![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() drie strategiën met betrekking op de ruimte:
"De tegenstelling tussen arbeid en kapitaal is ook in de geografie af te lezen. De zoektocht naar relatieve meerwaarde door productiviteitsverhogingen kan omschreven worden als een technologische strategie in de klassenstrijd. Hoewel technologische strategieën noodzakelijkerwijze geografische verschuivingen meebrengen via de veranderingen in de lokalisatielogica van de productieactiviteiten en veranderende consumptiepatronen, kunnen de inspanningen om de absolute meerwaarde te verhogen dikwijls omschreven worden als ruimtelijke strategieën. Ze worden niet alleen aangewend waar de technologische verbeteringen moeilijk door te voeren zijn (afwezigheid van technologische vooruitgang, lage opleidingsgraad van de bevolking, gebrek aan kapitaal om in nieuwe technologieën te investeren …), maar ook waar de weerstand van de arbeiders niet sterk genoeg is om productiviteitsverbeteringen af te dwingen. Het verhogen van de absolute meerwaarde vereist inderdaad geen bijkomende investeringen en is dus de gemakkelijkste oplossing. Een reeks ruimtelijke strategieën steunen op de mobiliteit van kapitaal of arbeid: wanneer de weerstand van de arbeiders in een gebied te groot wordt, kunnen ze investeren in perifere gebieden of lage loonlanden. Omgekeerd kunnen ze (=de kapitalisten) ook proberen om een overaanbod aan arbeidskrachten in centrale gebieden (lees: industrielanden) te creëren door een immigratiebeleid te voeren." de volgende "consequente" linkse die nog pleit voor een ongebreidelde massa-immigratie durf ik wel de kop in te slaan ![]() ![]() wat vinden jullie van dit tekstje? akkoord of niet? (voor specifieke bron: pm mij maar) Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juni 2006 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder burgerlijk nationalisme zal die burgerlijke strategie geen bal uithalen... Zo simpel is dat.
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() uiteraard zullen ze zonder die natiolale , religieuze en of racistiche verdeeldheid deze stratiegie ook niet meer toepassen. wat dus met een reele imigratiestop overeenkomt. Niet opgelegd, maar spontaan. Kijk maar naar de italiaanse mijnwerkers die ook niet meer naar hier gehaald worden sinds ze bewezen zich hier in de arbeidersbeweging te vrvoegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een veel socialer politiek zou zijn beperkte immigratie, maar een doorgedreven constructieve derdewereldpolitiek. Anders is het dweilen met de kraan open.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |