![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welk drankspelleke lijkt u het tofste? | |||
Kaartje blaas. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 38,89% |
Franse werkwoordenspel. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Spel met de munten. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
Spel met nagels en boomstronk. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 38,89% |
Iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 27,78% |
Ik drink niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De namen zullen wel wat afwijken van streek tot streek, daarmee dat ik de uitleg erbij zet. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste forumleden stevig kunnen zuipen.
1. Kaartje blaas Ge legt een spel kaarten op een fleske, en om de beurt moet ge er minstens één kaart afblazen. Ge moogt blijven blazen tot uw adem op is. Degene die er de laatste kaart(en) afblaast, moet ad fundum een pint leegdrinken (ge moogt het ook met wodka doen, maar dat raad ik af). Het grappige is dat hoe meer ge drinkt, hoe vaker ge alles eraf blaast. 2. Franse werkwoordenspel Niet echt populair om duidelijke redenen. Dit is een spel voor later op de avond, als iedereen al een ferm stuk in zijn ****** heeft, en het dus effectief plezant vindt. Om de beurt zegt ge een frans werkwoord, en diegene die er geen kan zeggen, of één zegt dat reeds vermeld is, moet drinken. 3. Da spelleke met die munten. Ge smijt een munt op tafel, met de bedoeling ze bij het omhoog ketsen in een glas te laten vallen. Als ge mist, moet ge drinken. 4. Da spelleke me die nagels in die boomstronk. (kermisspelleke) Iedereen slaagt een kepernagel 5 mm in een boomstronk. Vervolgens geeft ge de hamer door, en mag degene die de hamer heeft op eender welke nagel slaan. Als uw nagel erin zit, moet ge drinken. Als ge ZO hard op ene zijn nagel slaat dat hij (de nagel) eruit vliegt, moet ge drinken. 5. Iets anders.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 juni 2006 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik drink niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tis een kermisspelleke, ben ik vergeten te vermelden.
edit: is bij deze gebeurd
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 juni 2006 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() "nageln" lik da we zeggen...
Zwijntjesspel is ook wel geschift: men neme een teerlingbak met drie teerlingen. Iedereen moet op zijn beurt gooien en alle eentjes die geworpen worden, worden opgeteld. Wie het zevende eentje gooit, moet de pint bestellen. wie het 14de eentje gooit moet de pint uitschenken. Wie het 21ste eentje gooit moet de pint uitsalamanderen. Wanneer die ene aan het salamanderen is, moet de volgende in die tijd twee eentjes gooien, of ie moet ook ene drinken. Teerling uit de bak gooien? Paar slokken drinken. Enzovoort enzovoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() ik heb onlangs een drinkspel cadeau gekregen.
Men neme 6 (genummerde) shotglaasjes en 2 teerlingen. Men werpe de teerlingen. De twee getallen die je dan krijgt, komen overeen met de betreffende shotglaasjes. Zijn deze twee glaasjes leeg? Vullen naar eigen behoefte. Zit er iets in, maakt ni uit hoeveel? Leegdrinken. Gooit men dubbel? Alle glaasjes leegdrinken (of Truth or Dare spelen volgens de spelregels, maar dat is enkel als ge goesting hebt in groepsseks volgens mij). Degene die het laatste rechtstaat is gewonnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik doe hier inspiratie voor de volgende BBQ op
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door puud : 6 juni 2006 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Niet echt een drinkspel, maar wel leuk.
Je wed met een kameraad dat je zeven pinten kan leeg drinken voor dat hij een glaasje jenever of vodka kan opdrinken. Er zijn twee voorwaarden: 1. Je krijgt een pint voorsprong. 2. Je mag elkaars glas niet aanraken. Je drinkt je pint leeg en zet die omgedraaid over het glas van de andere. Bijgevolg heb je de hele avond tijd om die andere zes pinten leeg te drinken want hij mag je glas toch niet aanraken. En voor wat je gewed hebt, kan je dan glorievol in ontvangst nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() http://www.werelddranken.nl/tips/games.html
http://www.racchvs.com/KC/spel.htm Ben ooit eens op een site gekomen waar je allemaal studenten-drankspellen vond, maar die kan ik niet meer vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Er zit zelfs eentje tussen waar het resultaat niet die bedoeling had volgens mij ![]() Laatst gewijzigd door DaBlacky : 6 juni 2006 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben ik eens straalbezopen doorgeworden, de drank was Duvel.... 8)
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() drieman is wel leuk, dat is met dobbelstenen:
Citaat:
Citaat:
iedereen vult zijn glas met drank naar keuze. iemand poneert een stelling over iets wat hij/zij nog nooit heeft gedaan. bv: "ik heb nog nooit een triootje gehad" en al wie dat al wel gedaan heeft, die moeten drinken. dan poneert de volgende een stelling en zo de tafel rond. de saaie mensen blijven het langste nuchter. het begint altijd braafjes, het eindigt altijd bij stellingen over seks. altijd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink, de rest betaald.
Degene die het eerst zonder geld zit is verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zien der mij allemaal dwaas uit. Da eerste is wel nog tof, dat moet ik toegeven. En de vodka maakt het enkel spannender (woessie). Voor de rest ben ik zulke spellekes natuurlijk allang ontgroeid. Nu drink ik gewoon zonder het spelleke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |