![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen het wegenvignet? | |||
VOOR |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
13 | 59,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gisteren Van Brempt bezig gehoord.
Ze zegt dat het wegenvignet de Belgen niets zal kosten aangezien dit bedrag van de wegenbelasting zal afgetrokken worden. Nu mijn vraag is: waarom moet er dan betaald worden voor een vignet, als men al taksen betaald? Nu maakt men extra werk voor niets. Men trekt het bedrag af van de taksen, en maakt een nieuw systeem alleen voor die vignetten. Kunnen ze het niet gewoon zo laten, en de taksen op het huidige niveau laten? Daarin zit dan al de kost voor het vignet, en zo bespaard men nog op manuren. Ook voor mensen die GEEN AUTOSTRADES gebruiken, moeten die dan ook betalen? Ik bedoel dan oudere mensen die hun wagen enkel gebruiken om naar den Aldi te rijden en terug naar huis... Voor buitenlanders moeten ze dit wel doen vind ik, maar voor de Belgische bevolking?? Weer een manier van de SPA om "jobcreatie" te doen, en postjes te verdelen voor dit nieuwe departement... BTW, zijjn jullie voor of tegen het vignet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij zal het eerste jaar dat wegenvignet worden afgetrokken van de wegenbelasting.
Het daaropvolgend jaar zal al iets minder worden afgetrokken (wegens een of andere redenering die men wel zal vinden en laten slikken...) en op den duur zullen wij en de volle pot wegenbelasting betalen en een wegenvignet """mogen"""" betalen. Weg ermee, enkel voor buitenlanders die moeten betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze gaan het compenseren door de wegenbelasting te verlagen. Dus: wij betalen evenveel, buitenlanders betalen meer. conclussie: meer inkomsten. Trouwens, is dat al niet in Zwitserland of Oostenrijk zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geloof je dat echt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Wat een onzin zo'n wegenvignet. Wat je aan inkomsten eruit haalt loop je aan de andere kant mis omdat mensen geen zin meer hebben om door Belgie te reizen. Dan maar via Duitsland naar Frankrijk.
En als jullie nou nog een supermooi wegennet hadden zonder files, ok. Maar kom op, zodra je over de grens bent merk je het verschil met Nederland o_O |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Verder ben ik van mening dat dit typisch iets is wat je beter Eropees kan regelen zodat je niet voor elke grensovergang een nieuw vignet moet kopen. In Nederland wil men nog steeds het rekeningrijden introduceren en in Duitsland hebben ze geloof ik ook zo'n soort systeem voor vrachtwagens.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() VOOR,
maar dan een volledige afschaffing van de wegentax. Trouwens, maak het vignet "redelijk" van prijs, schroef het op naarmate het gewicht van de wagen (vrachtwagen, bus, ...) toeneemt en het komt wel in orde. Zolang ze maar geen peage in België invoeren is het goed. Maar een wegenvignet en buitenlanders mee laten betalen voor het onderhoud van onze wegen, lijkt me wel okay. Ze zouden ook zoals in de States kunnen doen, wegen laten opkopen door bedrijven, die dan instaan voor de kosten van onderhoud en opkuis, andere vorm van publiciteit en inkomsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor , maar aangezien ze het met nummerplaten gaan controleren, gaan ze gewoon ervan uitgaan dat alle belgische platen in orde zijn, ge betaald toch al taks. Wat iets anders is hier in Italië is de wegentaks veel lager, maar ik betaal wel telkens in de autostrade gebruik, ik heb zo'n telepass, baksken dat den bareel automatisch doet opengaan, en de poen automatisch van mijn rekening trekt. Zijt dus maar content dat het een vignet is. alleen al voor het feit, dat telkens betalen aan zo'n poortjes, pure tijdsverspilling is, (zelf met zo'n bakske moet ik vertragen... en telkens goed uit uw ogen kijken, dat er gene zot, met een fiateke, ineens van links of rechts onder uwen auto rijdt... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent wat naief vrees ik ... Ik betaal momenteel 250 € per jaar, wegentaks voor een 2.0 TDI van ongeveer 110 a 120 PK, ik denk dat ge in den Belziek iets meer betaald. Maar ik kan wel betalen telkens ik een km autostrade doe, en bovendien is de mazout hier ook duurder... En 100 km is hier niks hé, ... als ge eens een weekendje weg bent en je hebt 500 km op uw teller bijgezet, dan zijde nog braaf geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier op den Autostrada Del Sole het zelfde lieke, ik hou mijn hart al vast want het caravan, sleurhut, alpencreuzer en mobilhome seisoen gaat weer beginnen, 9/10 kansen eenen die zo'n ding huurt, en niet weet hoe hij ermee moet rijden, (als't italianen zijn met ne mobilhome... ) en als't hollanders zijn, ne grote caravan vol rommel met een autoke ervoor da nog nie geschikt is, om een winkelkarreke te trekken. Ze zouden da gewoon moeten verbieden, als ge nie minstens, X koppel kunt garanderen of over een 4 wiel aangedreven voertuig beschikt, zoude geen remorkskes of caravans mogen trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Binnen een maand begint echter de zuidertrektocht voor de Marokkanen, en dan is het echt naar de kloten. Auto´s die veel (maar dan echt veel) te zwaar beladen zijn, voorbijsteken tegen 0,1km/u sneller dan de voorganger, helemaal geen gebruik maken van spiegels en zeker "vergeten" geld boven te halen aan de Peaje. Bah, de Spaanse zomer... al chance dat ik hier airco heb, dan blijft het hoofd toch nog een beetje koel. 8)
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja jong, die italianen moeten ook maar om de 4 jaar naar de keuring, als ge dus een half wrak op 8 jaar laat schouwen, kunde daaar nog 4 jaar makkelijk mee rondcruisen,... Onlangs stond ik in zo'n monsterfille, (20 km... ) op een 4 vaks autostrade... om de 5 km, moesten ze zo'n wrak aan de kant duwen, opgesmoord van de hitte zeker... Hier ziede nog Fiat camions rijden, Fiat is meer dan 20 jaar geleden gestopt met camions te bouwen, dat is dan Iveco geworden. Zegt het u iets, ... ? ? ? Die 4 baans weg was vroeger een 3 vaks, vanaf Modena Zuid tot Bologna... het is nog erger geworden, vak 1 is voor camions, Vak 2 is voor voobijstekende camions en vak 3 is voor traagrijdende Italianen, vak 4 is voor traagrijdende italianen die trager rijdende italianen willen voobrijsteken en ook voor zotten met die tegen minstens 160 per uur rijden. Ge ziet ook wel dat da nie zo gezond is... resultaat, het is nog erger geworden, ... Het ergste is ook dat de goedkopste blijkbaar gewonnen heeft, want er zitten al gaten in de nieuwe laag asfalt... (ge moet ze hier eens asfalt zien gieten, ... best wel lachwekkend, behalve als ge de week daarna paseert, en denkt dat uw amortiseurs door uw moteurkap gaan spingen... ) Ik ben onlangs afgekomen over die baan, cruizend tegen 130 op 't 2 ' vak, moest ik zelf oppassen om klojo's op het 4 ' vak niet voobij te steken... (max speed is 130, dus k was nog nie aan't overdrijven hé... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Als er een top drie zou zijn van de stomste voorstellen dan hoort dit er zéker bij. Men spreekt duidelijk over een 'electronisch' wegenvignet die gecontroleerd zal worden door camera's langs de weg. Gebruikers ervan zullen per telefoon of via internet hun gegevens moeten invoeren om dit in een database op te slaan. En wat als ik nu een valse nummerplaat op men wagen hang en de camera registreert dat ergens.. wat dan? Naar wie gaan ze dan een brief sturen dat je gene taks hebt betaalt?
![]() Ik heb den indruk dat alleen de goedmenende burger *wij dus* alweer de dupe worden van dit 'e-vignet' (of is een verkapte belasting beter gezegd?) Het laatste zinnetje in de krant spreekt boekdelen: men zal hier niet meteen een meerkost aan hebben aangezien men een verlaging wil van de wegenbelasting voor de Belgen.. niet meteen .. wedden dat dat rapper gaat zijn als onverwijld? ![]() Ofwel doen ze het fatsoenlijk en voert men een zichtbaar vignet in wat direct controleerbaar is ofwel niet. Volgens mij is dit ook al een recent ideetje van de Walen: Zie hier En dan heb ik het nog niet over de privacy-schending. men zal te weten te komen waar en wanneer iemand voor het laatst was aan de hand van die camera's..
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 9 juni 2006 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Wie weet er wat meer details over dat vignet?
is dat alleen voor de autosnelwegen bedoeld of voor alle wegen? is dat in functie van de grootte van de motor, zoals de fiskale taks nu, of voor alle auto's gelijk? In principe zou men moeten betalen in functie van de asbelasting, want dat doet het wegdek verslijten. Zie maar naar de vrachtwagens die van die holle sporen maken in het wegdek. Ook, hoe breder de banden, hoe minder druk op het wegdek. 't Zal mogelijk zo worden als met de zorgverzekering, eerst 10 Eoro en 't jaar daarna x150%. Ik heb mij altijd laten vertellen dat men in frankrijk geen autotaks betaalt, maar dat daarvoor een bepaald %-tage verrekend zit in de brandstofprijs. Wie weet hier het antwoord op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie en Nederland zitten in een moeilijk parket.
Beide landen zijn "gebouwd" op maat van de auto en nu volledig afhankelijk ervan,en bovendien zwaar overbevolkt... En beide landen liggen,(vooralsnog),op de "navel" van Europa,plof,midden ,in het zwaartepunt van Europa(maar dat kan veranderen),dus relatief de hoogste percentages "doorgaand vreemd" verkeer De logische stap om het autostradenet (met onderhoud en al) uit te besteden aan firmas,die dan naar eigen genoegen tol kunnen heffen,zou een reusachtig verkeersinfarct creeeren op alle secundaire wegen.Er is hier teveel te doen op te weinig ruimte. tja....hoe raakt men hieruit? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben ze meteen ook controle op zwartrijden. |
|
![]() |
![]() |