![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Het is nu reeds een paar dagen aan een stuk dat ik niet anders lees en hoor dan de ontdekking van het Russische Guantanamo...
Citaat:
En dan zijn er nog die denken dat onze media objectief zijn... ![]() ![]() Als folteringen niet door de Amerikanen worden verricht, is dat natuurlijk geen nieuws... Dan is dat geen schande, geen schending van de mensenrechten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() En uiteraard zal het in dat minikeldertje vroeger op dezelfde schaal zijn gebeurd als in Guantanamo vandaag de dag nog...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Folteringen door niet-Amerikanen en op kleinere schaal dan in Gantanamo moet uiteraard kunnen... ![]() Excuseer dat ik dit aangehaald heb en ... lig er aub vooral niet van wakker... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik zeg niet dat het niet erg is, ik zeg dat het in verhouding tot ... maar weinig nieuwswaarde heeft
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De Russen kennende, zal dat nog niks zijn. Wie weet immers wat er allemaal in de kampen in Siberië gebeurt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil de bewijzen nog zien dat er in Gitmo gefolterd wordt. Ik geloof daar eerlijk gezegd weinig van. Dat het er niet altijd heel zachtaardig aan toegaat en dat de omstandigheden verre van tip top zijn wil ik gerust aannemen, maar dat er regelrecht gefolterd wordt zoals men deed in Tsjetsjenië en dan nog op dezelfde schaal, daar geloof ik geen fluit van.
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
kvind het maar vaag typisch iets voor die ex-sovjets... http://web.amnesty.org/library/index...pen&of=eng-2eu http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...2FFDOC9732.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() De ondergeschiktheid van de mens aan de 'staat', het wordt er blijkbaar niet beter op.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe de Europese diplomatie hiermee omgaat? Of zijn het ook hier weer geopolitieke belangen (gas o.a.) die de mondjes gesloten houden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Je weet verdomd niet hoe erg het is in Guantanamo!?!?
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het heeft weinig nieuwswaarde omdat het Russen zijn, de rest zijn hypocriete leugens om het geweten te sussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.cpt.coe.int/documents/rus/2003-07-10-fra.htm Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals je zien kon stond het tussen aanhalingstekens. Maar hier gaat ie : het hele Tsjetsjeense conflict werd in grote mate 'ge-Tsjetsjeniseerd'. Met andere woorden, daar waar het vooral de Russen waren die tot 2002 het merendeel van de acties maakten in Tsjetsjenië zijn ze er via handig gemanoevreer in geslaagd om een aantal Tsjetsjeense clans (de Alleroy's bijvoorbeeld, waar Kadyrov toebehoort) verantwoordelijkheid te geven over de interne Tsjetsjeense politiek. Dit pro-Moskou beleid wordt nu bevochten door het Tsjetsjeense verzet. Met andere woorden, de Russen kijken vanop een afstand toe hoe de Tsjetsjenen elkaar bevechten. Voor zover je hier van oplossing kan spreken natuurlijk
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het lijkt er steeds meer op dat de VS zich in prima gezelschap bevindt. Samen met Rusland als grote schenners van mensenrechten, in het lijstje met Iran, China, ...
goed bezig. Wat Rusland betreft, de vergelijking met Guantanamo gaat niet helemaal op, denk ik. Ten eerste is het Russische kamp duidelijk opgedoekt. Dat kan je van Gitmo niet zeggen. Ten tweede lijkt het erop dat het Russisch kamp meer gebruikt werd om te folteren, wat in de Gitmo niet de bedoeling is/was. Ten derde worden in Gitmo honderden mensen vastgehouden zonder vorm van proces, zonder beschuldiging, zonder aanklacht, ... Ook dat was in Rusland blijkbaar anders. Hoe dan ook ben ik niet geneigd het Russisch kamp erger te vinden dan het Amerikaanse of omgekeerd. Het lijken me beide uitdrukkingen van een totaal gebrek aan respect voor mensenlevens en menselijke waardigheid. Ik zou niet graag tussen één van beide systemen moeten kiezen aangezien ze zich op diverse vlakken aan elkaar spiegelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() jij weet het blijkbaar wel dan ? Moet je misschien ook even eens een lijstje proberen samenstellen met het aantal doden dat al uit Guantanamo is gekomen. Dan vergelijken we dat even met de lijstjes die door organisaties als Memorial zijn opgesteld en waaruit blijkt hoe Tsjetsjeense gevangenen werden gefolterd en vermoord tijdens hun hechtenis.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zelfs gewone Russische dienstplichtigen het moeilijk hebben gewoon maar heelhuids te blijven,wat moet het dan niet zijn voor gevangenen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() I dared you my friend. En beweren dat Memorial samenwerkt met de beheerders, tja...Je weet duidelijk niet waarover je spreekt.
It's deep how you can be so shallow Laatst gewijzigd door lyot : 12 juni 2006 om 22:13. |
![]() |
![]() |