Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 20:56   #1
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard Stop geweld tegen vrouwen-campagne

"Stop geweld tegen vrouwen"-campagne

wo 14/06/06 - Vertegenwoordigers van zes geloofsgemeenschappen en van de vrijzinnigen in ons land willen samen het geweld tegen vrouwen bestrijden. Ze hebben in Brussel een verklaring van Amnesty International ondertekend die het geweld tegen vrouwen veroordeelt.

Minstens een op de drie vrouwen wordt eens in haar leven geslagen, tot seks gedwongen of psychologisch mishandeld.

(foto PhotoNews)

Elke twee seconden wordt ergens ter wereld een vrouw mishandeld.
Voor Amnesty International is geweld tegen vrouwen het grootste mensenrechtenschandaal van deze tijd.
Om dat geweld te stoppen, roept Amnesty de hulp in van religieuze en levensbeschouwelijke leiders.
Belgische rooms-katholieken, protestanten, moslims, joden en vrijzinnigen hebben vandaag allemaal een verklaring ondertekend die het geweld tegen vrouwen veroordeelt.
Düzgün Hacer, ondervoorzitster van de moslimexecutieve, verwijst naar een uitspraak van de profeet Mohammed:

(foto Belga)

"De besten onder jullie zijn diegenen die het best voor jullie vrouwen zijn."
"De profeet haalt hier aan dat de moslims die perfect willen zijn, goed moeten zijn voor hun vrouwen", zegt Hacer.
In België is een op de vijf vrouwen het slachtoffer van huiselijk geweld.
Huiselijk geweld zou in Europa de belangrijkste doodsoorzaak zijn van vrouwen tussen 16 en 44 jaar.

Bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ld/index.shtml

Nu nog in de praktijk omzetten en we komen al een stuk verder.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 21:00   #2
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Vertegenwoordigers van zes geloofsgemeenschappen en van de vrijzinnigen in ons land willen samen het geweld tegen vrouwen bestrijden. Ze hebben in Brussel een verklaring van Amnesty International ondertekend die het geweld tegen vrouwen veroordeelt.
Merde, hebben de kosmische animisten dat ook ondertekend?
Oud 14 juni 2006, 21:01   #3
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zet ik het verdomme nog bij Internationaal ipv bij Nationaal. Modjes, kunnen jullie het verplaatsen aub ?
Oud 15 juni 2006, 09:01   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Düzgün Hacer, ondervoorzitster van de moslimexecutieve, verwijst naar een uitspraak van de profeet Mohammed:

(foto Belga)

"De besten onder jullie zijn diegenen die het best voor jullie vrouwen zijn."
"De profeet haalt hier aan dat de moslims die perfect willen zijn, goed moeten zijn voor hun vrouwen", zegt Hacer.
In België is een op de vijf vrouwen het slachtoffer van huiselijk geweld.
Huiselijk geweld zou in Europa de belangrijkste doodsoorzaak zijn van vrouwen tussen 16 en 44 jaar.

Bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ld/index.shtml

Nu nog in de praktijk omzetten en we komen al een stuk verder.
Wel interessant dat moslims doorgaans niet al te vriendelijk zijn met vrouwen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 11:22   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dat is als ze braaf en onderdanig luisteren dat ze hen "goed moeten behandelen" zeker? Als de bitches tegenstribbelen mag je ze een pak rammel geven volgens Mohammed:

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2006 om 11:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 11:26   #6
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is als ze braaf en onderdanig luisteren dat ze hen "goed moeten behandelen" zeker? Als de bitches tegenstribbelen mag je ze een pak rammel geven volgens Mohammed:

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Ja en wat dacht je van die kutbijbel, absoluut tegen vrouwen!
niet gelezen?
Oh aha

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:00   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Staat in de Bijbel ook dat je verplicht bent om je vrouw te slaan als de bitch niet luistert? Dan is dat even verwerpelijk. Heb je het vers dat dit kan staven?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:01   #8
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ja en wat dacht je van die kutbijbel, absoluut tegen vrouwen!
niet gelezen?
Oh aha

Pin d'Ar
Volgens mij heeft de meerderheid van de christelijke/katholieke gelovigen nog nooit de bijbel gelezen. En hem nog minder van buiten geleerd. Ken jij nog plaatsen in Europa waar de bijbel in het godsdienstonderwijs erin geklopt wordt als verplicht van buiten te leren stof? Hetzelfde kan niet gezegd worden van de koran en randgeschriften die er letterlijk ingelepeld en/of ingemept worden (zie zaak aangehouden imams in Antwerpen). De islam laat geen interpretatievrijheid toe : het systeem word zelfs agressief tot dodelijk voor al diegenen die wel tot reflectie komen. Ik ben officieel christelijk want gedoopt, en liep zelfs school bij de nonnen. Desondanks maakte ik al van mijn 6 jaar duidelijk dat het geloof niet aan mij besteed was. Nooit werd ik als afvallige ketter mishandeld. Slechts 1 keer kreeg ik strafstudie, en dat kwam dan niet van een non, maar van een kwezel-leerkracht die me wou verplichten een tekstje af te rammelen in een mis, hetgeen ik categoriek geweigerd heb.
Ik werd niet geïntimideerd, noch verstoten, noch verbannen, noch naar de hel vervloekt, noch psychisch en lichamelijk mishandeld. In een islamitische omgeving zou men mij die vrijheid nooit of te nimmer gegund hebben.
Ken jij overigens christelijke/katholieke gelovige madammen die hun onderworpenheid uiten door als tenten rond te lopen of zich te beperken tot hun rol van baarmoeder-zoontjesfabriek ?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:21   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Volgens mij heeft de meerderheid van de christelijke/katholieke gelovigen nog nooit de bijbel gelezen. En hem nog minder van buiten geleerd. Ken jij nog plaatsen in Europa waar de bijbel in het godsdienstonderwijs erin geklopt wordt als verplicht van buiten te leren stof? Hetzelfde kan niet gezegd worden van de koran en randgeschriften die er letterlijk ingelepeld en/of ingemept worden (zie zaak aangehouden imams in Antwerpen). De islam laat geen interpretatievrijheid toe : het systeem word zelfs agressief tot dodelijk voor al diegenen die wel tot reflectie komen. Ik ben officieel christelijk want gedoopt, en liep zelfs school bij de nonnen. Desondanks maakte ik al van mijn 6 jaar duidelijk dat het geloof niet aan mij besteed was. Nooit werd ik als afvallige ketter mishandeld. Slechts 1 keer kreeg ik strafstudie, en dat kwam dan niet van een non, maar van een kwezel-leerkracht die me wou verplichten een tekstje af te rammelen in een mis, hetgeen ik categoriek geweigerd heb.
Ik werd niet geïntimideerd, noch verstoten, noch verbannen, noch naar de hel vervloekt, noch psychisch en lichamelijk mishandeld. In een islamitische omgeving zou men mij die vrijheid nooit of te nimmer gegund hebben.
Ken jij overigens christelijke/katholieke gelovige madammen die hun onderworpenheid uiten door als tenten rond te lopen of zich te beperken tot hun rol van baarmoeder-zoontjesfabriek ?
onderschat in deze sommige protestantse kerken niet. Geef maar eens in Google 'Biblical literlism' is, en verbaas u.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:34   #10
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
onderschat in deze sommige protestantse kerken niet. Geef maar eens in Google 'Biblical literlism' is, en verbaas u.
Waarom met een vergrootglas zoeken naar de protestantse uitzondering om de wetmatigheid van vrouwenonderdrukking in de islam te vergoeilijken?
Oud 15 juni 2006, 12:50   #11
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat in de Bijbel ook dat je verplicht bent om je vrouw te slaan als de bitch niet luistert? Dan is dat even verwerpelijk. Heb je het vers dat dit kan staven?
Niet dat maar wel andere zaken, ik heb de regels hier niet paraat, maar
ze staan er zeker in! Even uit het hoofdje, O ja, als een vrouw vreemd gaat dien je haar te vermoorden!!!

Of van doe tovenares dan:

Citaat:
Exodus 22:18 18 Een tovenares zult gij niet in leven laten. (NBG)
lekker he die Bijbel! Het is een en al horror en geweld hoor! ga maar eens spitten!
Oud 15 juni 2006, 12:53   #12
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee , maar dat zegt helemaal niets!
Onze maatschappij is Christelijk & Vrouw onderdrukkend

need i say more

Pin d'Ar
Oud 15 juni 2006, 12:54   #13
Pindar
Banneling

Standaard

Het is nog erger hoor

de Bijbel EN o.m. de Islam zijn door de zelfde lui geschreven
zie eventueel de NWO thread!

Pin d'Ar
Oud 15 juni 2006, 13:01   #14
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij is Christelijk & Vrouw onderdrukkend
Yeah right, hoog tijd dat je in Ayaan Hirsi Ali's voetsporen treedt om ze uit hun maagdenkooi te verlossen.
Oud 15 juni 2006, 13:19   #15
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Niets tegen deze campagne maar laten we enkel hopen dat hierdoor de omgekeerde situatie nl. huiselijk geweld door vrouwen tegen mannen (een sterk opkomend fenomeen) niet verdoezeld of geridiculiseerd wordt.

Het lijkt mij ook logisch dat wanneer iemand (ongeacht geslacht) geweld initïeert, dat die dan ook proportioneel geweld kan terugverwachten in het kader van wettelijke zelf-verdediging.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 15:32   #16
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Leuke Avatar , Duupje.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 15:41   #17
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Leuke Avatar , Duupje.
Dank u, dank u !
Oud 15 juni 2006, 15:44   #18
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Niets tegen deze campagne maar laten we enkel hopen dat hierdoor de omgekeerde situatie nl. huiselijk geweld door vrouwen tegen mannen (een sterk opkomend fenomeen) niet verdoezeld of geridiculiseerd wordt.

Het lijkt mij ook logisch dat wanneer iemand (ongeacht geslacht) geweld initïeert, dat die dan ook proportioneel geweld kan terugverwachten in het kader van wettelijke zelf-verdediging.
Jah, maar probeer wettelijke zelf-verdediging nog maar eens aan te tonen. Ook niet simpel meer tegenwoordig, geloof mij.
Oud 15 juni 2006, 15:49   #19
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Leuke Avatar , Duupje.
Oud 15 juni 2006, 15:50   #20
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien een paar citaten uit de Bijbel (kan nooit geen kwaad) ...

GEN 3-16
Tegen de vrouw zei hij:
"Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen."

Sirach, 22-5
"Een schaamteloze vrouw brengt schande over haar vader en haar man,
ze wordt door beiden veracht."

Sirach 36-20
"Een vrouw moet iedere man accepteren,
maar een man kan de beste vrouw uitkiezen."

Rom 7-2
"Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen"

1Kor 11-3
"Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus."

Allé, omdat ik ze echt "goed" vind...

1Kor 11-5
"Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken."

Allemaal zéér vrouwvriendelijk, nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be