Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 16:54   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard China

De politiestaat van de Volksrepubliek China ontstond als een communistisch land. Om die onnatuurlijke staatsvorm niet te laten imploderen werd aan een uitgebreid repressieapparaat gewerkt.

China heeft het communisme nu laten liggen en zich bekeerd tot het kapitalisme, zonder zich te ontdoen van zijn repressieapparaat. Resultaat: China is een slavenkamp geworden ter meerdere eer en glorie van de vroeger verguisde westerse kapitalisten.

Als men nu eens even consequent was als bv. met Kosovo en Irak, dan zouden we China moeten platbombarderen tot er een echte democratische republiek ontstaat. Maar China is economisch te belangrijk... Of hoe China Jihad en McWorld verenigt.
Oud 22 juni 2006, 17:05   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier gaan we weer;
Uit recente "lesjes" is gebleken dat "democratie" geen vastliggend begrip is.
Zelfs "verkiezingen" zijn geen garantie voor "democratie".

Het is bijvoorbeeld door een aantal beslist "ondemocratische" maatregelen dat Rusland en China nog als natie bestaan.....

In Palestina en Irak blijkt wel dat "democratie" niet iets is dat exporteerbaar is.

Er zijn zelfs volledige naties die,per verkiezing,regeringen kiezen die hun eigen bevolking konstant proberen te leiden als een kudde dom vee (Iran),of met allerlei zaken behalve de gewone burger bezig zijn (VS). [zoek het verschil]

Laat China maar gerust ,ze doen het op hun manier,zoals altijd...

Hier,in de EU,is er ook konstant werk aan het systeem,ONS systeem
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 17:07   #3
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Als men nu eens even consequent was als bv. met Kosovo en Irak, dan zouden we China moeten platbombarderen tot er een echte democratische republiek ontstaat. Maar China is economisch te belangrijk... Of hoe China Jihad en McWorld verenigt.
2 maten en 2 gewichten,
principe is al 3000 jaar oud:
VERDEEL EN HEERS
Oud 23 juni 2006, 07:53   #4
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hier gaan we weer;
Het is waar dat een aantal ondemocratische stromingen het begrip democratie probeert te recupereren door een begrip aan toe te voegen. Volksdemocratie, parlementaire democratie, basisdemocratie,... zijn geen democratie. Enkel de democratie is democratisch. Het begrip ligt wel vast en is zelfs de norm in onze wereld, wat juist de reden is dat men het probeert een andere inhoud te geven al naargelang de eigen behoeften.

Citaat:
Dat is waar, maar dat is niet iets wat ik ooit geclaimd heb. Zelfs verkiezingen onder de Kopenhagencriteria zijn geen enkele garantie.

Citaat:
Het is bijvoorbeeld door een aantal beslist "ondemocratische" maatregelen dat Rusland en China nog als natie bestaan.....
Tja...

Citaat:
In Palestina en Irak blijkt wel dat "democratie" niet iets is dat exporteerbaar is.
Dat moet uit het eigen volk voortkomen, maar als de tendens bestaat naar een meer democratische samenleving, kan het altijd helpen om het repressieve regime dat een staat bezet pootje te helpen lichten.

Citaat:
Er zijn zelfs volledige naties die,per verkiezing,regeringen kiezen die hun eigen bevolking konstant proberen te leiden als een kudde dom vee (Iran),of met allerlei zaken behalve de gewone burger bezig zijn (VS). [zoek het verschil]
Amerika is dan ook geen democratie, althans niet op federaal niveau, maar een particratie geleid door twee partijen. Op lokaal vlak is Amerika wel democratisch in verschillende staten.

Citaat:
Hear no evil, see no evil, speak no evil?

Oud 23 juni 2006, 08:56   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hier gaan we weer;

je hebt tot zekere hoogte gelijk. maar vergeet ook niet dat de mensenrechten in China gewoon onbestaande zijn.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 07:27   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hebt tot zekere hoogte gelijk. maar vergeet ook niet dat de mensenrechten in China gewoon onbestaande zijn.
China is één slavenstaat geworden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be