuele reis of besparen op wat anders als ze niet toekomen.

Een 20 tal jaar geleden bestond dat ook al eens dubbel kindergeld, ik dacht zelfs twee keer per jaar, achteraf heeft men dat terug afgeschaft wegens te duur en mochten de mensen die geen kinderen hadden er ook voor opdraaien door een extra vorm van belasting, ik hoop dat men niet terug die weg opgaat enkel en alleen maar om stemmen binnen te halen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 11:12   #3
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Een 20 tal jaar geleden bestond dat ook al eens dubbel kindergeld, ik dacht zelfs twee keer per jaar, achteraf heeft men dat terug afgeschaft wegens te duur en mochten de mensen die geen kinderen hadden er ook voor opdraaien door een extra vorm van belasting, ik hoop dat men niet terug die weg opgaat enkel en alleen maar om stemmen binnen te halen.
Inderdaad, toen mijn kinderen klein waren werd het afgeschaft, nu zijn ze de school uit en willen ze...

Hoorde ik een paar dagen geleden niet Didièr Reynders over een kadootje aan Kabila van 93 miljoen Euro (kwijtschelding)? En hier moeten ze gaan lenen voor een stookoliefonds!

Ze drijven ons naar het VB, daar doen ze alle moeite voor.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 11:17   #4
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In het najaar van 2005 kondigde de regering aan dat de huidige generatie langer zal moeten werken wil men de sociale zekerheid waarborgen. Betogingen van 100 000 man konden het generatiepact niet stoppen.

Paulus.
Helaas , mjn beste, het wordt duidelijk dat niets gratis is.
De sociale verworvenheden bulken van de fraude.
Maar een voorbeeldje: een werkloze was verontwaardigd dat hij in België moet verblijven om dop te trekken.
Het enige wat de regering weet te verzinnen is te vragen aan de werkenden om langer te werken.
Rond heel dit generatiepact heb ik nog niks gehoord hoe ouderen waardig kunnen blijven werken door de werkdruk voor hen te verlichten.
Bovendien is voor deze werkende , die heel zijn leven belachelijk veel belastingen heeft betaald, niets opzij gelegd voor zijn/haar wettelijk pensioen. o.a. om de torenhoge staatsschuld te delgen
Niet zo lang geleden werd bekend dat voor 1/3 van de "pensioenrechten" niets was aanbetaald.
Ik vraag mij dikwijls af of wij deze non-beleidsmakers niet voor een volkstribunaal moeten brengen wegens mismanagement van staatshuishouding.
Besluit: u hebt groot gelijk !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 juni 2006 om 11:26.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 16:09   #5
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik vraag mij dikwijls af of wij deze non-beleidsmakers niet voor een volkstribunaal moeten brengen wegens mismanagement van staatshuishouding.
Mocht men zo een beleid voeren in de privé dan werdt de desbetreffende persoon die verantwoordelijk is voor het verlies dat die firma gemaakt heeft ontslagen of op een zijspoor gezet wegens onbekwaam.

Onze ministers blijven gewoon verder doen, ze krijgen een ander departement en soms is het nog een verbetering ook voor de persoon in kwestie.

Het enige wat wij kunnen doen is gaan stemmen voor verandering, of het dan beter zal worden zal blijken achteraf.

Met verandering bedoel ik niet een andere partij maar andere personen, naamstemmen dus.
Oud 8 juni 2006, 16:47   #6
Don Quichote
Banneling

Standaard

Dit land wordt op een schandalige slechte manier beheerd.

Staatsschuld...Koolmijnen ,Sabena,Staal,bezetting openbare diensten,slechte legeraankopen, corruptie,ministerie's,slechte bedrijfscontrole,belachelijke sociale inspectie,abnormaal hoge medische kosten,krentzitten aanmoedigen....

Teveel om op te noemen.

Hoofdzakelijk is de Vlaming de pineut.

Maar hij stemt er dan ook voor, erg snugger is hij niet.

Op andere namen stemmen binnen de politieke correcte partijen, zegt U?

Larie.
De PC-partijen , samen met de vakbonden zijn de gangsters.

Die willen het "Koninkrijk Belgie" blijven behouden.

Stemmen voor het Vlaams Belang is de enige remedie.
Alleen die partij kan een wig worden, om het gedrocht dat Belgie heet, te doen splijten.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 17:07   #7
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat wij kunnen doen is gaan stemmen voor verandering, of het dan beter zal worden zal blijken achteraf.

Met verandering bedoel ik niet een andere partij maar andere personen, naamstemmen dus.
Naamstemmen op de heersende partijen, daar geloof ik niet in. Als je als kleine garnaal in een partij aankomt ben je alleen goed genoeg om het loopwerk te doen. Zonder relaties niets! Met daarentegen, moet je niets kunnen, je wordt in een zetel naar de top gedragen.
Ref Bruno T, Freya VdB, Inge V, enz,...

Gewoon VB stemmen en daarmee uit. Nooit blanco want dan stem je voor de meerderheid.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 17:42   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Naamstemmen op de heersende partijen, daar geloof ik niet in. Als je als kleine garnaal in een partij aankomt ben je alleen goed genoeg om het loopwerk te doen. Zonder relaties niets! Met daarentegen, moet je niets kunnen, je wordt in een zetel naar de top gedragen.
Ref Bruno T, Freya VdB, Inge V, enz,...

Gewoon VB stemmen en daarmee uit. Nooit blanco want dan stem je voor de meerderheid.
FVG, Morel, Verstrepen,.... Allemaal mensen die zich hard hebben ingespannen voor de partij en die zonder relaties er in geslaagd zijn om zich binnen de partij op te werken tot een parlementair mandaat.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 10:17   #9
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is toch juist gesteld dat er een 13 en 14 maand kindergeld was in de jaren 70, ik vind evenwel nergens terug dat diegen die geen kinderen hadden ook hun bijdragen moesten leveren om de crisis op te vangen, het staat mij voor dat dit wel zo was.

De geschiedenis van de kinderbijslag:
http://www.deregionale.be/web-de-reg...schiedenis.htm
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be